![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Als het met wederzijdse toestemming is en de ouders hebben zelf alles beslist dan heeft de rechter eigenlijk niet véél meer werk dan de scheiding uit te spreken. Verder moet hij zich niet véél aantrekken daar alles toch al beslist is. En zo zou het meer moeten zijn. Is voor iedereen beter, voor de ouders zelf en ook voor de kinderen. Trouwens al dat geruzie, waar is dat goed voor. Als het niet meer klikt, ga dan uiteen als volwassen mensen.
![]() |
#83 |
Burger
|
![]() En wat als de moeder het huwelijk wil laten ontbinden om met haar vriendin te trouwen? Naar wie gaat het kind dan? Naar de alleenstaande vader of naar de moeder met vriendin?
En wat als in een extreem geval beide ouders homoseksueel blijken te zijn? Toch nog een pleeggezin dan?
![]() |
#84 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In de meeste gevallen zal de rechter het kind aan de vrouw toekennen. Zeker in het geval van casus 2. Hij kan het kind ook aan de vader toekennen als hij van oordeel is dat dit in het belang van het kind is. Veel hangt af van de eigen opvattingen van de rechter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik vertelde hier gewoon wat de Belgische rechter doet... Schrijf een brief naar de Minister van Justitie he. Nu, nattevingerwerk zou ik het niet noemen. De rechter oordeelt niet lichtzinnig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Gij wel, Raf? Ik lees alleen wat er in de boekskes en Het Belang van Limburg staat
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Rudysfonduehuisje een rechter zal het kind toekennen aan de ouder die hij het best capabel acht om het kind op te voeden. Dat dit vroeger doorgaans de vrouw was is een feit, omdat in der tijd het het normale patroon was dat een vrouw voor de kinderen zorgde en niet de vader, maar zoals u weet is er een evolutie en ook in deze rechtspraak heeft dit zijn reflectie en zodoende worden alsmaar vaker kinderen toegewezen aan de vader ipv de moeder. (en zo hoort het ook)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |