![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Idem voor de anti-discriminatiewet.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Yossarian : 28 juni 2005 om 17:27. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik weet het, ik heb dan ook reeds gereageerd, zal straks eens kijken of ze het op de webstek zetten. |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() pff dat geloof ik niet.
Radicaal die zich in een peiling "links" catalogeerde.. zou diezelfde Verreyken zijn? Radicaal die zich nogal anti-joods (tja radicaal dat moet ge nu niet ontkennen) opstelt, terwijl Verreyken aanpapt met de zionist Smit? en zo kan ik nog verschillen vinden hoor |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar denk niet dat-ie rob klop is eigenlijk. |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet een De Wever gematigder zijn om �*lle N-VA'ers bijeen te houden. Een echte Bourgeois-fan ben ik niet, komt misschien omdat ik jonger ben (alhoewel Maes dan weer wel). Toch is dit een ongelooflijk stijlvolle politicus die zijn dossiers beter kent dan alle andere ministers samen (overdreven, maar ik wil maar wijzen op zijn dossierkennis), ook is Bourgeois een zeer hard-werkend mens/politicus, en daar heb ik dus vanzelfsprekend respekt voor. |
|
![]() |
![]() |
#92 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
1. Er zouden namelijk meer verkozenen moeten zijn als Rob. 2. Dat een verachtelijke neger-eisen beweging die door marxisten geïnfiltreerd was, hier vernoemd wordt bij de nobele White Power-beweging is inderdaad weerzinwekkend. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The World according to Guderian 8) Maar Guderian een Nazi ?? Dat wil hij maar niet geweten hebben.
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs Blokwatch zegt dat De Morgen de krant is die het meest negatiefs over het Vlaams Belang schrijft. De redacteur Yves Desmedt is notoir VB hater. Is dat neutraliteit ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#95 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze viel verreycken aan met pepperspray en zoals men weet met echtscheidingen kan het wel eens slecht aflopen. Ik keur het daarom niet goed. Maar dit behoort tot de privé sfeer van Verreycken en heeft NIETS te zien met de partij. Verryecken kreeg recht van antwoord in Humo. Rob Verreycken werd vrijgesproken (gerechtigheid) en zetelt in het parlement en is door meer dan 6500 mensen verkozen! De linkse media heeft natuurlijk gans dit verhaal opgeklopt en dat hadden de mensen door. Rob moet zeker niet uit de partij gezet worden aangezien dit duidelijk een prive zaak is en dan nog eens omdat alle bewijzen in zijn voordeel spreken. Hier een artikel uit de GVA indertijd: "Bemoei je als journalist nooit met echtscheidingen. Blijf daar in alle gevallen van af". Ik herinner me zeer goed de woorden van mijn eerste leermeester, zo'n dertig jaar geleden. Hij behoort helaas niet meer tot de levenden, maar zijn wijze raad was steeds gebaseerd op hoogstaande ethische principes. Het kan zijn dat mijn eerbiedwaardige leermeester maar een oude conservatief was en dat er vandaag andere waarheden gelden. Dat je bijvoorbeeld alle middelen mag gebruiken om de politieke vijand aan de muur te spijkeren, zelfs als dat middel te maken heeft met een (v)echtscheiding. Daarenboven bestaat er ook nog artikel 1270 van het gerechtelijk wetboek, dat de pers dwingt tot terughoudendheid in echtscheidingszaken. Een echtscheiding - met alle mogelijke ontsporingen - behoort tot het privé-leven. Toch raakte het 'incident Rob Verreycken' op de voorpagina van een Vlaamse krant, die zichzelf graag rekent tot de kwaliteitspers. Na zo'n verhaal is het hek van de dam. Het sappige echtscheidingsincident ligt in volle openbaarheid op straat en moet wel door de andere media worden overgenomen. Anders krijgen ze nog het verwijt dat ze het verzwijgen. De hoofdrolspeler is zeker geen doetje en behoort tot de meest repressieve figuren van zijn partij, het Vlaams Blok. Het slaan van vrouwen is ook nooit goed te keuren, in welke omstandigheden dan ook. Voor de rest is dit een schoolvoorbeeld van een verschrikkelijk problematische echtscheiding, waarin alles wat de ene partij zegt wordt tegengesproken door de andere partij. Daarenboven is er ook twijfel of de andere partij geen geweld gebruikte of wilde gebruiken en is er ook nog een medische kant aan de zaak, wat uiteraard ook weer tot het privé-leven behoort. Redenen genoeg om te zwijgen. Maar daar ging het niet om. Het verhaal stond breeduit op een voorpagina omdat dit het criminele karakter (het slaan van vrouwen is een crimineel feit) van een hele partij moest aantonen. Politieke ideeën mogen worden bestreden. Men doet dat liefst met politieke argumenten. Maar ook dat zal een zeer ouderwets principe zijn, dat niet meer past in de hedendaagse sfeer van politieke haat. De persdienst van het Vlaams Blok stuurde als klap op de vuurpijl ook nog eens de beschikking van de rechter in kort geding rond. Nu men toch alles op straat gooit... Als ik mag kiezen, dan toch liever de ethiek van mijn oude leermeester. Roger VAN HOUTTE gazet van Antwerpen[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door separatist : 29 juni 2005 om 00:47. |
|||||
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
hij is buitenb vervolging gesteld wegens wederzijdes schuld. dus: [size=7]niet vrijgesproken [/size] [size=6]wederzijdse[/size] schuld
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
GEEN ENKELE krant is neutraal. Ik heb niet gezegd dat De Morgen de grootste is, maar wel die met de meest bijgekomen lezers de laatste jaren. HLN dankt zijn succes vooral aan een "stevige sportredactie". Waarom zou Yves Desmet geen VB-hater mogen zijn ??
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik huiver nog bij een uitspraak van een lid uit Sint-Truiden, enkele jaren terug. Juist, zijn vrouw was inderdaad in de overtreding toen ze hem opzocht na het straatverbod, en van het een komt het ander en is men niet altijd in stata zijn gevoelens te beheersen. Zeker niet bij psyschishe problemen. Volledig mee eens... Lees mijn andere postings eens, inderdaad privésfeer en allemaal opgeklopt door de media van alle strekkingen niet alleen links. Ja en als je dan toevallig tot een politieke partij behoort, smullen maar van de smeuigheid........ Net zoals Sauwens op een bepaald feestje was enkele jaren geleden in het lang en breed uitgesmeerd over de media... Ik heb nog geen enkele neutrale krant gelezen eerlijk gezegd............en ook geen enkel neutraal tv of radioprogramma zal er nog een krant bijnemen misschien? dan heb ik 3 verschillende (link-midden-rechts)waar dan het objectieve versie zelf maar uitgedistileerd moet worden..
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: