![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en idd selfempowered armen hebben idd geen definities van anderen nodig om zichzelf te definieren. En ook kunnen ze zich koning voelen zonder dat iemand ze ooit gekroond heeft. We zijn mijns inziens immers allemaal koningen en koninginnen. Unempowered armen denken daarentegen dat ze verschoppelingen zijn en ze hebben een afkeer van succes en jezelf goed voelen in je eigen vel.
unempowered armen koesteren hun eigen kruis als een waardevolle trofee zeg je hen dat ze hun kruis moeten afwerpen dan voelen ze zich aangevallen. want ze aanbidden hun eigen lijden.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 juli 2005 om 13:49. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
weer eens een bewijs dat king ontzettend veel mensenkennis heeft. en zulke wijze mensen durft deze maatschappij uitspuwen... vreemd misschien, maar een dommerik zal zelden in de armoede geraken. simpelweg omdat de beste manier om in deze maatschappij niet uit de boot te vallen bestaat in het slaafs en kritiekloos volgen wat ze u bevelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
VWS ben jij KOBF of dit moment (misschien omringd door enkele stuk of 3 /4 mensen). Jij moet niet denken in de armen hun plaats en ik zie dat je dat wel doet. Jij betuttelt op deze moment veel mensen die niet eens weten dat jij dit doet , die niet eens weten dat je bestaat. Denk daar toch eens aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
|
![]() ach ja afgunst dat hoort er dus ook bij he
denk jij toch eens na wat het toch is dat jouw toch zo kwaad maakt in deze ... adem eens diep en kom terug tot jezelf hiermee kan je jezelf terug ontspannen en je gevoel voor humor terug vinden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Gouverneur
|
![]() oeps sorry chipie :d tzal niet meer gebeuren,beloofd op mijn burgerlijk verraderszieltje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit is tegelijk de enorme frustratie van al wie geen geld heeft en kans-arm is (wat veel meer is dan enkel geen geld hebben) Nml. de huishuur wacht niet, de scholen moeten betaald worden, de kleine heeft al eens wat extra nodig, er moeten medicijnen betaald worden en zo nog 1000 dingen. De arme heeft dat allemaal niet en geen tijd! (zelfs niet als ze stempelen) De kans-arme heeft nog heel wat meer zorgen dan enkel geen geld hebben, geen kansen hebben namelijk. De meesten weten niet eens dat er mensen bezig zijn om daar iets aan te veranderen, da's ook al straf hé? Kijk de winter staat binnenkort terug voor de deur, de mazout staat momenteel 0.53 centiemen/l. Probeer u maar eens warm te krijgen zonder geld hé! Daar mag je duizend verslagen over schrijven maar au fond is het nu dat ze iets moeten kunnen klaarstomen. Die paardenvijg is zeker niet goed overgekomen maar laat jullie wel eens nadenken en op die manier was het nog lang zo slecht niet. Na ruzie ontstaat meestal vriendschap. Ik weet dat je geen ijzer kan breken met je blote handen maar nondedju het is echt tijd dat je daar toch eens aan begint te trekken tot het een beetje plooit. Goedschiks of kwaadschiks. Kobaf kent jullie blijkbaar beter dan een ander en zegt nu eens luid en duidelijk dat jullie gewoon bezig zijn met dingen te doen waar we in feite niks aan hebben. Over smaak en kleur kan je lang twisten maar het is de kern van de boodschap die je moet aanvaarden. Dus dat het via schelden gaat oké maar dan zit er een boodschap in en meer is dat niet. Trouwens als kans-arme hebben wij het recht ons verbaal uit te drukken zoals wij verkiezen want we hebben toch al het etiket van dwaas en lui en stom en crimineel te zijn! Jullie kunnen zich dat uiteraard niet permiteren. ![]() De turken zijn daar al want die vertrekken natuurlijk wat vroeger met wat mercedessen van hier en ondertussen nog wat btw recup voor export en die zever en tegen dat jullie ginder zijn staat alles al gereed. Have fun en denk er eens over na bij de swimming pool dat het binnenkort weer koud zal zijn en de stoven zullen uitblijven. Tegen die tijd zijn de turken hier ook terug natuurlijk, geef die eerst nog wat geld voor volgend jaar.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mambo : 1 juli 2005 om 16:38. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 juli 2005 om 16:39. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Op zich een fraai idee/ fraaie actie ; wat ik minder vind is dat men zich eerst achteraf is gaan afvragen wie het doelwit eigenlijk is en wat de man feitelijk presteerde... De gevolgen zijn derhalve niet te overzien : alle bruggen worden opgeblazen en de "4de macht " blijkt behoorlijk klein en verdeeld... Het doel wat men eigenlijk wil bereiken lijkt verder weg dan ooit, de frustratie groter...
Maar zoals gezegd : ik heb geen recht van spreken, per definitie uitgesloten van jullie groep(jes) al dan niet "opgeleide" ervaringsdeskundigen... Wat gebeurt er eigenlijk als een van die mensen "geen kansarme" geworden is ?
![]() |
#91 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
We zullen nog voor heter vuren komen te staan hoor ! Ik maak me sterk dat de harde kern van actieve leden heeft standgehouden ( 8 om precies te zijn ) ( de kritiekasters waren nooit actieve leden - wat ik betreur - niettemin hebben ze hier en daar inspraak gehad) Ook op diplomatisch vlak lijkt deze actie intussen vruchten te gaan afwerpen maar daarover moet ik nog vaag blijven ... Er is een tijd van actie voeren en er is een tijd van praten en 28 juni 2005 was geen moment om te praten
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En we schrijven nog een nieuw verslag hiyahiyaho
En we tikken er lustig op los hiyahiyaho enne tiktiktik enne blablabla hiyahiyaho |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||||
|
![]() het gaat er ons louter om om een onderhandelingspositie op te bouwen ( niet naar ludo horemans toe - maar naar de overheid toe )
dat is toch waar belangenbehartiging om draait niet ? Een gesprek zonder onderhandelingsposititie kan leuk zijn maar levert in de politiek toch nooit iets structureels op. Onze onderhandelingsposititie vloeit niet voort uit de goedkeuring van professionelen en carieremakers en gulle liefdadigheidsbeoefenaars. Onze onderhandelingspositie vloeit voort enkel en alleen uit achterban ! ledenaantal dus en liefst nog actieve ledenaantal en dat vloeit alleen voort uit popularisatie Hoe groter dit ledenaantal wordt hoe minder radicaal de acties kunnen worden Met het kleine team dat we nu zijn kunnen we de stok in het politieke hoenderhok gooien - We kunnen er de wereld niet mee veranderen maar als de mensen die er nu betrokken zijn doorzetten dan is er een kans om iets blijvends in gang te zetten Onze acties moeten aanslaan in de eerste plaats bij onze doelgroep - het zijn zij die het een goeie actie moeten vinden. Alleen zo kunnen we onze doelgroep mobiliseren en een onderhandelingspositie opbouwen - en onze doelgroep ? Ik wil direct met ludo horemans een wedstrijdje doen - hij gaat gedurende een dag mensen zoeken die mee willen komen om de volgende dag aan een conferentie deel te nemen om de overheid op haar fouten te wijzen en ik ga de straat op om mensen te zoeken die de dag daarop mee paardevijgen willen gaan smijten naar de overheid ... ik zou wel eens willen weten wie er het meeste bereidwiligen zal vinden ? Voor zover ik geinformeerd ben zijn er een 300 tal mensen ( armen ? ) aangesloten bij het netwerk - Met het vierde wereld syndicaat willen we minstens een deel van de middelen die nu voor door professionelen georganiseerd overleg worden benut besteed zien aan actie voeren - we willen los van de zes criteria een deel van de koek om ons eigen ding te kunnen doen als vierde wereld militanten ( binnen vws maar indien er andere militante organisaties komen ook daarbuiten !). Daarom moeten we nu in de eerste plaats ons ledenaantal vergroten. En dit binnen de gelederen van het netwerk ( want ik had bij de verkiezingen toch blijkbaar stemmen gehaald ?) maar ook vooral daarbuiten - Het vierde wereld syndicaat ( militantisme ) is in vlaanderen een nog onontdekt aspect van de armoedbestrijding - het kan veel meer armen in de armoedebestrijding betrekken dan een overlegorgaan. en moest het allemaal niet lukken dan hebben we intussen toch goe gelachen ![]() ![]() ![]() [size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 juli 2005 om 20:52. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Grootheidswaanzin' dekt hier alleszins de lading niet... Het is zoals Luttie zei... 'Zelfverklaarde koning... de 16% van de bevolking - 8 paardenkoppen kent Mister T niet... laat staan het VWS...'. Maar de koning gaat het voor de armen eens met stront opnemen... En die koning, die spreekt steeds over basisdemocratie, basisrechten, grondwetten... Hij vergeet evenwel dat er weinig koningen op een democratische wijze verkozen werden/worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||||||||||
|
![]() constant in de wij-vorm spreken is heel ongezond chipie ' ( wordt je zoals gollem van - die sprak ook altijd in de wij - vorm )
een mens is nu eenmaal een individu en als [size=3]ik[/size] eens iets heb gezegd dan heb [size=3]ik[/size] dat nu eenmaal gezegd. Waar [size=3]ik[/size] persoonlijk word aangevallen wat hier nogal gebeurd is daar kan [size=3]ik[/size] ook alleen niet of anders in de [size=3]ik[/size] vorm antwoorden. Verder ... Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 juli 2005 om 21:16. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bekijkt dat toch enigzins een beetje verkeerd denk ik. Het vws is er en en er bestaat ook een 4é wereld die vele mensen telt. Door al dat geleuter de laatste tijd ook over de basis zoals goedkopere huurwoningen is in Gent nu toch binnenkort een nieuw initiatief die gestart word om te bemiddelen tussen huurders en verhuurders over de prijs en binnen 2 jaar komt dat in gans België. En zoals alle beginnende zaken begin je met één klant en als je een tweede hebt is je omzet 100% gestegen. Er zijn er hier 8 hoor ik dat is al 800% en nog wat van die supporters zoals ik en ergens tellen die ook wel wat mee nietwaar. Niet slecht zou ik zeggen, op de tijd dat het bezig is. En als het tegen volgend jaar nog steeds hetzelfde is bij die verenigingen dan stel ik voor om eieren te pakken in plaats van paardenvijgen. Zo wat ganzeneieren die daar al een paar maanden liggen. Stinken man! En vtm bellen dat is altijd leuk. Nachtje cel is ook leuk, heel leuk zelfs zo in gezelschap. (en hoe laten ze die letters hier zo van rechts naar links gaan?)[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mambo : 1 juli 2005 om 21:41. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Voila dat is de spirit ! [size=4]Wat hebben we erbij te verliezen ! En wat hebben we te winnen bij meewerken en braaf zijn ? [/size]( aan het netwerk bvb. ) [edit][size=1]Edit:[/size]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 juli 2005 om 21:54. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Dat van die rollende letters zal ik morgen uitleggen, als het VWS, waarvan U een supporter met een hoog hooligangehalte bent ![]() [size=2]Ik denk dat er op dit forum minstens [size=6]20[/size] mensen zijn die niet akkoord gaan met Kobaf en zijn agressiviteit (wat iets anders is dan assertiviteit)... Dat is op die korte tijd al een aangroei van [size=6]2.000% die tegen Kobaf zijn... [size=2][size=6]A[/size][/size][size=2]ls een startende ondernemer binnen het jaar er in slaagt van 1 klant naar 8 te gaan, dan heeft die een groei van 800%.... Heeft die dan het recht om alle middenstanders te gaan vertegenwoordigen of kan die dan zonder meer een gedeelte van bvb Unizo opeisen plus een bestuursmandaat (liefst betaald) in deze organisatie? Met paardenvijgen kan hij natuurlijk altijd gaan smijten... [/size][/size][/size] [/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 1 juli 2005 om 23:03. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Gouverneur
|
![]() [quote=Mambo]oké dat is duidelijk.
Maar dit is tegelijk de enorme frustratie van al wie geen geld heeft en kans-arm is (wat veel meer is dan enkel geen geld hebben) Nml. de huishuur wacht niet, de scholen moeten betaald worden, de kleine heeft al eens wat extra nodig, er moeten medicijnen betaald worden en zo nog 1000 dingen. De arme heeft dat allemaal niet en geen tijd! (zelfs niet als ze stempelen) De kans-arme heeft nog heel wat meer zorgen dan enkel geen geld hebben, geen kansen hebben namelijk. De meesten weten niet eens dat er mensen bezig zijn om daar iets aan te veranderen, da's ook al straf hé? Kijk de winter staat binnenkort terug voor de deur, de mazout staat momenteel 0.53 centiemen/l. Probeer u maar eens warm te krijgen zonder geld hé! Daar mag je duizend verslagen over schrijven maar au fond is het nu dat ze iets moeten kunnen klaarstomen. Die paardenvijg is zeker niet goed overgekomen maar laat jullie wel eens nadenken en op die manier was het nog lang zo slecht niet. Na ruzie ontstaat meestal vriendschap. Ik weet dat je geen ijzer kan breken met je blote handen maar nondedju het is echt tijd dat je daar toch eens aan begint te trekken tot het een beetje plooit. Goedschiks of kwaadschiks. Kobaf kent jullie blijkbaar beter dan een ander en zegt nu eens luid en duidelijk dat jullie gewoon bezig zijn met dingen te doen waar we in feite niks aan hebben. Over smaak en kleur kan je lang twisten maar het is de kern van de boodschap die je moet aanvaarden. Dus dat het via schelden gaat oké maar dan zit er een boodschap in en meer is dat niet. Hey mambo, je krijgt niet helemaal correcte info zo te zien De a-denkers zijn een vereniging uit Menen die bestaat sinds 1996, we zijn niet het netwerk, we zijn wel lid van het netwerk , lid zonder erkenning en zonder middelen, en al jaren de kritische noot binnen het netwerk. KOBF kent ons echt niet zo goed en kent duidelijk nog minder van waar wij al jaren mee bezig zijn : nl. proberen de stem van mensen in armoede te laten doorwegen op het beleid. af en toe slagen we daar in , vooral door samen met andere mensen, verenigingen dingen te doen. De boodschap van KOBF is tot hiertoe alleen maar dat Ludo en het Netwerk en al wie het niet eens zijn met KOBF Verraders zijn , honden enz... Welke arme heeft hier iets aan? en je verhaal over die turken?????? wat staat dat hier eigenlijk te doen? groetjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als jij meer protocol wil en een gepersonaliseerde uitnodiging dan zal je je misschien eerder voorzitter van het VBO moeten worden en je terugtrekken uit de armoedesector. Niemand van die kandidaten heeft campagne gevoerd, zo werkt dat nu eenmaal niet. je kent het netwerk niet,en verstopt je gebrek aan kennis achter schelden, dat blijkt nog maar eens duidelijk.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Lutifer : 1 juli 2005 om 23:22. |
|||||
![]() |
![]() |