Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2006, 21:08   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Waar heb ik dat gezegd? Is dat een programmapunt?
Geen idee. Daarom stelde ik ook: vraag het bij degene die het gezegd heeft, nl. uw Doorluchtige Voorzitter-Leider, le Président-Fondateur Hans I le Grand.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2006, 21:11   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En verder heeft Hans alsnog gelijk: BUB orchestreert zo'n acties niet, het zijn de voetbalsupporters zélf die de vlaggen gebruiken. Vlaanderen vlagt orchestreert dat met politieke doeleinden, ipv dat het spontaan gebeurt.
Spontaan? Zoiets als jullie volkomen actie beschreven in
http://forum.politics.be/showthread.php?t=32371

Volgens jullie zo glorierijk dat er geen vervolg op kwam... Dat zegt veel.
Oud 13 april 2006, 21:29   #83
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Spontaan? Zoiets als jullie volkomen actie beschreven in
http://forum.politics.be/showthread.php?t=32371

Volgens jullie zo glorierijk dat er geen vervolg op kwam... Dat zegt veel.
Hoe gaat hij zich hier nu weer uitlullen?
Oud 13 april 2006, 21:34   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Hoe gaat hij zich hier nu weer uitlullen?
Waarschijnlijk weer iets in de trant van "groot vlaemSSch-nationalistisch complot in de media"...
Oud 13 april 2006, 21:44   #85
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk weer iets in de trant van "groot vlaemSSch-nationalistisch complot in de media"...
Ik denk dat aan de faculteit psychologie er heelder thesissen kunnen geschreven worden over de BUB...
Oud 14 april 2006, 05:21   #86
ridderke
Schepen

ridderke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En verder heeft Hans alsnog gelijk: BUB orchestreert zo'n acties niet, het zijn de voetbalsupporters zélf die de vlaggen gebruiken. Vlaanderen vlagt orchestreert dat met politieke doeleinden, ipv dat het spontaan gebeurt.
bob zijn emotions om hem te beschrijven

:censored:

Laatst gewijzigd door ridderke : 14 april 2006 om 05:22.
ridderke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 08:31   #87
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Daarjuist in mijn woonplaats naar de aankomst van de Scheldeprijs gaan zien. Geen énkele Belgische vlag gezien. De enige driekleur die buiten de trui van Tom Steels te zien was was een hoed met de tricoloor, maar daarop waren 1�*2 leeuwenvlaggetjes opgeplakt. Leeuwenvlaggen waren er des te meer.
Het Belgische gevoel daalt met de seconde meer en meer! Voortdoen zo! Vlaanderen onafhankelijk!
Mens wat is dat storend al die leeuwen...... beeldvervuiling zoals een Vlaamse sportreporter dat noemde.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 14 april 2006 om 08:32.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 08:38   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Mens wat is dat storend al die leeuwen...... beeldvervuiling zoals een Vlaamse sportreporter dat noemde.
Wat is er misschien vervuilend aan? Merkwaardig dat ik dat nog nooit gehoord heb over de Franse of Italiaanse vlaggen die men bij andere wielerklassiekers te zien krijgt...
Oud 14 april 2006, 09:09   #89
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Wat is er misschien vervuilend aan? Merkwaardig dat ik dat nog nooit gehoord heb over de Franse of Italiaanse vlaggen die men bij andere wielerklassiekers te zien krijgt...
De Franse of Italiaanse vlaggen verschijnen spontaan, bij de Vlaamse vlaggen is dat geheel iets anders. Vlaanderen vlagt organiseert deze vlagacties om Vlaanderen alvast zo bekend mogelijk te maken in het buitenland want België gaat volgens hen toch binnen de kortste keren splitsen.

Wat krijg je dan? Mensen die zodanig met een Vlaamse vlag staan te zwaaien op de meest onmogelijke plaatsen en liefst zoveel mogelijk voor de camera, dat het storend gaat worden voor andere mensen. Het is dus niet meer de sport dat belangrijk is voor Vlaanderen vlagt, wel het feit dat hun vlag zoveel mogelijk gezien zal worden (ten koste van het sportevenement).

Laatst gewijzigd door Kim : 14 april 2006 om 09:09.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 09:17   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
De Franse of Italiaanse vlaggen verschijnen spontaan, bij de Vlaamse vlaggen is dat geheel iets anders. Vlaanderen vlagt organiseert deze vlagacties om Vlaanderen alvast zo bekend mogelijk te maken in het buitenland want België gaat volgens hen toch binnen de kortste keren splitsen.

Wat krijg je dan? Mensen die zodanig met een Vlaamse vlag staan te zwaaien op de meest onmogelijke plaatsen en liefst zoveel mogelijk voor de camera, dat het storend gaat worden voor andere mensen. Het is dus niet meer de sport dat belangrijk is voor Vlaanderen vlagt, wel het feit dat hun vlag zoveel mogelijk gezien zal worden (ten koste van het sportevenement).
Dat beweert u. Ik zie niet in hoe een vlag die aan de zijkant op twee meter en een half hoog hangt, storend kan zijn voor het sportevenement. Daarenboven is uw stelling totaal fout als zouden de Vlaamse vlaggen er alleen zijn door Vlaanderen Vlagt. Dat klopt zeker niet. Slechts een klein gedeelte is er inderdaad door de mensen van Vlaanderen Vlagt. Alleen doet u het voor dat die mensen zich helemaal niet met sport bezig houden. Welnu, dat is ook al fout. Die mensen die zich hiervoor engageren, zijn ook sportliefhebbers.

Daarnaast is er het feit dat Vlaanderen Vlagt bij iedere sportmanifestatie vlaggen verkoopt. Bij ieder sportevenement gaan er vele tientallen grote vlaggen en vaak honderden kleine vlaggetjes over de toonbank. Betalend. Mensen komen ze spontaan halen.

Natuurlijk begrijp ik wel dat dit u als belgiciste niet echt zint. De werkelijkheid is evenwel zoals ze is.

Daarenboven heeft de vereniging waarvan u hier het logo draait al eens geprobeerd het idee van Vlaanderen Vlagt te kopiëren en zelf in de praktijk te brengen. Dat was zogezegd "een groot succes". Alleen zagen we toen niet veel dat "groot" succes, en blijkbaar was het niet voor herhaling vatbaar want er is geen tweede keer gekomen...
Oud 14 april 2006, 09:50   #91
DenMathias
Schepen

Standaard

Citaat:
Dat beweert u. Ik zie niet in hoe een vlag die aan de zijkant op twee meter en een half hoog hangt, storend kan zijn voor het sportevenement. Daarenboven is uw stelling totaal fout als zouden de Vlaamse vlaggen er alleen zijn door Vlaanderen Vlagt. Dat klopt zeker niet. Slechts een klein gedeelte is er inderdaad door de mensen van Vlaanderen Vlagt. Alleen doet u het voor dat die mensen zich helemaal niet met sport bezig houden. Welnu, dat is ook al fout. Die mensen die zich hiervoor engageren, zijn ook sportliefhebbers.

Daarnaast is er het feit dat Vlaanderen Vlagt bij iedere sportmanifestatie vlaggen verkoopt. Bij ieder sportevenement gaan er vele tientallen grote vlaggen en vaak honderden kleine vlaggetjes over de toonbank. Betalend. Mensen komen ze spontaan halen.

Natuurlijk begrijp ik wel dat dit u als belgiciste niet echt zint. De werkelijkheid is evenwel zoals ze is.

Daarenboven heeft de vereniging waarvan u hier het logo draait al eens geprobeerd het idee van Vlaanderen Vlagt te kopiëren en zelf in de praktijk te brengen. Dat was zogezegd "een groot succes". Alleen zagen we toen niet veel dat "groot" succes, en blijkbaar was het niet voor herhaling vatbaar want er is geen tweede keer gekomen...
Die vlaggen storen wel degelijk. Dat geldt in het algemene voor die grote vlaggen, niet alleen voor de Vlaamse.

Waaraan denkt u, als 'Leif Hoste' en 'Vlaamse vlag' in één zin uitspreek?
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 09:57   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht
Die vlaggen storen wel degelijk. Dat geldt in het algemene voor die grote vlaggen, niet alleen voor de Vlaamse.

Waaraan denkt u, als 'Leif Hoste' en 'Vlaamse vlag' in één zin uitspreek?
Misschien ook eens nagaan wat er toen gebeurd is... Misschien even de man zijn eigen woorden aanhalen. Er waren zaken die veel storender waren:

Citaat:
Die vlag was nog niet eens het grootste probleem. Er gebeurden onderweg ergere dingen. Ik kreeg bier in mijn gezicht, mensen staken bewust hun armen uit om me aan te raken. Dan krijg je dus geen tik, maar een klap. Dat is wel opzet. En als dat supporteren is, blijf dan thuis. Ik had af en toe zin om af te stappen om me bij die lui te beklagen. Maar goed, ik heb hier en daar eens goed gevloekt en ben toch maar doorgereden.
Een vlag stoort niet als die hoog hangt, boven het publiek. Dan storen die alleen bij mensen die zich om ideologische redenen hieraan ergeren...

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 14 april 2006 om 09:59.
Oud 14 april 2006, 12:30   #93
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Diezelfde reporter doet nochtans zeer lyrisch over de Baskische vlaggen in de Pyreneeën, net zoals de buitenlanders en renners doen over de sfeer in onze Ronde van Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Xenon : 14 april 2006 om 12:31.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 17:42   #94
Schavuit
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Inderdaad, en bovendien dwingen onze tegenstanders ons gewoon tot oneliners omdat ze nooit antwoorden op onze argumenten.

wat een arrogantie

weet ge dat ik maar van uw partijke wist de dag dat ik voor het eerst op dit forum rondneusde?

zo veel bekendheid heeft het

Laatst gewijzigd door Schavuit : 14 april 2006 om 17:43.
Schavuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 17:45   #95
Schavuit
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann Bekijk bericht
Het is aangeraden dat de vlaams-nationalisten van koers wijzigen, anders zullen ze hun leven lang de verzuurde moeten uithangen. Neem onze vredespijp aan, en word Belgicist. We vragen het geen twee keer.
wij spugen op uw vredespijp, en bovendien is het ronduit idioot om in een vlaamse vlag op een vlaamse wielerkoers enig politieke betekenis te zien

dit verklaard nogmaals jullie haat tegenover alles dat naar vlaams zijn riekt

Laatst gewijzigd door Schavuit : 14 april 2006 om 17:49.
Schavuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 18:11   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht

Dat laatste klopt niet, Kim. Licht jezelf dus beter in voor je onzin vertelt.
Oud 14 april 2006, 19:04   #97
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit Bekijk bericht
wat een arrogantie

weet ge dat ik maar van uw partijke wist de dag dat ik voor het eerst op dit forum rondneusde?

zo veel bekendheid heeft het
Maar de pretentie is omgekeerd evenredig met de bekendheid. Een bloemlezing:
  • Rascismeklacht tegen de NV.A omdat zij een protestactie in Strépy hielden
  • Klacht tegen de VRT omdat de bub niet aan bod kwam op tv
  • Klacht tegen de RTBF om dezelfde reden
  • Beweren dat 90% van de bevolking voor hen stemt (ook al halen ze maar 0.03% bij de verkiezingen

En dan hebben we het nog niet over hun tientallen flaters op dit forum. Guust Flater verbleekt erbij.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2006, 20:35   #98
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat laatste klopt niet, Kim. Licht jezelf dus beter in voor je onzin vertelt.
Het ongeluk vergeten van de Vlaamse vlag die tussen de wielen van de renner terecht is gekomen? Toevallig was dat iemand van Vlaanderen vlagt, remember?
Oud 14 april 2006, 20:36   #99
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schavuit Bekijk bericht
wij spugen op uw vredespijp, en bovendien is het ronduit idioot om in een vlaamse vlag op een vlaamse wielerkoers enig politieke betekenis te zien
Kom kom, Vlaanderen vlagt staat daarvoor bekend! Hun website nog niet bekeken?

Aan gans dat vlaggengedoe is niets spontaan!
Oud 14 april 2006, 20:37   #100
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vlag stoort niet als die hoog hangt, boven het publiek. Dan storen die alleen bij mensen die zich om ideologische redenen hieraan ergeren...
Maar ze stoort wel als ze tussen de wielen van een renner terechtkomt, wat bij de vlaggenzwaaiers van Vlaanderen vlagt al is voorgevallen.

Laatst gewijzigd door Kim : 14 april 2006 om 20:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be