Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2005, 19:11   #81
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keyfan
Hitler heeft destijds de volgende vraag gesteld aan de Zwitserse gezagsdragers: " Wat zouden jullie er van denken dat wij een invasieleger zouden sturen van enkele honderduizende manschappen naar jullie grens ?".

Waarop men in Zwitserland antwoordde: " Dan schieten we allemaal twee maal terug, en gaan we een pint pakken"
Raar; maar waar. Ik heb in Zwitserland gewerkt!
Elke fabriek is een schuilkelder!
Elke Zwitser is soldaat, met zijn wapen en munitie thuis!
Begin daar maar eens tegen, en ze hebben een verdod goede ligging ook!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 19:35   #82
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Zwitserland is een natuurlijk fort. Nietemin zou Zwitserland ook kansloos geweest zijn mochten de as-mogendheden besloten hebben om hen aan te vallen. Zwitserland was immers volledig omsingeld door de as-mogendheden. De kosten voor de as-landen zouden echter veel hoger geweest zijn dan eventuele baten. En tja waar moesten ze dan met hun zwart geld naar toe? Wellicht was dit nog een veel groter probleem dan een eventuele aanval.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by solidarnosc on 08-06-2005 at 20:36
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Zwitserland is een natuurlijk fort. Nietemin zou Zwitserland ook kansloos geweest zijn mochten de as-mogendheden besloten hebben om hen aan te vallen. Zwitserland was immers volledig omsingeld door de as-mogendheden. De kosten voor de as-landen zouden echter veel hoger geweest zijn dan eventuele baten. En tja waar moesten ze dan met hun zwart geld naar toe? Wellicht was dit nog een veel groter probleem dan een eventuele aanval.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Zwitserland is een natuurlijk fort. Nietemin zou Zwitserland ook kansloos geweest zijn mochten de as-mogendheden besloten hebben om hen aan te vallen. Zwitserland was immers volledig omsingeld door de as-mogendheden. De kosten voor de as-landen zouden echter veel hoger geweest zijn dan eventuele baten. En tja waar moesten ze dan met hun zwart geld naar toe?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 8 juni 2005 om 19:36.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 19:53   #83
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Wat de wapenwet betreft ben ik zeer liberaal.

Alleen wie een blanco strafblad heeft ,een IQ hoger dan 90,een positieve psychotechnische test en een te verdedigen eigendom bezit mag een wapen hebben.Dixit.

De Verenigde Staten hebben de eerste plaats bereikt als het gaat om hetprivé-bezit van vuurwapens, wat geleid heeft tot een drastische stijging van het aantal aan vuurwapens gerelateerde misdrijven. Volgens een onderzoek naar slachtoffers van misdrijven in 2002 speelden vuurwapens bij 350.000 gevallen een rol, en in 2001 werd 63 procent van de 15.980 moorden in 2001 gepleegd met een vuurwapen. Op 27 augustus 2003 nam een werkloze man een geweer mee naar een handel in auto-onderdelen, alwaar hij zeven van zijn vroegere collega's doodschoot. Statistieken van het National Centre for Health Statistics toonden aan dat 56,5 procent van de Amerikanen die in 2000 zelfmoord pleegden, oftewel 16.586 mensen, dit deden met een vuurwapen (zie Gun Violence, Related Facts: www.jointogether.org). Het onzorgvuldig omgaan met vuurwapens leidde tot het herhaaldelijk voorkomen van jeugdcriminaliteit waarbij wapens een rol speelden. In augustus 2003 werden er op Amerikaanse openbare scholen minstens 18 mensen doodgeschoten en raakten 50 anderen gewond. Volgens cijfers van het federale Center for Disease Control and Prevention werden er in meer dan 50 procent van de gevallen van moord met vuurwapens, die zich afspeelden op campusterreinen, wapens gebruikt die in het bezit waren van familie of vrienden. Terwijl meer dan 80 procent van de vuurwapens die door studenten bij zelfmoord gebruikt werden afkomstig waren van familie of vrienden (Most Guns Used in School Shootings from Family, Friends, www.jointogether.org).

Dit krijg je van een 'liberale' wapenwetgeving, willen we daar naartoe; neen dank u! Kijk eens goed naar 'Bowling for Columbine' en kom dan verder melken.
Oud 8 juni 2005, 20:11   #84
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty
De Verenigde Staten hebben de eerste plaats bereikt als het gaat om hetprivé-bezit van vuurwapens, wat geleid heeft tot een drastische stijging van het aantal aan vuurwapens gerelateerde misdrijven. Volgens een onderzoek naar slachtoffers van misdrijven in 2002 speelden vuurwapens bij 350.000 gevallen een rol, en in 2001 werd 63 procent van de 15.980 moorden in 2001 gepleegd met een vuurwapen. Op 27 augustus 2003 nam een werkloze man een geweer mee naar een handel in auto-onderdelen, alwaar hij zeven van zijn vroegere collega's doodschoot. Statistieken van het National Centre for Health Statistics toonden aan dat 56,5 procent van de Amerikanen die in 2000 zelfmoord pleegden, oftewel 16.586 mensen, dit deden met een vuurwapen (zie Gun Violence, Related Facts: www.jointogether.org). Het onzorgvuldig omgaan met vuurwapens leidde tot het herhaaldelijk voorkomen van jeugdcriminaliteit waarbij wapens een rol speelden. In augustus 2003 werden er op Amerikaanse openbare scholen minstens 18 mensen doodgeschoten en raakten 50 anderen gewond. Volgens cijfers van het federale Center for Disease Control and Prevention werden er in meer dan 50 procent van de gevallen van moord met vuurwapens, die zich afspeelden op campusterreinen, wapens gebruikt die in het bezit waren van familie of vrienden. Terwijl meer dan 80 procent van de vuurwapens die door studenten bij zelfmoord gebruikt werden afkomstig waren van familie of vrienden (Most Guns Used in School Shootings from Family, Friends, www.jointogether.org).

Dit krijg je van een 'liberale' wapenwetgeving, willen we daar naartoe; neen dank u! Kijk eens goed naar 'Bowling for Columbine' en kom dan verder melken.
Het zal wel niet aan de wapens liggen, maar aan de tijdsgeest. Nu nog een vuurwapen, morgen een handgranaat of een splinterbom.
Wie wil moorden zal steeds zijn gading vinden!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 20:24   #85
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hetzelfde kan je zeggen over drugs. Pleiten mijn rechtse vrienden ook voor een legalisering van drugs. Vergeet immers. Drugs doesn't kill people do.
Oud 8 juni 2005, 20:35   #86
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Waarom is er dan in de VS zoveel meer criminaliteit dan bij ons en waarom is er daar veel meer vuurwapengeweld? Er zijn landen met meer wapens en minder criminaliteit en er zijn landen met meer wapens en meer criminaliteit. Volgens mij ligt het dus niet zozeer aan de wapens maar aan de samenleving waarin die wapens circuleren en de heersende wapencultuur. Die is in Zwitserland bijvoorbeeld compleet anders dan in de VS.
Moeilijk te zeggen.
Ik gok op de mentaliteit en totaal ontbreken van wapenwet maar vooral de vrije wapendracht..[edit]
[size=1]After edit by Bobke on 08-06-2005 at 21:39
Reason:

Citaat:
Waarom is er dan in de VS zoveel meer criminaliteit dan bij ons en waarom is er daar veel meer vuurwapengeweld? Er zijn landen met meer wapens en minder criminaliteit en er zijn landen met meer wapens en meer criminaliteit. Volgens mij ligt het dus niet zozeer aan de wapens maar aan de samenleving waarin die wapens circuleren en de heersende wapencultuur. Die is in Zwitserland bijvoorbeeld compleet anders dan in de VS.
Moeilijk te zeggen.
Ik gok op de mentaliteit en totaal ontbreken van wapenwet maar vooral de vrije wapendracht..[/size]

Citaat:
Moeilijk te zeggen.
Ik gok op de mentaliteit en totaal ontbreken van wapenwet maar vooral de vrije wapendracht..[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bobke : 8 juni 2005 om 20:39.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 20:40   #87
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hetzelfde kan je zeggen over drugs. Pleiten mijn rechtse vrienden ook voor een legalisering van drugs. Vergeet immers. Drugs doesn't kill people do.
Drugs zijn verslavend en veroorzaken criminaliteit.
Wapens verhinderen net criminaliteit
Oud 8 juni 2005, 20:41   #88
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Voor de PC's, denk er eens over na wie of welke bevolkingsgroepen het (illegale) wapenbezit "gecultiveerd" heeft.
Men zou de dienstplicht terug moeten invoeren, liefst onder Vlaamse bevoegdheid (nu Flahaut toch alles aan het overhevelen is naar wallonië). Vlaamse jongeren weerbaar maken zou één van de prioriteiten moeten zijn.
Oud 8 juni 2005, 20:45   #89
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Je kan ze ook uit de criminaliteit halen.
Citaat:
Dit is anders wel zeer voor interpretatie vatbaar ......
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 20:46   #90
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Voor de PC's, denk er eens over na wie of welke bevolkingsgroepen het (illegale) wapenbezit "gecultiveerd" heeft.
Men zou de dienstplicht terug moeten invoeren, liefst onder Vlaamse bevoegdheid (nu Flahaut toch alles aan het overhevelen is naar wallonië). Vlaamse jongeren weerbaar maken zou één van de prioriteiten moeten zijn.
Zijt ge der weer met uwe legerdienst ?? Ik ben nog milicien geweest, en het was een compleet verloren jaar. (het enige wat ik er leerde was pinten zuipen)
Oud 8 juni 2005, 20:55   #91
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Zijt ge der weer met uwe legerdienst ?? Ik ben nog milicien geweest, en het was een compleet verloren jaar. (het enige wat ik er leerde was pinten zuipen)
Ik heb het over het opleiden tot weerbare jonge mannen, dat u enkel pinten leerde zuipen zal ongetwijfeld uw eigen of uw ouders keuze geweest zijn. Precies zoals het een pacifist betaamt. En als het erop aan komt een ander voor hun zo vanzelfsprekende rechten laten vechten.
Oud 8 juni 2005, 20:57   #92
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Ik heb het over het opleiden tot weerbare jonge mannen, dat u enkel pinten leerde zuipen zal ongetwijfeld uw eigen of uw ouders keuze geweest zijn. Precies zoals het een pacifist betaamt. En als het erop aan komt een ander voor hun zo vanzelfsprekende rechten laten vechten.
Laat mijn ouders er maar buiten !!!! Begrepen heerschap ?????
Oud 8 juni 2005, 20:57   #93
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wapens kunnen niet verslavend zijn en geen criminaliteit veroorzaken? Ten andere zou niet veel drugscriminaliteit vermeden kunnen worden door het gebruik van drugs te decriminaliseren. Klinkt vrij aannemelijk niet.

De oplossing voor wapengeweld volgens Spirit.
[edit]
[size=1]After edit by solidarnosc on 08-06-2005 at 22:00
Reason:

Citaat:
En wapens kunnen niet verslavend zijn en geen criminaliteit veroorzaken? Ten andere zou niet veel drugscriminaliteit vermeden kunnen worden door het gebruik van drugs te decriminaliseren. Klinkt vrij aannemelijk niet.

[/size]

[size=1]After edit by solidarnosc on 08-06-2005 at 21:58
Reason:

Citaat:

[/size]

Citaat:

[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 8 juni 2005 om 21:00.
Oud 8 juni 2005, 21:03   #94
C uit W

Standaard

Citaat:
Je kan ze ook uit de criminaliteit halen.
Het gaat niet om het al dan niet legaal zijn van drugs.
Mensen die fysisch zo verslaafd zijn gaan gewoon vaker door het lint.

Citaat:
Dit is anders wel zeer voor interpretatie vatbaar ......
Helemaal niet.
Een inbreker zal niet binnengaan in een huis die zijn dood kan zijn.
Oud 8 juni 2005, 21:04   #95
C uit W

Standaard

Citaat:
En gij noemt dat verloren
Oud 8 juni 2005, 21:05   #96
C uit W

Standaard

Citaat:
En wapens kunnen niet verslavend zijn en geen criminaliteit veroorzaken?
Verslaafs aan wapens, geloof je toch zelf niet?

T
Citaat:
en andere zou niet veel drugscriminaliteit vermeden kunnen worden door het gebruik van drugs te decriminaliseren. Klinkt vrij aannemelijk niet.
Nee, zie mijn vorige post

Citaat:
Citaat:
Spirit is een aanleiding voor wapengeweld
Oud 8 juni 2005, 21:06   #97
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel gehoord argument.

Wie wapens gebruikt, is echter overduidelijk verantwoordelijk voor de gevolgen van het gebruik.

Wie drugs gebruikt, komt in de sociale hangmat terecht.

Van mij mogen ze drugs legalizeren op de dag dat ze sociale zekerheid voor druggebruikers afschaffen.
Oud 8 juni 2005, 21:07   #98
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En gij noemt dat verloren
De rest was vooral "verloren". Ik heb in heel mijn legerdienst exact 15 kogels verschoten.
Oud 8 juni 2005, 21:07   #99
Keyfan
Vreemdeling

Standaard

Ik heb net controle gehad door de politie bij de aanvraag van een nieuwe vergunning. Wapens in de kluis ? Aparte kluis voor munitie ? Tweede kluis in een ander lokaal ? Wanneer was het laatste bezoek aan de schietstand ? Hoe vaak ga je schieten ? Kan de voorzitter van je club dat even schriftelijk bevestigen ? Niemand bezwaar dat er een wapen bijkomt ? Welke dicipline ga je daar mee schieten ?

Streng genoeg ? Ik dacht van wel.
Keyfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2005, 21:08   #100
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Laat mijn ouders er maar buiten !!!! Begrepen heerschap ?????
Ok, uw eigen beslissing dan, PietJE.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be