Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Bekijk resultaten enquête: Gewesten afschaffen?
Ja, dat is de keuze van 't gezond verstand! 12 41,38%
Nee, maar ze wel minder macht geven. 1 3,45%
Nee, ik hou van onbestuurbaarheid, chaos en Yves Leterme! 16 55,17%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 18 mei 2005, 12:40   #81
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Flaminganten moeten BUB-leden en andere Belgischgezinden aanspreken met MIJNHEER.
Dezelfde meneer die op zoek was naar een ernstige discussie?

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 18 mei 2005 om 12:41.
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 12:43   #82
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jusbou
correctie, het zijn de vlamingen die hun wil willen opdringen (splitsing BHV) en zoals we hebben gezien werkt dat niet.
Correctie. de Vlamingen vinden dat het arrest van de raad van State moet toegepast worden; De Franstaligen vinden dat daarvoor moet betaald worden.

Wie dringt er dan zijn wil op?
Boerke Naas is offline  
Oud 18 mei 2005, 12:45   #83
Egidius

Standaard

Citaat:
Zullen wij onze Belgiche loodgietertechnieken moeten toepassen om aan een 50/50 te komen.
Precies, zo werkt uw Belgische verbastering van democratie.

Nee, democraten aanvaarden het voorstel van Patriot: 1 kieskring, iedereen 1 gelijkwaardige stem en 62 pct Vlaamse volksvertegenwoordigers tegen 38 pct Franstalige.

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 18 mei 2005 om 12:46.
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 12:46   #84
Boerke Naas
Banneling

Standaard

Citaat:
Flaminganten moeten BUB-leden en andere Belgischgezinden aanspreken met MIJNHEER.
Op uw koppeke gevallen? En blijven botsen?

Belgicisten zijn dom geboren, hebben alles vergeten en hebben nooit iets bijgeleerd.
Boerke Naas is offline  
Oud 18 mei 2005, 13:10   #85
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius

Nee, democraten aanvaarden het voorstel van Patriot: 1 kieskring, iedereen 1 gelijkwaardige stem en 62 pct Vlaamse volksvertegenwoordigers tegen 38 pct Franstalige.

Egidius
Inderdaad.

Citaat:
Dezelfde meneer die op zoek was naar een ernstige discussie?

Egidius
Ja kijk als ik geen fatsoenlijke reactie krijg, reageer ik ook niet redelijk. Dan discussieer ik wel met mensen die daar wél toe bereid zijn.
Patriot! is offline  
Oud 18 mei 2005, 13:39   #86
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Egidius
Maar ik vindt toch dat beide landsdelen evenredig moeten worden vertegenwoordigt. Want stel dat dit in een overbruggingsfase gebeurt en enkel in de gewesten dan zitten de vlamingen in brussel met een serieuse ondervertegenwoordiging.

Dat mag toch ook niet.
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline  
Oud 18 mei 2005, 13:51   #87
Egidius

Standaard

Citaat:
Maar ik vindt toch dat beide landsdelen evenredig moeten worden vertegenwoordigt.
'Beide landsdelen'... De Duitstaligen dus niet? En de Luxemburgers en de Limburgers ook niet? Waarom niet?

Citaat:
Want stel dat dit in een overbruggingsfase gebeurt en enkel in de gewesten dan zitten de vlamingen in brussel met een serieuse ondervertegenwoordiging.
Dat is democratie, mon cher.

Citaat:
Dat mag toch ook niet.
En waarom zou dat niet mogen? Ben je een taalnationalist?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 13:59   #88
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Beide landsdelen'... De Duitstaligen dus niet?
Wel wel... Hebben de Duitstaligen nu tegenwoordig ook een eigen landsdeel? Dat stukje heb ik zeker gemist toen ik voor het laatst onze grondwet las...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:06   #89
jusbou
Lokaal Raadslid

jusbou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Beide landsdelen'... De Duitstaligen dus niet? En de Luxemburgers en de Limburgers ook niet? Waarom niet?

Dat is democratie, mon cher.

En waarom zou dat niet mogen? Ben je een taalnationalist?

Egidius
Stel dat er een dergelijk systeem komt, dan moet er wel een zekerheid komen voor de minderheden: bijv, ratificatie van het europees verdrag.

Zowel voor de franstaligen in vlaanderen als voor de nederlandstaligen in brussel en wallonie, en ook de duitstaligen die in het oosten van ons mooie landje vertoeven.

We maken alle borden en signalisatie tweetalig (met duits erbij daar waar nodig)

Al het onderwijs moet tweetalig zijn of beter nog: kinderen van nederlandstaligen naar franstalige scholen en andersom, duitstaligen naar franstalige scholen (of nederlandse, zover is mijn theorie nog niet af)

Faciliteiten voor alle gemeenten in België,

voor de rest ben ik nog aan het nadenken, maar ik moet weer even gaan werken dus ik post het toch al maar. kan je zeggen wat je er voor zover al van vind,
Wat heeft het Vlaams Blok te maken met extreem-rechts? Ik zie geen verband hoor.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunshine
Het wordt tijd om de kanker in de maatschappij te verwijderen van het gezonde gedeelte. De allochtonen horen hier niet thuis tussen eigen Volk! Dankzij hun is er voor de Vlaming niet genoeg Lebensraum meer.
[/font]
jusbou is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:17   #90
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wel wel... Hebben de Duitstaligen nu tegenwoordig ook een eigen landsdeel?
Denk je dat ze in schoendoos leven?

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:19   #91
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je dat ze in schoendoos leven?

Egidius
Vertel me eens eventjes, mijn lieve schat, waar er in de grondwet iets staat over het landsdeel van de Duitstaligen. Ik ben altijd bereid om van een slimme mens als jij iets bij te leren...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:19   #92
Egidius

Standaard

Citaat:
voor de rest ben ik nog aan het nadenken, maar ik moet weer even gaan werken dus ik post het toch al maar. kan je zeggen wat je er voor zover al van vind,
Ik denk dat na een eventuele scheiding de nieuwe staten daar zelf zullen over beslissen.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:23   #93
Egidius

Standaard

Citaat:
Vertel me eens eventjes, mijn lieve schat, waar er in de grondwet iets staat over het landsdeel van de Duitstaligen. Ik ben altijd bereid om van een slimme mens als jij iets bij te leren...
Ge zijt ne schat van ne jongen, maar hou u maar even stil als de grote mensen spreken. In afwachting kunt ge http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=87 nog eens herlezen, en indien nodig laten weten wat de grondwet daar in Godesnaam mee te maken zou kunnen hebben.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:29   #94
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge zijt ne schat van ne jongen, maar hou u maar even stil als de grote mensen spreken. In afwachting kunt ge http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=87 nog eens herlezen, en indien nodig laten weten wat de grondwet daar in Godesnaam mee te maken zou kunnen hebben.

Egidius
Wel, mijn pralineke, in de grondwet staat namelijk dat België bestaat uit 3 (drie) gewesten, te weten het Vlaams Gewest, het Waals Gewest en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Er staat potverdorie toch wel niks in over een Duits Gewest zeker! Als iemand het dus over "beide landsdelen" heeft inzake BHV, dan is de kans dus betrekkelijk groot dat hij het heeft over het Waals Gewest en het Vlaams Gewest en dan komt het nogal dwaas over om te beginnen over het "landsdeel van de Duitstaligen" (dat overigens samenvalt met het Waalse Gewest, maar dat wist je natuurlijk al).

Ziezo. Nu heb je toch weer wat bijgeleerd vandaag! Ben je nu niet blij?

Citaat:
Raf is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:34   #95
Egidius

Standaard

Citaat:
Wel, mijn pralineke, in de grondwet staat namelijk dat België bestaat uit 3 (drie) gewesten, te weten het Vlaams Gewest, het Waals Gewest en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Er staat potverdorie toch wel niks in over een Duits Gewest zeker! Als iemand het dus over "beide landsdelen" heeft inzake BHV,
Haha, gepakt!

Het ging helemaal niet over BHV maar over gegarandeerde vertegenwoordiging in het federaal parlement.

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=86

Raf terug naar af.

Citaat:
Ben je nu niet blij?
Ik ben altijd blij als ik jou lees, mijn snoezeke.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:37   #96
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haha, gepakt!
Ik laat mij niet zomaar door om het even wie "pakken", lieverd...

Citaat:
Het ging helemaal niet over BHV maar over gegarandeerde vertegenwoordiging in het federaal parlement.

http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=86

Raf terug naar af.
Zoals ik hierboven al uitlegde, valt het "landsdeel" van de Duitstaligen samen met het Waals Gewest. Wanneer beide "landsdelen" (het Vlaams en het Waals Gewest) evenredig in het parlement vertegenwoordigd zijn, dan worden die Duitstaligen daaronder begrepen, mijn bengelke. Toch niet te moeilijk hé?

Citaat:
Ik ben altijd blij als ik jou lees, mijn snoezeke.

Egidius
Dat "pakt" mij nu se...

Citaat:
Raf is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:39   #97
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U wenst de verfransing van Vlaams-Brabant te stoppen. Ook wij willen de strikte naleving van de taalwetten, laat daar absoluut geen twijfel over bestaan. Ik vraag me echter wel af hoe de splitsing van BHV daartoe kan bijdragen.

En laat ons een bekijken wat er gebeurt in geval van een totale splitsing. Wallonië kiest zo goed als zeker voor aansluiting bij Frankrijk. Brussel wordt voor de keuze gesteld: bij Vlaanderen of bij Frankrijk aansluiten. De Fransen zijn niet zozeer geïnteresseerd in Wallonië, het is de grootstad Brussel die ze willen. Frankrijk zal er alles aan doen om de Brusselaars voor zich te winnen. Frankrijk is een grootmacht, en zal Brussel alles geven waar het om vraagt. Het zal Brussel verwennen. Vlaanderen kan in deze niet op tegen het reusachtige Frankrijk, en Brussel zal voor Frankrijk kiezen. Dán heb je te maken met echte, onvervalste en agressieve verfransing: Frankrijk in hartje Vlaanderen. Je wéét hoe de Fransen het gedaan hebben met de regionale talen in Frankrijk: koudweg uitgeroeid. Mooie toekomst voor de Vlaamse Brusselaars en de bewoners van de Rand. IK wens het ze niet toe. U wel?
[size=2]
Hier heb je nou een haarfijne beschrijving van Wallonië (klein-Frankrijk) in Vlaanderen aanricht.

Mijn visie is:

Europa heeft nood aan een soort Vatikaanstad. Een gebied waar iedereen met zijn tengels afblijft, bestuurd door een supranationale entiteit: in dit geval de Europese Gemeenschap.

De rand ligt daar buiten, vergeet dat niet. Die rand kan zich dan weer naar zijn wortels keren, met alles erop en eraan: betaalbare woningen, natuurbehoud, je zegt het maar...

Ook vooraanstaande Franstaligen beginnen hun stem bij de onze te voegen. Ik verwijs naar Prof. Philippe van Parijs, hoogleraar filosofie aan de UCL in De Tijd van 26 juni 2004, [/size][size=2]overgenomen uit Le Vif / L’Express[/size][size=2] van de dag tevoren.

Brussel hééft al voor Europa gekozen, of lees je de berichten niet? Brussel heeft véél meer te winnen aan Europa dan aan Frankrijk (100% gefinancierd worden zonder ook maar gelijk wat te presteren tenzij gebouwen ter beschikking te stellen). Dus heeft Brussel bij monde van zijn bewindslieden al gedreigd de Europese toer op te gaan als Vlaanderen zich afscheidt.

[/size]

Laatst gewijzigd door Leo : 18 mei 2005 om 14:44.
Leo is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:42   #98
Egidius

Standaard

Citaat:
Zoals ik hierboven al uitlegde, valt het "landsdeel" van de Duitstaligen samen met het Waals Gewest. Wanneer beide "landsdelen" (het Vlaams en het Waals Gewest) evenredig in het parlement vertegenwoordigd zijn, dan worden die Duitstaligen daaronder begrepen, mijn bengelke. Toch niet te moeilijk hé?
Luister eens menneke, ik stel voor dat we in een andere draad gaan spelen, want ik voel op mijn klompen dat deze weer op het punt staat deadly boring te worden.

De vraag of de Duitstaligen, Limburgers, Luxemburgers en Ledegemnaars al dan niet een gegarandeerde vertegenwoordiging moeten krijgen in het parlement, handel ik wel met Jusbou af. [size=2]Ç[/size]a va?

Egidius

Laatst gewijzigd door Egidius : 18 mei 2005 om 14:43.
Egidius is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:46   #99
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Luister eens menneke, ik stel voor dat we in een andere draad gaan spelen, want ik voel op mijn klompen dat deze weer op het punt staat deadly boring te worden.

De vraag of de Duitstaligen, Limburgers, Luxemburgers en Ledegemnaars al dan niet een gegarandeerde vertegenwoordiging moeten krijgen in het parlement, handel ik wel met Jusbou af. [size=2]Ç[/size]a va?

Egidius
Niks daarvan! Ik wil mij met deze draad bemoeien.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 18 mei 2005, 14:47   #100
Egidius

Standaard

Citaat:
Niks daarvan! Ik wil mij met deze draad bemoeien.
Zucht...

Hebt gij daar geen stempeltje te zetten of een dossierke te klasseren?

Egidius
Egidius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be