![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
En jij die dan om schandaal kwam roepen wanneer ik persoonlijk tegen jou begon ...LOl !
|
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#84 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
2. 'Indien'... Ja, als mijn koe een kat was, kon ik ze melken voor de stoof. Denk je echt dat de hele kwestie terug te voeren is op dergelijke eenvoudige verklaringen? Dat de verfransing van de Rand de schuld is van de Vlamingen zelf? Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
||
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Met die vraag bedoel ik gewoon dat je niet zomaar kritiek kan geven als je slecht gëinformeerd bent. En ik ken de reputatie van deze site : veel copy/pasten en snel tekstjes gaan opzoeken op google. Neen , zo leer je feiten niet aan. Je leert ze aan door een objectief standpunt in te nemen en kritiek met elkaar te vergelijken. Nu , wat ik zij over de Romeinen enz. is helemaal juist en moet dus niet ontkent worden. Vandaar mijn reactie : ik haat mensen die kritiek geven om kritiek te geven.
|
|
|
|
#86 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
2) Ik zij dat het gedeeltelijk de schuld was der franskiljonen. Overigens voel ik geen sympathie voor partijen als de FDF die teven s veel haat vertonen ten opzichte van de Vlamingen. Waar ik op weg wil ? aantonen dat alle miserie in België door de taalproblematiek te wijten is aan het onozel gedrag van de onredelijke Waalse en Vlaamse separatisten die steeds elkaar uit kaffe'ren terwijl er veel ergere problemen op te lossen zijn.
|
|
|
|
#88 | |||||
|
Minister-President
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. Laatst gewijzigd door ossaert : 20 juli 2005 om 13:51. |
|||||
|
|
|
|
|
#89 | |||
|
Parlementsvoorzitter
|
foutje[edit]
[size=1]Edit:[/size]
,Ik eis dat u eerbied betuigt voor mijn functie en ontzag en respect toont voor dit huis. U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning' Laatst gewijzigd door Xenon : 20 juli 2005 om 13:56. |
|||
|
|
|
|
|
#90 |
|
Banneling
|
Knap gezegd, ossaert! "Patriot" moet zijn gelijk halen uit oerdomme one-liners ("de belgen zijn door God geschapen") of uit simpele beledigingen zoals "u bent een fustré". Dat ventje wordt hier dagelijks uitgelachen en ontelbare keren onder tafel gedebateerd, ik vraag me af wat die hier nog komt doen. Mensen uitmaken voor "fustré" op dit forum is blijkbaar het enige wat de BUUB doet.
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#92 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
2. Mag ik ook weten wanneer "de Belgen" geschapen werden? Ik gok op 28 december...
|
|
|
|
#94 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De unieke Vlaamse feestvier-capaciteit voor je politieke karretje spannen, tssss... Egidius |
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
2. Bijna... om 16.23, om precies te zijn.
|
|
|
|
|
|
#96 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
* de zondvloed <-> overstromingen in West-en Oost-Vlaanderen van een paar weken geleden; * de Farizeeërs in de tempel <-> Vlamingen die zagen over transfers; * Jezus Christus <-> Leopold I die zijn Volk bevrijdde; * de kindermoorden onder Herodes <-> Dutroux; Ze hebben voor de gelegenheid zelfs de Ark van Noah (voor de gelegenheid omgedoopt tot Mademoiselle Madame) naar Brussel gehaald ! Citaat:
|
|
|
|
#97 | |||||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
De elite sprak Frans omdat het verheven was boven het Vlaams, omdat het nu eenmaal de taal was van de elite. Dat was niet alleen in Vlaanderen zo, tot aan het hof van de Russische tsaar sprak men Frans. Waarom zou men nu in godsnaam Frans kiezen als oplossing voor al die dialecten als er net ten noorden van de Belgische grens een standaardtaal bestaat die zeer dicht aanleunt bij al die dialecten: het Nederlands? Lees toch nog eens die uitspraken van de Belgische elite in de 19e eeuw opnieuw zodat je misschien een beter inzicht hebt in die problematiek, en het waren heus niet enkel Vlamingen. En dan zeggen tegen een andere dat hij geen kritiek moet geven omdat hij slecht geïnformeerd is. Feit is dat iedereen dat wel eens doet, je moet het een ander niet zitten verwijten als je het zelf doet in dan nog dezelfde topic.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door instromaniac : 20 juli 2005 om 15:14. |
|||||
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
In de jaren voor de gangbare jaartelling werden de meeste inwoners van het noordelijke koninkrijk België (ook wel Vlaanderen genoemd) door de Nederlanders weggevoerd; de Nederlanders brachten andere volkeren voor hen in de plaats. De overgebleven noordelijke Belgen vermengden zich met deze nieuwkomers en hieruit ontstonden de Vlamingen. Zij werden echter niet door de zuidelijke Belgen van het koninkrijk België geaccepteerd omdat deze de Vlamingen niet als echte Belgen beschouwden en de Vlamingen niet geheel het Belgische geloof navolgden. Toen de zuidelijke Belgen op hun beurt ook in gedwongen ballingschap gingen (de koningskwestie) waaruit ze in tegenstelling tot de noordelijke Belgen wel terugkeerden en vervolgens de door de Duitsers verwoeste tempel in Brussel wilden herbouwen, deden de Vlamingen een verzoek om te mogen meehelpen hetgeen de zuidelijke Belgen (vanaf toentertijd Walen genaamd) afwezen. De Vlamingen bouwden vervolgens in het heuvelland van Vlaanderen op de Patersberg hun eigen tempel waarbij de tempeldienst werd onderhouden door afgescheiden priesters. Rond de tijd van Leopold I aan het begin van de jaartelling werden de Vlamingen door de Belgen nog steeds als tweederangsburgers en dito gelovigen behandeld. Volgens de Belgische grondwet was ook Leopold I van mening dat de Vlamingen niet de juiste leer bezaten maar trachtte hij wel hun achterstelling te doorbreken zoals in het geval van het verhaaltje van de Barmhartige Vlaming. De Vlamingen werden onderdrukt onder de heerschappij van Leopold II toen Vlaanderen op het einde van de 18e eeuw deel uitmaakte van de Franse provincie België. Later, onder de keizer Albert I in de 1914-1918 werden Vlamingen afgeslacht. Een mislukte Vlaamse onafhankelijkheidsoorlog vond reeds in 1302 plaats waarbij duizenden Vlamingen omkwamen. De Vlaamse religie werd vrijwel verbannen uit het christelijkeBelgische Rijk. (enz.) bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Samaritanen
|
|
|
|
#100 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Mijn speeksel ( bij manier van spreken dan verspillen ? neen dank jewel. Waarom blijven discussiëren tewijl jullie toch onzin blijven geven ??? Tja , soms is de drang voor mij te groot en MOET ik absoluut tegen jullie onzin reageren hé
|
|