Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2005, 14:40   #81
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big_daddy
Hoef ik om niets trots te zijn. Ik ben slechts. Trots dient om minderwaardigheidsgevoelens te compenseren. Look to the flemish "people" 8)
Over het nihilistische nationalisme zijn we het natuurlijk eens...

Maar naast deze nihilistische, negatieve "trots" (eigenlijk een nihilistisch spookbeeld van trots) kan er ook een positieve trots bestaan t.o.v. de cultuurelementen die men als erfenis meedraagt, een positieve trots die je juist aanzet om er iets nieuws mee te doen.

De poging, vooral zichzelf te blijven, is morbied en nihilistisch. En dat is precies wat zowel MDP/AEL als VB willen.

Wat mij betreft, ik ben zowel trots op mijn Andalousische en Amazigh-roots als op mijn Vlaamse en Belgische roots, maar ik voel er mij ook niet door gebonden. De uitspraak "Vlaming zijn om Europeeër te worden" van Vermeylen gaat mij niet ver genoeg. Ik verkies Zarathustras oproep, aan zijn kinderen goed te maken dat men ooit kind van zijn ouders was.
jjohanvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 14:45   #82
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Geschiedenis kan zeer interessant zijn, het nieuws van alledag mag ook niet worden veronachtzaamd.

Jaja, die "cultuur" toch.

http://www.createphpbb.com/phpbb/vie...rum=wimdorsman

Wat wil je daar nu mee zeggen? Dat er een probleem is met fundamentalisten en terroristen? Wie heeft dat ooit ontkend? Het is een totaal andere zaak te stellen dat alle problemen van de wereld door de moslims worden veroorzaakt en dat alle moslims terroristen zijn. Dat is absurd en belachelijk en getuigt gewoon van onwetendheid.

Jouw discours van onverdraagzaamheid versterkt juist de terroristen: islamofoben en terroristen zijn objectieve bondgenoten.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by jjohanvdb on 06-07-2005 at 15:46
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Geschiedenis kan zeer interessant zijn, het nieuws van alledag mag ook niet worden veronachtzaamd.

Wat wil je daar nu mee zeggen? Dat er een probleem is met fundamentalisten en terroristen? Wie heeft dat ooit ontkend? Het is een totaal andere zaak te stellen dat alle problemen van de wereld door de moslims worden veroorzaakt en dat alle moslims terroristen zijn. Dat is absurd en belachelijk en getuigt gewoon van onwetendheid.

Jouw discours van onverdraagzaamheid versterkt juist de terroristen: islamofoben en terroristen zijn objectieve bondgenoten.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Wat wil je daar nu mee zeggen? Dat er een probleem is met fundamentalisten en terroristen? Wie heeft dat ooit ontkend? Het is een totaal andere zaak te stellen dat alle problemen van de wereld door de moslims worden veroorzaakt en dat alle moslims terroristen zijn. Dat is absurd en belachelijk en getuigt gewoon van onwetendheid.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door jjohanvdb : 6 juli 2005 om 14:46.
Oud 6 juli 2005, 15:06   #83
Big_daddy
Gouverneur

Big_daddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Over het nihilistische nationalisme zijn we het natuurlijk eens...

Maar naast deze nihilistische, negatieve "trots" (eigenlijk een nihilistisch spookbeeld van trots) kan er ook een positieve trots bestaan t.o.v. de cultuurelementen die men als erfenis meedraagt, een positieve trots die je juist aanzet om er iets nieuws mee te doen.

De poging, vooral zichzelf te blijven, is morbied en nihilistisch. En dat is precies wat zowel MDP/AEL als VB willen.
Wat MDP/AEL en VlamingBang betreft; het zijn vijanden van het individu. En daarmee is eigenlijk alles gezegd. Hetzelfde kan gezegd worden over de hostiekakkers. Allemaal vijanden van de Verlichting. Men moet men hen niet discussiëren. Hen uitroeïen is de enige adequate oplossing.

Eigenlijk wil VlamingBang dat de "emancipatorische" politieke krachten ZELF de vrije meningsuiting aanbanden leggen, vandaar dat ze er een extreme karikatuur van maken.

Citaat:
Wat mij betreft, ik ben zowel trots op mijn Andalousische en Amazigh-roots als op mijn Vlaamse en Belgische roots, maar ik voel er mij ook niet door gebonden. De uitspraak "Vlaming zijn om Europeeër te worden" van Vermeylen gaat mij niet ver genoeg. Ik verkies Zarathustras oproep, aan zijn kinderen goed te maken dat men ooit kind van zijn ouders was.
"Uw kinderen zijn uw kinderen niet, ze zijn kinderen van hun tijd" Galil Gibran uit De Profeet.
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 15:39   #84
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Jouw discours van onverdraagzaamheid versterkt juist de terroristen: islamofoben en terroristen zijn objectieve bondgenoten.
Graag stoppen èn met gebruik van scheldwoorden cq pogingen tot persoonlijke belediging (vorige postings) èn met het proberen mij woorden in de mond te leggen zoals hier.

De bovenstaande opmerkingen zijn geheel voor je EIGEN rekening.

Zeker zijn niet alle moslims fundamentalisten/terroristen, dat zijn slechts zoals de koran vermeldt "de beteren" en kennelijk behoren daartoe (nog) niet degenen die ik persoonlijk ken, hoewel zij wel veel "begrip" opbrengen voor degenen die zich zo extra "inspannen".
Oud 6 juli 2005, 15:42   #85
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big_daddy
Wat MDP/AEL en VlamingBang betreft; het zijn vijanden van het individu. En daarmee is eigenlijk alles gezegd. Hetzelfde kan gezegd worden over de hostiekakkers. Allemaal vijanden van de Verlichting. Men moet men hen niet discussiëren. Hen uitroeïen is de enige adequate oplossing.

Eigenlijk wil VlamingBang dat de "emancipatorische" politieke krachten ZELF de vrije meningsuiting aanbanden leggen, vandaar dat ze er een extreme karikatuur van maken.

"Uw kinderen zijn uw kinderen niet, ze zijn kinderen van hun tijd" Galil Gibran uit De Profeet.
Ik ben liever unzeitgemäss.

Uitroeien staat ook niet in mijn woordenboek, evenmin als "hostiekakkers". Ik respecteer ieders religieuze overtuiging.

Wat de Verlichting betreft, daar steekt voor mij nog teveel monotheïsme in, geef mij dan maar de Renaissance.
Oud 6 juli 2005, 15:47   #86
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Graag stoppen èn met gebruik van scheldwoorden cq pogingen tot persoonlijke belediging (vorige postings) èn met het proberen mij woorden in de mond te leggen zoals hier.

De bovenstaande opmerkingen zijn geheel voor je EIGEN rekening.

Zeker zijn niet alle moslims fundamentalisten/terroristen, dat zijn slechts zoals de koran vermeldt "de beteren" en kennelijk behoren daartoe (nog) niet degenen die ik persoonlijk ken, hoewel zij wel veel "begrip" opbrengen voor degenen die zich zo extra "inspannen".
Je geeft dus toe dat je van mening bent dat alle moslims terrorisme goedkeuren. Ik heb je dus niet beledigd, maar treffend verwoord wat jouw opinie is. Die opinie is echter een zware vergissing, die getuigt van onkennis. Het spijt me dit te zeggen, en ik wens mij er ook voor te excuseren als je dit een belediging vindt.

Het is geenszins mijn bedoeling je te beledigen, er is al genoeg verbaal geweld op dit forum. Maar de stelling dat alle moslims terrorisme steunen is evenvoudigweg vals. Wat denk je b.v. van Boubakeur, rector van de Moskee van Parijs?
Oud 6 juli 2005, 15:51   #87
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Natuurlijk nog nooit van gehoord. Enzovoort. Ook jouw gelijkstelling Arabisch = moslim is eenvoudigweg vals en een objectief bewijs van onkennis. Dat heeft niets met belediging te maken. Je beweert atheist te zijn en dus verdedigen we dezelfde waarden van secularisme, maar jouw onkennis schaadt onze gemeenschappelijke waarden. Het is dus mijn taak je erop te bewijzen. Slechts door geïnformeerd te zijn kan je een betekenisvolle politieke strijd voeren. Anders ben je de speelbal van heel andere krachten en schaadt je de eigen idealen!
Oud 6 juli 2005, 16:02   #88
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Je geeft dus toe dat je van mening bent dat alle moslims terrorisme goedkeuren. Ik heb je dus niet beledigd, maar treffend verwoord wat jouw opinie is. Die opinie is echter een zware vergissing, die getuigt van onkennis. Het spijt me dit te zeggen, en ik wens mij er ook voor te excuseren als je dit een belediging vindt.

Het is geenszins mijn bedoeling je te beledigen, er is al genoeg verbaal geweld op dit forum. Maar de stelling dat alle moslims terrorisme steunen is evenvoudigweg vals. Wat denk je b.v. van Boubakeur, rector van de Moskee van Parijs?
Wederom: svp niet proberen mij woorden in de mond te leggen. Bij eventueel nog optredende herhaling zal ik de negeertoets benutten, vrijheid/blijheid.

Een Heer Boubakeur maakt geen deel uit van mijn persoonlijke kennissenkring en evenmin trof ik hem ooit aan in het Nieuws, ik heb dus over deze persoon (nog) geen mening.
Oud 6 juli 2005, 16:04   #89
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben liever unzeitgemäss.
Vreesde Nietzsche niet dat hij ooit als profeet zou beschouwd worden ...

Citaat:
Uitroeien staat ook niet in mijn woordenboek, evenmin als "hostiekakkers". Ik respecteer ieders religieuze overtuiging.
In mijn woordenboek wel, ik ben dan ook oud en wijs geworden. Wat ik heb meegemaakt met vuile katholieke spelletjes en intriges tart elke verbeelding.
In plaats van sec te doen waar hij voor betaald wordt, ziet hij in alles politieke symboliek. Hij is superieur want hij sublimeert zijn kwakje ...

Citaat:
Wat de Verlichting betreft, daar steekt voor mij nog teveel monotheïsme in, geef mij dan maar de Renaissance.
Ik leg wat de Verlichting betreft het zwaartepunt op het doorbreken van de onmondigheid. "Durf te denken ..., durf je eigen verstand te gebruiken". Dat is wat ik onthou van de Verlichting. En niet de onto-theologische Verfassung die zul je wel overal tegen komen.
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Oud 6 juli 2005, 16:23   #90
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wederom: svp niet proberen mij woorden in de mond te leggen. Bij eventueel nog optredende herhaling zal ik de negeertoets benutten, vrijheid/blijheid.
Jij hebt ook lange tenen zeg. Een hele discussie lang lig jij hier te insinueren dat Arabische cultuur niet los te koppelen is van de islam en dat een 'goede' islamiet bijna automatisch een fundamentalist is. Wanneer iemand je daarop wijst dat dit niet correct is, begin je onmiddellijk te dreigen met de negeertoets.

Misschien kan je ook eens proberen mijn bemerkingen te beantwoorden. Het is gemakkelijk stellingen te lanceren maar heb dan ook de eerlijkheid te antwoorden wanneer iemand duidelijk maakt dat een deel van je stellingen fout zit.[edit]
[size=1]After edit by groene flamingant on 06-07-2005 at 17:31
Reason:

Citaat:
Jij hebt ook lange tenen zeg. Een hele discussie lang lig jij hier te insinueren dat Arabische cultuur niet los te koppelen is van de islam en dat een 'goede' islamiet bijna automatisch een fundamentalist is. Wanneer iemand je daarop wijst dat dit niet correct is, begin je onmiddellijk te dreigen met de negeertoets.

Misschien kan je ook eens proberen mijn bemerkingen te beantwoorden. Het is gemakkelijk stellingen te lanceren maar heb dan ook de eerlijkheid te antwoorden wanneer iemand duidelijk maakt dat een deel van je stellingen fout zit.[/size]

Citaat:
Jij hebt ook lange tenen zeg. Een hele discussie lang lig jij hier te insinueren dat Arabische cultuur niet los te koppelen is van de islam en dat een 'goede' islamiet bijna automatisch een fundamentalist is. Wanneer iemand je daarop wijst dat dit niet correct is, begin je onmiddellijk te dreigen met de negeertoets.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 6 juli 2005 om 16:31.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 16:24   #91
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Lees de koran (en volg het Nieuws).

Niet alle moslims zijn terroristen, wel beroept de overgrote meerderheid van de terroristen zich op islam/koran.

"Dreigen" met negeertoets? Wat is er bedreigend aan rustverschaffing?[edit]
[size=1]After edit by willem1940NLD on 06-07-2005 at 17:28
Reason:

Citaat:

Niet alle moslims zijn terroristen, wel beroept de overgrote meerderheid van de terroristen zich op islam/koran.

"Dreigen" met negeertoets? Wat is er bedreigend aan rustverschaffing?[/size]

[size=1]After edit by willem1940NLD on 06-07-2005 at 17:25
Reason:

Citaat:

Niet alle moslims zijn terroristen, wel beroept de overgrote meerderheid van de terroristen zich op islam/koran.[/size]

Citaat:
Lees de koran (en volg het Nieuws).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 6 juli 2005 om 16:28.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2005, 16:39   #92
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

[
Citaat:
I.p.v. de discussie te weigeren ("negeertoets") en defensief te reageren, zou U beter formuleren wat dan wel Uw opinie inzake moslims is. Zeggen dat men U verkeerd citeert is gemakkelijk, de eigen opinie verdedigen is moeilijker. Als ik Uw opinie verkeerd heb begrepen, dan wens ik mij hiervoor te excuseren, maar verduidelijk ze dan ook!

Citaat:
Een Heer Boubakeur maakt geen deel uit van mijn persoonlijke kennissenkring en evenmin trof ik hem ooit aan in het Nieuws, ik heb dus over deze persoon (nog) geen mening.
Met welk recht formuleert U algemene uitspraken over de moslims, met als enige bron het Nieuws, terwijl U tolerante moslims als Boubakeur eenvoudigweg niet kent? Zou het toch niet beter zijn zich eerst te INFORMEREN? Hierbij raad ik U dringende lectuur aan: Olivier Roy, L'islam mondialisé alsook Jihad. Expansion et déclin de l'islamisme van Gilles Kepel (dit laatste boek ook in het Engels en Duits te verkrijgen)
Oud 6 juli 2005, 16:42   #93
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:

"Dreigen" met negeertoets? Wat is er bedreigend aan rustverschaffing?
Uit de koran kan je halen wat je wil, zowel in positieve zin als in negatieve zin. En dat geldt evengoed voor de paus met zijn conservatieve standpunten die gebaseerd zijn op letterlijke interpretaties van de bijbel. Gaan we daarom ook alle christenen buitengooien?

Verder mag je op de negeerfunctie gooien wie je wil maar dreigen iemand op de negeerfunctie te zetten enkel en alleen om een meningsverschil (ik heb nergens echte persoonlijke verwijten kunnen bemerken -in geen van de twee richtingen), getuigt toch niet echt van een overvloed aan argumenten.[edit]
[size=1]After edit by groene flamingant on 06-07-2005 at 17:45
Reason:

Citaat:

Uit de koran kan je halen wat je wil, zowel in positieve zin als in negatieve zin. En dat geldt evengoed voor de paus met zijn conservatieve standpunten die gebaseerd zijn op letterlijke interpretaties van de bijbel. Gaan we daarom ook alle christenen buitengooien?

Verder mag je op de negeerfunctie gooien wie je wil maar dreigen iemand op de negeerfunctie te zetten enkel en alleen om een meningsverschil (ik heb nergens echte persoonlijke verwijten kunnen bemerken -in geen van de twee richtingen), getuigt toch niet echt van een overvloed aan argumenten.[/size]

Citaat:

Uit de koran kan je halen wat je wil, zowel in positieve zin als in negatieve zin. En dat geldt evengoed voor de paus met zijn conservatieve standpunten die gebaseerd zijn op letterlijke interpretaties van de bijbel. Willen we om daarom ook maar alle christenen buitengooien?

Verder mag je op de negeerfunctie gooien wie je wil maar dreigen iemand op de negeerfunctie te zetten enkel en alleen om een meningsverschil (ik heb nergens echte persoonlijke verwijten kunnen bemerken -in geen van de twee richtingen), getuigt toch niet echt van een overvloed aan argumenten.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 6 juli 2005 om 16:45.
Oud 6 juli 2005, 16:44   #94
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De Koran is een zeer moeilijk boek en bijna onvertaalbaar. Bovendien is het zeker niet de enige bron van de Islam. Voor de Sunnieten althans heb je ook de Sunna, en vele andere teksten. Er zijn ook heel veel verschillende stromingen in de Islam met telkens heel verschillende interpretaties van de Koran.
Oud 6 juli 2005, 16:47   #95
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
GroeneF .... Willen we om daarom ook maar alle christenen buitengooien? ...
Ik wil geen MENSEN "buitengooien" die zich niet misdragen.

Iets anders is: het importeren van bovenmatige risico's.

Voorkomen is beter dan genezezen.
Oud 6 juli 2005, 16:47   #96
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
De Koran is een zeer moeilijk boek en bijna onvertaalbaar. Bovendien is het zeker niet de enige bron van de Islam. Voor de Sunnieten althans heb je ook de Sunna,
Wat is het verschil tussen koran en Sunna?
Oud 6 juli 2005, 16:48   #97
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat is dat de negeertoets ? Wat is daarvan het effect ?
Oud 6 juli 2005, 16:50   #98
Big_daddy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat is het verschil tussen koran en Sunna?

Wat is het verschil tussen een boek en een theologische ondervedeling ...

( Sunna: ahl el sunna = diegenen die/ de metgezellen van de Sunna de traditie zeg maar. De conventie. Het onderscheid ontstond bij de opvolging van Kalief Ali.)
Oud 6 juli 2005, 16:51   #99
jjohanvdb
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Verder mag je op de negeerfunctie gooien wie je wil maar dreigen iemand op de negeerfunctie te zetten enkel en alleen om een meningsverschil (ik heb nergens echte persoonlijke verwijten kunnen bemerken -in geen van de twee richtingen), getuigt toch niet echt van een overvloed aan argumenten.
Dank voor je steun, groene flamingant. Het is inderdaad spijtig dat op internetfora zulke discussies al snel een persoonlijk cachet krijgen. Ik apprecieer het dus des te meer dat je me van elke bewuste verdraaiing of persoonlijke belediging vrijpleit. Dat is inderdaad het laatste wat ik wil bereiken.

Deze zaak is te ernstig, en te cruciaal voor de toekomst van onze rechtstaat om ze in persoonlijke kwesties te laten verzanden. Inderdaad, bepaalde fundamentalistische moslims zijn een probleem voor de rechtstaat, maar als we alle moslims daardoor gaan demoniseren, vernietigen we de rechtstaat en drijven we deze mensen in de armen van de fundamentalisten.

De rechtstaat eist dat we respect hebben voor ieders overtuiging en het wederzijds begrip stimuleren.
Oud 6 juli 2005, 16:52   #100
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
De Koran is een zeer moeilijk boek en bijna onvertaalbaar. Bovendien is het zeker niet de enige bron van de Islam. Voor de Sunnieten althans heb je ook de Sunna, en vele andere teksten. Er zijn ook heel veel verschillende stromingen in de Islam met telkens heel verschillende interpretaties van de Koran.
Citaat:
JjvdB: ... Er zijn ook heel veel verschillende stromingen in de Islam met telkens heel verschillende interpretaties van de Koran ...
Slechts een minieme minderheid verschilt van mening op hoofdpunten als wereldoverheersing, theocratie en shar�*a.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be