Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 14 mei 2005, 16:03   #81
William
Provinciaal Statenlid

William's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Dat mag hoor, de vraag is alleen wat je ermee denkt te bereiken? Dat je de grootste partij wordt? Who gives a shit? Waar blijven jullie resultaten? En gaat hier nu een calimero-antwoord op volgen �* la "ja maar, we mogen niet meespelen van de grote jongens"?

Het gezeur van de Vlaamsgezinde partijen is stilaan het punt aan het bereiken dat van oudsher Vlaamsgezinden gaan beginnen afhaken. Welke partij wat misdaan of toegegeven heeft, wie zuiver is en wie niet, wie klein is en wie groot: het interesseert me geen zier.

Werken, en resultaten boeken! De grootste partij van Wallonië kan het wél.

Egidius
Maar vriend toch, ik ben ook wel tot dat punt gekomen dat eigenlijk het geleverde werk van belang is en niet dát procent dat je gehaald hebt op welke verkiezing dan ook. Maar als het Vlaams Belang op de avond van de 13/06/2004 aan de tafel in het Vlaams halfrond zit en hun het recht toewijst om een regeringsronde te houden voor het vormen van een Vl. Regering wordt dit weggelachen door de CD&V.
Het Vlaams Belang was de grootste partij aangezien CD&V en NV-A als aparte formaties zou zettelen in het Vlaams Parlement. Wel het Vl. Belang had het initiatiefrecht, en Filip Dewinter stelde onmiddellijk voor om het te proberen, om samen met de CD&V een regering te vormen. "We hebben een meerderheid, dus waarom gaan we niet samen een regering vormen", dixit Dewinter. En wat kreeg hij prompt te horen...."Wel, hier si je krijgt het initiatiefrecht maar ik denk niet dat je véél succes zal maken bij mij en andere partijen, dus ja...", lachte de CD&V-voorzitter groen.
Wel het Vlaams Belang stond terug af en dan is het volgens jullie hun eigen fout! Hallo?! Ze wouden meedoen met het beleid en ook effectief iets laten zien zodat we hen konden quoteren maar ze krijgen geen kans want ze worden uitgelachen...zielig!

Laatst gewijzigd door William : 14 mei 2005 om 16:08.
William is offline  
Oud 15 mei 2005, 10:05   #82
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurt D.
Straffe toebak wat ik hier van sommige partijgenoten lees, het zal aan de anonimiteit van zo'n forum liggen zeker? Wie kritiek levert op de huidige houding van de partij wordt afgeschilderd als een verdoken Vlaams Blokker. Maar ondertussen moet ik van die personen wel het eerste deftige argument om als N-VA in de Vlaamse regering te blijven nog lezen. Als ik met partijgenoten persoonlijk in contact kom krijg ik andere zaken te horen dan wat ik hier lees via anonieme weg.
mijn beste,

hier ben je ofwel een extremist en dus voor het VB of wel iemand van die leugenachtige en op macht welluste partijen

Dat er nog veel ruimte is tussen die 2 uiteindes ziet niemand.
en net zoals ik al ooit eens eerder op dit forum heb gezegd is het zo dat nog maar weinig mensen zich effectief helemaal kunnen vinden in het programma van 1 partij.Bij elke partij vinden mensen wel punten die hun aanstaan en die hun niet aanstaan.en de keuze van partij kan veranderen op basis van gebeurtenissen en andere punten.
En het is niet zo dat als je op eender welke partij stemt het volledig eens bent met die partij hé.
Het is een beetje wikken en wegen om uit te maken welke partij het best bij je past op dat moment.Soms kan dat dan NVA zijn en soms VB en nog andere keren CD&v en ga zo maar door.

Dus mijn beste trek er u niet te veel van aan.Ik zeg wel eerlijk dat ik op dit moment voor het VB ben, toch gezien de huidige situatie eigenlijk schandalig is.
slegie is offline  
Oud 15 mei 2005, 10:09   #83
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
Al van Marie-Rose Morel gehoord? Ook fake?
Amai, en nogal geen klein beetje...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 15 mei 2005, 10:24   #84
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Wat ik wil besluiten is, dat het een kwestie van tijd is vooraleer jullie zijn uitgespeeld in de Kamer. Voor ons is daar een toekomst, CD&V zal zachtjes wegsmelten.
Ah bon, dus als het zover is en de CD&V weggesmolten is, gaat het VB een coalitie aan met VLD en sp.a? Nou moe...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 15 mei 2005, 10:38   #85
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ik kan de (pragmatische) houding van de N-VA wel begrijpen. Uit de Vlaamse regering stappen betekent immers ook het kartel met CD&V opblazen
Ik zie niet in waarom dit zo zou zijn. Zoals Naas het hier al gesuggereerd heeft kan de N-VA uit de regering trekken en vanuit de oppositie alle paarse voorstellen afschieten en die van CD&V steunen. Het kartel kan dan zonder problemen blijven bestaan. Dan volstaat het nog enkele CD&V parlementairen mee te krijgen en de vlaamse regering komt in problemen.
Rene Artois is offline  
Oud 15 mei 2005, 13:53   #86
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Als jij het ook al inziet, dan mag ik (althans voor vandaag) rustig achteroverleunen en Bondsgewijs mummelen:"Mission accomplished"
Opgepast Staafken, ik laat de autonomiepiste alleen maar vallen als er een betere kant en klaar gereed ligt: de afschaffing van de grendels en de bijzondere meerderheden, kortom het herstel van de zuivere 50 + 1 democratie in België. Wie daar een prioriteit wil van maken, zonder dat eerst science fiction-achtige voorwaarden als "de afschaffing van de gewesten" moeten gerealiseerd worden, kan op mijn stem rekenen.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 15 mei 2005, 13:55   #87
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Maar vriend toch, ik ben ook wel tot dat punt gekomen dat eigenlijk het geleverde werk van belang is en niet dát procent dat je gehaald hebt op welke verkiezing dan ook. Maar als het Vlaams Belang op de avond van de 13/06/2004 aan de tafel in het Vlaams halfrond zit en hun het recht toewijst om een regeringsronde te houden voor het vormen van een Vl. Regering wordt dit weggelachen door de CD&V.
Zelfbeklag, William. Ik wil resultaten zien in ruil voor mijn stem. Voor minder doe ik het niet meer.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 16 mei 2005, 13:31   #88
Kurt D.
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johanna
Inderdaad,

Waarschijnlijk een lid van de welkomgroep van het VB dat hier aan het werk is gezet.

CD&V/N-VA blijft de Vlaamse Burgemeesters trouw

Excuseer? Ik heb sinds 1988 geen lidkaart mee gehad van een politieke partij, en ben ook niet van plan mij aan te sluiten bij deze of gene groep. Ik stemde N-VA, nu waarschijnlijk niet meer. De N-VA is in de regering gestapt met de bedoeling B-H-V te splitsen. Het is niet gebeurd en wordt uitgesteld tot na de verkiezingen van 2007. De N-VA werd bedrogen dus moet ze niet blijven samenwerken met die bedriegers in een regering. Zo eenvoudig is het. En dat u dit niet aanstaat kan mij niks schelen. Enkel door de regering te verlaten kunnen we die VLD-smeerlappen een lesje leren. Maar Geert Bourgeois wil blijkbaar minister blijven. Gekocht door België, Geert?
Kurt D. is offline  
Oud 16 mei 2005, 14:49   #89
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kurt D.
Enkel door de regering te verlaten kunnen we die VLD-smeerlappen een lesje leren.
Ben je daar wel zeker van?

Als ik De Gucht en VHS bezig hoor, dan is het vertrek van NVA en het einde van het Kartel precies wat ze beogen met heel dit cirkus. De CD&V moet tot kleinere proporties teruggebracht worden zodat ze geen bedreiging meer vormen voor hun status van "grootste partij". Die mag immers het initiatief nemen voor regeringsvorming.

De VLD afstraffen kan volgens mij alleen maar door het de federale regering op een subtiele wijze extreem lastig te maken. De faciliteiten strikt interpreteren, de al te grote Vlaamse bijdrage tot de schuldafbouw stopzetten etc. Laat dat nu precies zijn wat De Wever van plan is...

Uw niet-partijgebonden Egidius
Egidius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be