![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Smakelijk Drol, ... |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn kijk op de zaak is toch duidelijk. Door emigratie (mobiliteit) zullen er op termijn nergens meerderheden zijn. Door "kruisbestuiving" metamorfiseren ze allen tot een nieuwe identiteit dat "volk" overstijgt. En dit alles dus door de voortschrijdende gevolgen van mundialisering. Je hoeft niet meer lid te zijn van een "volk" om toch ergens bij te horen ( dat nu reeds bestaat door de naturalisatie; niet dezelfde etnie en toch tot hetzelfde staatkundige entiteit). Maar ook dat staatkundige entititeit zal veranderen, enz ... De uiteindelijke gevolgen van mumndialisering kennen we niet (ik toch niet, misschien staat het in jouw cursusmateriaal, misschien is het een openbaring, een apocalyps). I don't know. Maar het concept "volk" is overbodig geworden. Veiligheid, overleving, voortplanting, zullen mundiaal gewaarborgd worden. Geen kleine entiteitjes meer nodig. Dat ze nu nog bestaan sluit hun einde niet uit. Integendeel, we horen alleen de schreeuwers ( de 5% activisten ?), de onderdrukten ( die eigenlijk tegen discriminatie en onderdrukking zijn), ... Kortom mijn stelling is; door de mundialisering verkrijgen we een nieuwe identiteit, dat volkomen los zal staan van "volksverbondenheid". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||||||||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is zeker zo dat de afstammelingen van de immigranten nog wel een affiniteit hebben met hun afkomst. Zo vieren de afstammelingen van de Ierse immigranten (niet alleen de Ieren natuurlijk, maar dat is irrelevant) nog steeds St.-Patricksday. Dat het Amerikaanse volk nog steeds die affiniteiten met hun herkomst kán voelen, is het ultieme bewijs van de dynamiek van het begrip volk. Ikzelf 'ben' Belg (dat is me opgelegd), maar voel me veel meer Vlaming. Ik woon in Vlaams-Brabant, maar voel me nog steeds West-Vlaming (ja, ook ik ben 'immigrant' ![]() Conclusie: het begrip 'volk' is zeer rekbaar en dynamisch. Aan verandering onderhevig zijn is niet hetzelfde als verdwijnen, uitsterven. Citaat:
Groeten, 'Drol'[edit] [size=1]Edit:[/size]
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello Laatst gewijzigd door Pier den Drol : 15 juni 2005 om 18:06. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In elk geval het engelse " the american people" klinkt toch anders dan " Das Deutsche Völk" ... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weet je wat ? We gaan evolueren naar een MUNDIALISTISCH VOLK . Zo tevreden ? Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Big_daddy : 15 juni 2005 om 18:28. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||||
|
![]() Citaat:
Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 15 juni 2005 om 19:32. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Hij toont de nodige openheid en kan fouten toegeven: in dat geval komt zelfs Satan niet op mijn negeerlijst. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Vlamingen gaan dus hun 'Vlaming-zijn', dus hun onderlinge relatie met mensen die de ondermeer dezelfde normen en waarden hebben, opgeven om 'Belgisch burger' (ter onderscheiding van 'volk' natuurlijk) te gaan worden? Basken gaan dus hun onderlinge relatie opgeven om burger van Spanje te worden? Als ze geen volk meer vormen, wat dan wel?
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
Al uw gekronkel nu, dat kan mij niet veel schelen, u weet dat ik gelijk heb, u dient dit dan ook te aanvaarden. Vanaf dit moment staat u ook op de "negeerlijst" wegens betwerig, koppig,en niet in staat de wil op te brengen iets bij te leren. - Nello |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik bedoel maar dat het volgens mij in de natuur van de mens ligt om samenlevingen te vormen. Ik weet niet wat anderen hieromtrent denken, commentaar, kritiek... is welkom
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Dat is wat vandaag de dag aan het gebeuren is. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |