![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie trouwens nog steeds niet wat de manier waarop die mensen zich al dan niet kleden of de uitbundigheid waarmee ze door de straten van Brussel trekken te maken heeft met de beoordeling van hun gelijkheid... U wilt namelijk laten uitschijnen dat ze op basis daarvan niet gelijk zouden zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 27 maart 2005 om 01:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dit waren uw woorden: Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
over die vergelijking met carnaval : "we mogen zo rondlopen, de hetero's doen dat toch ook (vrij decadent) met carnaval" ... U wil toch met uw stoet u beweging meer algemeen aanvaard krijgen ? als dat zo is dan gaat de carnaval vergelijking niet op ... carnavalisten hangen de paljas uit (no offense), maar die WILLEN de nar uithangen voor de lol. U wil iets anders ... meer aanvaard worden, misschien moet u zich dan niet spiegelen aan carnaval ? en over dat bloot ... laten we zeggen dat er 1000 mensen zijn de zondag ... waarvan 10 % er (slechts) zo bijloopt, halfnaakt met dildo's in de hand (u woorden en u cijfer, ik maak alleen een schatting van 1000 man) Dan maakt dat 100halfnaakte mensen in een stoet die er zo bijlopen. Dat zie ik ook niet in die carnavalsstoeten hoor, daar zijn dat er een paar misschien die wat schaarser gekleed gaan terwijl de meesten allerlei kostuums aantrekken. en u vraag in vorig bericht ... u wil tonen dat gay's mensen zijn gelijk de andere mensen ... (lees : modale vlaming) daartoe dient die stoet toch ? of niet ? maar als nu in die stoet 100 of meer (half)naakten met dildo's lopen te zwaaien ... dan toont u net aan dat u WEL anders bent dan de modale mens. Want de gemiddelde vlaming doet dat niet. mvg.melf Laatst gewijzigd door Melf : 27 maart 2005 om 02:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() pff ik ben geen gay maar als ik al jullie bezwaren hoor hier tegen een beetje bloot dan krijg ik al zin om mee te gaan dildo zwaaien
gewoon om jullie te kloten neh
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
u dient wel een andere zaak : die van verval van zeden en normen + anderen een beetje kloten. en dat is al een heel andere strijd dan die voor gelijke rechten. Gelijke rechten kan je op een andere manier trachten te krijgen dan pure provocaties. Als je u als reden neemt om mee te doen "mensen te kloten" (je zei het zelf) ... tja. en u beste beggar neemt misschien geen aanstoot aan een hoop naakt op straat, anderen doen dat wel, misschien zou u daar rekening mee kunnen houden ? dat heet verdraagzaamheid dat heet ook begrip voor mensen met kinderen mvg.melf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zoals daar zijn: pastoors die zich overgeven aan pedofilie, uiterlijk katholieken die de katjes in het donker knijpen en klant worden van een minderjarig heroïnehoertje, mensen die anderen proberen voor te houden dat homoseksualiteit besmettelijk is, en ga zo maar door ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Ik heb niets tegen holebi's maar het is wel zo dat man en vrouw nog altijd de hoeksteen van onze samenleving is. Moest iedereen holebi zijn zou er van voortplanting en gezinsbeleid weinig sprake zijn. Ik las eens dat een therapeut er in geslaagd zou zijn verscheidene mensen terug hetero te hebben gemaakt.
Het stond op dit forum. Dat is vreemd want dan komt het eerder over als een afwijking dan iets natuurlijks. Wat zegt de wetenschap hierover ? Wetenschappers hebben ontdekt dat er in de hersenen van homosexuelen zone's aanwezig zijn die normaliter enkel bij vrouwen voorkomen. Dit gegeven toont aan dat homosexuelen een geestelijke afwijking hebben, m.a.w. een afwijking aan hun hersenen. Als jij dit als bewijs naast je wilt neerleggen, is dit jouw persoonlijk probleem maar doet dit geenszins afbreuk aan de wetenschappelijke waarde van deze ontdekking. Wat ze exact gevonden hebben is ook niet zo belangrijk. Wat wel belangrijk is dat deze onderzoekers deze onderzoeksgegevens relateren aan het verschijnsel homosexualiteit. .1.14.2 Genetisch onderzoek Een groep van onderzoekers verbonden aan het National Institue of Health heeft bewijs gevonden dat aantoont dat een vorm van homoseksualiteit via de moeder aan de zoon wordt doorgegven via het X-chromosoom. Voor dit genetische onderzoek is het DNA van 114 families van homoseksuele mannen gekoppeld aan de stamboom. Het bleek dat homoseksuele mannen vaker homoseksuele ooms en tantes hebben aan moederszijde, dan van vaderwzijde. 3.1.14.3 Neurologisch onderzoek De veronderstelling dat er een neurologische basis is voor seksuele oriëntatie heeft de laatste tijd veel aandacht gekregen. Men heeft gezocht naar een verklaring van homoseksualiteit, gekoppeld aan aanwijsbare verschillen in de hersenen tussen voornamelijk hetero- en homoseksuele mannen. Het nadeel is echter, dat dergelijk hersenonderzoek alleen na het overlijden kan plaatsvinden. Er zijn inderdaad anatomische verschillen gevonden in de hersenen van enkele homoseksuelen, evenals er aanwijzingen van een sterke genetische bepaaldheid van homoseksualiteit zijn gevonden. Uit onderzoek is gebleken dat een bepaalde celgroep in de hypofyse ruim twee maal zo groot is bij heteroseksuele mannen dan bij zowel heteroseksuele vrouwen als homoseksuele mannen. Dit geeft aan dat er biologisch ondergrond is voor de seksuele geaardheid. Levay-s, 1991 |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Mja, wat wil sommige zijn hier nog preutser dan 'Soeur Sourier'. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
There are a few reports in the literature of efforts to use psychotherapeutic and counseling techniques to treat persons troubled by their homosexuality who desire to become heterosexual; however, results have not been conclusive, nor have they been replicated. There is no evidence that any treatment can change a homosexual person's deep seated sexual feelings for others of the same sex. Clinical experience suggests that any person who seeks conversion therapy may be doing so because of social bias that has resulted in internalized homophobia, and that gay men and lesbians who have accepted their sexual orientation positively are better adjusted than those who have not done so. Bron: American Psychiatric Association Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat ik me nu nog afvraag, is welk punt je hiermee eigenlijk probeert te maken...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 27 maart 2005 om 11:20. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De resultaten van zijn “wetenschappelijk” onderzoek: Het onderzoek omvat interviews met 101 "patiënten" - percentage gestopt met de behandeling: 43% - radicale verandering (genezen dus!): 11% - voldoende veranderd (nog maar een klein beetje homo?): 26% - geen verandering (nog steeds "ziek"): 11% Zelfs van de 11% die een "radicale" verandering zouden ondergaan hebben, geeft van den Aardweg toe dat er zich nog occasionele "homoseksuele flashes" ![]() ![]() Indrukwekkend, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Je kan de vraag ook ruimer trekken: het kan georganiseerd worden maar moet 90% van de bevolking (hetero's) hiervoor opdraaien ? Pas op, opdraaien is een heel groot woord, ik bedoel hiermee: moet de overheid dit subsidieren met Vlaams belastingsgeld ?
Ik denk dat het vooral ultraconservatieven of kaloten zijn die daar een groot probleem van maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() onderzoeken hebben ook aangetoond dat zogenaamd hetero seksuelen die lange tijd van het andere geslacht worden afgesneden bijna altijd homoseks met elkaar gaan hebben. Bvb in gevangenissen. Volgens mij heeft iedereen zowel een mannelijke als een vrouwelijke kant in zich. Bij de meeste mannen is het echter nog altijd een taboe om de vrouwelijke kant te onderkennen - laat staan naar buiten te laten komen. iedereen is volgens mij dan ook biseksueel....het hebben van een voorkeur in een bepaalde richting is dan ook geen afwijking.
troost jullie jongens - wat holebi s betreft is deze visie als zou homoseksualiteit een ziekte zijn zo goed als voorbijgestreefd. Wij de kansarmen echter worden nog steeds als zieken beschouwd. Wanneer het over armen gaat op de tv ofzo dan zit er een psycholoog om duiding te geven. Aan ons de armen zelf wordt niets gevraagd. Wij zullen dus ook onze emancipatorische strijd moeten voeren. We hebben een nog vele langere weg af te leggen dan jullie. Ik hoop dat we zeker vanwege holebis en mss zelfs vanwege de holebi beweging op steun zullen kunnen rekenen. Alle achtergestelde groepen kunnen best solidair zijn. Ik wens jullie veel succes en zal zien dat ik nog op tijd ergens een dildo kan vinden. We zouden in ieder geval van de holebi beweging veel kunnen leren over emancipatorische strijd.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 maart 2005 om 14:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Gouverneur
|
![]() 1 gelijke rechten voor kinderen in holebigezinnen
--> akkoord 2 antidiscriminatiebeleid --> voor die middelen word wel degelijk (met name door het CGKR) gezorgd 3 strafrechtelijk beleid --> bepaling over ontucht en openbare zedenschennis + misbruik?? uitleg aub 4 holebifoob geweld aanpakken --> akkoord, beter nog, ALLE geweld...... 5 individualisering van de rechten --> akkoord, al ben ik wel voorstander van diegene die voor onze toekomst zorgen (zoals ouders die opvoeden) een voordeel te geven. Alleenstaanden brengen qua toekomst nl. minder in het potje dan opvoeders in het algemeen. 6 europees beleid --> brengt idd een zekere transparantie mee Zo weten we tenminste welke flikker waar zijn snikkel insteekt. 7 een geïntegreerd vlaams gelijkekansenbeleid --> de Vlaamse overheid moet moet moet...... positieve discriminatie van de ene leidt tot negatieve discriminatie van de andere doelgroep 'ik zal maar homo worden, want die hebben meer rechten??????' afvoeren die stelling........ 8 een volwaardig en geïntegreerd gezondheidsbeleid voor holebi's --> holebi's en zij die vatbaar zijn voor ziektes moeten ook eens leren hun verantwoordelijkheid nemen. 9 aandacht voor verschillende groepen binnen de holebi’s --> is het de bedoeling dat de Vlaamse overheid de holibi's uit hun zetel moet komen halen met een gouden dienblad? onderzoek ja, maar de extremist uithangen..... Is er al onderzoek gebeurt naar de verhouding golfclubleden/kansarmen??? 10 voldoende stimulansen voor het onderwijs --> het moet er niet ingeramd worden zoals het linkse gedachtengoed....... dus afvoeren wel ben ik voor een individuele aanpak als de vraag er is (als er holebi's aanwezig zijn in de scholen) 11 een gelijkekansenbeleid in iedere stad, gemeente of provincie --> niet nodig, want zo worden hetero's gediscrimineerd, allochtonen, duivenmelkers, straatvegers, armen, etc... niet zeuren op dat vlak, alsof iedere gemeente moet voorzien worden van een 'holebiloket' 12 internationale solidariteit --> alweer discriminatie tegenover de hetero die mishandeld wordt omwille van zijn geloof........ 'janet worden en je mag Europa binnen' of hoe moet ik dat lezen??? 13 solidariteit met holebi’s binnen geloofsgemeenschappen --> maw holebi's zijn dus beter atheïst, want welk geloof pleit nu voor die 'volwaardige seksualiteitbeleving' 14 solidariteit met andere groepen --> 'het geloof of de levensbeschouwing'...... dus holebi's zijn solidair met het VB..... die had ik nergens gehoord.
![]() |
#100 |
Gouverneur
|
![]() Hoezo holebi's zijn niet solidair met het VB.
![]() |
![]() |
![]() |