![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Maar naast deze nihilistische, negatieve "trots" (eigenlijk een nihilistisch spookbeeld van trots) kan er ook een positieve trots bestaan t.o.v. de cultuurelementen die men als erfenis meedraagt, een positieve trots die je juist aanzet om er iets nieuws mee te doen. De poging, vooral zichzelf te blijven, is morbied en nihilistisch. En dat is precies wat zowel MDP/AEL als VB willen. Wat mij betreft, ik ben zowel trots op mijn Andalousische en Amazigh-roots als op mijn Vlaamse en Belgische roots, maar ik voel er mij ook niet door gebonden. De uitspraak "Vlaming zijn om Europeeër te worden" van Vermeylen gaat mij niet ver genoeg. Ik verkies Zarathustras oproep, aan zijn kinderen goed te maken dat men ooit kind van zijn ouders was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jouw discours van onverdraagzaamheid versterkt juist de terroristen: islamofoben en terroristen zijn objectieve bondgenoten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door jjohanvdb : 6 juli 2005 om 14:46. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Eigenlijk wil VlamingBang dat de "emancipatorische" politieke krachten ZELF de vrije meningsuiting aanbanden leggen, vandaar dat ze er een extreme karikatuur van maken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De bovenstaande opmerkingen zijn geheel voor je EIGEN rekening. Zeker zijn niet alle moslims fundamentalisten/terroristen, dat zijn slechts zoals de koran vermeldt "de beteren" en kennelijk behoren daartoe (nog) niet degenen die ik persoonlijk ken, hoewel zij wel veel "begrip" opbrengen voor degenen die zich zo extra "inspannen".
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Uitroeien staat ook niet in mijn woordenboek, evenmin als "hostiekakkers". Ik respecteer ieders religieuze overtuiging. Wat de Verlichting betreft, daar steekt voor mij nog teveel monotheïsme in, geef mij dan maar de Renaissance. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het is geenszins mijn bedoeling je te beledigen, er is al genoeg verbaal geweld op dit forum. Maar de stelling dat alle moslims terrorisme steunen is evenvoudigweg vals. Wat denk je b.v. van Boubakeur, rector van de Moskee van Parijs? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Gouverneur
|
![]() Natuurlijk nog nooit van gehoord. Enzovoort. Ook jouw gelijkstelling Arabisch = moslim is eenvoudigweg vals en een objectief bewijs van onkennis. Dat heeft niets met belediging te maken. Je beweert atheist te zijn en dus verdedigen we dezelfde waarden van secularisme, maar jouw onkennis schaadt onze gemeenschappelijke waarden. Het is dus mijn taak je erop te bewijzen. Slechts door geïnformeerd te zijn kan je een betekenisvolle politieke strijd voeren. Anders ben je de speelbal van heel andere krachten en schaadt je de eigen idealen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Een Heer Boubakeur maakt geen deel uit van mijn persoonlijke kennissenkring en evenmin trof ik hem ooit aan in het Nieuws, ik heb dus over deze persoon (nog) geen mening.
![]() |
![]() |
#89 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
In plaats van sec te doen waar hij voor betaald wordt, ziet hij in alles politieke symboliek. Hij is superieur want hij sublimeert zijn kwakje ... Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien kan je ook eens proberen mijn bemerkingen te beantwoorden. Het is gemakkelijk stellingen te lanceren maar heb dan ook de eerlijkheid te antwoorden wanneer iemand duidelijk maakt dat een deel van je stellingen fout zit.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 6 juli 2005 om 16:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||||||
|
![]() Citaat:
Niet alle moslims zijn terroristen, wel beroept de overgrote meerderheid van de terroristen zich op islam/koran. "Dreigen" met negeertoets? Wat is er bedreigend aan rustverschaffing?[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 6 juli 2005 om 16:28. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Gouverneur
|
![]() [
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Verder mag je op de negeerfunctie gooien wie je wil maar dreigen iemand op de negeerfunctie te zetten enkel en alleen om een meningsverschil (ik heb nergens echte persoonlijke verwijten kunnen bemerken -in geen van de twee richtingen), getuigt toch niet echt van een overvloed aan argumenten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door groene flamingant : 6 juli 2005 om 16:45. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Iets anders is: het importeren van bovenmatige risico's. Voorkomen is beter dan genezezen.
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat is het verschil tussen een boek en een theologische ondervedeling ... ( Sunna: ahl el sunna = diegenen die/ de metgezellen van de Sunna de traditie zeg maar. De conventie. Het onderscheid ontstond bij de opvolging van Kalief Ali.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Deze zaak is te ernstig, en te cruciaal voor de toekomst van onze rechtstaat om ze in persoonlijke kwesties te laten verzanden. Inderdaad, bepaalde fundamentalistische moslims zijn een probleem voor de rechtstaat, maar als we alle moslims daardoor gaan demoniseren, vernietigen we de rechtstaat en drijven we deze mensen in de armen van de fundamentalisten. De rechtstaat eist dat we respect hebben voor ieders overtuiging en het wederzijds begrip stimuleren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |