![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Absoluut niet. Heel erg zwak weerlegd. Lees nogmaals, vooral mijn laatste bericht hierboven. Die koninklijke parasietenfamilie kost ons JAARLIJKS zo'n slordige 420 miljoen Belgische frank, zonder de vliegtuigen en andere kosten-met-de-job te tellen. Enkel wat ze krijgen wat een President nooit zou hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bovendien vloeit het grootste deel van dat geld, zoals ik al aanstipte, terug naar de maatschappij. Ik heb daar dus geen probleem mee, mocht blijken dat een monarchie inderdaad een ietsiepietsie duurder is dan een president (en ik ben nog niet overtuigd dat dat inderdaad het geval is).
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wereld is geen eenduidig lineair gegeven dat zich slechts op één vlak of domein afspeelt. De democratische principes zijn niet geldig op alle domeinen. Bijvoorbeeld in de wereld van kunsten, wetenschappen, ideeën, geldt de wet van de meerderheid niet. Daar heerst per definitie elitarisme. Daar beslist de meerderheid niet wat waar of onwaar is. Daar kan de enkeling de waarheid in petto hebben. In de bestuurlijke wereld, behoort het meerderheidsbeginsel wél te gelden om zoveel mogelijk mensen gelukkig te maken. In dat plaatje kan een koning perfect passen, wanneer hij zoals bij ons het geval is, slechts een protocollaire functie vervult, en nauwelijks aan het beslissingsproces deelneemt. Citaat:
In een democratische rechtsstaat, wordt zelden (liefst nooit) iemand veroordeeld tot de dood met de (kanons)kogel. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=Raf]Die dotaties zijn niet meer dan werkingskosten die voor een president ook zouden gemaakt worden.
Deze grove fout is reeds uitgelegd. De Koninklijke familie kost gewoon 420 miljoen BEF per jaar die een President niet zou kosten. Citaat:
Je geeft mij eigenlijk gelijk. ![]() BTW : die mensen zijn al schatrijk, en worden jaarlijks nig eens zo rijk, met de dotaties. Want zoveel geven ze er niet van uit (Dikke Lorre af en toe een ferrari, maar voor de rest). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat kanon gaat niet, zoals u weer wilt laten klinken, over de kogel. Maar om ze weg te schieten zodat we er vanaf zijn. Maar ja, van zodra u ergens Vlaams-nationalisme aan geweld kunt linken zal u het niet laten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Noch Raf, noch Superstaaf heeft op de cijfers geantwoord. De ene zegt dat de gelden worden teruggegeven aan de mensen, de andere dat ik niet kan rekenen. Maar geen van de twee weerlegt de cijfers (ze zijn immers officieel), of toont aan dat een President ook zoveel zou krijgen.
Waarom? ... Eenvoudig: Want het is duidelijk dat die 420 miljoen BEF per jaar , bovenop de werkingskosten van de functie, nooit, maar dan ook nooit aan een President zou worden uitgegeven. Q.E.D. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Antoon : 17 juni 2005 om 22:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan verdienen de bakker, de slager, de traiteur, de kelner, de wijnboer, de bieruitzetter etc. hun boterham. Onze koning sponsort al eens wat cultuur. Daar worden dichters, schrijvers, musici, toneelspelers etc. dan weer beter van. Onze koning gaat al eens op reis. De piloot verdient, de veiligheidsagent, de hoteliers, etc. Onze koning woont in een paleis met tuin en serres. Mening klusjesman, tuinman, hovenier, schrijnwerker, poetsvrouw (m/v) metser, chauffagist etc. verdient daaraan. En zovoort enzovoort. Makkelijk, niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb enkel mijn twijfels aangaande de correctheid en volledigheid van je ramingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ps. ik ben er ook zo geen grote fan van maar dit terzijde. |
|
![]() |
![]() |