Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2005, 15:11   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SPQA
Ben jij god de vader mss?Ik ben dus een leugenaar en een fantast?Ik denk dan dat elke discussie met u zinloos is.Dus volgens u is alleen hoe u het ervaart het enige juiste?Vind je dat zelf niet een heel klein beetje arrogant en eng geestig. En kom nu weer niet af met een repliek van kereltje jij gaat mij niet zeggen hoe het is want ik weet het toch allemaal beter.
Lees eens wat er staat, ventje... Mijn ervaringen sluiten aan bij wat wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen. Jij komt dat hier eventjes tegenspreken met als enige argumentatie wat jij in jouw omgeving hebt meegemaakt. Verwacht je nu werkelijk dat iemand dat ernstig neemt?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2005, 15:18   #82
HaRdCOREhARMREdUCER
Burger

HaRdCOREhARMREdUCER's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1Is dat dan een reden om bvb xtc en coke ook te legaliseren?
Onder prohibitionistische omstandigheden heeft "drugs" en "het gebruiken van drugs" de neiging de risico 's op te drijven.

-Er is geen controle op de sterkte van het product
-Er wordt met vanalles en nog wat versneden
-Er is geen indeling naargelang de sterkte (vb bier, wijn, sterke drank)
-Onderzoek naar de alcoholprohibitie toont aan dat er toen meer sterke drank werd verkocht. Na het beïndigen van de prohibitie werd er terug meer bier gedronken. (prohibitie heeft invloed op de sterkte van het product)
-Verkoop aan minderjarigen
-Mensen waarbij het druggebruik problematisch wordt zoeken te laat (of geen) hulp
-De kans tot gezondheidspreventieve infoverstrekking verkleint

De drugmarkt reguleren?

Ja

Citaat:
2Daar zijn ze toch al jaren mee bezig om weed straffer te maken?

grtz
Het is wat ik lees in het cannabisdossier.
HaRdCOREhARMREdUCER is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2005, 15:28   #83
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij god de vader mss?Ik ben dus een leugenaar en een fantast?Ik denk dan dat elke discussie met u zinloos is.Dus volgens u is alleen hoe u het ervaart het enige juiste?Vind je dat zelf niet een heel klein beetje arrogant en eng geestig. En kom nu weer niet af met een repliek van kereltje jij gaat mij niet zeggen hoe het is want ik weet het toch allemaal beter.
Zo kennen we Raf hé

Als iets niet overeenkomt met zijn visies, dan is men plots een faker/leugenaar. Dat is zo bij jouw, bij mij, zelfs Matthias Storme doet hij zo af. Maar dit is dan ook typisch kinds gedrag, en de snelste & eenvoudigste manier om angstvallige waarheden te ontmijnen.. en dat is het bestaan ontkennen.

Maar raf kan dan ook totaal niet relativeren(zoals de meeste vlamingen overigens), en heeft een veel te hoge dunk van de relevantie van dit forum. Ie ziet in iedere account die anders beweerd dan zijn eigen mening, een gemeen rotzakje die hier haat zaait, fakers, dubbelaccounts en blokkers.... nooit zal hij er bij stil staan dat 99.99% van de forumgebruikers hier gewoon hun mening waarachtig komt vertellen, en wel degelijk de persoon zijn die ze ook blijken uit hun schrijven.

Het moet echt wel erg zijn in iedereen zo valsachtelijk gedrag te willen zien.

Ik schrijf al jaren hetzelfde eigenlijk , maar Raf blijft maar in mij een faker zien, alsof ik er iets mee te winnen zou hebben mij anders voor te doen.

Ik geloof u, spqa, en uw slechte ervaringen met cannabis (dus je alvast 1 persoon bereikt), maar voor Raf bent u ook een faker, die iets te winnen heeft met hier valse ervaringen neer te pennen. Het kan voor hem niet waar zijn, omdat het niet waar mag zijn.
Oud 4 mei 2005, 16:08   #84
SPQA
Banneling

SPQA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
1Lees eens wat er staat, ventje... Mijn ervaringen sluiten aan bij wat wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen. 2Jij komt dat hier eventjes tegenspreken met als enige argumentatie wat jij in jouw omgeving hebt meegemaakt. Verwacht je nu werkelijk dat iemand dat ernstig neemt?
1Moet je me weer kleineren? Ik blijf toch ook vriendelijk tegen u?Ookal deel ik u mening niet.
2Is hetgeen ik heb meegemaakt irelevant,omdat het niet in jouw boekjes staat?
SPQA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2005, 16:14   #85
SPQA
Banneling

SPQA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HaRdCOREhARMREdUCER
1Onder prohibitionistische omstandigheden heeft "drugs" en "het gebruiken van drugs" de neiging de risico 's op te drijven.

-Er is geen controle op de sterkte van het product
-Er wordt met vanalles en nog wat versneden
-Er is geen indeling naargelang de sterkte (vb bier, wijn, sterke drank)
-Onderzoek naar de alcoholprohibitie toont aan dat er toen meer sterke drank werd verkocht. Na het beïndigen van de prohibitie werd er terug meer bier gedronken. (prohibitie heeft invloed op de sterkte van het product)
-Verkoop aan minderjarigen
-Mensen waarbij het druggebruik problematisch wordt zoeken te laat (of geen) hulp
-De kans tot gezondheidspreventieve infoverstrekking verkleint

De drugmarkt reguleren?

Ja

2Het is wat ik lees in het cannabisdossier.
1Ja ,daar heb je gelijk in.Maar denk je niet als al die producten legaal te verkrijgen zijn het problematisch gebruik zal toenemen?En er meer ongelukken gaan gebeuren?

2Ik heb het niet gelezen.Je weet toch dat men constant verschillende soorten weed is blijven kruisen om een hoger thc gehalte te krijgen.Denk maar aan de nederweed(Ok deze bestaat al lang).Je denkt toch niet dat men daar is gestopt?
Oud 4 mei 2005, 16:50   #86
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN
Read this please:
Marijuana use and driving

Hindrik W.J. Robbe

Institute for Human Psychopharmacology, University of Limburg,
P.O. Box 616, 6200 MD Maastricht, The Netherlands

Robbe, Hindrik W.J. , 1994. Marijuana use and driving. Journal of the International Hemp Association 1: 44-48.

This article concerns the effects of marijuana smoking on actual driving performance. It presents the major results of one laboratory and three on-road driving studies. The latter were conducted on a closed section of a primary highway, on a highway in the presence of other traffic and in urban traffic, respectively. This program of research has shown that marijuana produces only a moderate degree of driving impairment which is related to the consumed THC dose. The impairment manifests itself mainly in the ability to maintain a steady lateral position on the road, but its magnitude is not exceptional in comparison with changes produced by many medicinal drugs and alcohol. Drivers under the influence of marijuana retain insight into their performance and will compensate where they can (e.g., by increasing distance between vehicles or increasing effort). As a consequence, THC's adverse effects on driving performance appeared relatively small in the tests employed in this program.

Conclusie nog tot slot (de rest kan je lezen op http://www.hempfood.com/IHA/iha01206.html)

Discussion

The results of the studies corroborate those of previous driving simulator and closed-course tests by indicating that THC in inhaled doses up to 300 µg/kg has significant, yet not dramatic, dose-related impairing effects on driving performance. Standard deviation of lateral position in the road-tracking test was the most sensitive measure for revealing THC's adverse effects. This is because road-tracking is primarily controlled by an automatic information processing system which operates outside of conscious control. The process is relatively impervious to environmental changes, but highly vulnerable to internal factors that retard the flow of information through the system. THC and many other drugs are among these factors. When they interfere with the process that restricts SDLP, there is little the afflicted individual can do by way of compensation to restore the situation. Car-following and, to a greater extent, city driving performance depend more on controlled information processing and are therefore more accessible for compensatory mechanisms that reduce the decrements or abolish them entirely.

THC's effects after doses up to 300 µg/kg never exceeded alcohol's at BACs of 0.08 g% and were in no way unusual compared to many medicinal drugs (Robbe 1994). Yet THC's effects differ qualitatively from many other drugs, especially alcohol. Evidence from the present and previous studies strongly suggests that alcohol encourages risky driving whereas THC encourages greater caution, at least in experiments. Another way THC seems to differ qualitatively from many other drugs is that the former's users seem better able to compensate for its adverse effects while driving under the influence.

Although THC's adverse effects on driving performance appeared relatively small in the tests employed in this program, one can still easily imagine situations where the influence of marijuana smoking might have a dangerous effect; i.e., emergency situations which put high demands on the driver's information processing capacity, prolonged monotonous driving, and after THC has been taken with other drugs, especially alcohol. Because these possibilities are real, the results of the present studies should not be considered as the final word. They should, however, serve as the point of departure for subsequent studies that will ultimately complete the picture of THC's effects on driving performance.

10x zo gevaarlijk he?! Mag ik u vragen welke bron u geraadpleegd hebt?

Never mind, ik zag het net staan, het nieuwsblad...
Wat een mooie studie zeg. Om aan te tonen dat het met cannabis in het verkeer helemaal niet zo erg gesteld staat, wordt het argument aangehaald dat zo'n junkie het eigenlijk toch nog beter doet als een zatlap.
Oud 4 mei 2005, 17:08   #87
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

seg sqpa, ge bent wel ni veel gewoon e
als ze u al ventje noeme, is meneer al op zen tene getrapt
Oud 4 mei 2005, 17:21   #88
SPQA
Banneling

SPQA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke
seg sqpa, ge bent wel ni veel gewoon e
als ze u al ventje noeme, is meneer al op zen tene getrapt
Tis de manier waarop,kereltje
Oud 4 mei 2005, 17:35   #89
Duvelke

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tis de manier waarop,kereltje
wrom noemt gij mij nu kereltje?
Oud 4 mei 2005, 20:11   #90
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1Moet je me weer kleineren? Ik blijf toch ook vriendelijk tegen u?Ookal deel ik u mening niet.

Citaat:
2Is hetgeen ik heb meegemaakt irelevant,omdat het niet in jouw boekjes staat?
Nee, omdat het tegengesproken wordt door de wetenschap.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 4 mei 2005, 21:26   #91
SPQA
Banneling

SPQA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nee, omdat het tegengesproken wordt door de wetenschap.
De wetenschap?Er zijn al zoveel studies gemaakt over canabis(de ene zegt zus de andere zegt zo).Er zullen er ook zijn die hetgeen ik zeg bevestigen(maar ik ga niet hele dagen conclusies van onderzoeken liggen zoeken om mijn gelijk te halen).Het enige dat ik wil zeggen is dat canabis niet zo onschuldig is.ps ik denk zelfs dat je groen zult worden wanneer je een foto van u longen ziet.Tabac roken is slecht voor de longen ,maar canabis nog veel slechter
Oud 4 mei 2005, 21:27   #92
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wetenschap?Er zijn al zoveel studies gemaakt over canabis(de ene zegt zus de andere zegt zo).Er zullen er ook zijn die hetgeen ik zeg bevestigen(maar ik ga niet hele dagen conclusies van onderzoeken liggen zoeken om mijn gelijk te halen).Het enige dat ik wil zeggen is dat canabis niet zo onschuldig is.ps ik denk zelfs dat je groen zult worden wanneer je een foto van u longen ziet.Tabac roken is slecht voor de longen ,maar canabis nog veel slechter
Onzin.

Citaat:
Oud 4 mei 2005, 22:24   #93
boeha
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Mijn drugs komt in de vorm van An, en in de vorm van Kathleen, en in de vorm van Sofie, en in de vorm van ....
Een ordinaire hoerenloper dus.

Hoeveel betaal je per kilo?
boeha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 09:21   #94
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Ik las hier net "junkie", laten we effe iets duidelijk stellen een junkie is iemand ide heroïne spuit, een heroïne verslaafde.

Iemand die Cannabis gebruikt is een stoner, dat is een wereld van verschil!
Oud 5 mei 2005, 09:23   #95
krizis
Gouverneur

Standaard

Trouwens, wie beweerde hier dat Cannabis-gebruik een surrogaat zou zijn voor een lief, LOL, niet dus, ik vrij al 1,5 jaar, zij rookt niets, ik wel, aleja, 't is te zeggen joints hé, ik heb nooit sigaretten gerookt.
Oud 5 mei 2005, 09:48   #96
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boeha
Een ordinaire hoerenloper dus.

Hoeveel betaal je per kilo?
Wat denk je dat ik ben? Een Vlaming?
Oud 5 mei 2005, 09:49   #97
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Ik las hier net "junkie", laten we effe iets duidelijk stellen een junkie is iemand ide heroïne spuit, een heroïne verslaafde.

Iemand die Cannabis gebruikt is een stoner, dat is een wereld van verschil!
Stonehead
Oud 5 mei 2005, 10:03   #98
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Wat denk je dat ik ben? Een Vlaming?
Ja.

Citaat:
Oud 5 mei 2005, 10:08   #99
krizis
Gouverneur

Standaard

nee 't is pothead
Oud 5 mei 2005, 10:28   #100
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.
Pinten drinken... dikke buik, vet aan de smoel van dat stuk varkensvlees... vrouw die weggelopen is met Noord-Afrikaan, en dan maar homoseksueel worden.... Maar goed dat er cannabis is om m'n miseri te vergeten..., want als land met het hoogste verbruik aan anti-depressiva, kan dat er heus bij.

Jak, ik zou geen Vlaming willen zijn, al kreeg ik al het geld in de sociale zekerheid

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be