Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Mijn kind homo
Het geluk van mijn kind komt op de allereerste plaats en ik gun het hem/haar van harte 44 72,13%
ik zou het aanvaarden want het is het geluk van mijn kind maar ik zou het er best moeilijk mee hebben 10 16,39%
mijn kind homo???? Buiten ermee, geen homo's in mijn huis (lees: ik ben dus een onmens) 3 4,92%
ik zou er mee naar de psycholoog, psychiater,... etc. gaan. 4 6,56%
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2005, 13:11   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Er staat ook in dat je geen kleren mag dragen die van tweeërlei stoffen zijn gemaakt. Er staat ook in dat je geen twee verschillende gewassen op je akkers mag zaaien.
Voor de zoveelste maal: in de bijbel staan er morele, rituele en maatschappelijke geboden. Volgens de Talmoed bestaat er daar een rangorde tussen waarbij de morele geboden helemaal bovenaan staan en in alle omstandigheden nagevolgd moeten worden. Het verbod op homoseksualiteit is moreel en bijgevolg algemeen geldend; in welke omstandigheden men ook verkeert. De kledingsvoorschriften zijn maatschappelijke geboden die, in omstandigheden, overtreden kunnen worden zonder daarbij te raken aan Gods majesteit (wat bij de eerste groep wel het geval is). Niet ik zeg dat, maar wel de Talmoed: d.i. de overgeleverde uitleg op de bijbel zoals de joden tot op de dag van vandaag nog steeds leren.

Het christendom heeft in haar eerste apostelconcilie beslist dat de niet-joodse christenen niet gebonden zijn aan de navolging van de rituele en maatschappelijke geboden. Alleen aan de morele.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:13   #82
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Toch wel. Doe maar eens een bijbel open. Zowel in OT als in NT staan er zinnen die niets aan duidelijkheid overlaten.
Hier gaan we weer......

"God" (je weet wel, dat opperwezen dat ergens in het heelal rondzweeft) zou homoseksualiteit afkeuren omdat -en nu komt het- "het in de Bijbel staat".

En wie heeft die Bijbel geschreven? God zelf? Tuurlijk niet, MENSEN hebben die bijbel geschreven. Net zoals MENSEN Assepoester en Sneeuwwitje hebben geschreven. En wanneer is die bijbel geschreven? Honderden, zelfs duizenden jaren geleden. In die tijdsgeest dus. Je moet dus behoorlijk krankzinnig zijn om zo'n boek in deze tijd nog te hanteren als leidraad wat betreft normen en waarden.

Laatst gewijzigd door Zeno! : 5 mei 2005 om 13:13.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:13   #83
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Afwijkingen verdienen niet dezelfde plaats in een geordende samenleving als wat overeenkomstig de menselijke natuur is.
Dat is dan jouw persoonlijke mening. Voor de rest: Live and let live. Een homoseksuele relatie is met wederzijdse toestemming, er wordt niemand mee gekwetst zoals bij pedofilie, verkrachtingen,...
Citaat:
Neen, het staat zwart op wit in de bijbel, alsook de hele leergezag van Kerk en synagoge onderwijst hetzelfde. Meer zelfs, in geen enkele godsdienst wordt homoseksualiteit als normaal geacht.
Geloof je letterlijk alles wat er in de Bijbel staat? Er zijn een miljard moslims die eveneens letterlijk geloven wat er in de Koran staat, maar als Belanger ben je waarschijnlijk de eerste om die geschriften in twijfel te trekken. Of: Als het maar in je kraam past.
Citaat:
Homoseksualiteit is een van de zonden die door de mensen wordt bedreven wanneer ze zich van God afwenden.
Vandaar dat er ook homoseksuele priesters en bisschoppen zijn zeker? De wereld is niet zwart/wit hoor. Voor de ene is dit een zonde, voor de andere is iets anders een zonde. Voor een moslim is het zonde om alcohol te drinken en varkensvlees te eten, voor jou waarschijnlijk niet. Zo zijn er honderden voorbeelden. Hangt allemaal af van 'the eye of the beholder' of 'believer' in dit geval.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:13   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Of zijn homosexuelen niet door uw God geschapen?
Neen, enkel de mens is door God geschapen. God schiep de mens echter in vrijheid: die heeft dan ook de vrijheid voor het goed, maar ook voor het slechte te kiezen. Bij dat laatste wendt hij zich af van God en Zijn geboden. Dat gebeurt bij mensen die voor een homoseksuele levenskeuze kiezen.
Oud 5 mei 2005, 13:13   #85
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de zoveelste maal: in de bijbel staan er morele, rituele en maatschappelijke geboden. Volgens de Talmoed bestaat er daar een rangorde tussen waarbij de morele geboden helemaal bovenaan staan en in alle omstandigheden nagevolgd moeten worden. Het verbod op homoseksualiteit is moreel en bijgevolg algemeen geldend; in welke omstandigheden men ook verkeert. De kledingsvoorschriften zijn maatschappelijke geboden die, in omstandigheden, overtreden kunnen worden zonder daarbij te raken aan Gods majesteit (wat bij de eerste groep wel het geval is). Niet ik zeg dat, maar wel de Talmoed: d.i. de overgeleverde uitleg op de bijbel zoals de joden tot op de dag van vandaag nog steeds leren.

Het christendom heeft in haar eerste apostelconcilie beslist dat de niet-joodse christenen niet gebonden zijn aan de navolging van de rituele en maatschappelijke geboden. Alleen aan de morele.
Bla bla bla... Onzinnige smoesjes om de inconsequenties van uw sprookjesboek te verhullen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:13   #86
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
De Bijbel en Koran zijn geschriften die zijn opgesteld door schizofrenen en psychopaten. En volstaan met aansporingen tot geweld en discriminatie voor wie die deze geschriften niet willen volgen.
Voor dat vetgedrukte worden mensen vermoord, beste Adromeda. En ver moet je niet gaan, iets over de grens is al genoeg...

Op dit forum heb je grote mond, maar schrijf dit maar eens onder uw naam in een tijdsblad. In dat geval... het was aangenaam u te hebben gekend
Oud 5 mei 2005, 13:15   #87
Jezus Christus
Burger

Jezus Christus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jezus Christus
Standaard

Citaat:
Neen, enkel de mens is door God geschapen. God schiep de mens echter in vrijheid: die heeft dan ook de vrijheid voor het goed, maar ook voor het slechte te kiezen. Bij dat laatste wendt hij zich af van God en Zijn geboden. Dat gebeurt bij mensen die voor een homoseksuele levenskeuze kiezen.
De afscheiding is inderdaad het gevolg van het toelaten van eender welke vorm van haat en/of angst in het hart.
Oud 5 mei 2005, 13:16   #88
Wolfgang Meister
Banneling

Wolfgang Meister's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Heeft hij dat u persoonlijk komen zeggen?
Inderdaad, door middel van de ziekte Aids, zijn strafmaatregel tegen dit onzedelijke gedrag. En hier komt een profetische voorspelling van mij: als de dames en heren politici niet dringend werk maken van het isoleren en verbannen van de holebi-populatie (uit opportunistisch winstbejag bij de verkiezingen) dan zal mettertijd God Zelf wel ingrijpen door het virus te laten muteren in een hoogst besmettelijk virus dat ook bv via speeksel of handdrukken overdraagbaar zal zijn.

Wedden dat dan de holebi-gemeenschap meteen naar het vilbeluik zal worden gestuurd; gebulldozerd als de BSE-krengen, de besmette kippen en varkens.
Dan zullen alle holebi's worden gedegradeerd tot slachtvee, zelfs minder dan dat want: nieteens geschikt voor consumptie. Paria's der paria's: de Ganges zal vol holebi-lijken drijven!

In afwachting van deze heerlijke tijd der Grote Afrekening verlang ik dringend dat holebi's worden gebrandmerkt met een vermelding van hun smadelijke geaardheid op hun identiteitskaart zodat als de grote besmetting uitbreekt, zij met nimmer falende Duitse efficiëntie onmiddellijk kunnen worden opgespoord en verwerkt in de daartoe bestemde fabrieken die voor een flinke opleving der werkgelegenheid zal zorgen bij de hetero-bevolking die zich in de handen zal wrijven bij het vuur hunner hellevaart. Ik zal hiertoe binnenkort een gemotiveerd verzoekschrift indienen bij de daartoe bevoegde diensten waaronder de Wereldgezondheidsorganistie die alle ethische bezwaren tegen het verwerken der holebi-clan moet laten varen ten einde de bestaanszekerheid van de rest der wereldbevolking te blijven garanderen!

Aldus sprak niet Zarathustra maar wel Wolfgang Meister, ter meerdere glorie van de vrome Christenheid.
Wolfgang Meister is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:16   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
En wie heeft die Bijbel geschreven? God zelf? Tuurlijk niet, MENSEN hebben die bijbel geschreven. Net zoals MENSEN Assepoester en Sneeuwwitje hebben geschreven. En wanneer is die bijbel geschreven? Honderden, zelfs duizenden jaren geleden. In die tijdsgeest dus. Je moet dus behoorlijk krankzinnig zijn om zo'n boek in deze tijd nog te hanteren als leidraad wat betreft normen en waarden.
God heeft inderdaad de bijbel niet geschreven. Het christendom leert trouwens niet dat God de bijbel "schreef", wel leert het dat God heilige mensen inspireerde en stuwde om Zijn geboden en de gebeurtenissen van Zijn volk neer te schrijven. Juist omdat God die mensen inspireerde werden Zijn geboden en verboden in waarheid neergeschreven.

Eigenlijk hoeft men niet te geloven om homoseksualiteit te verwerpen: een blik op de ordening in de natuur volstaat al. Homoseksualiteit gaat in tegen de menselijke natuur, zijn lichamelijkheid en de finaliteit van onze intieme lichamelijkheid. Man en vrouw zijn seksuele wezens en gericht op elkaar. Onze lichamelijkheid wijst dat onmiskenbaar uit.
Oud 5 mei 2005, 13:16   #90
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Voor dat vetgedrukte worden mensen vermoord, beste Adromeda. En ver moet je niet gaan, iets over de grens is al genoeg...

Op dit forum heb je grote mond, maar schrijf dit maar eens onder uw naam in een tijdsblad. In dat geval... het was aangenaam u te hebben gekend
*zelfcensuur*

Frank Dane

Laatst gewijzigd door Eternity : 5 mei 2005 om 13:20.
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:17   #91
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

dat geldt voor al het atheïstisch gespuis op dit forum trouwens die nou stoer de Islam proberen af te breken.

Misschien is dat ook wat radicaal bedoelde in zijn posting aangaande een sterk volk. Een volk dat zich niet laat meeslepen in een wereld van zedeloosheid, wiens norm alsmaar lager wordt gelegt, tot het trouwen van homo's toe.
Oud 5 mei 2005, 13:17   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Geloof je letterlijk alles wat er in de Bijbel staat? Er zijn een miljard moslims die eveneens letterlijk geloven wat er in de Koran staat, maar als Belanger ben je waarschijnlijk de eerste om die geschriften in twijfel te trekken. Of: Als het maar in je kraam past.
Wat zou ik dan in twijfel moeten trekken in de koran? Reeds meerdere malen heb ik op dit forum geschreven dat ik meer respect heb voor een gelovige moslim dan voor een decadente westerling die homoseksualiteit aanvaardbaar vindt en even normaal als heteroseksualiteit.
Oud 5 mei 2005, 13:18   #93
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Inderdaad, door middel van de ziekte Aids, zijn strafmaatregel tegen dit onzedelijke gedrag.
Jaja, 't zal daarmee zijn dat de overgrote meerderheid van aids-slachtoffers heteroseksuelen zijn...

Hij zal ook weer eens iets zeggen, onze Grote Schrijver...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 5 mei 2005, 13:18   #94
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk hoeft men niet te geloven om homoseksualiteit te verwerpen: een blik op de ordening in de natuur volstaat al. Homoseksualiteit gaat in tegen de menselijke natuur, zijn lichamelijkheid en de finaliteit van onze intieme lichamelijkheid. Man en vrouw zijn seksuele wezens en gericht op elkaar. Onze lichamelijkheid wijst dat onmiskenbaar uit.
En wat is dan de "finaliteit van onze intieme lichamelijkheid"?
Oud 5 mei 2005, 13:18   #95
Jezus Christus
Burger

Jezus Christus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jezus Christus
Standaard

vuur kan je nooit met vuur blussen.
Wie heeft er van jullie ooit een el aan zijn levensweg kunnen toevoegen door zichzelf zorgen te maken ( lees op te naaien ).
Oud 5 mei 2005, 13:18   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyberfreak
Vandaar dat er ook homoseksuele priesters en bisschoppen zijn zeker?
Er zijn ook priesters die drinken, die plakkende vingers hebben, enzovoort. Het priestergewaad maakt een mens nog niet heilig. Ook een priester kan zich van God afwenden en tot bijvoorbeeld homoseksualiteit overgaan. Zijn zonde wordt er daarom niet minder op. Integendeel.
Oud 5 mei 2005, 13:19   #97
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Awel? Hoor ik u nog?

Citaat:
Oud 5 mei 2005, 13:20   #98
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Inderdaad, door middel van de ziekte Aids, zijn strafmaatregel tegen dit onzedelijke gedrag.
Weetje: Aids wordt even goed overgedragen door hetero's of door bloed. 't Is maar dat je het weet he.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:20   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
De seksuele beleving en de daaruit vloeiende kinderrijkdom. De geslachtsorganen van man en vrouw zijn complementair. Alleen al door dit gegeven wordt duidelijk dat homoseksualiteit ingaat tegen de natuurlijke ordening. In hun beleving zijn hun lichamen niet complementair. Meer zelfs, hun beleving is totaal onvruchtbaar door de eigenlijke levenskeuze die ze maken.
Oud 5 mei 2005, 13:21   #100
Einherjar
Burger

Einherjar's schermafbeelding

Standaard

We're Queer and we're here!

...yeah, but not for long.

[size=4]Voor Volk en Vaderland[/size]
Einherjar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be