![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ik zal me neerleggen bij de legitimiteit van elke direct-democratisch genomen beslissing. Als de burger zou beslissen van Vlaanderen een communistische staat te maken, dan zal ik gebruik maken van mijn recht op secessie. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 25 mei 2005 om 12:38. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
|
![]() Citaat:
Dat we doen alsof we dat wel zouden weten, verandert daar niets aan. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer heeft de burger de staat opgedragen om hem te verplichten zich te verplaatsen voor verkiezingen? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Ik vind wel dat opkomst geen rol mag spelen bij de geldigheid van een referendum, omdat thuisblijven anders een stemoptie kan worden (thuisblijven om de opkomst te drukken en het referendum ongeldig te maken). Als men volhoudt dat een referendum altijd geldig is, zul je vanzelf zien dat de opkomst redelijk blijft. Tenzij het natuurlijk een dusdanig onbelangrijk of oninteressant onderwerp is dat men er geen belang bij heeft. Maar biedt in ieder geval de mensen die wel belang of interesse hebben in het onderwerp de gelegenheid om te bepalen wat er moet gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
Dat neemt niet weg dat ik ook wel de voordelen van een opkomstplicht zie voor de representativiteit van de politiek. Alleen blijkt het in de praktijk niet erg goed te werken: i.p.v. een blanco stem voelen mensen, die niet in politiek geïnteresseerd zijn en zonder opkomstplicht niet zouden gaan stemmen, zich toch gedwongen voor een van de (grote) partijen te kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens ook wel-stemmers zijn niet steeds akkoord met de uitslag of de gevormde coalitie. Een slecht argument dus.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door sancho : 25 mei 2005 om 17:20. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Gezien in Belgie stemplicht geldt, kunnen we afleiden dat die in een ver verleden moet zijn ingevoerd en daarom rechtsgeldig is. (ik ben geen historicus by the way) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Ze doen dat niet voor niets: het is een middel van de politieke klasse om de controle over het volk te behouden. Citaat:
Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 25 mei 2005 om 17:40. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik herhaal mijn vraag: op welk moment in de geschiedenis heeft de burger de staat het recht gegeven om hem te dwingen op te komen bij verkiezingen? Als u het antwoord schuldig blijft, geeft u meteen toe dat de staat dat recht niet heeft. Ik ben dus benieuwd. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 25 mei 2005 om 17:50. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Mijn argumenten staan hierboven reeds vermeld; ik heb geen zin om het hele riedeltje nogmaals te herhalen. Ik vraag jullie maar 1 ding : waarom zouden 60% van de bevolking als zij werkelijk ongeinteresseerd zouden zijn, niet BLANCO stemmen zoals men logischerwijze kan verwachten als men aanneemt dat deze mensen wilsbekwaam zijn tenmiste? Ten slotte nogmaals : de stemplicht is hier door onze voorvaderen ingevoerd op een toen-ter-tijde legitieme manier....Aangezien zij nog niet is afgeschaft blijft ze dus legitiem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||||||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 25 mei 2005 om 18:02. |
|||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Waarom jullie denken dat de 60% van de mensen die NIET blanco stemmen waardeloos zijn : lees het hier : Citaat:
Waarom zou men niet aannemen dat de mensen WEL bekwaam zijn om een mening te geven? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En wat is nu je punt?
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |