Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 6 april 2005, 13:18   #81
Dinooke
Burger

Dinooke's schermafbeelding

Standaard

Wat mij tegen de borst stoot is het feit dat deze 2 heren verkozen zijn onder de vlag van het Vlaams Blok. De mensen hebben voor die partij en hun programma gestemd! Met wat geluk worden ze volgend jaar niet verkozen... Eigen schuld, ...
Dinooke is offline  
Oud 6 april 2005, 13:35   #82
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
dat treft. ik ook niet. en nu een antwoord graag.
wat baten kaars en bril...
jan hyoens is offline  
Oud 6 april 2005, 13:46   #83
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinooke
Wat mij tegen de borst stoot is het feit dat deze 2 heren verkozen zijn onder de vlag van het Vlaams Blok. De mensen hebben voor die partij en hun programma gestemd! Met wat geluk worden ze volgend jaar niet verkozen... Eigen schuld, ...

Ik dacht dat het Vlaams Blok NIET meer bestond.

Was die niet opgedoekt en vervangen door Vlaams-Belang ?

En wie zegt dat ze dat ze kandidaat zijn volgend jaar ?

Trouwens M-R Morel heeft haar bekendheid gekregen via N-VA en haar
partij-programma.
Van zodra ze zag dat ze geen verkiesbare plaats kreeg
noch bij N-VA en noch bij CD&V (na tot 4 maal toe daar te solliciteren) stapte ze zonder schroom en met een stel leugens naar het Blok voor een verkiesbaar plaatsje.

Het Blok/Belang zou dus beter hieromtrent zwijgen.

Laatst gewijzigd door Clemens : 6 april 2005 om 13:48.
Clemens is offline  
Oud 6 april 2005, 14:12   #84
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens

partij-programma.
noch bij N-VA en noch bij CD&V (na tot 4 maal toe daar te solliciteren) stapte ze zonder schroom en met een stel leugens naar het Blok voor een verkiesbaar plaatsje.

ga je weer je afgezaagde plaat afspelen? Trouwens Marie-Rose had geen nva-mandaat toen ze jullie verliet omdat ze wist dat jullie je kiezers voorlogen ivm BHV!
jan hyoens is offline  
Oud 6 april 2005, 14:14   #85
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
ga je weer je afgezaagde plaat afspelen? Trouwens Marie-Rose had geen nva-mandaat toen ze jullie verliet omdat ze wist dat jullie je kiezers voorlogen ivm BHV!
Oud 6 april 2005, 14:18   #86
jan hyoens

Standaard

Citaat:
lach maar zolang je kan! Bij de volgende verkiezingen zal de Vlaamse kiezer wel beter weten!
jan hyoens is offline  
Oud 6 april 2005, 14:22   #87
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens

partij-programma.

Clemens, die verkiezingen waren in 2000. Dan was het Vlaams Blok. Dus: ze zijn verkozen bij het Vlaams Blok. En wat dan nog?

En wat Marie-Rose Morel betreft: dat beweer jij. Zij iets anders. Ik heb toch meer reden om haar te geloven dan jij.
De Garde is offline  
Oud 6 april 2005, 14:22   #88
Piet Hein
Minister

Standaard

Overlopen gebeurt dikwijls maar iedere partij pakt daar graag met uit met hun/haar overlopers.
Piet Hein is offline  
Oud 6 april 2005, 14:23   #89
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
lach maar zolang je kan! Bij de volgende verkiezingen zal de Vlaamse kiezer wel beter weten!
ik! denk! niet! dat! er! van! bhv! al! veel! sprake! was! toen! marie-rose! opstapte!

de opmerking van clemens klopt: het gebeurt vaak dat mensen van partij veranderen. te vaak. steeds teren zij op de bekendheid die ze elders verwierven
(morel dankzij de n-va, vandermeersch dankzij de vld).
Nu vitten op die 2 mensen uit nijlen zoals dino doet is dus zielig en kinderachtig.

Laatst gewijzigd door lievendr : 6 april 2005 om 14:27.
lievendr is offline  
Oud 6 april 2005, 14:29   #90
jan hyoens

Standaard

Citaat:
ik! denk! niet! dat! er! van! bhv! al! veel! sprake! was! toen! marie-rose! opstapte!

de opmerking van clemens klopt: het gebeurt vaak dat mensen van partij veranderen. te vaak. steeds teren zij op de bekendheid die ze elders verwierven
Nu vitten op die 2 mensen uit nijlen zoals dino doet is dus zielig en kinderachtig.
BHV bestaat al 40 jaar! Nu ja, jullie ondekte ze pas na de actie van de burgemeesters en speelden ze uit in de verkiezingen om ze nadien even vlug in de koelkast te steken!
jan hyoens is offline  
Oud 6 april 2005, 14:32   #91
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
BHV bestaat al 40 jaar!
dat weet ik ook wel.
maar wat u zei ivm marie-rose en bhv hield dus geen steek.

Laatst gewijzigd door lievendr : 6 april 2005 om 14:32.
lievendr is offline  
Oud 6 april 2005, 14:40   #92
jan hyoens

Standaard

Citaat:
dat weet ik ook wel.
maar wat u zei ivm marie-rose en bhv hield dus geen steek.
Omdat de feiten haar nu gelijk geven? MR wist heel goed dat de nva-top tot alles bereid was om een paar postjes te krijgen en als oprechte Vlaminge kon zij daar met eer en geweten niet akkoord met gaan en heeft dus de stap gezet zonder te weten of ze verkozen ging worden of niet! een moedige dame dus, die niet thuishoorde tussen een hoopje platte opportunisten!
jan hyoens is offline  
Oud 6 april 2005, 14:43   #93
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Omdat de feiten haar nu gelijk geven? MR wist heel goed dat de nva-top tot alles bereid was om een paar postjes te krijgen en als oprechte Vlaminge kon zij daar met eer en geweten niet akkoord met gaan en heeft dus de stap gezet zonder te weten of ze verkozen ging worden of niet! een moedige dame dus, die niet thuishoorde tussen een hoopje platte opportunisten!
de woorden kloppen wel maar de volgorde nog niet

Laatst gewijzigd door lievendr : 6 april 2005 om 14:43.
lievendr is offline  
Oud 6 april 2005, 14:58   #94
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 6 april 2005, 15:11   #95
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wordt daar dan op gevit? ik dacht niet dat zede topic gestart werd door een vb' er

dat ze overstappen naar nva is hun goed recht, enkel hun uitleg houdt weinig steek. ik zit al geruime tijd en het vb in ninove en ik heb nog nooit geweten van ook maar enige inmenging van de nationale top
muys is offline  
Oud 6 april 2005, 15:13   #96
Judge
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinooke
Als de partij geen rekening houdt met hun standpunten wegens een gebrek aan interne democratie mogen ze opstappen. Wat kunnen ze anders doen? Ze kunnen werkelijk op geen enkele manier invloed uitoefenen op de lijn van de partij. Als ze niet meer akkoord zijn kunnen ze enkel opstappen.

Hoe worden fractieleiders trouwens aangeduid in Vlaams belang? Niet verkoozen precies, want het was 2 tegen 1. Blijkbaar was de enige mogelijkheid opstappen.
Oud 6 april 2005, 16:11   #97
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=lievendr]
Citaat:
Toch wel hoor!
Zoals Jan hierboven zegt: reeds 40 jaar.
En niet alleen BHV want dit is slechts een detail in onze ontvoogdingsstrijd.
In een interview [font=Arial Black]vóór [/font]de verkiezingen heeft MR duidelijk te kennen gegeven dat ze zich helemaal niet meer kon vinden in de koers van de NVA (let op de beeldspraak) na de bekendmaking van een nachtelijk besluit (zonder raadpleging van de mandatarissen/leden/partijbestuur) dat ze kartel gingen vormen met de anti-Vlaamse CD&V.

Citaat:
A propos: mijn geheugen is waarschijnlijk niet meer wat het geweest is maar ik herinner mij niet dat MR grote politieke en/of electorale bekendheid genoot vóór haar besluit om niet deel te nemen aan "...van verraad na verraad tot de Vlaamse Staat..." van BDW en de uitverkoop aan de CD&V door Bourgeois met een "onverwijld" Vlaams programma als gevolg.
Oud 6 april 2005, 17:43   #98
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Clemens, die verkiezingen waren in 2000. Dan was het Vlaams Blok. Dus: ze zijn verkozen bij het Vlaams Blok. En wat dan nog?

En wat Marie-Rose Morel betreft: dat beweer jij. Zij iets anders. Ik heb toch meer reden om haar te geloven dan jij.

Gaat u betwisten dat M-R Morel een verkiesbaar plaatsje
op de CD&V lijst wenste ???

Wivina De Meester (CD&V), hartsvriendin van de moeder van M-R,
heeft dat zelf bekendgemaakt in een debat met M-R in terzake.
M-R was woedend maar kon het NIET ontkennen.

Dus Blokster M-R Morel moet de CD&V wel goed vinden.

Trouwens in de pers werd M-R als de grootste leugenaarster bestempeld
in de aanloop naar 13 juni.

Laatst gewijzigd door Clemens : 6 april 2005 om 17:51.
Clemens is offline  
Oud 6 april 2005, 18:22   #99
Julius C.
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge
Als de partij geen rekening houdt met hun standpunten wegens een gebrek aan interne democratie mogen ze opstappen. Wat kunnen ze anders doen? Ze kunnen werkelijk op geen enkele manier invloed uitoefenen op de lijn van de partij. Als ze niet meer akkoord zijn kunnen ze enkel opstappen.

Hoe worden fractieleiders trouwens aangeduid in Vlaams belang? Niet verkoozen precies, want het was 2 tegen 1. Blijkbaar was de enige mogelijkheid opstappen.
Zaak is juist op RTV(TV Kempen) geweest en ik moet zeggen sterke argumentatie van één van die kerels. "Ik mocht van het VB niet samen met mijn NVA vrienden naar het Zangfeest gaan en dat heeft den druppel doen overlopen". Er was ook een wederwoord van de voorzitter van het VB Nijlen. Die wist te zeggen dat de zaak al jaren bezig is en dat betrokkene al jaar en dag op geen enkele VB aktiviteit of vergadering meer geweest is. Hij vergaderde en feeste liever met zijn NVA vrienden. Hij schijnt te behoren tot een grote gekende NVA famillie in Nijlen en hij is nu gewoon teruggekeerd naar de partij waartoe hij vroeger ook al behoorde nl. de NVA(toen Volksunie zeker).
Julius C. is offline  
Oud 6 april 2005, 19:01   #100
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=Clemens]
Citaat:
Gaat u betwisten dat M-R Morel een verkiesbaar plaatsje
op de CD&V lijst wenste ???
Ja hoor...wij beweren hier in koor dat MR er alles heeft aan gedaan om vooral op politiek gebied geen enkel mandaat te moeten bekleden want dat is nu eigenlijk de taak van een politieker hé.
Tjonge tjonge toch...een politiekster die in ruil voor haar electorale waarde nog een mandaat durft opeisen...du jamais vu

Hoe denk je Clement dat Bourgeois zijn postje heeft besteld bij de tjeven in ruil voor zijn Vlaams Nationalistische principes?
"Geachte Heer Leterme,
naar goed niveaans gebruik ben ik zo vrij U via deze weg te vragen mij vooral [font=Arial Black][size=4]geen [/size][/font]mandaat ter beschikking te stellen voor een verbond met mijn partij achter de rug van de leden en het partijbestuur zodat jij je in sommige kringen tot aan de verkiezingen kan opwerpen als een pro-Vlaamse partij."

Waarop Leterme:
"Geachte Heer Bourgois,
In tegenstelling tot de niveaanse gebruiken is het bij ons [font=Arial Black][size=4]wel[/size][/font] de gewoonte om overlopers te betalen met een postje.
Daar ik Vlaams nationalisten niet kan uitstaan wil ik jou dus straffen met een ministerpost..."

Citaat:
Wivina De Meester (CD&V), hartsvriendin van de moeder van M-R,
heeft dat zelf bekendgemaakt in een debat met M-R in terzake.
M-R was woedend maar kon het NIET ontkennen.
Wivina...eigenlijk is dit de grootste straf voor de niveanen.
Dat ze met tjeven en tjevinnen �* la De Meester, Tant, Dehaene, Van Rompay, Van Peel en dergelijke karikaturen moeten samenwerken...eigen schuld dikke bult.

En kijk: plotseling worden de woorden van deze tjeven in goud geschreven in de boeken van de niveanen....pathetisch...

Citaat:
Dus Blokster M-R Morel moet de CD&V wel goed vinden.

Volgens deze logica vinden de niveanen de tjeven en hun anti-Vlaamse geschiedenis dus goed.
Voor zoveel duidelijkheid hef ik nu het beroemde voetballied aan...
Merci Clement, merci Clement, merci...

Citaat:
Trouwens in de pers werd M-R als de grootste leugenaarster bestempeld
in de aanloop naar 13 juni.
De pers.
[size=3]De pers[/size]
[font=Arial Black][size=3]De pers[/size][/font]

[font=Arial Black][size=4]Woehaa[/size][/font]
[size=4][/size]
Als er een opiniestuk over deze of gene VB'er in de Belgische pers verschijnt.
Voor zoveel bewijskracht buig ik uiteraard nederig het hoofd...

...Dit had zo uit de rioolMorgen kunnen komen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be