![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is idd. zo dat het grijzemuizensyndroom ook het onderwijs volledig heeft doordrongen, maar dat is nu eenmaal eigen aan de aard van het beestje: grijze muizen zoeken andere grijze muizen op. (R)(E)volutionair denken ... Hapgood, Velikovsky en vele anderen hebben het al mogen ontgelden, maar dat overstijgt volledig het onderwijssysteem, dat is inherent verbonden aan de bange grijze muis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maak van die driewieler een ingenieursstudie en ge vind dat ik pretentieus ben om dat te zeggen. Als dat de enige overblijvende argumentatie is, denk ik dat we het einde van de discussie bereikt hebben.
![]() |
![]() |
#83 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Niemand beweert hier trouwens dat men 'beter' is met een diploma dan andere mensen die minder gediplomeerd zijn of bv. heel goed een stiel geleerd hebben.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door /\|cazar : 13 juni 2005 om 21:02. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb na een aantal jaar besloten dat het niets voor mij is ... en een serieuze U turn gemaakt. Het kan verkeren zei Bredero. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 13 juni 2005 om 21:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een burgerlijk ir. werktuigkunde zal in een commerciële omgeving veel beter de laatste nieuwtjes kunnen verkondigen aan potentiële klanten in Japan omtrent de materie, dan de handelsir. Grijzemuizenbasis. Voorwaarde is dan wel dat die burgie zijn communicatievaardigheden ok zijn, en daar schort het dan weer dikwijls. Zo redeneren we in een cirkel en geraken we nergens. Zie het als een vakschool: studeer iets deftigs en drink eerst je kop thee uit, voor je er een ander zet. Een amalgaam maken is niet meteen verstandig. Laat handelsingenieurs echt trade engineers zijn: financial engineering is al meer dan omvangrijk genoeg om het dan nog eens te gaan uitbreiden met wacht chemie en fysica in de kantlijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
moeilijk om daar een uitspraak over te doen, je werkt nl voor iemand, dat houdt rechten maar ook plichten in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Ik ga akkoord met de stelling dat je in sommige richtingen gewoon veel informatie moet kunnen assimileren. Dan denk ik vooral aan richtingen als rechten, pol&soc. Bij de wetenschappelijke richtingen is het ook veel blokken maar daar komt er toch meer analytisch vermogen bij kijken. Burgerlijk ingenieur is idd een van de richtingen die het meeste creativiteit vereist. Ikzelf heb informatica aan de unief gedaan maar tot constatie gekomen dat dat niets voor mij was. Het eerste jaar viel dat nog mee omdat er veel wiskunde was, maar eenmaal de hard-core informatica erbij kwam ben ik het beginnen haten. Ik zat toen al te ver in mij studie om te stoppen en iets anders te doen, wegens verschillende redenen met als gevolg dat ik nu een ander soort werk doe. Informatica vereist dikwijls wel eens creatitiveit om bepaalde problemen op te lossen maar de hard-core programmeren of databases en dergelijke zijn oersaai.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 13 juni 2005 om 21:25. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Informatica vereist dikwijls wel eens creatitiveit om bepaalde problemen op te lossen maar de hard-core programmeren of databases en dergelijke zijn oersaai.
------------------- Wat ik niet aankan noem ik ook altijd oersaai. Zelfkennis is heel belangrijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegenwoordig zijn er vele programmeurs. Zo ben ik nu al enkele jaren aan het zoeken naar één die een clipper naar windows kan programmeren. Het betreft een klantenbestand met facturatie module met personeelsbestand en verzet de klanten automatisch naar de volgende keer. Ewel dat schijnt hier nogal een zwaar probleem te zijn! Heel zwaar zelfs.
Nu hebben ze mij al van alles proberen wijs te maken zoals in excel, acces en noem maar op maar ook dat schijnt niet te lukken. Ik begin er toch zo stilletjes aan mijn twijfels over te krijgen van al dat talent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Ik heb de opleiding afgemaakt in 4 jaar, ik kon het wel aan maar ik deed het gewoon niet graag.
----------------------------- Ben je dan gek of zo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zever dus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Zie maar met al die vakken die je gehaald hebt iets zinnigs kunt uitvoeren.
In het echte leven, bedoel ik. Kan nogal eens tegenvallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |