Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 mei 2005, 11:21   #81
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolfgang Meister
Terug on topic: Houd jullie vast, ik weet het!!! IK WEET WIE DE MYSTERIEUZE PIANOMAN IS!!! Nee, serieus: herinner jullie dat ik jullie telkens te slim af ben geweest: de herverkiezing van Bush, een Duitser als Paus, het "onschuldige" DNA van de Remmery-verdachte die door een derde in het ootje werd genomen: dat heb ik allemaal voorspeld.

Nu mijn ontrafeling van het "piano-man" mysterie: volgens mij is deze schijnbaar verwarde man in feite een supergeniale uitgeprocedeerde asielzoeker die een slim kunstje opvoert om de (wereld)aandacht op zijn ellendige situatie te vestigen.
Door zich voor te doen als "een groot mysterie" in plaats van als een ordinaire asielzoeker zoals hij al jaren gewend was te doen wil hij dat iedereen hem gaat helpen met het vinden van zijn identiteit. Daarin is hij nu al meesterlijk geslaagd.
De hele wereld voelt zich "betrokken" en heeft met hem te doen, en dat heeft hij in niet onbelangrijke mate te danken aan de bijkomstigheid dat hij een kei is in pianospelen. Nadat hij zijn rol lang genoeg zal hebben volgehouden zal hij ofwel worden "ontmaskerd" als een asielzoeker zoals er incognito miljoenen ronddolen, ofwel zelf tot bekentenissen overgaan als hij daar zelf de tijd rijp toe acht. (nl. wanneer een beroemd cineast �* la Spielberg zal opduiken om zijn levensverhaal te verfilmen in analogie van de Iraniër (ja toch?) die wel vijftien jaar zonder papieren vastzat op een Europese luchthaven).
Net zoals Spielberg zijn personage hielp aan een nieuwe identiteit en een vette gage als acteur zal het ook met deze kerel aflopen...
Wedden dat ik gelijk krijg? (nog volgens mij is het een voormalig Oostblokker)
Klinkt niet eens heel ongeloofwaardig.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 11:32   #82
Moneta
Provinciaal Gedeputeerde

Moneta's schermafbeelding

Standaard

In kostuum is het een megaknap gastje,...ja Andromeda delen met ons hé
Moneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 11:37   #83
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moneta
In kostuum is het een megaknap gastje,...ja Andromeda delen met ons hé
Het is zeker een kappe gozer, zou hij nog meer kunnen dan alleen piano spelen? Hehe... ik vraag me wel af wat er nu precies aan de hand is met hem, ik zou hem zo in mijn armen willen nemen en hem zachtjes troooooooosssten.....
Oud 18 mei 2005, 11:48   #84
Moneta
Provinciaal Gedeputeerde

Moneta's schermafbeelding

Standaard

Na traumatische gebeurtenis of meerdere kan het lichaam hierop reageren door in shock te gaan de een reageert daar anders op als de andere.
Geheugenverlies is daar één aspect van, eveneens als vervallen in stilzwijgen, apathisch reageren,....
Men merkt ook dat bepaalde lichaamsfuncties trager of helemaal niet meer reageren.

[i]Dat persoon een grandioze pianovirtuoos is en een benadigd tekenaar is en dat deze talenten zijn behouden is niet ongewoon een dergelijk "geval " is de Autstraliër David Helfgott (Bron: de Morgen 18/05/2005)
Moneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 11:50   #85
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Terug on topic: Houd jullie vast, ik weet het!!! IK WEET WIE DE MYSTERIEUZE PIANOMAN IS!!! Nee, serieus: herinner jullie dat ik jullie telkens te slim af ben geweest: de herverkiezing van Bush, een Duitser als Paus, het "onschuldige" DNA van de Remmery-verdachte die door een derde in het ootje werd genomen: dat heb ik allemaal voorspeld.

Nu mijn ontrafeling van het "piano-man" mysterie: volgens mij is deze schijnbaar verwarde man in feite een supergeniale uitgeprocedeerde asielzoeker die een slim kunstje opvoert om de (wereld)aandacht op zijn ellendige situatie te vestigen.
Door zich voor te doen als "een groot mysterie" in plaats van als een ordinaire asielzoeker zoals hij al jaren gewend was te doen wil hij dat iedereen hem gaat helpen met het vinden van zijn identiteit. Daarin is hij nu al meesterlijk geslaagd.
De hele wereld voelt zich "betrokken" en heeft met hem te doen, en dat heeft hij in niet onbelangrijke mate te danken aan de bijkomstigheid dat hij een kei is in pianospelen. Nadat hij zijn rol lang genoeg zal hebben volgehouden zal hij ofwel worden "ontmaskerd" als een asielzoeker zoals er incognito miljoenen ronddolen, ofwel zelf tot bekentenissen overgaan als hij daar zelf de tijd rijp toe acht. (nl. wanneer een beroemd cineast �* la Spielberg zal opduiken om zijn levensverhaal te verfilmen in analogie van de Iraniër (ja toch?) die wel vijftien jaar zonder papieren vastzat op een Europese luchthaven).
Net zoals Spielberg zijn personage hielp aan een nieuwe identiteit en een vette gage als acteur zal het ook met deze kerel aflopen...
Wedden dat ik gelijk krijg? (nog volgens mij is het een voormalig Oostblokker)
Zeg is wolf , als je zo speciaal bent in voorspellingen kunt u dan voorspellen wat de volgende 6 maanden zal gebeuren ??
Oud 18 mei 2005, 12:39   #86
Wolfgang Meister
Banneling

Wolfgang Meister's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Zeg is wolf , als je zo speciaal bent in voorspellingen kunt u dan voorspellen wat de volgende 6 maanden zal gebeuren ??
Sorry, maar net zoals er twee soorten magie bestaan (witte en zwarte) en twee soorten geesten (goedaardige en kwaadaardige) bestaan er ook twee soorten voorspellers: duivelse en goddelijke. Aangezien ik mij tot de laatste soort reken is het afwachten tot wanneer ik iets van "Hogerhand" doorkrijg, m.a.w. al deze "visioenen" of "voorspellingen" zijn een verkregen gunst. Uiteraard kan ik niet doorlopend voorspellen wat er steeds te gebeuren staat, anders zou ik bekwaam zijn om iedere week de lotto te winnen en dat wil God vermijden omdat ik anders tegen mijn zin een slaafse navolger van de Duivel zou kunnen worden die geld natuurlijk misbruikt om zieltjes voor zich te winnen. Is dit een voor u aanvaardbare uitleg?

Laatst gewijzigd door Wolfgang Meister : 18 mei 2005 om 12:40.
Wolfgang Meister is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 12:53   #87
MaXiMuS
Banneling

MaXiMuS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Daarvoor moet je er nog geen respect voor opbrengen hé...

maar ge eist het wel voor uw eigen homoseksualiteit... hypocriet
MaXiMuS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 13:07   #88
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neo
maar ge eist het wel voor uw eigen homoseksualiteit... hypocriet
Homoseksualiteit is geen mening... snul.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2005, 13:16   #89
MaXiMuS
Banneling

Standaard

Citaat:
Homoseksualiteit is geen mening... snul.

Maar wel iets waar u al dan niet respect voor kunt opbrengen. Net als meningen.
Oud 18 mei 2005, 13:19   #90
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wel iets waar u al dan niet respect voor kunt opbrengen. Net als meningen.
Nee, het is een kenmerk van een mens, zoals blauwe ogen dat zijn. Het maakt deel uit van de mens en verdient daarom per definitie respect. Een overtuiging daarentegen "verdient" dat helemaal niet.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 18 mei 2005, 13:20   #91
MaXiMuS
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, het is een kenmerk van een mens, zoals blauwe ogen dat zijn. Het maakt deel uit van de mens en verdient daarom per definitie respect. Een overtuiging daarentegen "verdient" dat helemaal niet.

FOUT

Een mening uiten is (sociologisch gezien) gedrag. Gedrag is ook inherent aan de mens en verdient dus, ook volgens u, respect.
Oud 18 mei 2005, 13:21   #92
Wolfgang Meister
Banneling

Standaard

Gisteren iemand de "poll" gezien op de VRT-nieuws website? Men vroeg of men harder zou moeten optreden tegen "homofoob geweld". Bijna 50 % antwoordde nee!!!
Het holebi-vraagstuk verdeelt dus duidelijk ons land in twee vijandige kampen. Als België zal barsten zal het nog eerder door de holebi's zijn dan door "Brussel-Halle-Vilvoorde" vrees ik. (alleen al vanwege hun ABSURDE eis om kinderen te mogen adopteren!)
Oud 18 mei 2005, 13:25   #93
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
FOUT

Een mening uiten is (sociologisch gezien) gedrag. Gedrag is ook inherent aan de mens en verdient dus, ook volgens u, respect.
FOUT

Het gaat niet over het uiten van de mening, maar om de mening zelf. Iedereen heeft het recht om zijn mening te uiten, hoe abject die ook is. GEEN ENKELE overtuiging "verdient" echter per definitie respect.

Citaat:
Oud 18 mei 2005, 13:29   #94
MaXiMuS
Banneling

Standaard

Citaat:
FOUT

Het gaat niet over het uiten van de mening, maar om de mening zelf. Iedereen heeft het recht om zijn mening te uiten, hoe abject die ook is. GEEN ENKELE overtuiging "verdient" echter per definitie respect.

2 x FOUT

Elke mening dient met het gepaste respect behandeld te worden.
(maar daar verschillen we dan van mening: bij uw soort hoort Stalin, Adolf, Pinochet ea thuis)

Maar dat betekent geenszins dat iedereen elke mening kan uiten. Zoals gezegd is het uiten van een mening gedrag. En gedrag is aan regels onderworpen. Zo is het en zo hoort het.
Oud 18 mei 2005, 13:34   #95
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 x FOUT

Elke mening dient met het gepaste respect behandeld te worden.
(maar daar verschillen we dan van mening: bij uw soort hoort Stalin, Adolf, Pinochet ea thuis)

Maar dat betekent geenszins dat iedereen elke mening kan uiten. Zoals gezegd is het uiten van een mening gedrag. En gedrag is aan regels onderworpen. Zo is het en zo hoort het.
Wat een blatante nonsens!

1. Pedofielen zijn van mening dat seks met kinderen moet kunnen. Voor die mening moet ik in geen enkel geval "het gepaste respect" opbrengen. Op dit forum manifesteren zich creaturen die menen dat homoseksuelen ter dood moeten gebracht worden. Voor die mening moet ik in geen enkel geval "het gepaste respect" opbrengen. Zal ik nog een tijdje doorgaan?

2. Zelfs al hoef ik in geen enkel geval "het gepaste respect" op te brengen voor die "meningen", toch hebben die creaturen het recht die meningen te uiten (voor zover ze niet expliciet oproepen of aanzetten tot geweld). Als jij van oordeel bent dat dat NIET het geval is, dan sta je een wereldbeeld voor dat we over het algemeen als "fascisme" omschrijven.

Citaat:
Oud 18 mei 2005, 14:03   #96
MaXiMuS
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een blatante nonsens!

1. Pedofielen zijn van mening dat seks met kinderen moet kunnen. Voor die mening moet ik in geen enkel geval "het gepaste respect" opbrengen. Op dit forum manifesteren zich creaturen die menen dat homoseksuelen ter dood moeten gebracht worden. Voor die mening moet ik in geen enkel geval "het gepaste respect" opbrengen. Zal ik nog een tijdje doorgaan?

2. Zelfs al hoef ik in geen enkel geval "het gepaste respect" op te brengen voor die "meningen", toch hebben die creaturen het recht die meningen te uiten (voor zover ze niet expliciet oproepen of aanzetten tot geweld). Als jij van oordeel bent dat dat NIET het geval is, dan sta je een wereldbeeld voor dat we over het algemeen als "fascisme" omschrijven.

Geen blatante of andere nonsens, edoch geen nood: ik leg het nogmaals uit.

Respect voor iemands mening, betekent dat je respect opbrengt voor iemands gedrag. Gedrag is, net als seksuele geaardheid eigen aan de mens. Iedereen is ofwel homo, ofwel hetero, en iedereen heeft er zo zijn eigen mening over, of net geen, wat dan ook weer een mening dienaangaande is.
Daarnaast betekent respecteren blijk geven van eerbied. Niets meer, niets minder. Dat betekent dus niet dat je het eens moet zijn met hetgeen waar je respect voor opbrengt.

Wanneer je nu geen respect opbrengt voor iemands gedrag, respecteer je dat individu niet. Je kunt een pedofiel niet staan uitjouwen omwille van zijn gedrag (overigens, je zou een pedofiel biologisch best kunnen vergelijken met een homofiel, doch dit ter zijde -even nog meegeven dat dit geenszins een waardeoordeel inhoudt, want ik voel u al 'komen'- ) én tegelijkertijd de pedofiel zelf respecteren. Iemand respecteren betekent dat je die persoon respecteert zoals hij is. Een persoon is datgene naarwaar hij zich gedraagt. Dus moet je zijn gedrag ook respecteren.

Zo mag u die pedofiel bv best opsluiten. Dat opsluiten zelf staat los van al dan niet respect. De wijze waarop je die persoon opsluit is dan weer iets anders. U kunt hem een week opsluiten in het La Plaza-hotel New York, alwaar hij 's avonds kan genieten van een huisorkestje, lurkend aan zijn sigaar. Je kan hem ook deporteren naar Siberië alwaar hij na 2 dagen van ontbering en de schoppen van zijn bewakers omkomt. Dat laatste getuigt niet van respect tov de pedofiel in kwestie.

Bovendien geeft u zelf al aan dat uw redenering rammelt als een derdehandse oostblokwagen: iedereen heeft het recht tot uiten van zijn mening, tenzij natuurlijk dit en tenzij dat. Over die 'tenzij' 's gaat het natuurlijk net. De vraag is steeds in hoeverre: het is maw een belangenafweging. Ik spreek mij daar nu niet over uit en dus kun jij echt niet besluiten of ik al dan niet fascist ben. Het zou mij overigens ten stelligste verwonderen als jij weet wat fascisme is. Maar goed: ik ben al blij als u mijn verwijzingen naar geschiedkundige figuren niet op goedkope wijze omdraait, totaal voorbijgaande aan de essentie.

Laatst gewijzigd door MaXiMuS : 18 mei 2005 om 14:11.
Oud 18 mei 2005, 14:16   #97
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen blatante of andere nonsens, edoch geen nood: ik leg het nogmaals uit.

Respect voor iemands mening, betekent dat je respect opbrengt voor iemands gedrag.
Hier ga je flagrant de mist in, waardoor de rest van je betoog in elkaar stuikt als een kaartenhuisje.

Gedrag =/= mening.

Citaat:
Oud 18 mei 2005, 14:59   #98
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Sorry, maar net zoals er twee soorten magie bestaan (witte en zwarte) en twee soorten geesten (goedaardige en kwaadaardige) bestaan er ook twee soorten voorspellers: duivelse en goddelijke. Aangezien ik mij tot de laatste soort reken is het afwachten tot wanneer ik iets van "Hogerhand" doorkrijg, m.a.w. al deze "visioenen" of "voorspellingen" zijn een verkregen gunst. Uiteraard kan ik niet doorlopend voorspellen wat er steeds te gebeuren staat, anders zou ik bekwaam zijn om iedere week de lotto te winnen en dat wil God vermijden omdat ik anders tegen mijn zin een slaafse navolger van de Duivel zou kunnen worden die geld natuurlijk misbruikt om zieltjes voor zich te winnen. Is dit een voor u aanvaardbare uitleg?
Dus je ziet eigenlijk visioenen, Maar ik wil weten in welke vorm zie je die visioenen is dat in en vorm van dromen wanneer je slaap gaat of zie je het overdags wanneer je fit wakker bent ??
Oud 18 mei 2005, 16:06   #99
Wolfgang Meister
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Dus je ziet eigenlijk visioenen, Maar ik wil weten in welke vorm zie je die visioenen is dat in en vorm van dromen wanneer je slaap gaat of zie je het overdags wanneer je fit wakker bent ??
Ik gebruikte het woord "visioen" eerder in de betekenis van "iets helder zien", alsof opeens "een lamp gaat branden". Eigenlijk overkomt dat bijna ieder mens weleens: u zal ook al eens geworsteld hebben met een netelig probleem waarvoor je geen uitweg ziet en dan opeens -zonder er eigenlijk bij na te denken- valt je de oplossing te binnen (dankzij "hemelse" tussenkomst uiteraard maar daar ben je je op dat moment niet van bewust tenzij je zoals ik een diepgelovig iemand bent). Het is bekend dat vele grote uitvinders hun geniale vondst eerder zogezegd "bij toeval" ontdekten. Ze zitten jaren te broeden op een nieuwe ontwikkeling maar komen nooit een stap verder. Op een kwaaie dag dan gaat er iets compleets "mis" in hun labo of atelier en juist dankzij dat "ongelukje" vinden ze waar ze al zolang naar op zoek waren. Hoe dat komt? Daarmee toont God aan dat alleen Hij er voor kan zorgen wanneer de mensheid weer eens vooruitgang boekt en dat een mens zonder hem (wat voor "geleerden" het ook mogen zijn) hulpeloos is. Uiteindelijk zorgt hij er wel voor (met Zijn tussenkomst) dat de uitvinder resultaat boekt als die uitvinding de mensheid tot voordeel strekt. Begrijp je wat ik bedoel? Wat ik wilde zeggen is dat ik persoonlijk -vanwege mijn spirituele levenshouding en mijn onwankelbare geloof in God- méér dan gewone stervelingen "juiste inzichten" krijg die mij allicht worden "ingefluisterd". Daarom ben ik er ook rotsvast van overtuigd bv. dat holebi's totaal fout zijn en des duivels. Ware dit niet zo dan zou God het mij immers ook aan het verstand brengen zoals hij mij al zovele dingen aan het verstand heeft gebracht. Maar let op: ik claim hier niet een "profeet" te zijn of zo, ik wens te benadrukken dat wellicht duizenden onder ons dergelijke "ervaringen" beleven maar daar minder openhartig over zijn als ik. In een bepaald opzicht zou je mogen stellen dat God mij gebruikt als medium om de wereld te waarschuwen voor de holebi's en hun afschuwelijke gedrag, tevens met de hoop dat ze zich op de valreep bekeren voor ze definitief verloren zullen zijn en uitgeleverd aan de Duivel.

Een recente internationale enquete heeft aangetoond dat bijna de helft van de mensen gelooft dat er een nieuwe "holocaust" in het verschiet ligt. �*ls dat zo is dan ben ik ervan overtuigd dat de geviseerden deze keer geen mensen zullen zijn met een bepaalde nationaliteit maar wel met een bepaalde geaardheid. De toekomst zal uitwijzen of ik gelijk zal krijgen.
Oud 18 mei 2005, 16:27   #100
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een recente internationale enquete heeft aangetoond dat bijna de helft van de mensen gelooft dat er een nieuwe "holocaust" in het verschiet ligt. �*ls dat zo is dan ben ik ervan overtuigd dat de geviseerden deze keer geen mensen zullen zijn met een bepaalde nationaliteit maar wel met een bepaalde geaardheid. De toekomst zal uitwijzen of ik gelijk zal krijgen.
Heb je een bron i.v.m. die enquete?
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be