Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2005, 15:48   #81
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Met mensen zoals jij daarover denkt kom je binnenkort uit dat je brood duurder zal zijn dan het beleg er tussen. (alhoewel er nu ook al zijn die er een schel lucht tussen leggen)
Met de mazout is het identiek gegaan, alle weken of maanden een paar centiemen en kijk nu maar al eens! Just hetzelfde! grrmmbll
O ja,waarom zou het brood dan zoveel duurder worden?Ik heb het gewoon over het aanpakken van de armoede,niet om het economische beleid te herstructuren hoor.

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 22 mei 2005 om 15:49.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 15:49   #82
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
O ja,waarom zou het brood dan zoveel duurder worden?Ik heb het gewoon over het aanpakken van de armoede,niet om de economische beleid te herstructuren hoor.
Omdat de bakker dan meer verdiend natuurlijk.
Al eens gekeken hoeveel broodjes er per dag verkocht worden? Doe daar eens een paar procentjes bovenop stelselmatig en je hebt het antwoord. Brood blijven ze toch kopen hoor.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 15:52   #83
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Al eens gekeken hoeveel broodjes er per dag verkocht worden? Doe daar eens een paar procentjes bovenop stelselmatig en je hebt het antwoord. Brood blijven ze toch kopen hoor.
Tuurlijk,een bakker mag ook wat verdienen hé,maar persoonlijk ben ik van mening dat als je uzelf druk gaat maken of een brood 10cent duurder wordt dat je dan u consumptiegedrag toch eens moet nakijken,dan klopt er iets niet.

Novalis
Oud 22 mei 2005, 15:53   #84
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat de samenstelling anders is natuurlijk.
Aldi brood kan je een week nadien nog eten, die worden niet of nauwelijks hard. Uw frank zou toch al eens moeten gevallen zijn vind ik!
Je eet duidelijk nooit brood uit de aldi, want dat beschimmelt veel sneller dan brood van de bakker.

Laatst gewijzigd door boer_bavo : 22 mei 2005 om 15:53.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 15:54   #85
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Je eet duidelijk nooit brood uit de aldi, want dat beschimmelt veel sneller dan brood van de bakker.
Zo goed heeft ie het nog niet bekeken

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 22 mei 2005 om 15:55.
Oud 22 mei 2005, 15:56   #86
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je vindt dat bakkers teveel verdienen. Klaag er dan niet over en start zelf een bakkerij.
Of als je geen geld hebt, ga dan 's zondags bij een bakker werken. Ze vinden geen personeel dat op zondag wil werken...
Oud 22 mei 2005, 16:15   #87
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nonsens - normaal brood beschimelt na een paar dagen - het feit dat het pas na twee weken beschimmelt maakt het juist verdacht, als varkensvoer zou het voor mijn part nog kunnen dienen. Het verkopen van zo n rommel als voedingswaar voor mensen zou strafbaar moeten zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 16:17   #88
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de mazout is het identiek gegaan, alle weken of maanden een paar centiemen en kijk nu maar al eens! Just hetzelfde! grrmmbll
U begrijpt ook niet veel van de prijszetting van de olieproducten, als ik uw uitspraken hierover lees.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2005, 16:20   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
nonsens - normaal brood beschimelt na een paar dagen - het feit dat het pas na twee weken beschimmelt maakt het juist verdacht, als varkensvoer zou het voor mijn part nog kunnen dienen. Het verkopen van zo n rommel als voedingswaar voor mensen zou strafbaar moeten zijn.
Brood beschimmelt alleen wanneer het in vochtige omstandigheden wordt bewaard (bijvoorbeeld agesloten in een plasticzak). Brood zal bij warm en droog weer uitdrogen en heel hard worden. Dat brood kan dan heel lang goed blijven. Daarom werd vroeger in de oude tijden brood uitgedroogd om het vervolgens op trektochten en lange reizen op die manier mee te nemen. Het werd dan gesopt in melk of water, alvorens het op te eten.
Oud 22 mei 2005, 16:25   #90

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Brood beschimmelt alleen wanneer het in vochtige omstandigheden wordt bewaard (bijvoorbeeld agesloten in een plasticzak). Brood zal bij warm en droog weer uitdrogen en heel hard worden. Dat brood kan dan heel lang goed blijven. Daarom werd vroeger in de oude tijden brood uitgedroogd om het vervolgens op trektochten en lange reizen op die manier mee te nemen. Het werd dan gesopt in melk of water, alvorens het op te eten.
juist - en het probleem is ook dat het aldi brood in plastieke zakken wordt verkocht. Maar zeg nu zelf. Als je iets van brood kent en beweerd het zelf te bakken dan moet je toch toegeven dat het aldi brood rommel is. In vergelijking met een boerebrood bvb of een goei volkoren roggebrood ea.

het beste en gezondste brood is bovendien zuurdesembrood.
het ministerie van volksgezondheid heeft een paar jaar geleden ook nog een campagne gevoerd omtrent het feit dat mensen meer vezels moeten eten ter preventie van darmkanker. Goei (volkoren) brood moet voor iedereen toegankelijk zijn - of moeten de armen anders maar darmkanker krijgen mss ?
wit brood is de naam brood niet waardig.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 mei 2005 om 16:26.
Oud 22 mei 2005, 16:29   #91
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
juist - en het probleem is ook dat het aldi brood in plastieke zakken wordt verkocht. Maar zeg nu zelf. Als je iets van brood kent en beweerd het zelf te bakken dan moet je toch toegeven dat het aldi brood rommel is. In vergelijking met een boerebrood bvb of een goei volkoren roggebrood ea.
Over Aldi-brood kan ik niet oordelen: ik heb het nog nooit gekocht of geproefd.
Oud 22 mei 2005, 16:31   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het beste en gezondste brood is bovendien zuurdesembrood.
het ministerie van volksgezondheid heeft een paar jaar geleden ook nog een campagne gevoerd omtrent het feit dat mensen meer vezels moeten eten ter preventie van darmkanker. Goei (volkoren) brood moet voor iedereen toegankelijk zijn - of moeten de armen anders maar darmkanker krijgen mss ?
wit brood is de naam brood niet waardig.
Bruin brood op basis van gist is even gezond als brood op basis van zuurdesem.

Er bestaat weldegelijk lekker en gezond wit brood. Heel veel bakkers produceren echter sponsbrood, en dat is inderdaad de naam "brood" onwaardig. Er bestaat trouwens ook veel slechts bruin brood.
Oud 22 mei 2005, 16:32   #93

Standaard

Citaat:
Over Aldi-brood kan ik niet oordelen: ik heb het nog nooit gekocht of geproefd.
houden zo Jan. En grotendeels ook eens met je andere posting. je vergeet echter het belang van vezels. je zou je de vraag kunnen stellen waarom god de graankorrel zo heeft gemaakt als basisvoedsel voor de mens - met vezels dus - maar mensen denken dat ze de natuur kunnen verbeteren en halen er de vezel af. en dan verbaast dat ze darmkanker krijgen. af en toe eens wittebrood eten kan natuurlijk geen kwaad.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 mei 2005 om 16:37.
Oud 22 mei 2005, 16:42   #94
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U begrijpt ook niet veel van de prijszetting van de olieproducten, als ik uw uitspraken hierover lees.
Vind je het goedkoper als je het wel begrijpt toch?
Oud 22 mei 2005, 16:43   #95
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je vindt dat bakkers teveel verdienen. Klaag er dan niet over en start zelf een bakkerij.
Of als je geen geld hebt, ga dan 's zondags bij een bakker werken. Ze vinden geen personeel dat op zondag wil werken...
Ik zal u aanbevelen hoor

Maak je over mijn financien niet teveel druk.
Oud 22 mei 2005, 16:46   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
houden zo Jan. En grotendeels ook eens met je andere posting. je vergeet echter het belang van vezels. je zou je de vraag kunnen stellen waarom god de graankorrel zo heeft gemaakt als basisvoedsel voor de mens - met vezels dus - maar mensen denken dat ze de natuur kunnen verbeteren en halen er de vezel af. en dan verbaast dat ze darmkanker krijgen. af en toe eens wittebrood eten kan natuurlijk geen kwaad.
Ik wissel steeds af. Eenzijdige voeding is nooit goed.
Oud 22 mei 2005, 17:21   #97
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Feit is, dat een vaste prijs ofwel schaarste ofwel overschot veroorzaakt. Beide zijn te verwerpen.

Als bakkers wérkelijk zo profiteren van de gewone mens, word dan bakker.
Oud 22 mei 2005, 17:31   #98
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De hoofdreden waarom het zo snel beschimmeld is zoals een wijze man hierboven al aanhaalde het feit dat het niet in broodzakken zit, maar in plastiekfolie verpakt wordt.
Oud 22 mei 2005, 17:38   #99
boer_bavo
Europees Commissaris

Standaard

Tip voor mensen met weinig geld die graag goedkoop écht brood eten.

Ga naar een boer en koop er wat graan. Dat kost niet zoveel. Afhankelijk van de kwaliteit ben je zo'n 200 euro kwijt voor 1 ton graan (de prijs is momenteel vrij hoog). Je kan natuurlijk ook wat minder kopen.

Met wat oud ijzer en wat stenen bouw je een tuig om het graan zelf te vermalen.

Je fietst rond in je buurt wanneer het GFT-afval of het groot vuil opgehaald wordt. Je verzamelt hout. Een andere optie is naar een natuurgebied van bvb natuurpunt wandelen. Ook zij weten met hun hout (zeker klein hout) geen blijf en stoken het gewoon op.

Tenslotte neem je nog wat regenwater uit een ton. Het kan geen kwaad dat het water biologisch vervuild is, door te bakken worden die bakteriën toch gedood.

Behalve de gist of de zuurdesem (dat laatste is een eenmalige investering) heb je geen kosten meer om je brood finaal te bakken.
20 euro voor 200 kg brood. Oftewel 1 euro per 10 kg.
Oud 22 mei 2005, 18:07   #100

Standaard

zuurdesem kan je ook zelf maken
en je hoeft ook al die moeite eigenlijk niet te doen perse om brood te bakken
je kan graan ook zo opeten
of koken gelijk rijst
met een beetje soyasaus erover is het heerlijk en supergezond

wat mij is opgevallen sinds ik mijzelf voor 90 % zo voedt
is dat ik sinsdsdien muizen heb in huis
die beestjes weten dus nog beter dan de mens wat goed is.
bij wittebroodeters blijven ze zeker weg.

als muizen zich te goed voelen om dit te eten
waarom zou de mens dan met wit aldibrood content zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be