![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
#84 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik ga ook akkoord met de stelling dat PS meer zetels haalt dan bv VB omdat PS natuurlijk een veel hoger % scoort in de kieskringen waar ze opkomen. Heb ook eens ergens gelezen dat de grootte van de kieskringen eigenlijk oneerlijk is als ze niet allemaal even groot zijn maar ik weet niet of dat waar is want de redenering daarachter ken ik niet. |
|
![]() |
![]() |
#85 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het gaat er bij de verdeling over de kieskringen gewoon over om het sociaal, economisch, cultureel belang van elke gedeelte van het land te weerspiegelen. Dit gebeurt mi best aan de hand van de bevolkingscijfers. De verdeling van die zetels in de kieskring over de verschillende strekkingen gebeurt dan door hen die in staat zijn daarover te beslissen. Kinderen worden dan uitgesloten omdat ze daar niet 'verstandig' genoeg voor zijn. Niet-Belgen omdat ze niet voldoende geïntgereerd zouden zijn. Citaat:
![]() |
#86 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#87 |
Vreemdeling
|
![]() Ik volg deze discussies al een tijd en heel die heisa rond B_H_V.
Dit is mijn vaststellingen : 1. Wat gaat Vlaanderen winnen ? |
![]() |
![]() |
#88 |
Vreemdeling
|
![]() Ik volg deze discussies en heel die heisa over BHV nu al een tijdje.
Dit zijn mijn vaststellingen : 1. Wat gaat Vlaanderen winnen bij een splitsing ? Weinig, want bij de eerstvolgende verkiezingen zullen er terug een of meerder franstalige lijsten op onze stembrieven prijken, weliswaar geen Di Rupo's en meer van dat soort, maar wat maakt het verschil. De essentie blijft. Ik zal me weer ergeren aan die franstaligen die in onze eentalige gemeente op 35 km van Brussel om een stem bedelen. Ik vrees dat Vlaanderen er alleen zal bij verliezen. Toegevingen zullen toch moeten gedaan worden en zal de regering hoogstwaarschijnlijk doen om België nog wat recht te houden. Resultaat : Vlaanderen zal toegevingen doen en aan de andere kant staan de kiezersbrieven nog vol franstaligen in BHV. Ik constateer alleen maar dat de Vlamingen de takken waarop ze zitten hebben laten wegzagen of zelf weggezaagd hebben omdat ze met hun parlementaire meerderheid nog nog iets in België kunnen verwezenlijkt krijgen om communautair vlak zonder de "oui" van de franstaligen. Moeten we nu echt scheiden om in het parlement, als vlamingen, nog iets gedaan te krijgen ? Wat mij opvalt is wel, dat franstaligen altijd zitten schermen met democratie als het op locaal niveau gaat, maar als de federale democratie aan de orde is, dan geldt 58/42 niet meer en bestaan er alarmbelprocedures. |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vlamingen moeten eens leren dat woorden voor onze franstalige vrienden weinig betekenis hebben, show daarentegen is veel belangrijker. Hoe week worden de Vlamingen als je de democratie inroept: dat is waar het over gaat. En omgekeerd, als zij zich moeten plooien naar een democratisch principe (zoals het afschaffen van de ondemocratisch speciale meerderheden in de Kamer), dan halen ze plots weer iets nieuws boven: de mensenrechten, de federale loyauteit, les Flamands veulent-ils encore la Belgique? en blablabla. Niet de woorden, maar het effect is cruciaal. Denk daar nog eens aan als je Di Rupo met een uitgestreken gezicht ziet onderwijzen over 'les droits des francophones de la périphérie'. Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 8 mei 2005 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Miguelito : 8 mei 2005 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Zijn jullie Bart "wannabe vlaams belang" dewever ook beu ?
Ik allezins wel, die kerel is er in geslaagd om de regering te gijzelen en hen verplicht om zich op het idiootste "probleem" die ons land ooit heeft gehad te storten. In plaats van aandacht te besteden aan de dingen die mensen echt aangaan zoals de problemen in de zachte sector en de economie, dat is wat ons volk belangrijk vind en niet of er een paar mensen op franstalige lijsten mogen stemmen; dat kan iedereen een worst wezen, behalve natuurlijk voor pain in the ass Bart en de burgemeesters van de betrokken gemeenten, die het niet zo zeer voor de vlaamse zaak doen maar alleen voor het eigen belang, hun motivaties zijn puur electoraal De Wever wil de regering laten vallen en de burgemeesters willen de franstalige concurentie indijken. Conclusie: dit probleem waarvan niemand wakker lag is tot stand gekomen door machtsgeile opportunistische politici die door latente nationalistische gevoelens te misbruiken er voor gezorgd hebben om van probleem 177 een wereldprobleem te maken die volgens hen even belangrijk is als het oplossen van wereldhonger, dit is pure demagogie van de ergste soort, Adolf Hitler had het niet beter gekund. |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Wel sommige leeghoofden die scheldberichten posten zonder de minste argumentatie. Egidius |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ge bent zelf bezig te beledigen zonder argumentie. |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Egidius P.S. Er zit een tikfoutje in uw nick. Laatst gewijzigd door Egidius : 8 mei 2005 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Ik heb mijn punt zeer goed geargumenteerd maar zoals iedere "vlaams belanger" het betaamt negeert u deze argumenten en grijpt u dingen uit de context om zo de bevolking te misleiden.
Wat u reactie op mijn naam betreft leid ik af dat u geen Monty python fan bent, nu ik had niets anders verwacht van een vlaams nationalist met paardekleppen. |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
idiootste "probleem" die ons land ooit heeft gehad pain in the ass Bart burgemeesters van de betrokken gemeenten, die het niet zo zeer voor de vlaamse zaak doen maar alleen voor het eigen belang, machtsgeile opportunistische politici die door latente nationalistische gevoelens te misbruiken pure demagogie van de ergste soort, Adolf Hitler had het niet beter gekund Dit noemt u "argumenten"? Wat bent u, een standup comedian of zo? Egidius Laatst gewijzigd door Egidius : 8 mei 2005 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Lees dit stuk nog eens zeer aandachtig.
die kerel is er in geslaagd om de regering te gijzelen en hen verplicht om zich op het idiootste "probleem" die ons land ooit heeft gehad te storten. In plaats van aandacht te besteden aan de dingen die mensen echt aangaan zoals de problemen in de zachte sector en de economie, dat is wat ons volk belangrijk vind en niet of er een paar mensen op franstalige lijsten mogen stemmen; dat kan iedereen een worst wezen, behalve natuurlijk voor pain in the ass Bart en de burgemeesters van de betrokken gemeenten, die het niet zo zeer voor de vlaamse zaak doen maar alleen voor het eigen belang, hun motivaties zijn puur electoraal De Wever wil de regering laten vallen en de burgemeesters willen de franstalige concurentie indijken. als ge het nu nog niet door hebt zal verder dicussieren met u zinloos zijn, wat wel meer het geval is met fanatieke Vlaamse nationalisten als u; die alleen luisteren naar wat hun partij fuhrer te zeggen heeft. |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Geeeeuw... Egidius |
|
![]() |