![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: ZIONISME: BEVRIJDINGSIDEOLOGIE OF APARTHEID VAN HET MIDDEN-OOSTEN? | |||
ja, het zionisme is inderdaad de Apartheid van het Midden-Oosten. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 31,91% |
Het zionisme erkent het principe van gelijke rechten niet en dat staat een oplossing in de weg. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 31,91% |
Ik beschouw het zionisme als een bevrijdingsideologie en zo niet zeker niet als een negatief idee. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 21,28% |
Geen idee. Weet ook niet of het zionisme vandaag nog een belangrijke rol speelt. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,38% |
Ik beschouw zionisme als een normale politieke ideologie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,77% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vandaag is heel de wereld opnieuw in euforie door het weghalen van enkele duizenden kolonisten uit de Gazastrook. Maar op de Westbank gaat de kolonisatie gewoon door: 6000 nieuwe kolonistenwoningen nabij Hebron, 4000 nieuwe kolonistenwoningen in Oost-Jeruzalem, 100-en kilometers prikkeldraad en betonnen muren op de Westbank,... er is waarlijk weinig veranderd. Ik gun u uw prille hoop, maar hoedt u voor de ontgoocheling. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zolang je volledige bevolkingsgroepen bewust blijft discrimineren (omdat ze de 'verkeerde' godsdienst belijden), is duurzame vrede onmogelijk. Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door groene flamingant : 25 maart 2005 om 17:56. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De "grond van de zaak" is dat wij van mening verschillen over het recht van het Joodse volk om een eigen staat te hebben. Ik meen dat zij dat recht hebben. En dat was ook het oordeel van de Verenigde Naties en van bijna alle landen in de wereld. Net zoals overigens de Moslims in India recht hadden op een eigen staat (om maar één ander voorbeeld te noemen). Dat deze staat, als hij er moest komen, zou moeten komen in het historische thuisland van de Joden lijkt mij evident. Ik ken natuurlijk ook wel al de andere alternatieve waanbeelden, maar die hebben nooit echt een reële kans gemaakt. Dat dit alles onvermijdelijk tot een pijnlijk conflict zou leiden met de Arabische bevolking die zich over de eeuwen heen in Palestina had gevestigd was en is ook evident. Ik ga hier niet de hele geschiedenis overlopen van het samenleven tussen Joden en Arabieren in Palestina van de Ottomaanse periode tot 1948, maar als u een beetje eerlijk bent dan zult u toch moeten toegeven dat dit een zeer moeilijke en pijnlijke geschiedenis was, met hoopvolle peiodes maar ook met tragedies en veel onrecht dat door beide zijden werd gepleegd. Feit is dat tegen 1948 de Joodse aanwezigheid in Palestina, die er altijd geweest is, opnieuw een dergelijke omvang had genomen (ongeveer een derde van de totale bevolking) dat een opsplitsing van Palestina in twee aparte staten mogelijk en wenselijk werd. Feit is ook dat dat de Arabieren dit toen niet aanvaard hebben en per slot van rekening als verliezers uit de strijd gekomen zijn. Feit is ook dat hierbij opnieuw slachtpartijen werden aangericht, ook door Joden. Feit is evenzeer dat er ook na 1948 nog een belangrijk aantal Arabieren in de nieuwe Staat Israël konden blijven wonen en er staatsburgers werden. Ik heb hier op dit forum al een aantal keer deelgenomen aan discussies over het Israëlisch-Palestijns probleem. Ik ontken daarbij geenszins de schaduwkanten van beide zijden. Maar ik wens ook niet te vervallen in éénvoudige zwart-wit-schema's. Wat telt is of men bereid is een oplossing te aanvaarden. En voor iedereen die geïnteresseerd is in een oplossing is het bestaansrecht van een Joodse staat daarbij een essentieel onderdeel. Wie dat niet wil aanvaarden, na bijna 60 jaar, is niet geïnteresseerd in een oplossing maar in het verderzetten van een anti-Israëlstrijd waarvan de grootste slachtoffers na 60 jaar nog altijd de gewone Palestijnen zijn. Tenslotte nog dit: alhoewel uw welvoegelijkheid u siert stel ik voor dat we elkaar niet met "mijnheer" aanspreken. Lijkt mij weinig zinvol op dergelijk forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Het gaat een rabiate Israël-hater als Groene Flamingat (wtf??!!) geen reet aan wat ik van het zionisme denk. Laat hem (?) maar eens een paar goeie boeken lezen, of een therapie volgen, in plaats van 'politiek' te misbruiken om mensen lastig te vallen met non-opinies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() (Maak dat mee, dezelfde reactie als 2004gun! ![]()
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 26 maart 2005 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Mensen zoals u hebben blijkbaar liever dat bestaande problemen toegedekt en onbesproken blijven, enkel en alleen omdat de waarheid hen te pijnlijk in de oren zou kunnen klinken. Maar goed, als u vindt dat uw mening over het zionisme niet mijn zaak is (schaamt u zich voor uw standpunt?), mij niet gelaten. Wat die boeken betreft: ik heb er ondertussen al een pak gelezen. En dat zowel van joodse als niet-joodse schrijvers. Voor uw therapie bedank ik. Het staat u natuurlijk wél vrij er zélf gebruik van te maken als u uw frustraties niet meer de baas kunt. Dat dit onderwerp allesbehalve een non-opinie is, blijkt verder maar al te duidelijk aan de geïrriteerde stijl van uw reactie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Ik wou juist zeggen... Wat vindt je trouwens van deze postkaart?
Bedenk er zelf een onderschrift bij: ![]() Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 26 maart 2005 om 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Ik weet niet waar de Palestijnen-pagina is, dus ik post het maar even hier:
Palestinian kills sister (she was raped by her father) Bron: Dhimmi Watch, 21 maart 2005 URL: http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatc...ves/005429.php En nog wat fantastisch nieuws over de Palestijnse opstand tegen... de Palestijnen: Werkloze Palestijnen bestormen parlementsgebouw in Gaza ******************************************* Rond de 2.500 werkloze Palestijnen hebben zaterdag het parlementsgebouw in Gaza-Stad bestormd. Zij bekogelden de ruiten met stenen en kwamen in aanvaring met de politie, die met schoten in de lucht probeerde de menigte te verdrijven. De Palestijnen, die vroeger werk hadden in Israël, waren naar het gebouw getogen om van hun eigen autoriteiten werk te eisen. Voor de tweede intifada hadden meer dan 100.000 Palestijnen werk in Israël. De opstand, die gepaard is gegaan met veel anti-Israëlisch geweld en Israëlische tegenmaatregelen zoals het regelmatig afgrendelen van de Palestijnse gebieden, heeft tot een enorme werkloosheid onder de Palestijnen geleid. nieuws.nl NVPC: daar ziet men de werkelijke waarheid van wat Arafat heeft aangericht. Vreemd dat men dit nieuws totaal negeert op de VRT, bij OXFAM en 11.11.11, indymedia,... Ik vind het anders fantastisch nieuws: de Palestijnen verzetten zich EINDELIJK tegen hun echte onderdrukkers: de PLO, de PA, de vriendjes van Arafat, de corruptie en rijkdommen van Souha en haar minnaars... |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Fantastisch van jou, Groene F, dat je je zo inzet voor de arme onderdrukten. Alleen jammer dat het een beetje scheef is. Ten eerste is de hele 'Palestijnse Kwestie' volgens mij een artificieel opgeblazen toestand van o.a. Libanezen die misbruikt worden in de anti-Israëlische situatie van de gearabiseerde landen, en is Arafat de grote held geweest in het martelaar maken van een spookvolk. Een massamoordenaar, een manipulator, een leugenaar, gesteund door het heersende anti-Amerikanisme en het pro-Arabisme.
Vervolgens zie ik nergens in jouw onderschrift dat je opkomt voor de Berbers die worden vermoord, de Soedanezen die worden uitgemoord, de Sikhs, de Hindoes, de Armeniërs, de joden die tegenwoordig weer de tering naar hun hoofd geslingerd krijgen in je eigen land... dan ga ik je heldhaftige strijd voor de onderdrukten een ietsje minder interessant vinden, en een beetje verdacht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Had je liever één groot monolitisch gearabiseerd blok gehad, dat geen weerstand op zijn pad vond en zelfs gerust kon uitbreiden? Wil je graag aantonen dat de joden best wel slechte mensen zijn en daarom de Holocaust van WOII en alle vorige pogroms best wel te begrijpen waren? Vind je de USA stouteriken omdat ze niet genoeg begrip tonen voor het lijden van de aanhangers van de Sharia? (Maak er gerust een poll van.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Probeer dus niet alle mogelijke verdachte dingen te zoeken achter mijn kritiek. Het is in het belang van alle partijen dat er een oplossing komt. Ik meen de Israëlische joden en hun sympathisanten (als je daarop doelt) geen dienst te bewijzen door de problemen dood te zwijgen. Het is als een zure appel: soms moet je er gewoon door bijten. Laatst gewijzigd door groene flamingant : 27 maart 2005 om 01:22. |
||
![]() |
![]() |