![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De jonge allochtone meisjes moeten ze met man en paard in het gareel houden, vandaar dat ze zo zwaar onderdrukt worden.
Lelijk zijn ze meestal niet, de meisjes. Wij vlaamse mannen zien ze ook steeds vaker met piercings op blote buiken als hun mannen dat niet zien en ze worden ook steeds meer tot ons aangetrokken omdat ze bij hun eigen cultuur enkel klappen en geen liefde krijgen. De allochtone man is dan ook vol frustratie van hun eigen onkunde dat ze dat met harde hand proberen te onderdrukken natuurlijk. Immers wat kunnen ze? Als ze nu ook nog eens hun vrouwen, dochters verliezen aan de vlaamse man waar staan ze dan nog? Enkel thee kunnen ze zetten en bidden. Veel bidden zelfs dat kunnen ze heel goed. Daarom dat ze hun vrouwen verzen voorlezen uit de koran en hun wijsmaken dat ze zich zo lelijk gekleed over de straat moeten bewegen. Maar wij zien ze op andere momenten ook wel eens, als ze er niet bijzijn bv. Laatst gewijzigd door Mambo : 8 mei 2005 om 22:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Ik wodr ook voortdurend lastig gevallen door belgen, maar geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om daar ooit iets mee te beginnen.
![]() |
![]() |
#85 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
dan staan jullie dus gelijk
![]() |
![]() |
#86 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Allochtonen en belgen komen zo al niet overeen laat staan als koppel. Het heeft hier zelfs helemaal niets te maken met vrije keuze, het gaat hier om je verstand gebruiken.
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik ben er niet tegen ik raad het op dit moment gewoon af. Tenzij je als allochtoon en als autochtoon zeer sterk in je schoenen staat, dan zou ik het zelfs aanraden. ![]() IEMAND moet hier het voorbeeld geven.
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je voor dat FDW zou zeggen dat hij tegen gemengde huwelijken is! Het kot zou te klein zijn!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
en dan zegge ze iets over blanken
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Het huwelijk is geen eenvoudige onderneming. Het is daarbij zeer belangrijk voor elk van ons afzonderlijk èn voor de samenleving. Het is dus duidelijk. Als gemengde huwelijken minder stabiel zijn dan homogene (en dat blijkt zo) dan is een homogeen huwelijk te verkiezen. Maar ik stel wel vast dat een exotische vrouw heel aantrekkelijk kan zijn. Ik denk dat zelfs onze goede vriend Piano me hiermee niet voor het gerecht kan slepen. Laatst gewijzigd door luc broes : 9 mei 2005 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Gouverneur
|
![]() dat het schandalig is! Absoluut schandalig! Cursisten weigeren op grond van hun kleding! En wat nog schandaliger is, is dat bedrijven ongestraft vrouwen met hoofddoek kunnen weigeren! Een land waar een bedrijfsleider met de dood bedreigd wordt omdat hij een vrouw met een hoofddoek heeft aangenomen, is geen rechtstaat meer. Het wordt tijd dat de progressieve partijen en vakbonden zich verzetten tegen deze vorm van terrorisme en ook de rechten van deze werknemers te verdedigen. De emancipatie van de vrouw loopt via de participatie aan de arbeidsmarkt, dus dit verbod in Antwerpen is ook een zware vorm van sexisme.
Wat overigens ook schandalig is, is de stelling van de heer Ashrawi dat een gemengd huwelijk "mag als de mannelijke partner zich bekeert". Hoezo mag? Een huwelijk veronderstelt volgens het Belgisch recht de vrije keuze van twee meerderjarigen. Religie speelt daarbij geen rol. Het wordt tijd dat een aantal middeleeuwse reglementen overboord gegooid worden, mijn beste Ashrawi. Zoals Nietzsche en voor hem Friedrich II uitriepen: "Krieg aufs Messer mit Rom! Frieden und Freunschaft mit dem Islam!" zo zou men bezuiden de Middelandse Zee moeten roepen: "Harb ma'a Ryadh! Salam ma'a Uruba!" (Sorry voor mijn Arabisch met haar op, Ashrawi, waarschijnlijk moest ik een ander voorzetsel gebruiken...) Maar Ashrawi heeft natuurlijk gelijk dat op dit moment het klimaat zodanig ziek is dat een "gemengd" huwelijk (hoezo gemengd? het gaat toch godverdomme over een huwelijk tussen Belgische burgers!) nauwelijks nog kan. Hier moet ik de reactionairen van beide kampen de schuld geven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
En hij is ook een beetje voorbarig. Zie zijn vooroordeel ivm de saga Remmery. Racisme, jaloersheid of een amourette? Ik weet het niet, maar Johan weet het wel. Laatst gewijzigd door luc broes : 9 mei 2005 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Door een gebrek aan zinvolle opmerkingen kraamt men zulke beschuldigingen uit. Laatst gewijzigd door luc broes : 9 mei 2005 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En ja, natuurlijk is er een probleem binnen de moslimgemeenschap in België, wie zou dat ontkennen? De vraag is of we het verziekt kimaat tussen de gemeenschappen aanpakken, zoals sp.a probeert te doen, of verder verzieken, zoals het vb met veel succes doet. Verder verzieken is natuurlijk veel gemakkelijker, want het is een natuurlijke aandrang van de mens, "allochtoon" of "autochtoon", om mensen die een ander kapsel dragen of op een andere manier stappen de hersenpan in te slaan. |
|
![]() |
![]() |