Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2005, 22:36   #81
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Pubers hebben voortdurend complexen over hun lichaam, vooral omdat ze op TV bepaalde rolpatronen zien, die niet beantwoorden aan de werkelijkheid.
Moest iedereen voortdurend in zijn blootje lopen, zouden vragen als "is mijn penis groot genoeg" even ridicuul lijken als "is mijn bovenarm lang genoeg"
Oud 7 mei 2005, 22:37   #82
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
We zijn toch allemaal naakt geboren. Trouwens u en ik geloven in een God.
Fout
Jij had een kostuum, schoenen en ondergoed aan toen je ter wereld kwam ofzo???
Oud 7 mei 2005, 22:37   #83
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een van mijn waarden is dat het menselijk lichaam met respect moet behandeld worden en dus niet te grabbel moet gegooid worden.
Uw waarden mogen uw waarden zijn en blijven.
Anderen hoeven die niet klakkeloos over te nemen als ze achterhaald, overbodig, of bekrompen lijken.

Citaat:
Zij hebben de keuze niet.
Niemand was verplicht deel te nemen als hij de condities niet kon of wilde aanvaarden.
Je fulmineert hiert dus tegen mensen die vrijwillig naakt gingen.
Citaat:

Trouwens, een klein beetje respect voor moslimvrouwen zou hier op zijn plaats zijn.
Waarom verdient iemand a priori respect?

Citaat:
Niks. Enkel tegen het (al dan niet bewust) uitbuiten ervan.
In dit Brugse project is geen sprake van uitbuiting.
Allemaal vrijwilligers.
Oud 7 mei 2005, 22:40   #84
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Dus u vindt dat uw kinderen niet het recht hebben om in aanraking te komen met alle verschillende visies op mens en samenleving en dan zelf te kiezen welke visie zij de beste vinden?
Als ze voldoende ontwikkeld zijn, dan doen ze wat ze willen.
Ik denk persoonlijk dat uw kinderen meer nadeel ondervinden, en met hen de hele samenleving, van censuur. The road to misery is paved with good intentions.
Ik ben tegen censuur, maar ook tegen het opdringen van ideeën.
Wat is het "negatief effect" dat de "minder-capabelen" hebben op opgroeiende kinderen? Zelf verklaart u een simpele duif te zijn met gezond verstand.
Papa, gaan we nog eens naar die stad vol blote mensen ?
Gezond verstand is voldoende om te overleven in de samenleving. Creativiteit en buiten de lijntjes kleuren zorgt voor verandering in de samenleving.
Verandering kan ook negatief zijn.
Hadden de mensen in de Renaissance en de Verlichting zich ingehouden omwille van de "negatieve effecten op de jeugd", dan werkte u zich nu krom op het land van de heer, en moest u bovendien één tiende van uw inkomen aan de clerus geven.
Nu werk ik mij ook krom, en geef ik 4 tiende van mijn inkomsten aan god-weet-wie.
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
http://orangecow.org/pythonet/the-sp...quisition.html
khaled is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 22:42   #85
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Jij had een kostuum, schoenen en ondergoed aan toen je ter wereld kwam ofzo???
Begrijpend lezen is ook niet jouw straftste vak op school zeker ? 'Fout' staat achter 'U en ik geloven in God'...
...Surprise and fear...fear and surprise.... Our two weapons are fear and surprise...and ruthless efficiency.... Our three weapons are fear, and surprise, and ruthless efficiency...and an almost fanatical devotion to the Pope.... Our four...no...
Oud 7 mei 2005, 22:42   #86
Percalion

Standaard

om de discussie gaande te houden:

Laatst gewijzigd door Percalion : 7 mei 2005 om 22:44.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 22:47   #87
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti
Welke waarden, de moslimwaarden? Trouwens die mensen kiezen ervoor om uit vrije wil deel te nemen. En als u de atmosfeer in dit land niet aanstat, weerhoudt u niets om hier weg te gaan. Nogmaals, deze mensen kiezen ervoor om uit vrije wil deel te nemen. Niemand verplicht om moslimvrouwen met hun pisdoek daar aan deel te nemen
Onvoorstelbaar hoe sommigen er steeds maar weer in slagen om moslims en/of pisdoeken (sic) ten berde te brengen in zelfs de meest simplistische discussie over wat naakte mannen en vrouwen. Zal ook wel iets met die zogenoemde "normen en waarden" te maken hebben, zeker?
Oud 7 mei 2005, 22:48   #88
Wolfgang Meister
Banneling

Wolfgang Meister's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Uit de kleren voor Tunick

BRUGGE - Zo'n 2.000 mensen zijn zaterdagmorgen vroeg in Brugge uit de kleren gegaan voor kunstfotograaf Spencer Tunick. Met deze bijzondere fotosessie start meteen het kunstenfestival Corpus 05.

Tunick is een 38-jarige New Yorker van joodse afkomst die bekend en berucht werd met zijn foto's van naakte mensenmassa's op ongewone locaties. Hoewel naaktfotografie buiten is toegestaan in de staat New York, werd Tunick er toch al vijf keer gearresteerd. In een eindeloze reeks hogere beroepen kreeg hij steeds weer gelijk van de rechtbank.

De eerste foto werd genomen in de onlangs gerestaureerde Stadsschouwburg waar Spencer Tunick 770 mensen, evenveel vrouwen als mannen, in alle zetels en op alle balkons van de zaal liet plaatsnemen. Op de Markt, met het Belfort als achtergrond, liet de fotograaf alle aanwezigen, 1.249 mannen en 701 vrouwen, in een lange sliert rechtstaan, knielen en liggen op de natte kasseien. Voor de derde locatie nam de fotograaf de Brugse reien als decor en liet hij 270 vrouwen in bootjes plaatsnemen. Tijdens het poseren was geen enkel kledingstuk toegelaten: geen hoeden, petjes, juwelen, sokken of zonnebrillen, enkel een gewone bril was toegelaten.

Volgens Spencer Tunick was het de eerste keer dat hij bij regen en bijwijlen zelfs stormweer foto’s nam. Om die reden was hij verplicht om op het laatste ogenblik enkele wijzigingen in het vooropgezette plan aan te brengen. Toch was hij best tevreden over het resultaat. Hij had een speciaal woordje van dank voor de deelnemers, onder wie vooral Bruggelingen en slechts een handvol buitenlanders, die ondanks de barre weersomstandigheden toch massaal voor zijn project waren komen opdagen.

Kunstenfestival Met de fotosessie van Spencer Tunick werd in Brugge het startschot gegeven van het kunstenfestival Corpus 05. De eerste editie van het festival staat in het teken van het menselijk lichaam. Tot eind september zijn er meer dan 200 evenementen.

---------------------------------

zoveel dappere mensen in de regen in hun blootje staan, de vlaming is gelukkig niet zo preuts, de katholieke kerk heeft niks meer te zeggen.
goed voorbeeld, je moet je niet schamen, laat lucht en regen van tijd je naakte huid strelen.
één met de elementen.

volgende keer op sint-pietersplein in rome?

Die "kunstenaar" is van joodse afkomst, tja... Hoedanook: prachtig initiatief, in die zin dat als we alle foto's laten in beslag nemen en alles uitvergroten we vele namen kunnen toevoegen aan het gerechtelijk archief afdeling perverten... Kan nog van pas komen in een niet zo verre toekomst...
Wolfgang Meister is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 22:48   #89
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u vindt dat uw kinderen niet het recht hebben om in aanraking te komen met alle verschillende visies op mens en samenleving en dan zelf te kiezen welke visie zij de beste vinden?
Maar wanneer zijn ze zelf ontwikkeld voor u.
Ik deed al voor ik volledig ontwikkeld was mijn goesting. Of men ouders het nu leuk vonden of niet.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 22:49   #90
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Uw waarden mogen uw waarden zijn en blijven.
Anderen hoeven die niet klakkeloos over te nemen als ze achterhaald, overbodig, of bekrompen lijken.
En ik mag voor mijn waarden uitkomen, net als iedereen. En ik vraag niemand om ze over te nemen. Ik dacht dat de basis van samenleven het respecteren van andermans waarden/normen was... Jij hebt daar duidelijk een probleem mee.

Niemand was verplicht deel te nemen als hij de condities niet kon of wilde aanvaarden.
Je fulmineert hiert dus tegen mensen die vrijwillig naakt gingen.
Ik fulmineer tegen het idee achter het project. Dit is geen kunst.

Waarom verdient iemand a priori respect?
Omdat hij/zij leeft ?

In dit Brugse project is geen sprake van uitbuiting.
Allemaal vrijwilligers.
Zelfs de toeschouwers.
Oud 7 mei 2005, 22:51   #91
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Pasaran
Onvoorstelbaar hoe sommigen er steeds maar weer in slagen om moslims en/of pisdoeken (sic) ten berde te brengen in zelfs de meest simplistische discussie over wat naakte mannen en vrouwen. Zal ook wel iets met die zogenoemde "normen en waarden" te maken hebben, zeker?
Liet me even gaan over die pisdoek, maar dat neemt niet weg dat ik de moslimwaarden maar niks vind.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 22:52   #92
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit is geen kunst
Misschien kun je ons even iets meer vertellen over jouw idee van kunst?
Oud 7 mei 2005, 22:53   #93
Percalion

Standaard

Citaat:

Dus jij vindt dat ze éérst "ontwikkeld" mogen zijn en dat ze na die grondige indoctrinatie pas mogen beslissen over...
Maar visies op mens en samenleving zijn net een essentieel onderdeel van ontwikkeling! Ik ben zelf al maandenlang aan het bijleren, op allerlei vlakken, en ik ben nog lang niet klaar met mijn ontwikkeling.

Verschillende visies die met elkaar botsen, these, antithese en synthese, vernemen dat er meerdere mogelijkheden zijn en ondervinden dat geen norm, geen waarde universeel is. Dat is net een belangrijk stuk van ontwikkeling, vind ik.

Citaat:
Ik ben tegen censuur, maar ook tegen het opdringen van ideeën.

En een kunstenaar die vrijwilligers naakt fotografeert, dringt zijn idee op?

Citaat:
Papa, gaan we nog eens naar die stad vol blote mensen ?

Ahja, d�*t is wel een aantoonbaar schadelijk effect van bloot. Ja, kinderen die vragen of ze nog eens naar de stad vol blote mensen kunnen, dat is een voorbode van algehele ondergang. De vier ruiters der apocalyps worden voorafgegaan door kinderen die aan papa vragen of ze naar de stad vol blote mensen mogen gaan.

Citaat:
Verandering kan ook negatief zijn.

Pa-boem-boem-tsji. Met zo'n uitspraak kun je een olifant doodmeppen.
Als iedereen krek hetzelfde denkt, gaat je samenleving ten onder in grijswaarden. Het is net het bestaan van verschillende meningen dat zorgt voor vooruitgang.

Citaat:
Nu werk ik mij ook krom, en geef ik 4 tiende van mijn inkomsten aan god-weet-wie.

Superstaaf had dezelfde opmerking gemaakt, maar dan ironisch. Oké dan, ik zal het even anders stellen. Als enkele mensen niet geprotesteerd hadden (oeh! Zij gingen in tegen de openbare zeden!) bestond de slavernij en de onderdrukking van de vrouw nu ook nog.
Oud 7 mei 2005, 22:54   #94
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Die "kunstenaar" is van joodse afkomst, tja... Hoedanook: prachtig initiatief, in die zin dat als we alle foto's laten in beslag nemen en alles uitvergroten we vele namen kunnen toevoegen aan het gerechtelijk archief afdeling perverten... Kan nog van pas komen in een niet zo verre toekomst...
Perverten lopen in berenhuiden....
Oud 7 mei 2005, 22:55   #95
Percalion

Standaard

Citaat:
Hey, misschien kunnen we ze allemaal een lobotomie geven. Kwestie van de perversie er uit te snijden hé. En nu we toch bezig zijn, kunnen we de homofilie, het jodendom en het graag lezen van andere auteurs buiten Wolfgang Meister er ook uitsnijden.
Oud 7 mei 2005, 23:00   #96
khaled
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion

Dus jij vindt dat ze éérst "ontwikkeld" mogen zijn en dat ze na die grondige indoctrinatie pas mogen beslissen over...
Respect voor mens en lichaam als indoctrinatie beschouwen, je doet maar.
Maar visies op mens en samenleving zijn net een essentieel onderdeel van ontwikkeling! Ik ben zelf al maandenlang aan het bijleren, op allerlei vlakken, en ik ben nog lang niet klaar met mijn ontwikkeling.
Dat is duidelijk.

Verschillende visies die met elkaar botsen, these, antithese en synthese, vernemen dat er meerdere mogelijkheden zijn en ondervinden dat geen norm, geen waarde universeel is. Dat is net een belangrijk stuk van ontwikkeling, vind ik.
Jouw visie, niet de mijne.

En een kunstenaar die vrijwilligers naakt fotografeert, dringt zijn idee op?
Die dringt zijn perverse visie op.

Ahja, d�*t is wel een aantoonbaar schadelijk effect van bloot. Ja, kinderen die vragen of ze nog eens naar de stad vol blote mensen kunnen, dat is een voorbode van algehele ondergang. De vier ruiters der apocalyps worden voorafgegaan door kinderen die aan papa vragen of ze naar de stad vol blote mensen mogen gaan.
Pikant detail : de 4 ruiters van de apocalyps staan in Brugge (Rik Poot). Ik heb liever dat mijn kleine vraagt om naar de stad te gaan waar die 4 ruiters staan...

Pa-boem-boem-tsji. Met zo'n uitspraak kun je een olifant doodmeppen.
Als iedereen krek hetzelfde denkt, gaat je samenleving ten onder in grijswaarden. Het is net het bestaan van verschillende meningen dat zorgt voor vooruitgang.
Nergens stel ik dat er geen verschillende meningen mogen bestaan. Ik verkondig enkel de mijne.

Superstaaf had dezelfde opmerking gemaakt, maar dan ironisch. Oké dan, ik zal het even anders stellen. Als enkele mensen niet geprotesteerd hadden (oeh! Zij gingen in tegen de openbare zeden!) bestond de slavernij en de onderdrukking van de vrouw nu ook nog.
Slavernij - openbare zeden - you've lost me.
Oud 7 mei 2005, 23:00   #97
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die "kunstenaar" is van joodse afkomst, tja... Hoedanook: prachtig initiatief, in die zin dat als we alle foto's laten in beslag nemen en alles uitvergroten we vele namen kunnen toevoegen aan het gerechtelijk archief afdeling perverten...
En dan?
Citaat:
Kan nog van pas komen in een niet zo verre toekomst...
Je zwarte laarzen al gepoetst?
Oud 7 mei 2005, 23:03   #98
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kinderen wijsmaken dat bijv. masturberen weet ik veel wat veroorzaakt, ziet u liever?
Natuurlijk niet.
Ook kan ik mij moeilijk voorstellen dat naakt zonder meer, een schadelijk effect kan hebben op kinderen.
Meer dan je denkt.

Wat voor schadelijke effecten dan?
Kinderen zijn net erg onverschillig tegenover naakt.
Jouw stelling.

Waarom gaan jonge kinderen met hun ouders in bad en oudere niet meer?
Waarom kleden kinderen zich gemeenschappelijk om in bijv. een zwembad?
Waarom douchen kinderen gezamenlijk als ze gesport hebben?
Waarom worden kinderen naakt geboren?
Wat met borstvoeding?
..?
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2005, 23:03   #99
Percalion

Standaard

Citaat:
En ik mag voor mijn waarden uitkomen, net als iedereen. En ik vraag niemand om ze over te nemen. Ik dacht dat de basis van samenleven het respecteren van andermans waarden/normen was... Jij hebt daar duidelijk een probleem mee.

Welneen. Superstaaf dwingt je niet om Spencer Tunick mooi te vinden, hij dwingt je niet om zelf naakt te gaan poseren, hij dwingt je niet om er zelfs maar naar te kijken. Maar als jij zegt dat het naakt fotograferen van mensen een situatie schept waarin het moeilijk wordt om je kinderen nog goed op te voeden, dan vind ik dat ... Wel, behoorlijk zwaar bij de haren gegrepen.

Citaat:
Ik fulmineer tegen het idee achter het project. Dit is geen kunst.

En als ik zou vragen "wat is kunst dan wél?" dan ga ik geheid een antwoord krijgen in de zin van "Rubens, Brueghel, de abdij van Canterbury".
Overigens vind ik Brueghel dikke zever. Niets interessants te zien.
Citaat:

Zelfs de toeschouwers
Jup. Als je niet wil kijken, dan wend je je ogen af, zet je je TV uit, sluit je je internet of gooi je je krant weg. Je kunt ook proberen om zijn tentoonstellingen te vermijden. Dus als je naar Spencer Tunick kijkt, doe je dat vrijwillig. Als je niet wil, moét je niet kijken hé.
Oud 7 mei 2005, 23:04   #100
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ach kaled, t'is weer eens wat anders dan het eeuwige mekka nietwaar?
Kunst en bloot hangt al lang in ieder musea.
Waarom hebben jullie daar zo een schrik van?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be