Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: ZIONISME: BEVRIJDINGSIDEOLOGIE OF APARTHEID VAN HET MIDDEN-OOSTEN?
ja, het zionisme is inderdaad de Apartheid van het Midden-Oosten. 15 31,91%
Het zionisme erkent het principe van gelijke rechten niet en dat staat een oplossing in de weg. 15 31,91%
Ik beschouw het zionisme als een bevrijdingsideologie en zo niet zeker niet als een negatief idee. 10 21,28%
Geen idee. Weet ook niet of het zionisme vandaag nog een belangrijke rol speelt. 3 6,38%
Ik beschouw zionisme als een normale politieke ideologie 6 12,77%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 maart 2005, 17:27   #81
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Misschien wegens dat demoniseren ?
Flauw grapje om de kern van mijn vragen te ontwijken?

Citaat:
U verdraait trouwen mijn woorden enigszins, maar dat zullen we maar wijten aan het late uur.
...of u was misschien gewoon niet duidelijk?

Citaat:
Als ik gisteren op dit forum lees dat Zionisten geen mensen zijn, en dit soort uitspraken worden als +/- normaal beschouwd, dan moet men mij niet vragen waarom een normale discussie onmogelijk is.
Je moet uitspraken van één iemand niet fixeren op elke tegenstander van het zionisme. Het was niet mijn uitspraak. Dat weet je best.

Citaat:
Ik pas dan ook voor dit soort discussies. Ik zie een pril vredesproces, en hoop dat men de fouten uit het verleden niet gaat herhalen. Hopelijk hebben Abbas en de zijnen wat meer doorzicht dan sommige van hun 'vrienden' hier. Dat is wat ik Israëli's en Palestijnen toewens.
Als u een pril vredesproces meent te zien, gun ik u de hoop (of was het de illusie?). Maar denk misschien óók eens terug wat er tien jaar terug gebeurde ná de euforie van de Oslo-akkoorden: terwijl heel de wereld in een waas van euforie zweefde, werden 200.000(!!) nieuwe joodse kolonisten naar de bezette gebieden gestuurd op 7 jaar tijd, 100-en checkpoints verschenen in de bezette gebieden,... het resultaat was voorspelbaar: in 2000 verdween het laatste sprankeltje Palestijnse hoop en brak een nieuwe opstand uit.

Vandaag is heel de wereld opnieuw in euforie door het weghalen van enkele duizenden kolonisten uit de Gazastrook. Maar op de Westbank gaat de kolonisatie gewoon door: 6000 nieuwe kolonistenwoningen nabij Hebron, 4000 nieuwe kolonistenwoningen in Oost-Jeruzalem, 100-en kilometers prikkeldraad en betonnen muren op de Westbank,... er is waarlijk weinig veranderd. Ik gun u uw prille hoop, maar hoedt u voor de ontgoocheling.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2005, 17:32   #82
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Hoewel ik een fervent tegenstander ben van de zionistische entiteit (lees: Pisraël), kan ik geen enkele bovenstaande keuze aanduiden.

Keuze 1 is namelijk beledigend voor het systeem van gescheiden volksontwikkeling (ook wel "apartheid" genoemd) dat Zuid-Afrika een ongekende ontwikkeling bezorgde en het land tot voorbeeld van zwart Afrika maakte.

Keuze 2 bevat het linkse dogma van de "gelijke rechten". Vanuit differentialistisch en anti-egalitair standpunt compleet verwerpelijk.
Jammer voor u als u uw gading niet vindt maar als uw keuze was 'verwijdering van de joden uit Palestina' vrees ik dat dit voor mij geen optie was.
Oud 25 maart 2005, 17:52   #83
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Niet echt zionsime zoals alles staat open ter interpretatie, sommige extremisten zien dit inderdaad als een zuiver joodse staat, de meeste anderen niet en spreken louter van een joodse staat. Jij pakt natuurlijk het slechtste.
Je moet je niet fixeren op dat ene woordje. Natúúrlijk willen niet alle zionisten een zuiver joodse staat. Maar zelfs meer gematigde zionisten zullen de Israëlische Palestijnen nooit hun gelijke rechten gunnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K9
Ach ben je daar weer?
Nee er werden geen 750 000 palestijnen verdreven door joden, er werd een aantal palestijnen verdreven, net zoals er joden verdreven werden door de arabieren, net zoals er arabieren verdreven werden door andere arabieren, net zoals er arabieren en joden vluchtte voor de oorlog zonder ooit geweld gezien te hebben.
Als over die geschiedkundige: dat is een kleine minderheid die dit zeggen.
Ga je weer ontkennen dat de zon schijnt? Omdat er joden verdreven werden, kan een verdrijving van Palestijnen niet gebeurd zijn? De verdrijving heeft wel degelijk plaatsgevonden (zij het dat de manier waarop inderdaad verschilt). En wat die geschiedkundigen betreft: ze hebben wel bewijzen: de Israëlische staatsarchieven!

Citaat:
Eerder practisch, het ROR zou israel simpelweg vernietigen.
Onzin. Het zou Israël niet vernietigen. Enkel het kunstmatige en met geweld gecreëerde exclusief joodse karakter ervan. Het recht op terugkeer zou van Israël een normale gemengde staat maken.

Citaat:
Zionsime is trouwens grotendeels verdwenen uit israel doen alsof het nog compleet overheerst is belachelijk.
Grotendeels verdwenen? Waarom dan de nog steeds doorgaande massale kolonisering van de Westbank? Waarom campagnes als 'verjoods Galilea'? Waarom Bedoeïnen in Israël dwingen hun woongebieden te verlaten om hun gebieden te verjoodsen? Waarom nog steeds racistische wetten en regels?

Citaat:
ja
Neen.

Zolang je volledige bevolkingsgroepen bewust blijft discrimineren (omdat ze de 'verkeerde' godsdienst belijden), is duurzame vrede onmogelijk.

Citaat:
Je bedoelt minder en minder, israel en zuid afrika zijn niet vergelijkbaar, zeker al niet omdat israel jaar na jaar de ongelijkheden afbouwt.
Ongelijkheden afbouwt? In je dromen vrees ik. De ongelijkheid blijft bestaan en neemt nog toe. Vorig jaar nog, werd een wet gestemd die Palestijnen uit de Westbank verbiedt te trouwen met Palestijnen uit Israël.

Citaat:
neen, beste bewijs is in israel zelf: daar kunnen palestijnen/arabieren en joden wel vreedzaam samenleven.
'Vreedzaam samenleven'. Als Palestijnen en joden in Israël vreedzaam kunnen samenleven, ondanks de Israëlische discriminatiepolitiek, bewijst dat vooral de verdraagzaamheid en het geduld van de Israëlische Palestijnen... en dat er inderdaad geen reden is om het recht op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen te weigeren. Joden en Palestijnen kunnen dus inderdaad in vrede samenleven.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 25 maart 2005 om 17:56.
Oud 26 maart 2005, 12:03   #84
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
De grond van de zaak dringt blijkbaar niet echt bij u door, mijnheer Ostyn (wat mij verwondert want normaal durft u wél verder denken).

Waar het hem om gaat is dat die 'joodse staat' enkel is kunnen ontstaan door de grootschalige verdrijving van het grootste deel van de Palestijnse bevolking in 1948 (en begin nu aub niet terug over het uitroepen van de oorlog want op het moment dat die oorlog uitgeroepen werd, was die verdrijving al volop bezig) én slechts kan blijven bestaan door het verbod op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen bij wet vast te leggen.

En dát is ook de reden waarom Israël zijn minderheden onderdrukt, mijnheer Ostyn. (Het verband tussen beiden schijnt u blijkbaar te ontgaan.) Wanneer Israël stopt met het onderdrukken van zijn minderheden en het recht op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen erkent, dan zal Israël op termijn geen joodse staat meer zijn maar een gewone democratie zoals zovelen.

En daarom sta ik mezelf ook zo vrij het 'recht' (welk recht? Hebben wij dan ook het recht op een 'zuiver christelijke staat'?) op een 'zuiver joodse staat' niet te erkennen. Dat 'recht' betekent immers het totale miskennen van het principe van gelijke rechten van de Israëlische Palestijnen én het miskennen van het recht op terugkeer voor de vluchtelingen.

Ik zal daarmee niet de grote problemen ontkennen in de Arabische landen zélf maar ik hoop dat u het er met mij over eens bent dat de onderdrukking van minderheden in Arabische landen géén excuus kan zijn om onderdrukking van minderheden in Israël zelf toe te laten.
Ik verontschuldig mij dat ik nu pas kan antwoorden. Te drukke beroepsbezigheden.

De "grond van de zaak" is dat wij van mening verschillen over het recht van het Joodse volk om een eigen staat te hebben. Ik meen dat zij dat recht hebben. En dat was ook het oordeel van de Verenigde Naties en van bijna alle landen in de wereld. Net zoals overigens de Moslims in India recht hadden op een eigen staat (om maar één ander voorbeeld te noemen).

Dat deze staat, als hij er moest komen, zou moeten komen in het historische thuisland van de Joden lijkt mij evident. Ik ken natuurlijk ook wel al de andere alternatieve waanbeelden, maar die hebben nooit echt een reële kans gemaakt.

Dat dit alles onvermijdelijk tot een pijnlijk conflict zou leiden met de Arabische bevolking die zich over de eeuwen heen in Palestina had gevestigd was en is ook evident. Ik ga hier niet de hele geschiedenis overlopen van het samenleven tussen Joden en Arabieren in Palestina van de Ottomaanse periode tot 1948, maar als u een beetje eerlijk bent dan zult u toch moeten toegeven dat dit een zeer moeilijke en pijnlijke geschiedenis was, met hoopvolle peiodes maar ook met tragedies en veel onrecht dat door beide zijden werd gepleegd.

Feit is dat tegen 1948 de Joodse aanwezigheid in Palestina, die er altijd geweest is, opnieuw een dergelijke omvang had genomen (ongeveer een derde van de totale bevolking) dat een opsplitsing van Palestina in twee aparte staten mogelijk en wenselijk werd.

Feit is ook dat dat de Arabieren dit toen niet aanvaard hebben en per slot van rekening als verliezers uit de strijd gekomen zijn.

Feit is ook dat hierbij opnieuw slachtpartijen werden aangericht, ook door Joden.

Feit is evenzeer dat er ook na 1948 nog een belangrijk aantal Arabieren in de nieuwe Staat Israël konden blijven wonen en er staatsburgers werden.

Ik heb hier op dit forum al een aantal keer deelgenomen aan discussies over het Israëlisch-Palestijns probleem. Ik ontken daarbij geenszins de schaduwkanten van beide zijden. Maar ik wens ook niet te vervallen in éénvoudige zwart-wit-schema's. Wat telt is of men bereid is een oplossing te aanvaarden. En voor iedereen die geïnteresseerd is in een oplossing is het bestaansrecht van een Joodse staat daarbij een essentieel onderdeel. Wie dat niet wil aanvaarden, na bijna 60 jaar, is niet geïnteresseerd in een oplossing maar in het verderzetten van een anti-Israëlstrijd waarvan de grootste slachtoffers na 60 jaar nog altijd de gewone Palestijnen zijn.

Tenslotte nog dit: alhoewel uw welvoegelijkheid u siert stel ik voor dat we elkaar niet met "mijnheer" aanspreken. Lijkt mij weinig zinvol op dergelijk forum.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 12:13   #85
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Ik verontschuldig mij dat ik nu pas kan antwoorden. Te drukke beroepsbezigheden.

De "grond van de zaak" is dat wij van mening verschillen over het recht van het Joodse volk om een eigen staat te hebben. Ik meen dat zij dat recht hebben. En dat was ook het oordeel van de Verenigde Naties en van bijna alle landen in de wereld. Net zoals overigens de Moslims in India recht hadden op een eigen staat (om maar één ander voorbeeld te noemen).

Dat deze staat, als hij er moest komen, zou moeten komen in het historische thuisland van de Joden lijkt mij evident. Ik ken natuurlijk ook wel al de andere alternatieve waanbeelden, maar die hebben nooit echt een reële kans gemaakt.

Dat dit alles onvermijdelijk tot een pijnlijk conflict zou leiden met de Arabische bevolking die zich over de eeuwen heen in Palestina had gevestigd was en is ook evident. Ik ga hier niet de hele geschiedenis overlopen van het samenleven tussen Joden en Arabieren in Palestina van de Ottomaanse periode tot 1948, maar als u een beetje eerlijk bent dan zult u toch moeten toegeven dat dit een zeer moeilijke en pijnlijke geschiedenis was, met hoopvolle peiodes maar ook met tragedies en veel onrecht dat door beide zijden werd gepleegd.

Feit is dat tegen 1948 de Joodse aanwezigheid in Palestina, die er altijd geweest is, opnieuw een dergelijke omvang had genomen (ongeveer een derde van de totale bevolking) dat een opsplitsing van Palestina in twee aparte staten mogelijk en wenselijk werd.

Feit is ook dat dat de Arabieren dit toen niet aanvaard hebben en per slot van rekening als verliezers uit de strijd gekomen zijn.

Feit is ook dat hierbij opnieuw slachtpartijen werden aangericht, ook door Joden.

Feit is evenzeer dat er ook na 1948 nog een belangrijk aantal Arabieren in de nieuwe Staat Israël konden blijven wonen en er staatsburgers werden.

Ik heb hier op dit forum al een aantal keer deelgenomen aan discussies over het Israëlisch-Palestijns probleem. Ik ontken daarbij geenszins de schaduwkanten van beide zijden. Maar ik wens ook niet te vervallen in éénvoudige zwart-wit-schema's. Wat telt is of men bereid is een oplossing te aanvaarden. En voor iedereen die geïnteresseerd is in een oplossing is het bestaansrecht van een Joodse staat daarbij een essentieel onderdeel. Wie dat niet wil aanvaarden, na bijna 60 jaar, is niet geïnteresseerd in een oplossing maar in het verderzetten van een anti-Israëlstrijd waarvan de grootste slachtoffers na 60 jaar nog altijd de gewone Palestijnen zijn.

Tenslotte nog dit: alhoewel uw welvoegelijkheid u siert stel ik voor dat we elkaar niet met "mijnheer" aanspreken. Lijkt mij weinig zinvol op dergelijk forum.
En hoe verklaart U deze dan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NRC
VS: grote woonwijken naar Israël
TEL AVIV, 26 MAART. De Verenigde Staten aanvaarden dat Israël de grote, verstedelijkte nederzettingen op de bezette Westelijke Jordaanoever nooit zullen teruggeven aan de Palestijnen.

In een telefoongesprek met premier Sharon en in een vraaggesprek met de Israelische radio heeft de Amerikaanse ambassadeur in Israël, Dan Kurtzer, herbevestigd dat de grote nederzettingen Ariel, Ma'ale Adumin en Gush Etzion in een vredesregeling Israëlisch zullen blijven.

De VS zijn ook niet van plan zware druk op Israël uit te oefenen om de uitbreiding en de consolidering van deze nederzettingen te staken.

Eerder deze week besloot de Israëlische regering de grootste nederzetting op de Westelijke Jordaanoever, het ten oosten van Jeruzalem gelegen Ma'ale Adumin, uit te breiden met 3500 huizen. Het 30.000 inwoners tellende Ma'ale Adumin op Palestijns gebied heeft de ambitie te groeien tot een stad met 100.000 inwoners en moet aangesloten worden bij Israëlisch ,,Groot-Jeruzalem''.

De Palestijnen, die het oostelijk deel van de stad als hun toekomstige hoofdstad beschouwen, hebben deze week in Jeruzalem, Washington en Brussel heftig geprotesteerd tegen deze plannen, die in strijd zijn met de zogeheten routekaart naar vrede. Volgens president Abbas ,,speelt Israël met vuur en kunnen Palestijnen dit nooit, maar dan ook nooit aanvaarden''.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Rice, heeft in The Los Angeles Times gezegd dat de nieuwste bouwplannen ,,in strijd zijn met het Amerikaanse beleid''.

Maar voor Israël wogen gisteren de woorden van ambassadeur Kurtzer zwaarder. De Palestijnen werden vrijdag gesteund door de vertegenwoordiger voor het buitenlandse beleid van de Europese Unie, Solana. Hij zei zeer verontrust te zijn over het Israëlische besluit om toestemming te geven in het Palestijnse gebied tussen Jeruzalem en Ma'ale Adumin nieuwe Israëlische woonwijken te bouwen.

Solana noemde de beslissing in strijd met de routekaart en recente uitspraken van de VS, de EU, Rusland en de Verenigde Naties.

Ook Israëlische leden van de Knesset hebben tegen het bouwplan geprotesteerd.

,,We hebben het gevoel dat terwijl iedereen is geconcentreerd op de ontwikkelingen in de Gazastrook de regering denkt te kunnen bouwen op de Westelijke Jordaanoever'', aldus Yuli Tamir van de meeregerende Arbeidspartij.
We zullen zien wie er uiteindelijk wint, maar historisch lijkt het mij overduidelijk dat de bezette gebieden nog gaan uitbreiden en dit is toch in weerwil met wat U verkondigt?
Oud 26 maart 2005, 16:20   #86
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
We zullen zien wie er uiteindelijk wint, maar historisch lijkt het mij overduidelijk dat de bezette gebieden nog gaan uitbreiden en dit is toch in weerwil met wat U verkondigt?
Dat de "bezette gebieden" gaan uitbreiden lijkt mij twijfelachtig. Maar dat de Israëlische regering nog altijd de uitbreiding toelaat van sommige nederzettingen (ik neem an dat dit is wat u bedoelt) is correct. Al moet daar bij gezegd worden dat er ook nederzettingen gaan ontruimd worden. Maar al bij al bevestigt dit gewoon mijn stelling dat de Palestijnen er alle belang bij hebben om zo snel mogelijk tot een vredesakkoord te komen. In de 60 jaar durende strijd tegen Israël zijn zij immers steeds weer de grote verliezers. Hoog tijd dus voor een vergelijk op basis van een leefbare en veilige Joodse staat en een leefbare en veilige Palestijnse staat.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 16:53   #87
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de "bezette gebieden" gaan uitbreiden lijkt mij twijfelachtig. Maar dat de Israëlische regering nog altijd de uitbreiding toelaat van sommige nederzettingen (ik neem an dat dit is wat u bedoelt) is correct. Al moet daar bij gezegd worden dat er ook nederzettingen gaan ontruimd worden. Maar al bij al bevestigt dit gewoon mijn stelling dat de Palestijnen er alle belang bij hebben om zo snel mogelijk tot een vredesakkoord te komen. In de 60 jaar durende strijd tegen Israël zijn zij immers steeds weer de grote verliezers. Hoog tijd dus voor een vergelijk op basis van een leefbare en veilige Joodse staat en een leefbare en veilige Palestijnse staat.
Oud 26 maart 2005, 21:15   #88
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
Door onderhandelingen alléén zal er nooit een oplossing komen. De machtsverhoudingen zijn té ongelijk.
Oud 26 maart 2005, 22:19   #89
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Het gaat een rabiate Israël-hater als Groene Flamingat (wtf??!!) geen reet aan wat ik van het zionisme denk. Laat hem (?) maar eens een paar goeie boeken lezen, of een therapie volgen, in plaats van 'politiek' te misbruiken om mensen lastig te vallen met non-opinies.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 22:34   #90
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

(Maak dat mee, dezelfde reactie als 2004gun!)

Laatst gewijzigd door Firestone : 26 maart 2005 om 22:34.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 23:16   #91
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er worden op dit forum nogal wat discussies gevoerd over de problemen in het Midden-Oosten en met name over de Israëlisch-Palestijnse kwestie. Vurige pro en contra-standpunten t.o.v. de Israëlische politiek wisselen af met minder uitgesproken standpunten. Zelden wordt echter gediscussieerd over de grond van de Israëlische politiek: het zionisme.

Voor de niet ingewijden: het zionisme is een politieke ideologie die staat voor 'het streven naar een zuiver joodse staat' en ontstond eind 19de eeuw. Over het land waar deze staat moest komen was geruime tijd discussie (Argentinië, Oekraïne, Cyprus, Oeganda (en mogelijk nog andere landen) werden overwogen maar begin 20ste eeuw werd definitief beslist om de joods-zionistische staat te vestigen in Palestina, een provincie van het toen nog Ottomaanse Rijk.

Onder voorstanders van het zionisme wordt het zionisme nogal eens omschreven als een bevrijdingsideologie of óók het 'joodse nationalisme' maar (!!!):

Probleem: Palestina, waar de joodse staat zou moeten komen, kende een joodse minderheid van amper 5%. 95% of meer van de oorspronkelijke bevolking van Palestina was christelijk of islamitisch. Vraag was dus hoe zonder geweld of onderdrukking van de oorspronkelijke bevolking een zuiver joodse staat gevestigd kon worden in een land waar 95% van de bevolking niet-joods was.

Bij de uitroeping van de staat Israël in 1948 werden 750.000 Palestijnen van hun land verdreven en werden méér dan 400 Palestijnse dorpen compleet en doelbewust verwoest door zionistische milities. Vooraanstaande Israëlische geschiedkundigen omschrijven dit vandaag als (gedeeltelijke) etnische zuivering en voegen er zelfs aan toe dat een joodse staat onmogelijk was zonder de (gedeeltelijke) etnische zuivering van Palestina.

Vandaag de dag wordt er opnieuw onderhandeld tussen Israëli's en Palestijnen maar zijn nog steeds alle grote partijen in Israël gebaseerd op het zionisme en bestaan er verschillende wetten die een duidelijk onderscheid maken tussen joden en niet-joden (die gebaseerd zijn op het zionisme -- het verbod op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen is zo bvb. bij wet vastgelegd).

Mijn vraag:
- Is het mogelijk om door onderhandelingen vrede te verkrijgen als je uitgaat van een ideologie die zegt een 'joodse staat' te willen en niet 'een staat voor álle inwoners'?
- Meer en meer wordt de vergelijking geopperd (ook meer en meer joodse -vaak vooraanstaande mensen- delen die mening) tussen het zionisme en de Apartheid in Zuid-Afrika.
- Staat het zionisme een vreedzaam samenleven tussen joden en Palestijnen in de weg?
- En is het gerechtvaardigd het zionisme als 'de Apartheid van het Midden-Oosten' te beschouwen?
- En zo ja, wat is het alternatief?
Waarschijnlijk werd het Zionisme samen uitgevonden door GW Bush en het Vlaams Belang ergens halverwege de 19de eeuw.

Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2005, 23:41   #92
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect
Het gaat een rabiate Israël-hater als Groene Flamingat (wtf??!!) geen reet aan wat ik van het zionisme denk. Laat hem (?) maar eens een paar goeie boeken lezen, of een therapie volgen, in plaats van 'politiek' te misbruiken om mensen lastig te vallen met non-opinies.
Een zéér overtuigende reactie. Ze verwondert mij ook niet echt gezien de stijl van uw reacties in het verleden.

Mensen zoals u hebben blijkbaar liever dat bestaande problemen toegedekt en onbesproken blijven, enkel en alleen omdat de waarheid hen te pijnlijk in de oren zou kunnen klinken. Maar goed, als u vindt dat uw mening over het zionisme niet mijn zaak is (schaamt u zich voor uw standpunt?), mij niet gelaten.

Wat die boeken betreft: ik heb er ondertussen al een pak gelezen. En dat zowel van joodse als niet-joodse schrijvers. Voor uw therapie bedank ik. Het staat u natuurlijk wél vrij er zélf gebruik van te maken als u uw frustraties niet meer de baas kunt.

Dat dit onderwerp allesbehalve een non-opinie is, blijkt verder maar al te duidelijk aan de geïrriteerde stijl van uw reactie.
Oud 26 maart 2005, 23:44   #93
PollyCorrect

Standaard

Ik wou juist zeggen... Wat vindt je trouwens van deze postkaart?
Bedenk er zelf een onderschrift bij:

Laatst gewijzigd door PollyCorrect : 26 maart 2005 om 23:45.
Oud 26 maart 2005, 23:45   #94
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Waarschijnlijk werd het Zionisme samen uitgevonden door GW Bush en het Vlaams Belang ergens halverwege de 19de eeuw.
Wat een geniale analyse. Ik sta waarlijk nog elke dag verbaasd van uw intelligentie.
Oud 26 maart 2005, 23:52   #95
PollyCorrect

Standaard

Ik weet niet waar de Palestijnen-pagina is, dus ik post het maar even hier:

Palestinian kills sister (she was raped by her father)
Bron: Dhimmi Watch, 21 maart 2005
URL: http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatc...ves/005429.php

En nog wat fantastisch nieuws over de Palestijnse opstand tegen... de Palestijnen:

Werkloze Palestijnen bestormen parlementsgebouw in Gaza

Rond de 2.500 werkloze Palestijnen hebben zaterdag het parlementsgebouw in Gaza-Stad bestormd. Zij bekogelden de ruiten met stenen en kwamen in aanvaring met de politie, die met schoten in de lucht probeerde de menigte te verdrijven.

De Palestijnen, die vroeger werk hadden in Israël, waren naar het gebouw getogen om van hun eigen autoriteiten werk te eisen. Voor de tweede intifada hadden meer dan 100.000 Palestijnen werk in Israël. De opstand, die gepaard is gegaan met veel anti-Israëlisch geweld en Israëlische tegenmaatregelen zoals het regelmatig afgrendelen van de Palestijnse gebieden, heeft tot een enorme werkloosheid onder de Palestijnen geleid.

nieuws.nl

NVPC: daar ziet men de werkelijke waarheid van wat Arafat heeft aangericht. Vreemd dat men dit nieuws totaal negeert op de VRT, bij OXFAM en 11.11.11, indymedia,... Ik vind het anders fantastisch nieuws: de Palestijnen verzetten zich EINDELIJK tegen hun echte onderdrukkers: de PLO, de PA, de vriendjes van Arafat, de corruptie en rijkdommen van Souha en haar minnaars...
Oud 26 maart 2005, 23:55   #96
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waar de Palestijnen-pagina is, dus ik post het maar even hier:

Palestinian kills sister (she was raped by her father)
Bron: Dhimmi Watch, 21 maart 2005
URL: www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/005429.php

En nog wat fantastisch nieuws over de Palestijnse opstand tegen... de Palestijnen:

Werkloze Palestijnen bestormen parlementsgebouw in Gaza

Rond de 2.500 werkloze Palestijnen hebben zaterdag het parlementsgebouw in Gaza-Stad bestormd. Zij bekogelden de ruiten met stenen en kwamen in aanvaring met de politie, die met schoten in de lucht probeerde de menigte te verdrijven.

De Palestijnen, die vroeger werk hadden in Israël, waren naar het gebouw getogen om van hun eigen autoriteiten werk te eisen. Voor de tweede intifada hadden meer dan 100.000 Palestijnen werk in Israël. De opstand, die gepaard is gegaan met veel anti-Israëlisch geweld en Israëlische tegenmaatregelen zoals het regelmatig afgrendelen van de Palestijnse gebieden, heeft tot een enorme werkloosheid onder de Palestijnen geleid.

nieuws.nl

NVPC: daar ziet men de werkelijke waarheid van wat Arafat heeft aangericht. Vreemd dat men dit nieuws totaal negeert op de VRT, bij OXFAM en 11.11.11, indymedia,... Ik vind het anders fantastisch nieuws: de Palestijnen verzetten zich EINDELIJK tegen hun echte onderdrukkers: de PLO, de PA, de vriendjes van Arafat, de corruptie en rijkdommen van Souha en haar minnaars...
Uw bericht hoort overduidelijk meer thuis in de algemenere topic "Israëlisch-Arabisch-conflict".
Oud 26 maart 2005, 23:58   #97
PollyCorrect

Standaard

Fantastisch van jou, Groene F, dat je je zo inzet voor de arme onderdrukten. Alleen jammer dat het een beetje scheef is. Ten eerste is de hele 'Palestijnse Kwestie' volgens mij een artificieel opgeblazen toestand van o.a. Libanezen die misbruikt worden in de anti-Israëlische situatie van de gearabiseerde landen, en is Arafat de grote held geweest in het martelaar maken van een spookvolk. Een massamoordenaar, een manipulator, een leugenaar, gesteund door het heersende anti-Amerikanisme en het pro-Arabisme.

Vervolgens zie ik nergens in jouw onderschrift dat je opkomt voor de Berbers die worden vermoord, de Soedanezen die worden uitgemoord, de Sikhs, de Hindoes, de Armeniërs, de joden die tegenwoordig weer de tering naar hun hoofd geslingerd krijgen in je eigen land... dan ga ik je heldhaftige strijd voor de onderdrukten een ietsje minder interessant vinden, en een beetje verdacht.
Oud 26 maart 2005, 23:58   #98
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wou juist zeggen... Wat vindt je trouwens van deze postkaart?
Bedenk er zelf een onderschrift bij:
How low could you go?
Oud 27 maart 2005, 00:02   #99
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Uw bericht hoort overduidelijk meer thuis in de algemenere topic "Israëlisch-Arabisch-conflict".
Daar ben ik het mee eens, Flam. Maar zeg mij eens, waarom ben jij zo gefocussed op het willen bewijzen van de onrechtmatigheid van het bestaan van de Staat Israël?

Had je liever één groot monolitisch gearabiseerd blok gehad, dat geen weerstand op zijn pad vond en zelfs gerust kon uitbreiden?

Wil je graag aantonen dat de joden best wel slechte mensen zijn en daarom de Holocaust van WOII en alle vorige pogroms best wel te begrijpen waren?

Vind je de USA stouteriken omdat ze niet genoeg begrip tonen voor het lijden van de aanhangers van de Sharia?

(Maak er gerust een poll van.)
Oud 27 maart 2005, 01:22   #100
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Fantastisch van jou, Groene F, dat je je zo inzet voor de arme onderdrukten. Alleen jammer dat het een beetje scheef is. Ten eerste is de hele 'Palestijnse Kwestie' volgens mij een artificieel opgeblazen toestand van o.a. Libanezen die misbruikt worden in de anti-Israëlische situatie van de gearabiseerde landen, en is Arafat de grote held geweest in het martelaar maken van een spookvolk. Een massamoordenaar, een manipulator, een leugenaar, gesteund door het heersende anti-Amerikanisme en het pro-Arabisme.
Kom kom, doe nu toch niet of er niet echt een probleem is hé. De bezetting, de nederzettingenpolitiek,... het is allemaal een feit en het is niet begonnen enkele jaren terug maar reeds zéér lang geleden. Je moet van Arafat echt niet de grote held maken. Hij had zeker zijn fouten (en heel wat) maar als er vandaag een tendens is om minder Amerikaans gezind te zijn, en je bent eerlijk, dan kan je moeilijk anders dan toegeven dat die tendens een reden heeft.

Citaat:
Vervolgens zie ik nergens in jouw onderschrift dat je opkomt voor de Berbers die worden vermoord, de Soedanezen die worden uitgemoord, de Sikhs, de Hindoes, de Armeniërs, de joden die tegenwoordig weer de tering naar hun hoofd geslingerd krijgen in je eigen land... dan ga ik je heldhaftige strijd voor de onderdrukten een ietsje minder interessant vinden, en een beetje verdacht.
Waarom is het toch steeds nodig om je te verantwoorden als het om Israël gaat? Kritiek geven op Rusland? Geen probleem. Op China of Soedan? Geen probleem. Maar op Israël? Dat moet verdacht zijn, is de overtuiging van mensen zoals jij. Waar het om gaat, Polly Correct, is dat dit één van de langst aanslepende conflicten van het ogenblik is, een conflict dat nu toch al 10-tallen jaren de wereldpolitiek bepaalt. En ondanks het feit dat dit conflict al zovele 10-tallen jaren aansleept is het pas de laatste jaren dat er vanuit de publieke opinie echt verontwaardigde reacties komen. Veeleer dan: "waarom wel kritiek op Israël?" zou de vraag moeten zijn: "waarom pas na zoveel 10-tallen jaren". Het is inderdaad een punt dat bepaalde conflicten vandaag weinig aandacht krijgen maar, ooit zal er een moment komen dat ook die andere conflicten de aandacht krijgen die ze verdienen. Laat ons hopen dat het met die andere conflicten minder lang zal duren dan met deze zaak.

Probeer dus niet alle mogelijke verdachte dingen te zoeken achter mijn kritiek. Het is in het belang van alle partijen dat er een oplossing komt. Ik meen de Israëlische joden en hun sympathisanten (als je daarop doelt) geen dienst te bewijzen door de problemen dood te zwijgen. Het is als een zure appel: soms moet je er gewoon door bijten.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 27 maart 2005 om 01:22.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be