![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat alles volledig tweetalig moet zijn? Ik ben alvast enorm dankbaar dat ik hier zo een goede talenstudies tijdens het reguliere onderwijs heb kunnen volgen. Zelfs het Egels in mijn hogere studies vond ik een verrijking! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar dat wil niet zeggen dat lessen van bv wetenschappen in de andere landstaal moeten plaatsvinden, dat is immers nefast voor het niveau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||||
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 7 juni 2005 om 17:03. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat inderdaad over meer dan dat maar dat betreft dan vooral de Vlaamse rand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
zijn kommies dan ook geen naïve dromers? (grapje eh lenin ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
wat milderen. Als één bevolkingsgroep zich superieur acht boven de andere, omdat ze een zogezegde wereldtaal spreken en dat duidelijk laat blijken aan die andere groep, daar pas ik voor. Brussel is misschien de hoofdstad van Europa, maar niet meer de mijne. Brussel is voor mij het buitenland, omdat zelfrespect mij niet helemaal vreemd is. Dit is voor alle duidelijkheid mijn bescheiden standpunt, niet dit van de N-VA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In theorie kan je ook werken met het systeem zoals dat nu bestaat maar iedereen kan wel zien wat vandaag het resultaat daarvan is: de grote hoop van de franstaligen kent amper twee woorden Nederlands. je kan natuurlijk pleiten om het aantal uren Nederlands in de franstalige scholen te verhogen maar ik betwijfel of ze in het franstalig onderwijs daar ooit toe bereid zullen zijn. Ik hoop dus als je het idee van tweetalig onderwijs afwijst, je ook een alternatief kan geven dat de huidige problemen kan oplossen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat die meertalige leerkrachten betreft, dat is een moeilijk punt natuurlijk maar dat is vooral een probleem in de overgangsperiode. Een oplossing daarvoor lijkt mij dat het systeem geleidelijk aan wordt ingevoerd en dat men bijvoorbeeld reeds enkele jaren op voorhand begint met op grote schaal leerkrachten bij te scholen in de tweede taal. Oók dan blijft de overgangsperiode natuurlijk moeilijk maar als je ervan uitgaat dat zulk een systeem een oplossing kan betekenen op lange termijn, mag je je niet laten afschrikken door voorzienbare problemen in de overgangsperiode. Allochtone kinderen van jonge leeftijd zouden volgens mij nog mee in het gewone systeem kunnen stappen aagezien kinderen op jonge leeftijd nog gemakkelijk nieuwe talen opnemen. Wat oudere kinderen betreft, wordt het natuurlijk moeilijker. Daar zie ik ook niet direct een wonderoplossing. Dat superioriteitsgevoel zal zeker wel bestaan maar dat moet je er volgens mij gelijdelijk aan uitboetseren. Als nederlandstalige en franstalige kinderen samen onderwijs volgen, kan je volgens mij al een hele stap vooruit zetten: als je dag in dat uit samen onderwijs volgt, zal het resultaat zijn dat men meer open gaat staan voor mekanders taal en cultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of een tekst nu in het Nederlands, Frans of Zimbabwaans staat, de inhoud ervan bepaalt de waarde. Die engelse teksten die ik in het hoger onderwijs te verwerken kreeg, waren de belangrijkste, dus zeker niet nefast voor het niveau. Daarom begrijp ik jou stelling niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een gezonde mix van allerlei vakken kan geen kwaad. Zo kan je bijvoorbeeld in het technisch ook de specifieke terminologie in het frans van 'houtbewerking' tijdens de praktijklessen geven. Doet niks af aan het niveau hoor. Natuurlijk moet je die mix bepalen op basis van pedagogische motivatie en niet door alles algemeen 50/50 te verdelen. Het kan dus best wel handig zijn, maar het moet doordacht gebeuren en niet globaal opgelegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |