Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2005, 16:12   #81
Zwarte Spion
Banneling

Zwarte Spion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis
Recht op veilig zwemmen !!!
Overheid deelt gratis zwembandjes uit aan de ingang van recreatiedomeinen.
Met ingebouwd traangasbuske!
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 16:18   #82
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Ik stel voor dat je een maand in Borgerhout gaat wonen aan het Coxpleintje of zo. Daarna praten we nog eens.

Ontken toch niet wat er jaar na jaar op het nieuws verteld wordt!!!
ten eerste, deze topic gaat over publiekelijk toegankelijke zwembaden en niet over sommige wijken.

Maar kom, de situatie in sommige wijken weet ik ook wel en ga ik nu niet dwarsliggen.

Het gaat dus over zwembaden: en ja, zoals ik eerder zei: waarom kom ik er nooit amok makende jongeren tegen?

ten tweede, al die mensen die op dit forum steeds weer klagen over allochtonen (het zijn trouwens steeds weer dezelfde personen, interessant om te weten, dit is een aparte topic waard), zijn dat allemaal bewoners van Borgerhout? Hier klopt toch iets niet: eerst beweren dat in sommige wijken de vlamingen volledig buiten gekegeld zijn, en dan kom je op deze forum een pak vlamingen tegen die toch nog in Borgerhout wonen...komaan, wie maakt ge wat wijs...

Ik had gezegd dat ik nooit die 'verkeerde' allochtonen tegenkom in zwembaden, laten we de discussie dan ook verderzetten over zwembaden en niet uitwijken naar probleembuurten. Als je niet oplet, komt ge nog terecht in de Sahara, en daar heb je helemaal geen zwembaden, wel een pak Noord-Afrikanen, maar geen zwembaden.

Dus nogmaals: waarom krijg ik nooit prul met allochtonen terwijl sommigen van ons steeds weer en steeds weer prul hebben ?(en dit in zwembaden uiteraard, laten we bij het onderwerp blijven)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by styllo_ben on 24-06-2005 at 17:39
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ik stel voor dat je een maand in Borgerhout gaat wonen aan het Coxpleintje of zo. Daarna praten we nog eens.

ten eerste, deze topic gaat over publiekelijk toegankelijke zwembaden en niet over sommige wijken.

Maar kom, de situatie in sommige wijken weet ik ook wel en ga ik nu niet dwarsliggen.

Het gaat dus over zwembaden: en ja, zoals ik eerder zei: waarom kom ik er nooit amok makende jongeren tegen?

ten tweede, al die mensen die op dit forum steeds weer klagen over allochtonen (het zijn trouwens steeds weer dezelfde personen, interessant om te weten, dit is een aparte topic waard), zijn dat allemaal bewoners van Borgerhout? Hier klopt toch iets niet: eerst beweren dat in sommige wijken de vlamingen volledig buiten gekegeld zijn, en dan kom je op deze forum een pak vlamingen tegen die toch nog in Borgerhout wonen...komaan, wie maakt ge wat wijs...

Ik had gezegd dat ik nooit die 'verkeerde' allochtonen tegenkom in zwembaden, laten we de discussie dan ook verderzetten over zwembaden en niet uitwijken naar probleembuurten. Als je niet oplet, komt ge nog terecht in de Sahara, en daar heb je helemaal geen zwembaden, wel een pak Noord-Afrikanen, maar geen zwembaden.

Dus nogmaals: waarom krijg ik nooit prul met allochtonen terwijl sommigen van ons steeds weer en steeds weer prul hebben ?(en dit in zwembaden uiteraard, laten we bij het onderwerp blijven)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

ten tweede, al die mensen die op de forum steeds weer klagen over allochtonen (het zijn trouwens steeds weer dezelfde personen, interessant om te weten, dit is een aparte topic waard), zijn dat allemaal bewoners van Borgerhout? Hier klopt toch iets niet: eerst beweren dat in sommige wijken de vlamingen volledig buiten gekegeld zijn, en dan kom je op deze forum een pak vlamingen tegen die toch nog in Borgerhout wonen...komaan, wie maakt ge wat wijs...

Dus nogmaals: waarom krijg ik nooit prul met allochtonen terwijl sommigen van ons steeds weer en steeds weer prul hebben ?(en dit in zwembaden uiteraard, laten we bij het onderwerp blijven)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 24 juni 2005 om 16:39.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 16:25   #83
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
En ja, wat dit betreft: ik hoor dit wel steeds op het nieuws en dergelijke, maar als ik nooit zoiets meemaak, en zelfs niet getuige van ben...hoe kunt ge van mij verwachten dat ik dit dan ga geloven.

Weet wat ik ervan denk: deze "problematiek" is zwaar overroepen. Dergelijke verhalen hoort ge alleen de laatste 2 of 3 jaar...maar hoezo, die allochtonen, gingen zij dan tot 2 jaar terug niet zwemmen of hoe zit dat? Of waren zij toen braver en nu opeens niet?

Graag wat antwoorden HIEROP, en geen citytrip naar Borgerhout!!! Dank U[edit]
[size=1]After edit by styllo_ben on 24-06-2005 at 17:30
Reason:

Citaat:
En ja, wat dit betreft: ik hoor dit wel steeds op het nieuws en dergelijke, maar als ik nooit zoiets meemaak, en zelfs niet getuige van ben...hoe kunt ge van mij verwachten dat ik dit dan ga geloven.

Weet wat ik ervan denk: deze "problematiek" is zwaar overroepen. Dergelijke verhalen hoort ge alleen de laatste 2 of 3 jaar...maar hoezo, die allochtonen, gingen zij dan tot 2 jaar terug niet zwemmen of hoe zit dat? Of waren zij toen braver en nu opeens niet?

Graag wat antwoorden HIEROP, en geen citytrip naar Borgerhout!!! Dank U[/size]

Citaat:
En ja, wat dit betreft: ik hoor dit wel stees op het nieuws en dergelijke, maar als ik nooit zoiets meemaak, en zelfs niet getuige van ben...hoe kunt ge van mij verwachten dat ik dit dan ga geloven.

Graag wat antwoorden HIEROP, en geen citytrip naar Borgerhout!!! Dank U[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 24 juni 2005 om 16:30.
Oud 24 juni 2005, 16:37   #84
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Islam MOET uit Europa wag!
vermits Islam (net zoals alle godsdiensten) iets is wat zich afspeelt in de hoofden van mensen, vrees ik dat jij, om jouw doel te bereiken, alle hoofden van moslims moet afhakken, ze inpakken en opsturen richting thuisland...

Goh, die barbaarse moslims toch.[edit]
[size=1]After edit by styllo_ben on 24-06-2005 at 17:38
Reason:

Citaat:
vermits Islam (net zoals alle godsdiensten) iets is wat zich afspeelt in de hoofden van mensen, vrees ik dat jij, om jouw doel te bereiken, alle hoofden van moslims moet afhakken, ze inpakken en opsturen richting thuisland...

Goh, die barbaarse moslims toch.[/size]

Citaat:
vermits Islam (net zoals alle godsdiensten) iets is wat zich afspeelt in de hoofden van mensen, vrees ik dat jij, om jouw doel te bereiken, alle hoofden van moslims moet afhakken, ze inpakken en opsturen richting thuisland...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 24 juni 2005 om 16:38.
Oud 24 juni 2005, 17:06   #85
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik woon al jaar en dag in de Koekestad en ben vorige zaterdag naar Strantwerpen geweest. Het was zalig hoor! Een blank strand met enkel blanke aanwezigen! Enkel de 'architect' Karim was een beetje gekleurd.

De situatie nu ken ik eerlijk gezegd niet maar ben van plan vanavond nog een coctailtje te gaan nuttigen aldaar dus dan zal ik het direct weten.
Niet mogelijk:
Blank strand opgericht door Karim, de gekleurde.
Het moest er eens van komen.
Blanka Kassa in plaats van Cassablanca.

Is het daar prijzig misschien?

Karim dient prijs voor originaliteit te krijgen !
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 18:41   #86
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik onthoud alleen maar dat de problemen in die zwembaden blijkbaar verdwijnen als de politie zich er eens een tijdje mee gaat moeien.

Maw hoeft een Burgemeester met een "probleemzwembad" gewoon maar een order te geven aan zijn politiekorps........

En als de ellende blijft duren een C4 (of hoe heet dat in de ambtenarij)

Soms,heel soms,moet het niet ingewikkelder zijn dan dat........
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 18:55   #87
styllo_ben
Minister-President

Standaard

juist nog meegemaakt:

ik zat in de auto en reed naar huis. Zie ik daar op de stoep een beeldschone jonge vrouw lopen, met korte rok en al...je kon het gewoon niet laten haar na te kijken. Voor mij reed een auto met twee allochtone jongeren, ook zij hadden haar natuurlijk opgemerkt. Ze toeterden en zij keek om en toen ze zag dat het om allochtonen ging, liet zij duidelijk haar ergenis blijken. Jammer voor haar dat geen autochtonen waren, hé.

Ik vroeg mij nu af, wat zou nu omgaan in die vrouw. Zou ze denken: o nee, daar heb je die islamitische snotapen die mij lastig vallen, duidelijk omdat ik blank ben en er sexy bij loop, die racistiche jongeren hebben mijn eer gekrenkt, die seksueel gefrustreerde islamieten kunnen geen respect opbrengen voor vrouwen...

Wat als het nu vlaamse jongeren waren. Zou zij dan denken: hé, kijk eens, ik word opgemerkt door jongens, ben ik nu geen blonde godin of niet. Zij zou zich gevleid voelen, in het getoeter zou zij een bevestiging zien van haar schoonheid...

Maar niet dus als het om allochtonen gaat...

Wat ik maar wil zeggen, mensen die steeds kakken op allochtonen, zoals bv. hier op deze forum, hebben eerder vooroordelen en hanteren twee maten en gewichten. Dat 'gekak' op allochtonen wordt hen eerder ingegeven door xenofobie en psychotische achtervolgingswaanzin in plaats van dat ze echt iets meegemaakt hebben.

Die gevallen die jammer genoeg wel iets negatiefs meegemaakt hebben, hebben waarschijnlijk ergens gelijk als ze een bepaalde oordeel hebben over allochtonen.

Maar wat dan met al die andere die steeds weer kakken op allochtonen, zonder dat er reden toe is. Zij laten zich blindelings leiden door propaganda en indoctrinatie. Het zijn meelopers, een beetje zoals zombies. Ze gebruiken hun verstand niet. Ergens hebben ze een negatief verhaal over allochtonen opgepikt, en opeens durven ze zelf niet eens met een allochtoon in dezelfde bushalte te wachten op de bus...erg hé
Oud 24 juni 2005, 19:12   #88
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Waar ik ga zwemmen in Genk of Hasselt zit het ook vol "allochtonen" maar nooit één daarvan die mij heeft lastig gevallen ... en kheb ook nog nooit een allochtoone en ander zien lastig vallen ... wel heb ik al een autochtone dertiger zie vechten met een andere autochtone ... ik vind het jammer dat ineens alle allochtonen in een zelfde hokje van "troublemaker" worden geschoven ... terwijl er inderdaad ergen een minderheid is die voor problemen zorgt. Ik viseer nu toch ook niet alle autochtone dertigers? Wat ik hier allemaal lees is zo kortzichtig...
Oud 24 juni 2005, 19:12   #89
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abiogenesis
Ik rijd naar Nederland om te gaan zwemmen. Soms naar Koewacht, meestal naar Axel. De sfeer is daar gewoon niet te vergelijken, en je dient niet constant op je spullen te letten. Nederlanders, Belgen en allochtonen staan daar samen te voetballen/volleyballen... Waarom kan dat bij ons niet?
Hierom niet:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 19:15   #90
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Raf, speel een seizoen kassier op het ster, en ge herziet uw mening direct, geloof mij.

Ik heb daar meerdere dieprode jongens nogal zwart zien buitengaang...
Waarom zou ik dan mijn mening herzien? De oorzaak van het probleem ligt voor het grootste deel bij de racistische Belgen en daar zijn er ondertussen bijna 1 miljoen van.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 24 juni 2005, 19:16   #91
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Waarom zou ik dan mijn mening herzien? De oorzaak van het probleem ligt voor het grootste deel bij de racistische Belgen en daar zijn er ondertussen bijna 1 miljoen van.
voor een stuk mss wel maar zeker niet voor het grootste deel hoor.[edit]
[size=1]After edit by la_Principessa on 24-06-2005 at 20:17
Reason:

Citaat:
voor een stuk mss wel maar zeker niet voor het grootste deel hoor.[/size]

Citaat:
voor een stuk mss wel maar zeker iet voor het grootste deel hoor.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 24 juni 2005 om 19:17.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 19:18   #92
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Wat is racistisch aan het woord KAFFER?(google)
Het is een scheldwoord waarmee men zich in Zuid-Afrika laatdunkend over zijn zwarte medemens placht uit te laten. Ziezo, je hebt weer wat bijgeleerd vandaag.

Citaat:
Oud 24 juni 2005, 19:22   #93
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

panzer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
Dus nogmaals: waarom krijg ik nooit prul met allochtonen terwijl sommigen van ons steeds weer en steeds weer prul hebben ?(en dit in zwembaden uiteraard, laten we bij het onderwerp blijven)
Insinueer je nu da we't zelf zoeken ofwa?? Weet ik veel, misschien kom je niet op de juiste plaatsen (of juist wel)

Ik kan u naar bepaalde plaatsen mee nemen waar één verkeerd oogcontact volstaat mijn beste. Wegkijken als je ze passeert is de boodschap, anders heb je stront aan de knikker!!
Oud 24 juni 2005, 19:25   #94
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Wegkijken als je ze passeert is de boodschap, anders heb je stront aan de knikker!!
ik kijk (meestal) niet weg.
zeker niet als ze gewoon passeren. als je dan al gaat wegkijken ben je wel parano ze.[edit]
[size=1]After edit by la_Principessa on 24-06-2005 at 20:25
Reason:

Citaat:
Wegkijken als je ze passeert is de boodschap, anders heb je stront aan de knikker!!
ik kijk (meestal) niet weg.
zeker niet als ze gewoon passeren. als je dan al gaat wegkijken ben je wel parano ze.[/size]

Citaat:
ik kijk (meestal) niet weg.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door la_Principessa : 24 juni 2005 om 19:25.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 19:25   #95
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat styllo_ben vooral bedoelt dat men incidenten met allochtonen soms uitvergroot, en incidenten met autochtonen soms minimaliseert.
(styllo_ben, sorry als ik mij vergis.)
Oud 24 juni 2005, 19:26   #96
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
voor een stuk mss wel maar zeker niet voor het grootste deel hoor.
Oh jawel hoor. Een bepaalde racistische partij heeft de laatste twintig jaar gezorgd een spreekbuis voor de primitiefste en meest verwerpelijke ideologie. Ze heeft nog NOOIT een realistische oplossing voor eventuele samenlevingsproblemen aangereikt, maar heeft er in tegendeel voor gezorgd dat die racistische gevoelens nog een extra voedingsbodem kreeg en heeft de twee bevolkingsgroepen steeds meer als "vijanden" tegenover elkaar geprofileerd. Ik ben er van overtuigd dat het wel degelijk die racistische partij is die in hoofdzaak verantwoordelijk is voor de houding van bepaalde jongeren tegenover de Belgen in het algemeen. We krijgen m.a.w. allemaal een slechte reputatie omwille van dat racistische uitschot. Excuseer me als ik me misschien wat cru uitdruk, maar dat is de enige taal die sommige mensen schijnen te begrijpen...

Citaat:
Oud 24 juni 2005, 19:27   #97
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
Weet je wat ik ervan denk:

Deze problematiek wordt door beide kanten misbruikt. De ééne blaast hem nisschien wat op, maar door de andere zijde van het politieke spectrum wordt hij geminimaliseerd, of erger nog, genegeerd.
Als je dus alles bij elkaar op telt kun je inderdaad niet concluderen dat je op elke hoek van de straat groot risico loopt overvallen te worden, maar wel dat zulke kloterijen als ze gebeuren (én ze gebeuren) negen op de tien door marrokanen worden uitgehaald.
Oud 24 juni 2005, 19:29   #98
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oh jawel hoor. Een bepaalde racistische partij heeft de laatste twintig jaar gezorgd een spreekbuis voor de primitiefste en meest verwerpelijke ideologie. Ze heeft nog NOOIT een realistische oplossing voor eventuele samenlevingsproblemen aangereikt, maar heeft er in tegendeel voor gezorgd dat die racistische gevoelens nog een extra voedingsbodem kreeg en heeft de twee bevolkingsgroepen steeds meer als "vijanden" tegenover elkaar geprofileerd. Ik ben er van overtuigd dat het wel degelijk die racistische partij is die in hoofdzaak verantwoordelijk is voor de houding van bepaalde jongeren tegenover de Belgen in het algemeen. We krijgen m.a.w. allemaal een slechte reputatie omwille van dat racistische uitschot. Excuseer me als ik me misschien wat cru uitdruk, maar dat is de enige taal die sommige mensen schijnen te begrijpen...
Geloof jij nu werkelijk dat er zonder het Vlaams Belang geen vreemdelingenproblematiek was ofwa??
Oud 24 juni 2005, 19:30   #99
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
niks 'recht op'...
zo werkt dat niet.
ge moet zorgen dat ze het niet meer durven.
organiseer u eens met een hele groep autochtone jongeren en claim dat zwembad.
maarja, daar is lef voor nodig hé.
zolang die allochtonen iemand kunnen lastigvallen en niemand van de omstaanders doet iets, verdienen wij niet beter dan dat zij de baas zijn over ons.
simpel.
Eindelijk!!!
Toch iemand die het begrepen heeft. Je moet ze bekampen met dezelfde wapens, in groep hebben ze meestal veel lawaai en moed.
Maar loop zo eens een kwastel voorbij als hij alleen is... dan durven ze potverdorie nog niet in je ogen kijken.
MT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2005, 19:30   #100
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof jij nu werkelijk dat er zonder het Vlaams Belang geen vreemdelingenproblematiek was ofwa??
Ja.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be