Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Bekijk resultaten enquête: Hoe beoordeeld u het MDP (na het lezen van haar manifest!!)
Positief, ik zou er voor willen stemmen 1 4,55%
Positief, maar ervoor stemmen doe ik niet 3 13,64%
Onverschillig 1 4,55%
Negatief en schrijf hier ook waarom 17 77,27%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2005, 15:35   #81
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard Beste Raven,

Alhoewel de laatste post in deze discussie reeds van mei dateert vind ik dat
de discussie eigenlijk niet af is. Waarover gaat het ? Over niet meer of minder dan de clash tussen de "culturen" ("religies" voor mijn part) en het instellen van een ideale, waaronder te verstaan monocultuur. Alle godsdiensten zijn in wezen zo begonnen - de godsdienst was de staat. Waarom heeft dit systeem nergens standgehouden ? Het lijkt immers ideaal : god zelf leidt de maatschappij. De praktische leider heeft een spirituele evenknie waarbij hij te rade kan gaan en/of hij zich zelf aan te onderwerpen heeft ofwel valt de goddelijke leider met de wereldlijke macht totaal samen (zoals de keizer van Japan).

Nu kunnen we de rabiate Moslim spelen en zeggen : kijk de Umaa bestaat
en wint aan gebieden- morgen is Turkije lid van de EU en bereiden we de oprichting van een europees Kalifaat voor. Kom, waarom zijn de landen met een overweldigende meerderheid van Islamieten dan geen Kalifaten ? Waaroml is het voor een brave Moslim- Filipino of Palestijn niet mogelijk de nationaliteit van Abu dhabi of Omani te verwerven ? Waar is die fameuze Moslimbroederlijkheid ? Ah juist : die mensen die dat willen zijn moeten op de vlucht slaan naar .. het land van de ongelovigen nl; Europa, Canada, USA
zo'n beetje zoals de medewerker van Al Jazeera die ik een tijd geleden op TV
eerst een hele anti-Amerikaanse litanie hoor afsteken om vervolgens te zeggen dat indien hij een aanbod zou krijgen om voor FOX of CNN te werken hij geen seconde zou twijfelen...

In welke taal werden de meeste vreemde talen vertaald in 2004 denkt ge ?
In het Grieks of het Arabisch ? Juist : het grieks. zo lang de arabisch-taligen
weinig of geen belangstelling hebben voor wat buiten hun (kleine !) wereld gebeurt en het grote gelijk menen te hebben, geloof ik gewoon niet in een
zelfs petieterige kans op een Moslim-Europa en dus zeker niet in een MDP...
Oud 4 september 2005, 13:55   #82
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Zeer correcte analyse, 1handclapping. MDP en eigenlijk de hele "politieke islam" zijn losers en sukkels, die nooit hun politiek project zullen realiseren, omdat het, zoals Olivier Roy overduidelijk heeft aangetoond, inherent tegenstrijdig is. Dat neemt niet weg dat deze losers ons het leven zuur zullen maken. Wat er ook van zij: Raven is een VB-er, het is geen moslim. En ja, het is ook een loser.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by jjohanvdb on 04-09-2005 at 14:58
Reason:
--------------------------------

Zeer correcte analyse, 1handclapping. MDP en eigenlijk de hele "politieke islam" zijn losers en sukkels, die nooit hun politiek project zullen realiseren, omdat het, zoals Olivier Roy overduidelijk heeft aangetoond, inherent tegenstrijdig is. Dat neemt niet weg dat deze losers ons het leven zuur zullen maken. Wat er ook van zij: Raven is een VB-er, het is geen moslim. En ja, het is ook een loser.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Zeer correcte analyse, 1handclapping. MDP en eigenlijk de hele "politieke islam" zijn losers en sukkels, die nooit hun politiek project zullen realiseren, omdat het, zoals Olivier Roy overduidelijk heeft aangetoond, inherent tegenstrijdig is. Dat neemt niet weg dat deze losers ons het leven zuur zullen maken. Wat er ook van zij: Raven is een VB-er, het is geen moslim.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door jjohanvdb : 4 september 2005 om 13:58.
jjohanvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2005, 14:00   #83
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ik wil niet geloven dat het soort heksenjacht-mentaliteit dat je hier demonstreert typisch is voor links, eerder voor kleinburgerlijke apparatsjiks.
Egidius is Gesindel.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be