![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
( Zelfs in meervoud 8) )
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den draad is hier ferm ontaard.
Mocht ik een naïef would-be-neo-kommunistje zijn met niet meer dan dat in mijn mars, ik zou me hier op dit forum ook voordoen als een hautaine geldwolf. Gefrustreerde anderen, die zich door die taal laten provoceren, debiteren dan vanzelf alle nep-argumenten die de kommunistjes graag horen, om de fond te leggen van hun verdere pogingen om hun politiek wat publiciteit te geven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dus geld geeft je nog geen macht. Geld maakt geen god van u. En de wetten worden gestemd door verkozenen van het volk, wij dus, arm of rijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb vanmorgen Leterme gelukkig al op de radio gehoord en beleef hier eigenlijk meer plezier aan wat Egidius en Superstaaf te vertellen hebben.
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Maar het kan nog straffer. Iedereen herinnert zich de Dagusta-Dassault affaire. De politiekers zijn gestraft geweest, maar hoeveel van de mensen van dagusta? Nochtans, it takes two to quango. En een paar jaar geleden werd een topman van een baggerbedrijf buiten vervolging gesteld, ondanks bewezen schuld, louter omdat hij werkgelegheid verschafte. Een aantal weken geleden, reed de patron van AIS met zijn auto in op een stakingspikket. Vier gewonden. Het hadden vier doden kunnen zijn. Was dezelfde dag terug vrij. En als de wet bestaat moet ge ze als arbeider nog kunnen afdwingen. De algemene verbreiding van interimarbeid, met contractjes van een week maken het kwasi-onmogelijk om nog voor uw rechten op te komen. Spreek als interimmer het woord vakbond niet uit, want de maandag daarop ligt er gewoon geen contract meer.
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Egidius : 5 mei 2005 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb plezier aan de diskussie over de uitvindingen van Leterme. Ik heb ook plezier aan de ontaarde diskussie. Maar de twee dooreen, dat hindert toch een beetje. Forum-etikette zeker ? Beetje diskuteren met verstand zeker? Anders moeten we hier geen rubrieken maken, doch eer een chat-sessie ??
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu motiveer je hem maar om morgen met een nieuwe nick in een ander diskusie hetzelfde te doen, met voor hem dezelfde motivatie. Maar zeg liever wat je denkt hoe de Waalse non-zeggers kunnen reageren op de gevatte vergelijking van de tsjeven-temmer !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Waalse 'non' zeggers zullen de 'tsjeventemmer' extreem rechts noemen als ze hun zin niet krijgen. Dan mag hij nog een politiek correct trukje gebruiken.
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk dikke onzin wat Leterme zegt in brussel en de rand en ja zelfs vilvoorde en ronse zijn het juist de allcohtonen die het evenwicht in het voordeel van de franstaligen doen overhellen. Zelfs in willebroek strijken er massa's allochtonen neer die denken dat heel belgie tweetalig en dus met frans overal terecht kunnen. Naima is dus helemaal niet representatief voor de realiteit aan de "taalgrens" of in meer geindustrialiseerde gebieden..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Wat de francofonen hierop kunnen zeggen? Niets, me dunkt, ze zullen het dus imho negeren. 1-0 voor Leterme. Dat betekent niet dat ze hem zullen vergeten. De CD&V komt al langer in aanmerking voor cordonisering. Het ACV weerhoudt de cordonneurs nog even om volle gas te geven. En geef toe, als er één instrument is om het Belang van de macht te houden, dan is het toch het Kartel, niet? Ge zoudt voor minder 't een en 't ander door de vingers zien. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zelf bezit ik zeldzame boeken van meer dan 200, 300, 400 jaar oud, maar die zijn helemaal niet onbetaalbaar. En goede boeken hoeven trouwens niet echt veel te kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |