![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 22 mei 2005 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al eens gekeken hoeveel broodjes er per dag verkocht worden? Doe daar eens een paar procentjes bovenop stelselmatig en je hebt het antwoord. Brood blijven ze toch kopen hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
[SIZE=1] ![]() Laatst gewijzigd door boer_bavo : 22 mei 2005 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 22 mei 2005 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of als je geen geld hebt, ga dan 's zondags bij een bakker werken. Ze vinden geen personeel dat op zondag wil werken...
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
het beste en gezondste brood is bovendien zuurdesembrood. het ministerie van volksgezondheid heeft een paar jaar geleden ook nog een campagne gevoerd omtrent het feit dat mensen meer vezels moeten eten ter preventie van darmkanker. Goei (volkoren) brood moet voor iedereen toegankelijk zijn - of moeten de armen anders maar darmkanker krijgen mss ? wit brood is de naam brood niet waardig.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 mei 2005 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat weldegelijk lekker en gezond wit brood. Heel veel bakkers produceren echter sponsbrood, en dat is inderdaad de naam "brood" onwaardig. Er bestaat trouwens ook veel slechts bruin brood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 22 mei 2005 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maak je over mijn financien niet teveel druk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Feit is, dat een vaste prijs ofwel schaarste ofwel overschot veroorzaakt. Beide zijn te verwerpen.
Als bakkers wérkelijk zo profiteren van de gewone mens, word dan bakker.
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() Tip voor mensen met weinig geld die graag goedkoop écht brood eten.
Ga naar een boer en koop er wat graan. Dat kost niet zoveel. Afhankelijk van de kwaliteit ben je zo'n 200 euro kwijt voor 1 ton graan (de prijs is momenteel vrij hoog). Je kan natuurlijk ook wat minder kopen. Met wat oud ijzer en wat stenen bouw je een tuig om het graan zelf te vermalen. Je fietst rond in je buurt wanneer het GFT-afval of het groot vuil opgehaald wordt. Je verzamelt hout. Een andere optie is naar een natuurgebied van bvb natuurpunt wandelen. Ook zij weten met hun hout (zeker klein hout) geen blijf en stoken het gewoon op. Tenslotte neem je nog wat regenwater uit een ton. Het kan geen kwaad dat het water biologisch vervuild is, door te bakken worden die bakteriën toch gedood. Behalve de gist of de zuurdesem (dat laatste is een eenmalige investering) heb je geen kosten meer om je brood finaal te bakken. 20 euro voor 200 kg brood. Oftewel 1 euro per 10 kg.
![]() |
#100 |
|
![]() zuurdesem kan je ook zelf maken
en je hoeft ook al die moeite eigenlijk niet te doen perse om brood te bakken je kan graan ook zo opeten of koken gelijk rijst met een beetje soyasaus erover is het heerlijk en supergezond wat mij is opgevallen sinds ik mijzelf voor 90 % zo voedt is dat ik sinsdsdien muizen heb in huis die beestjes weten dus nog beter dan de mens wat goed is. bij wittebroodeters blijven ze zeker weg. als muizen zich te goed voelen om dit te eten waarom zou de mens dan met wit aldibrood content zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |