Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: NIEUWE BEVRIJDING NODIG VOOR BELGIE?
JA 12 46,15%
NEEN 14 53,85%
Aantal stemmers: 26. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 mei 2005, 22:56   #81
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Hoeveel leden heeft u nu, Rudy?

Jezelf niet meegerekend.
Wat doet die vraag terzake in deze discussie?
Wat wil U zeggen?
Dat we niet slagvaardig zijn, omdat we minder meelopers hebben dan de bUB?
Nee jongen, de kracht van een partij wordt afgemeten aan kiezers en RESULTATEN, niet aan meelopers. Onthou dat: het kan van pas komen!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 22:57   #82
gorik
Burger

gorik's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar gorik
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Dát moet primeren boven de rest.
inderdaad ja, blijkbaar lukt dat niet altijd (spijtig)
gorik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 22:59   #83
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Mooi, dan zijn we nog stééds groter.

Ik daag u uit Rudy: jij zegt dat "jullie" patriotten zijn, maar op 21 juli vorig jaar ontmoette ik maar één lid van de NU, uzelf. "Jullie" hadden ook geen stand. Wegens geen leden, of zijn uw leden gewoon niet zo gewonnen voor België? Of vinden ze 21 juli, waar je zelf wel aanwezig was, maar folklore? Maak een stand, Rudy, even groot en even goed bemand als die van BUB, en ik zal u geloven als u zegt dat u acties doet, dat u niet het enige lid bent, etc.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 22:59   #84
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Wat doet die vraag terzake in deze discussie?
Wat wil U zeggen?
Dat we niet slagvaardig zijn, omdat we minder meelopers hebben dan de bUB?
Nee jongen, de kracht van een partij wordt afgemeten aan kiezers en RESULTATEN, niet aan meelopers. Onthou dat: het kan van pas komen!
fout hoor:

de MACHT van een partij wordt afgemeten aan kiezers
de KRACHT van een partij is haar ideologie en haar werkwijze

Het is dus aan de partij om de eventuele kracht te benutten op correcte manier en zo kiezers en dus macht te verwerven.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 23:00   #85
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gorik
hoe kan je nu dergelijke topic op een hoog niveau houden? het onderwerp slaat op niets (zoals u zelf al zei) daarom wijkt u maar even van het huidige onderwerp om te discussiëren wie nu toch wel het meest heeft bijgedragen door middel van acties. dat is dan een hoog niveau? mijnheer van Nespen
Wil ik mee discussieren over het vervolgen van zogenaamde huidige nazi's?
Mijn discussie hierrond is kort: laat die in hun eigenwaarde, ze betekenen niks meer en het zal nog wel enige eeuwen duren voor zij weer een begin van kans krijgen. Dus voor mij zijn zij een non-issue in tegenstelling tot wat zij betekenen voor de BUB....

Oud 6 mei 2005, 23:03   #86
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
fout hoor:

de MACHT van een partij wordt afgemeten aan kiezers
de KRACHT van een partij is haar ideologie en haar werkwijze

Het is dus aan de partij om de eventuele kracht te benutten op correcte manier en zo kiezers en dus macht te verwerven.
Volledig mee eens, verontschuldig mij mijn slechte onschrijving.

Oud 6 mei 2005, 23:04   #87
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Mooi, dan zijn we nog stééds groter.

Ik daag u uit Rudy: jij zegt dat "jullie" patriotten zijn, maar op 21 juli vorig jaar ontmoette ik maar één lid van de NU, uzelf. "Jullie" hadden ook geen stand. Wegens geen leden, of zijn uw leden gewoon niet zo gewonnen voor België? Of vinden ze 21 juli, waar je zelf wel aanwezig was, maar folklore? Maak een stand, Rudy, even groot en even goed bemand als die van BUB, en ik zal u geloven als u zegt dat u acties doet, dat u niet het enige lid bent, etc.
Ik kom met net zo'n dure stand als jullie, op voorwaarde dat jullie je middelen wat meer steken in de belangen van de gewone mensen. Dat lijkt me een goede deal niet?

Oud 6 mei 2005, 23:10   #88
de mestkever
Partijlid

de mestkever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
60 jaar geleden eindigde de tweede wereldoorlog. Eindelijk was Europa van het nazisme verlost. Doch, vandaan zien we dat er hier nog enkele nazi's rondzwerven o.a. bij het Vlaams Belang.

Heeft België een nieuwe bevrijding nodig die van het land weer een tolerante en open maatschappij maakt?
Verlos belgië van haar bestaan. Bevrijd 'belgië' door het 'land' te ontbinden. Je maakt er 10 miljoen mensen gelukkiger mee. Meer zelfs, er zullen veel mensen zijn die zullen inzien dat ze verkeerd zaten te denken dat de ontbinding van dit 'land' een slechte zaak zou zijn.

Laatst gewijzigd door de mestkever : 6 mei 2005 om 23:10.
de mestkever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 23:28   #89
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Omdat zij inzien dat er dringender problemen zijn.
Zij hebben uiteraard belang bij het verkrijgen van compensaties voor die splitsing, maar hebben het verstand om te zeggen dat er absoluut belangrijker zijn!

Nu wordt ik waarschijnlijk snel een 'Franskiljon' genoemd...
Bart De Wever stelde het nochtans duidelijk genoeg: Als de Vlamingen in deze discussie, met alle gelijk van de wereld aan hun kant, zullen buigen voor een franstalig "non", zal dat in de socio-economische dossiers ook gebeuren. En dat zijn dingen waar de mensen wél van wakker liggen...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 23:34   #90
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Bart De Wever stelde het nochtans duidelijk genoeg: Als de Vlamingen in deze discussie, met alle gelijk van de wereld aan hun kant, zullen buigen voor een franstalig "non", zal dat in de socio-economische dossiers ook gebeuren. En dat zijn dingen waar de mensen wél van wakker liggen...
Wel, daar ben ik dus helemaal niet zeker van!
Het is namelijk zo, dat wanneer er GEZAMELIJKE belangen op het spel staan, er helemaal geen sprake meer is van een communautaire insteek!
Geloof me, de socio-economische problemen zijn van gemeenschappelijk belang!

Oud 6 mei 2005, 23:36   #91
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Omdat zij inzien dat er dringender problemen zijn.
Zij hebben uiteraard belang bij het verkrijgen van compensaties voor die splitsing, maar hebben het verstand om te zeggen dat er absoluut belangrijker zijn!
u slaat de bal compleet mis: MR-FDF organiseerde zelfs een tegenbetoging, en alle Franstalige partijen willen absurde eisen zodat ze wel degelijk dit probleem blokkeren
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 23:38   #92
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Wel, daar ben ik dus helemaal niet zeker van!
Het is namelijk zo, dat wanneer er GEZAMELIJKE belangen op het spel staan, er helemaal geen sprake meer is van een communautaire insteek!
Geloof me, de socio-economische problemen zijn van gemeenschappelijk belang!
Die "gezamelijke" belangen bestaan helemaal niet meer. Vlaanderen en Wallonië hebben een totaal andere arbeidsmarkt en economische bovenbouw, dat wordt door IMF en OESO bevestigd. Nog langer het Belgische economische model gebruiken staat gelijk aan het vergiftigen van twee patiënten met andere ziekten die aan hetzelfde infuus worden gelegd.
Oud 6 mei 2005, 23:38   #93
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
u slaat de bal compleet mis: MR-FDF organiseerde zelfs een tegenbetoging, en alle Franstalige partijen willen absurde eisen zodat ze wel degelijk dit probleem blokkeren
Daarom wederom mijn vraag: Wat is prioritair voor U: Uw pensioen of uw recht om in Vilvoorde voor puur Vlaamse partijen te stemmen?
Want dat is de kern van het 'probleem' B-H-V!

Oud 6 mei 2005, 23:39   #94
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mestkever
Verlos belgië van haar bestaan. Bevrijd 'belgië' door het 'land' te ontbinden. Je maakt er 10 miljoen mensen gelukkiger mee. Meer zelfs, er zullen veel mensen zijn die zullen inzien dat ze verkeerd zaten te denken dat de ontbinding van dit 'land' een slechte zaak zou zijn.
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat België hetzelfde lot als Tsjechoslowakije tegemoet gaat. Een paar jaar na haar ontbinden zal geen mens er nog iets voor voelen...
Oud 6 mei 2005, 23:40   #95
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Daarom wederom mijn vraag: Wat is prioritair voor U: Uw pensioen of uw recht om in Vilvoorde voor puur Vlaamse partijen te stemmen?
Voor mij is het prioritair dat Vlaanderen krijgt waar het recht op heeft. Of dat nu in socio-economische dossiers is of in institutionele dossiers, overal moeten we de Belgische blokkering afwerpen en zoeken naar Vlaamse oplossingen.
Oud 6 mei 2005, 23:41   #96
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat België hetzelfde lot als Tsjechoslowakije tegemoet gaat. Een paar jaar na haar ontbinden zal geen mens er nog iets voor voelen...
Laisse les rëves aux enfants, ils en ont besoin!

Oud 6 mei 2005, 23:41   #97
de mestkever
Partijlid

de mestkever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt. België is dan ook een land van twist en tegenstellingen. Het is een land dat geen identiteit heeft, en nooit een identiteit zal hebben. Eigenlijk bestaat dat land enkel op papier, maar in de praktijk hebben we het over Vlaanderen en Wallonië. Je moet trouwens een volslagen idioot zijn om je een 'belg' te voelen.
de mestkever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 23:43   #98
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voor mij is het prioritair dat Vlaanderen krijgt waar het recht op heeft. Of dat nu in socio-economische dossiers is of in institutionele dossiers, overal moeten we de Belgische blokkering afwerpen en zoeken naar Vlaamse oplossingen.
Maw. Wat Belgisch is, moet weg: Vlaanderen op alle gebied eerst?
Nee, jongen, dan hebben we geen basis meer voor een gesprek, want tussen ons is het water te diep.

Eén probleemke: we leven in België en gij verkondigt nu een minoritaire mening...

Oud 6 mei 2005, 23:45   #99
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
als ik van iets het op mijn heupen krijg, dan is het wel dat "de mensen ligger er niet wakker van" of "er zijn belangrijkere zaken"-"argument":dooddoeners om het inhoudelijke debat te ontwijken. Een correcte staatsindeling is belangrijk in een federaal land (bovendien is er het arrest en de deadline van het Arbitragehof, en indien er nu nieuwe verkiezingen komen zal de boel helemaal ontploffen aangezien de kwestie moet opgelost geraken). In een normale federaal land zou een meerderheid zonder problemen de Grondwet moeten kunenn toepassen. Alleen in België kan dat niet dankzij de Franstaligen omwille van hun absurde eisen. Door die absurde eisen zit het debat nu muurvast, waardoor er zogezegd niet over pensioenen kan gepraat worden. En u gaat dan de Franstalige politici loven omdat ze inzien dat er belangrijkere dingen zijn???
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 6 mei 2005 om 23:47.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2005, 23:45   #100
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Eén probleemke: we leven in België en gij verkondigt nu een minoritaire mening...
Ongetwijfeld. Helaas voor u is die minoritaire beweging in drie decennia ongeveer vertienvoudigd in aanhang en steun en bezet het nu zo'n goeie 30% van de zetels in het Vlaamse parlement. Het belgicisme is nog nooit zo marginaal geweest als nu, meet dat maar af aan hun politieke exponenten BUB en NU...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be