Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 10 mei 2005, 13:19   #81
ilfalco
Minister-President

Standaard

Welk gezamenlijk front lomeanor ... de tsjeven die in Brussel het Vb haar geld willen afnemen en leutig collaboreren met de PS. Of deBourgois die het goed vindt dat men het Vb niet aan het woord laat ... eigen partyij eerst nietwaar. Voor mij is het duidelijk een splitsing waarvoor men een rijs betaalt is voor mij niet nodig , dat we dan de boel maar laten aanslepen en meteen begie splisten. Als we voor het naleven van de grondwet al een prijs moeten betalen , dan zal belgie vlaanderen nog heel wat grondgebied en geld kosten.
ilfalco is offline  
Oud 10 mei 2005, 13:39   #82
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat heeft dat te maken met het feit dat ik ambtenaar ben?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 10 mei 2005, 13:41   #83
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Die Luyten gaf toe dat de NVA bereid is een prijs te betalen voor de splitsing van BHV. Toen de journalist vroeg of dat een nieuw partijstandpunt was, geraakte hij niet meer uit zijn woorden. Wat vinden de VB'ers daarvan?
Dat u me nog de vermelding uit het BUB-programma over afschaffing van de grendels en speciale meerderheid schuldig bent.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 10 mei 2005, 13:56   #84
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
Ik heb de grove veralgemeningen en fouten even aangeduid om het lage niveau van uw reply even in de verf te zetten.
proficiat dat u de nederlandse taal zo beheerst maar dat is dan blijkbaar ook het enige zinnige wat je hier kunt komen doen blijkbaar.

Nu het is je goed recht om dit te verbeteren maar ik denk dat andere forum gebruikers geen moer geven om hoe ik mijn teksten schrijf.

En ik ben misschien niet zo alwetend als jij maar ik ben dan ook tenminste niet zo'n onnozelaar die iedereen op zijn of haar taal fouten gaat wijzen.

En wat betreft mijn mening over BHV, is het zo dat iedereen hier een mening mag en kan hebben.
Als u die niet aanstaat dan heeft u gewoon pech en als u feiten heeft die bepaalde stellingen van mij kunnen weerleggen dan heb ik daar ook geen problemen mee om die te aanvaarden.

En als iedereen uitmaken het enige is wat jij hier komt doen blijf dan aub weg.

alvast dank bij voorbaat mijn beste.
slegie is offline  
Oud 10 mei 2005, 13:57   #85
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Dat lijkt wel zo te zijn. Als ik U was, zou ik nu fulmineren tegen de NVA-verraders. Kan nog tof worden.
Ik BEN een N-VA'er, vriendje.
lomeanor is offline  
Oud 10 mei 2005, 14:00   #86
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
Welk gezamenlijk front lomeanor ... de tsjeven die in Brussel het Vb haar geld willen afnemen en leutig collaboreren met de PS. Of deBourgois die het goed vindt dat men het Vb niet aan het woord laat ... eigen partyij eerst nietwaar. Voor mij is het duidelijk een splitsing waarvoor men een rijs betaalt is voor mij niet nodig , dat we dan de boel maar laten aanslepen en meteen begie splisten. Als we voor het naleven van de grondwet al een prijs moeten betalen , dan zal belgie vlaanderen nog heel wat grondgebied en geld kosten.
Er zijn problemen tussen VB en NVA, dat durf ik niet ontkennen. Wel vind ik dat we deze problemen binnenskamers horen op te lossen. Als Vlamingen komen we veel sterker over als we tegenover de buitenwereld een front vormen. Ik ben NVA'er, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn partij vrijpleit van provocaties tov het Vlaams Belang, maar ook dat belang is niet altijd even vriendelijk ten opzichte van mijn partij. Persoonlijk vind ik dat dat over en weer schelden ons alletwee belachelijk maakt. Ik droom immers nog steeds van 1 grote gezamelijke Vlaamse partij. Liefst iets tussen VB en de NVA
lomeanor is offline  
Oud 10 mei 2005, 14:13   #87
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
En zo hoort het ook. Er zijn twee groepen in dit land die evenveel zeggenschap moeten hebben als het aankomt op het besturen van dat land.
Splits dan het land maar! Een minderheid evenveel recht geven als een meerderheid is gewoon de democratie er onderuit halen.
slegie is offline  
Oud 10 mei 2005, 14:17   #88
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
Er zijn problemen tussen VB en NVA, dat durf ik niet ontkennen. Wel vind ik dat we deze problemen binnenskamers horen op te lossen. Als Vlamingen komen we veel sterker over als we tegenover de buitenwereld een front vormen. Ik ben NVA'er, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn partij vrijpleit van provocaties tov het Vlaams Belang, maar ook dat belang is niet altijd even vriendelijk ten opzichte van mijn partij. Persoonlijk vind ik dat dat over en weer schelden ons alletwee belachelijk maakt. Ik droom immers nog steeds van 1 grote gezamelijke Vlaamse partij. Liefst iets tussen VB en de NVA
Inderdaad, zowel NVA als VB zouden moeten stoppen om mekander het lastig te maken.Het zou veel beter zijn om die paar verschillen dat er zijn opzij te leggen en 1 front te vormen dan mekander met kritiek te blijven bestoken voor een paar verschillende programma punten.
Wat NVA en VB gemeen hebben is veel groter dan dat ze verschillen, nietwaar?
slegie is offline  
Oud 10 mei 2005, 14:19   #89
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Inderdaad, zowel NVA als VB zouden moeten stoppen om mekander het lastig te maken.Het zou veel beter zijn om die paar verschillen dat er zijn opzij te leggen en 1 front te vormen dan mekander met kritiek te blijven bestoken voor een paar verschillende programma punten.
Inderdaad! Deze bewering doet me weer wat meer hopen op meer eenheid in de vlaamse bewegin, ondanks de verschillen .
We moeten ons niet blind staren op waarin we verschillen. Neen, we moeten bekijken wat we als beweging gemeenschappelijk willen realiseren, en daarvoor moeten we ons samen inzetten. Enkel zo kunnen we ons doel bereiken.
lomeanor is offline  
Oud 10 mei 2005, 14:24   #90
belge-belg
Burger

belge-belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor
U weet toch dat u hiermee toegeeft dat de NVA net zo een racistische partij is als het VB?
belge-belg is offline  
Oud 10 mei 2005, 14:25   #91
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belge-belg
U weet toch dat u hiermee toegeeft dat de NVA net zo een racistische partij is als het VB?
Ik heb het helemaal niet over racisme, maar over vlaamse eisen!
Zijn dit de enige argumenten die bubbertjes kunnen aanhalen?
lomeanor is offline  
Oud 10 mei 2005, 14:26   #92
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet. Als de toekomst van Vlaanderen afhangt van het VB, dan bedank ik daar feestelijk voor.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline  
Oud 10 mei 2005, 14:32   #93
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belge-belg
Geeeeeeeuw ....

U weet toch dat elke keer iemand die infantiele beschuldiging uitspreekt, het Belang nieuwe stemmen bijkrijgt?

Of bent u al zo ver dat dat u niet meer kan schelen?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 10 mei 2005, 15:09   #94
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Als de toekomst van Vlaanderen afhangt van het VB, dan bedank ik daar feestelijk voor.
Inderdaad, maar als ze hun rol van breekijzer gespeeld hebben, is het al goed.
Eenmaal het Belang met België afgerekend heeft, rekenen wij met het Belang af.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 10 mei 2005, 15:12   #95
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Inderdaad, maar als ze hun rol van breekijzer gespeeld hebben, is het al goed.

Egidius
Dat is ook mijn opvatting hierover. Laat ons samen de weg gaan tot onze gemeenschappelijke doelen bereikt zijn. Daarna kunnen we elk onze eigen weg gaan, maar dan hebben we tenminste al IETS gerealiseerd. Hoe we dan de zaak spelen, is een andere zorg.
lomeanor is offline  
Oud 10 mei 2005, 17:39   #96
thondermonst
Vreemdeling

thondermonst's schermafbeelding

Standaard

Als vrijdenkende Vlaming krijg ik kippevel van Dewinter en consoorten... Dus vraag ik me af of het doel in deze de middelen heiligt. Ik wil in ieder geval het risico niet nemen. Ik ken het VB spijtig genoeg nogal goed en wil als kiezer wil ik geen waterdrager gaan spelen voor een partij met erg dictatoriale trekjes. Daarvoor heb ik geen voorbeelden uit het recente verleden nodig, in de US en Rusland gebeurt immers hetzelfde, mensen ruilen hun vrijheid in voor vage beloftes van veiligheid. De schaapjes blaaten, de wolf in schapevel wacht het juiste moment af... ik ben en wil een vogel blijven dus nee, never, nooit, jamais.
thondermonst is offline  
Oud 10 mei 2005, 17:44   #97
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thondermonst
De schaapjes blaaten, de wolf in schapevel wacht het juiste moment af... ik ben en wil een vogel blijven dus nee, never, nooit, jamais.
Voor wie je ook stemt, je levert er een essentieel deel van je soevereiniteit mee in. Op dat punt zie ik geen wezenlijk verschil tussen de partijen.

Egidius
www.directe-democratie.be
www.directe-democratie.nu
Egidius is offline  
Oud 10 mei 2005, 17:56   #98
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
proficiat dat u de nederlandse taal zo beheerst maar dat is dan blijkbaar ook het enige zinnige wat je hier kunt komen doen blijkbaar.

Nu het is je goed recht om dit te verbeteren maar ik denk dat andere forum gebruikers geen moer geven om hoe ik mijn teksten schrijf.

En ik ben misschien niet zo alwetend als jij maar ik ben dan ook tenminste niet zo'n onnozelaar die iedereen op zijn of haar taal fouten gaat wijzen.

En wat betreft mijn mening over BHV, is het zo dat iedereen hier een mening mag en kan hebben.
Als u die niet aanstaat dan heeft u gewoon pech en als u feiten heeft die bepaalde stellingen van mij kunnen weerleggen dan heb ik daar ook geen problemen mee om die te aanvaarden.

En als iedereen uitmaken het enige is wat jij hier komt doen blijf dan aub weg.

alvast dank bij voorbaat mijn beste.
Ik heb u niet uitgemaakt, ik heb enkel geduid op het lage niveau van uw reply.

De inhoud ervan kon ik weinig op zeggen aangezien er geen was.
Heel uw tekst had een beetje de air van een aap in een boom met een bordje rond zijn nek: SPLITS BHV

Ik heb er enkel maar een foto van getrokken, dat er veel schrijffouten in stonden was gewoon mooi meegenomen.
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline  
Oud 10 mei 2005, 18:01   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Egidius
Dus jij rekent erop dat het Belang met België afrekent?

Ik moet onwillekeurig denken aan de fabel van de kikker en de schorpioen.

'Wij' wachten toch zeker met de doodsteek tot de kikker goed en wel aan de overkant is?
Oud 10 mei 2005, 18:08   #100
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Hier is uw antwoord.

Door Peter Vandermeersch

Precies zeven jaar na de opstelling van de befaamde rondzendbrief van toenmalig Vlaams minister van Binnenlandse Aangelegenheden Leo Peeters, heeft de Raad van State uitspraak gedaan over de wettelijkheid ervan. Het hoogste rechtscollege van ons land velde een belangrijk arrest. Met de ,,verwerping van de annulatieberoepen tegen de omzendbrieven Peeters en Martens'', zegt de Raad onomwonden dat de Vlaamse Gemeenschap de taalregeling in de faciliteitengemeenten op een correcte manier interpreteert. Enkele Franstalige partijen schreeuwen al zeven jaren moord en brand over de rondzendbrief van Leo Peeters (SP.A). Die bepaalde dat Franstalige inwoners telkens opnieuw uitdrukkelijk kenbaar moesten maken dat ze in het Frans wensten te worden aangeschreven. Zo wilde Peeters een eind maken aan de bestaande praktijk dat wie als Franstalige stond geregistreerd, automatisch in het Frans werd aangeschreven.

Leo Peeters kreeg in Franstalige milieus het stigma opgekleefd van ,,extremist'' en ,,racist''. Zelfs voor VLD-voorzitter Karel De Gucht was de brief een ,,pesterij''.

Het moet een hart onder de riem zijn van de gewezen minister - en een symbolisch belangrijke overwinning voor de Vlaamse Beweging - dat de Raad van State nu oordeelt dat er van pesterij geen sprake is. De rondzendbrief-Peeters interpreteert correct de oorspronkelijke bedoeling van de faciliteiten: een overgangsmaatregel van tijdelijke aard voor nieuwkomers die het Nederlands nog niet onder de knie hadden.

Vraag is nu wat Vlaanderen met deze symbolisch belangrijke overwinning aan moet. Op het terrein verandert de reële verfransing van de Brusselse Rand niet, ook na correcte interpretatie van de betrokken rondzendbrief. De faciliteiten, zo is intussen ten overvloede gebleken, zijn geen integratiebevorderend hulpmiddel geworden. Ze zijn de facto een in de grondwet van 1988 gebetonneerd privilege. Wie in Vlaanderen denkt de klok te kunnen terugdraaien door Franstaligen wat meer te laten opdraven om hun paperassen te pakken te krijgen, dwaalt.

Met het arrest van de Raad van State op zak, verschijnen de Vlamingen kloeker aan de communautaire onderhandelingstafel. Premier Verhofstadt is volgens zijn kerstboodschap vast van plan om ,,na meer dan veertig jaar de spanningen voorgoed te ontmijnen tussen Vlamingen en Franstaligen in en rond Brussel''. Een mogelijke splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde zou, volgens een scenario dat eerder uit de Wetstraat 16 uitlekte, betaald worden met de intrekking van de rondzendbrief-Peeters. Sinds gisteren is deze mogelijke pasmunt meer waard.

Op de valreep van 2004 zou het arrest van de Raad van State dan ook een voorsmaakje kunnen zijn wat ons in de eerste maanden van volgend jaar te wachten staat: een belangrijke communautaire krachtmeting. Rond het dossier van de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde zijn de stellingen ingenomen. Alle Vlaamse regeringspartijen maakten formele beloften dat die splitsing er onverwijld komt en dat er geen prijs voor zal worden betaald. Hun geloofwaardigheid - en die van de politiek in Vlaanderen - is de inzet van het spel.

De taart voor de 175ste verjaardag van België en vooral die voor 25 jaar federalisme zouden weleens met zure slagroom bespoten kunnen zijn.

Als ik de tekst goed begrepen heb heeft heel de rondzendbrief Peeters geen enkele nut. Het geeft geen enkele meerwaarde aan de integratie van de franstaligen uit de rand, het werkt zelf contraproductief aangezien die mensen het als pesterijen aanvoelen.

Iets wat geen nut heeft is onzin en contraproductief
onzin en contraproductiviteit zijn dingen die we aan het FDF en VB overlaten

Dus heeft de burgemeester van Lindebeek groot gelijk zulke onzin naar de prullemand te verwijzen.

Blijven er weer een paar bomen staan, is het nog goed voor het milieu ook.

Dus hiep hiep hoera
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be