![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() de media speelt een grote rol in het dagelijks leven. Daarom dat de confederalisten en seperatisten uit hun bestuur dienen verwijderd te worden en de media geherfederaliseerd. De VRT is een spreekbuis voor verraders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bedankt voor de correctie, overigens...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet in alle thuislanden was het slecht leven trouwens. Onder president Sebe ging het heel goed met Ciskei bijvoorbeeld en het ANC zag met lede ogen dat deze president erin slaagde het thuislandenbeleid te laten lukken. Daarom stookte het ANC een generaal van het Ciskeise leger op om tijdens de afwezigheid van de president de macht over te nemen en een corrupt en gewelddadig regime te vestigen. Iets wat natuurlijk niet op de sympathie van de bevolking kon rekenen en dus een vruchtbare bodem werd voor het ANC. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Getemd aan de onderhandelingstafel ... ? 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Gouverneur
|
![]() Jouw onderschrift is natuurlijk geniaal, kuch ...
[size=3]Weg de bastaards, weg de lauwaards. Ons behoort het noorderstrand, Ons de kerels, ons de Klauwaards, Leve God en Vlaanderland![/size] [size=3][/size] [size=3]Vlaanderen zonder bastaards[/size] [size=3]hoeveel man is dat ? [/size] |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() En euhm, Hansje, laat politiek eens over aan de grote mensen, zoek voor mij part op waar Aristoteles ligt, maar laat ons aub met rust. Het is in je eigen belang. En het irriteert ook wel om van die onnozeligheden te lezen waarvan je zelf weet dat diegene die ze zegt (jij dus) diep van binnen weet dat hij zevert. Doe ons een gunst, ga op een ander verhaaltjes vertellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar eigelijk wel logisch. Kijk even waar hun klupje voor staat en je begint al te twijfelen aan hun geestelijke vermogens... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2. 'Grote literatuur'? Even ernstig blijven... In de 19de eeuw had hij dan wel enige faam, maar naar hedendaagse maatstaven is dat romantische gedoe toch wel een beetje trop, niet?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Misschien een voorbeeld uit de kunst, waar ik wél goed vertrouwd mee ben. Er zijn tijden geweest dat bv. Rubens bijzonder onpopulair was, dat vertaalde zich in het feit dat er geen grote tentoonstellingen plaatsvonden, en dat zijn schilderijen goedkoop [in Rubens geval is dat relatief] van de hand gingen. Dit heeft niets te maken met verandering van het artistiek gehalte van Rubens' werk (het idee alleen al is onmogelijk), maar met een verandering in smaak. Ook toen Rubens onpopulair was konden de kenners zijn oeuvre naar 'artistieke waarde' schatten. Ik denk dat dit principe ook van toepassing is op Concience en zijn werk. De artistieke waarde van zijn werk wordt verdoezeld door ons smaakoordeel, maar kenners van de literatuur zullen los daarvan de waarde nog wel kunnen inschatten.
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |