Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Discussietools
Oud 13 mei 2005, 22:01   #81
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Meia noite's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Het antwoord op uw vraag zit vervat in uw eerste zin: bloedband is wetenschappelijk aantoonbaar; gevoelsband niet. Daarom is bloedband een heel wat objectiever gegeven.

Hopelijk begrijpt u het nu.
Hmm, ik ontken ook niet dat een bloedband een objectieve band is.
Ik zie er enkel geen reden in om deze objectieve band belangrijker te achten dan een persoonlijke band.

Kijk, objectief gezien is Eric Clapton een beter gitarist dan Sid Vicious. maar daarom moet ik zijn muziek toch niet beter vinden dan die van Sid Vicious
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 22:03   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Hmm, ik ontken ook niet dat een bloedband een objectieve band is.
Ik zie er enkel geen reden in om deze objectieve band belangrijker te achten dan een persoonlijke band.
Ik wel, maar dan zitten we, zoals al enkele malen eerder gesteld, in de sfeer van de persoonlijke rangorde. Hierbij hanteer ik echter een veel objectiever grondslag dan u, alhoewel de rangorde zelf op zelfgekozen gronden stoelt. Ook dit heb ik ondertussen al een paar keer gezegd.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 13 mei 2005, 22:04   #83
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Omdat een veronderstelling ook een besluit en geen gevolgtrekking kan inhouden. Of ook een beschrijving van een toestand.
Ik heb geen zin meer in deze semantisce discussie. Overigens valt het mij op dat u uw toon afzwakt, en het werkwoord 'kunnen' gebruikt...

Ik zal nog maar eens herhalen wat u schreef, naar de geest geïnterpreteerd heeft u mij en mijn ouders beledigd:

"Normale mensen achten hun familie, in het bijzonder hun ouders. Blijkbaar is dat bij u niet zo"
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 22:05   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen zin meer in deze semantisce discussie. Overigens valt het mij op dat u uw toon afzwakt, en het werkwoord 'kunnen' gebruikt...
Ik zwak niets af. Ik geef gewoon de verschillende aspecten van het spectrum weer.
Oud 13 mei 2005, 22:06   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal nog maar eens herhalen wat u schreef, naar de geest geïnterpreteerd heeft u mij en mijn ouders beledigd:

"Normale mensen achten hun familie, in het bijzonder hun ouders. Blijkbaar is dat bij u niet zo"
Uw ouders? Neen, indien er een belediging was - die er echter niet is - dan ging die uit naar u, en u alleen. U stelt hier immers dat u vrienden hoger plaats in rangorde dan familie (en volgens de normale gedachtegang behoren ouders nog steeds tot de familiale kring).

Over uw ouders heb ik niets geschreven, daar hun mening hier niet aan bod kwam.
Oud 13 mei 2005, 22:07   #86
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik wel, maar dan zitten we, zoals al enkele malen eerder gesteld, in de sfeer van de persoonlijke rangorde. Hierbij hanteer ik echter een veel objectiever grondslag dan u, alhoewel de rangorde zelf op zelfgekozen gronden stoelt. Ook dit heb ik ondertussen al een paar keer gezegd.
Daar zegt u het. Een keuze is in sé subjectief.

Kijk, ongetwijfeld vindt u uw rangorde veel objectiever dan de mijne. Maar u zal het wel met me eens zijn dat onze meningen zich in een vroeger en subjectief stadium splitsen
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 22:09   #87
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Uw ouders? Neen, indien er een belediging was - die er echter niet is - dan ging die uit naar u, en u alleen. U stelt hier immers dat u vrienden hoger plaats in rangorde dan familie (en volgens de normale gedachtegang behoren ouders nog steeds tot de familiale kring).

Over uw ouders heb ik niets geschreven, daar hun mening hier niet aan bod kwam.
Ik moet weg overigens, wat ik geleerd heb is dat wij absoluut niet zouden overeenkomen, en daar ben ik blij om.

Overigens, waar ik vandaan komt gebruikt men doorgaans 'gezin' en 'familie' als twee verschillende begrippen.
Meia noite is offline  
Oud 13 mei 2005, 22:09   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zegt u het. Een keuze is in sé subjectief.

Kijk, ongetwijfeld vindt u uw rangorde veel objectiever dan de mijne. Maar u zal het wel met me eens zijn dat onze meningen zich in een vroeger en subjectief stadium splitsen
Blijkbaar moet u dezelfde dingen maar blijven herhalen. Dus nogmaals: de GRONDSLAG voor de door mij gekozen ordening is objectiever dan de GRONDSLAG die u hanteert. De ordening zelf behoort tot de persoonlijke keuze en is natuurlijk subjectief. Juist omdat de grondslag een objectieve grond vindt, kan men gerust stellen dat de rangorde ook een objectiever facet heeft dan eentje die zelfs geen objectieve grondslag heeft.
Oud 13 mei 2005, 22:09   #89
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Ik heb de stellige indruk dat het Vlaams Belang door z'n negatieve houding in de samenlevingsproblematiek Vlaanderen al meer kwaad dan goed heeft bijgebracht.
Mocht het Vlaams Blok zonder problemen de stempel dragen van een democratische partij dan kon de CD&V op dit moment hen best aanspreken als alternatief en alzo de Vlaamse eisen kracht bij zetten..

Met dubieuse slogans zoals "Eigen volk eerst" werden echter alle bruggen opgeblazen.
Mert de nodige gevolgen voor Vlaanderen.......
Wat is er mis mee met eigen volk eerst??
Doen de franstalige niet hetzelfde en zijn zij dus niet de echte fascisten van dit land???
En het cordon sanitair is dat een democratisch gegeven?
Voor het premierschap en de macht kiezen alsook voor de ministerportefeuilles ipv voor de belofte aan de kiezer en de toepassing van een grondwettelijk recht, is dat democratisch????
Maar de traditionele partijen doen maar voort zenne, BHV is het mooiste propaganda geschenk wat het VB maar kon krijgen dus ik zou zeggen bedankt franstaligen!!!
slegie is offline  
Oud 13 mei 2005, 22:11   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens, waar ik vandaan komt gebruikt men doorgaans 'gezin' en 'familie' als twee verschillende begrippen.
"Waar ik vandaan kom..."

Komt u misschien uit een of ander ver, afgelegen zonnestelsel?

In ieder geval, de twee begrippen dekken verschillende ladingen. Ik had het weldegelijk over familie. Niet over gezin dat natuurlijk deel uitmaakt van het groter geheel dat door het woord familie wordt omschreven.
Oud 13 mei 2005, 22:12   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik moet weg overigens, wat ik geleerd heb is dat wij absoluut niet zouden overeenkomen, en daar ben ik blij om.
Welk "blijmakend" element zit daar dan wel in?
Oud 13 mei 2005, 22:12   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Wat is er mis mee met eigen volk eerst??
Natuurlijk is daar niets mis mee. Alleen een paar mensen die de traditionele rangorde in de mensenmaatschappij willen omver werpen vinden dit niet.
Oud 13 mei 2005, 22:23   #93
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
BHV is het mooiste propaganda geschenk wat het VB maar kon krijgen dus ik zou zeggen bedankt franstaligen!!!
Ik vrees dat je gelijk hebt. Er zullen misschien wel een hele hoop laffe burgers vinden dat ze nu met 'een gerust hart' op het VB kunnen stemmen. Ze wilden het al langer maar ze voelden aan dat het geen zuivere koek is. Maar nu gaan ze er toch voor "Want tenslotte hebben ze toch wat uitgestoken met dat B-H-V "

Ze doen maar.

Ik niet.
Oud 13 mei 2005, 22:27   #94
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband
Ik vrees dat je gelijk hebt. Er zullen misschien wel een hele hoop laffe burgers vinden dat ze nu met 'een gerust hart' op het VB kunnen stemmen. Ze wilden het al langer maar ze voelden aan dat het geen zuivere koek is. Maar nu gaan ze er toch voor "Want tenslotte hebben ze toch wat uitgestoken met dat B-H-V "

Ze doen maar.

Ik niet.
Of hoe u blijkbaar uw eigen gedachten op anderen tracht te projecteren.

Trouwens, wat is er laf aan een stem uitbrengen?
Oud 13 mei 2005, 22:28   #95
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze doen maar.

Ik niet.
De laffe burgers zijn de VLD en SPa verkozenen. Zij waren zo laf om de Vlamingen te verkopen voor 30 zilverlingen.
Boerke Naas is offline  
Oud 13 mei 2005, 22:38   #96
Goldband
Parlementslid

Standaard

1. Wat ik doe is niet het projecteren van mijn eigen gedachten. Het gaat om observaties in mijn naaste en ruimere omgeving. Trouwens, denkt u niet dat het Belang zelf ook een beetje aast op die zwevende kiezers?
Dat u duidelijk geen twijfelaar bent als het op het Belang aankomt is lang duidelijk, maar geloof me, er zijn er anderen. Gelieve uzelf dus ook niet te zien als representatief voor de Belang-kiezer. (Over projecteren gesproken).

2. Het is laf een stem uit te brengen voor een partij die het goede wil VOOR ENKELEN. Dat je op zo'n partij stemt omdat je nu eenmaal tot die happy massa behoort noem ik laf. Daarvoor hoef je Kant niet eens te lezen (al zou het wel helpen).

Lafheid is kiezen voor jezelf TEN KOSTE VAN anderen. Dat dit gebeurt door het ogenschijnlijk onschuldige invullen van een papiertje in het stemhokje is de kern van die lafheid. Wie van de Belang-kiezers durft uitschreeuwen waar ze voor staan? U alvast wel (ik laat in het midden of het hier moed of enggeestigheid betreft). Maar niet de meerderheid van de Belang-kiezers.
Oud 13 mei 2005, 22:39   #97
Goldband
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boerke Naas
De laffe burgers zijn de VLD en SPa verkozenen. Zij waren zo laf om de Vlamingen te verkopen voor 30 zilverlingen.
Het punt is dat er helemaal niets te verkopen valt. Die bewoording over 'vlaanderen verkopen' is typisch voor Flaminganten maar de rest heeft daar geen boodschap aan. 'Vlaanderen verkopen', tja, zal wel zeker?
Oud 13 mei 2005, 22:42   #98
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Wat ik doe is niet het projecteren van mijn eigen gedachten. Het gaat om observaties in mijn naaste en ruimere omgeving. Trouwens, denkt u niet dat het Belang zelf ook een beetje aast op die zwevende kiezers?
Dat u duidelijk geen twijfelaar bent als het op het Belang aankomt is lang duidelijk, maar geloof me, er zijn er anderen. Gelieve uzelf dus ook niet te zien als representatief voor de Belang-kiezer. (Over projecteren gesproken).

2. Het is laf een stem uit te brengen voor een partij die het goede wil VOOR ENKELEN. Dat je op zo'n partij stemt omdat je nu eenmaal tot die happy massa behoort noem ik laf. Daarvoor hoef je Kant niet eens te lezen (al zou het wel helpen).

Lafheid is kiezen voor jezelf TEN KOSTE VAN anderen. Dat dit gebeurt door het ogenschijnlijk onschuldige invullen van een papiertje in het stemhokje is de kern van die lafheid. Wie van de Belang-kiezers durft uitschreeuwen waar ze voor staan? U alvast wel (ik laat in het midden of het hier moed of enggeestigheid betreft). Maar niet de meerderheid van de Belang-kiezers.
Nog een kieken of een waalse haan, die denkt dat de schuldige het VB is.
Verhofstoot, Dewael, Somers en andere Stevaerts zijn de schuldigen. Zij zijn de laffaards die de Vlamingen, waartoe jij schijnbaar niet toe hoort, bedrogen hebben.
Boerke Naas is offline  
Oud 14 mei 2005, 01:34   #99
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Welk "blijmakend" element zit daar dan wel in?
Ik hou niet van mensen die me beledigen zoals u
Meia noite is offline  
Oud 14 mei 2005, 01:35   #100
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is daar niets mis mee. Alleen een paar mensen die de traditionele rangorde in de mensenmaatschappij willen omver werpen vinden dit niet.
Als u zo over me denkt ben ik best trots op mezelf
Meia noite is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be