![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gij rijdt niet met den auto zeker, ? ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk, versnelede overlijdens wat wil dat zeggen, iemand die 3 dagen vroeger doodvalt omdat hij wat te veel stof naar binnen gehapt heeft dan normaal of wat moet ik mij daar bij voorstellen... Onze welvaartmaatschappij heeft nu eenmaal een prijs en die prijs is transport, het kan mij eerlijk gezegd geen kloten geven, ik wil gerust 3 maand vroeger doodvallen als dat de prijs is van mobiel te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 april 2005 om 11:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er wordt wel al veel via schepen gedaan natuurlijk. Enige oplossing (beetje) is de ladingen zoveel mogelijk in één vrachtwagen te krijgen maar wie geeft nu graag zijn lading (verdienste) af? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
1: de olie zal inderdaad ni op zijn over e paar jaar, over e paar jaar gaat ze echter wel zo reteduur worde da geen kat er nog its aan heeft (omda de productie achterloopt op de consumptie) 2: brandstof gehaald uit plantenmaterie kan NOOIT de brandstofbehoefte van de hele wereld voorzien, nooit! Weet ge ni hoeveel grond kost?? 3: de enige brandstof die onze problemen kan oplossen is WATERSTOF. Wat hebbe we in overvloed? WATER! Van wa kunt ge waterstof maken? WATER! Met welke energie gaat ge die waterstof maken? WIND!
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 18 april 2005 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er is veel meer dan enkel vervuilde lucht waar mensen versneld van doodgaan. En tevens zijn er nog vele andere problemen die drastisch te maken hebben met onze gezondheid. Ik ga zeker niet beweren dat diesel een gezond goedje is maar om de diesel rijder een pak meer te gaan belasten voor iets waar hij geen kennis van heeft en omdat de overheid eigenlijk de mensen dwingt om over te stappen naar diesel. het is de plicht van de overheid om er voor te zorgen dat er nieuwe zuivere en goedkopere energiebronnen zijn maar voor onze overheden was en is nog steed aardolie een gemakkelijke bron van inkomsten door accijnzen en allerlei belastingen hierop. decennias lang zijn we nu al aardolie verslaafd en op geen enkel moment is er een overheid geweest die echt geinvesteerd heeft in nieuwe en goedkopere en vooral zuivere energie bronnen. Waarom zouden ze ook, aardolie WAS er genoeg en WAS GOEDKOOP en men VERDIENDE ER VEEL AAN? waarom dan investeren in dure onderzoeken naar een energie bron. En ja nu is aardolie duur en ooit zal hij helemaal op zijn en zitten we met een probleem omdat de mensen nu massaal overschakelen op de nog welliswaar iets goedkopere diesel maar het echte probleem is dat de mensen geen andere keuze meer hebben dankzij de overheid. dus ik vind dat de overheid nu maar moet opdraaien voor al deze kosten en het versneld doodgaan van 10000 mensen. en niet de diesel rijders laat de overheid nu maar hen verantwoordelijkheid opnemen en dat ze maar eens gaan zorgen voor een goedkope en zuivere energie bron waardoor de burgers hun auto nog kunnen gebruiken en hun verwarming betalen en zo meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
om energie hiervan te hebben moeten we heel zuiver waterstof hebben en die zuivere waterstof verkrijgen we nu op basis van aardolie. het zal nooit zo gaan dat je even je tank kunt gaan vullen aan de kust of in de vijver nabij. dus ik heb echt mijn bedenkingen bij dit,maar het kan we leen tussenoplossing zijn. we moeten blijven verder zoeken naar nieuwe energie bronnen en hopelijk komt er binnen de 20 jaar een echte doorbraak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het maakt niet uit hoeveel er nog in de grond steekt, wat telt is hoe lang het nog zal duren eer de vraag de 'productie' overstijgt, de zogenaamde oliepiek. Dat de staat wat investeert in een windmolenpark aan de kust, dan kunnen we allemaal op waterstof gaan rijden, en iedereen is content ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zet enkele windturbines aan de kust, hang er krachtige elektrolyse systemen aan en plaats enkele vette tanks of trek een state-of-the-art pijpleiding naar het binnenland. Het zou in ieder geval in ons voordeel zijn om sneller te investeren in alternatieven, dan strenger te worden op de huidige regelingen. De rest van de wereld let er niet op, en bij mijn weten gaat de wind de wereld rond. De staat zou gewoon het gebruik van gassen als brandstof moeten stimuleren. We gaan een economie tegemoet die draait op elektriciteit en waterstof, beide geproduceerd door middel van hernieuwbare energiebronnen. Wind is momenteel het voordeligste, maar heeft als nadeel (net als de andere elementen) dat het onvoorspelbaar is van nature en dus niet altijd kan instaan voor voldoende energie. Hier komt waterstof in het spel, dat door middel van een chemische reactie (zoals in een fuel cell) weer in elektriciteit kan worden omgezet. Meer info over een EU project en waterstof als brandstof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Wie eens een ander geluid wil horen dan de kunstmatige rampscenario's van onze groene puriteinen : http://www.stichting-han.nl
|
![]() |
![]() |