Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2005, 12:59   #81
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
De Belgen zijn een groots Volk, geschapen door God zelve.
Franco, iemand?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 13:02   #82
peace in the world
Lokaal Raadslid

peace in the world's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Eerst was er Peace in the World (wat een naam
een probleem ermee ? gewoon een gedachte ...

En jij die dan om schandaal kwam roepen wanneer ik persoonlijk tegen jou begon ...LOl !

WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!!
peace in the world is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 13:03   #83
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Franco, iemand?
U bent een frustré met een minderwaardigheidscomplex. Daar bedoel ik niets slechts mee, maar ik stel het gewoon vast. Zo slecht denken over uzelf en uw eigen volk, kan niet gezond zijn.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 13:05   #84
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peace in the world
Waarom zegt men dan altijd dat de taalproblematiek te wijten is aan het "imperialisme" van de Walen. Indien de Vlaamse bougeoisie nooit de franse taal had beginnen spreken dan zou dit nooit voor zoveel problemen gezorgd.
1. Ik ben 'men' niet.

2. 'Indien'... Ja, als mijn koe een kat was, kon ik ze melken voor de stoof. Denk je echt dat de hele kwestie terug te voeren is op dergelijke eenvoudige verklaringen? Dat de verfransing van de Rand de schuld is van de Vlamingen zelf?

Citaat:
De Vlaamse taal had een standaard taal nodig voor al haar dialecten : vele Vlamingen zagen daarin het Frans als oplossing.
Volslagen onzin. Ik weet niet waar je precies heen wil, maar je bent hier goed op weg om een apologie van het bevlekte communautaire verleden van België te gaan schrijven (Zou je niet beter een plaatsje zoeken bij het FDF dan?)... "Vergeet de achterstelling van het Nederlands, het was allemaal hun eigen schuld! De Franstaligen treft geen enkele blaam, wel integendeel!" Enfin, dat soort dingen...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
Oud 20 juli 2005, 13:08   #85
peace in the world
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
Beste vriend, ik ben geboren in het gezegende jaar 1988, het jaar van de Derde Staatshervorming, wat mijn leeftijd op 17 brengt (indien u wat problemen hebt met de optelling en aftrekking). Bijgevolg ben ik zelfs nog niet begonnen aan mijn studies, en toch zie ik iedere dag dat mijn niveau merkbaar hoger ligt dan dat van sommige zogenaamd 'volwassenen'.

Zulk een post is daar weer een bewijsje van, begrijpt u dat niet? Wie diploma's begint te vergelijken, geeft onmiddelijk zijn ongelijk toe.
waar het je het nu in godsnaam over ?? Ben ik ooit begonnen met een vergelijking te maken in diploma's ?

Met die vraag bedoel ik gewoon dat je niet zomaar kritiek kan geven als je slecht gëinformeerd bent. En ik ken de reputatie van deze site : veel copy/pasten en snel tekstjes gaan opzoeken op google.

Neen , zo leer je feiten niet aan. Je leert ze aan door een objectief standpunt in te nemen en kritiek met elkaar te vergelijken.
Nu , wat ik zij over de Romeinen enz. is helemaal juist en moet dus niet ontkent worden. Vandaar mijn reactie : ik haat mensen die kritiek geven om kritiek te geven.

WE ZIJN ER NIET VOOR DE ECONOMIE MAAR DE ECONOMIE IS ER VOOR DE MENS. Daarom hebben communisme en weldra kapitalisme gefaald !!!
Oud 20 juli 2005, 13:09   #86
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
een probleem ermee ? gewoon een gedachte ...

En jij die dan om schandaal kwam roepen wanneer ik persoonlijk tegen jou begon ...LOl !
Ik vind het een vreemde, wat naïeve naam... En jij bent lekker begonnen met de man te spelen, ik niet, lekker puh!
Oud 20 juli 2005, 13:14   #87
peace in the world
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
1. Ik ben 'men' niet.

2. Denk je echt dat de hele kwestie terug te voeren is op dergelijke eenvoudige verklaringen?

Volslagen onzin. Ik weet niet waar je precies heen wil, maar je bent hier goed op weg om een apologie van het bevlekte communautaire verleden van België te gaan schrijven (Zou je niet beter een plaatsje zoeken bij het FDF dan?)... "Vergeet de achterstelling van het Nederlands, het was allemaal hun eigen schuld! De Franstaligen treft geen enkele blaam, wel integendeel!" Enfin, dat soort dingen...
1) Elke detail in de geschiedenis heeft repercuties op de toekomst : face it.

2) Ik zij dat het gedeeltelijk de schuld was der franskiljonen. Overigens voel ik geen sympathie voor partijen als de FDF die teven s veel haat vertonen ten opzichte van de Vlamingen.

Waar ik op weg wil ? aantonen dat alle miserie in België door de taalproblematiek te wijten is aan het onozel gedrag van de onredelijke Waalse en Vlaamse separatisten die steeds elkaar uit kaffe'ren terwijl er veel ergere problemen op te lossen zijn.

Oud 20 juli 2005, 13:50   #88
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
U bent een frustré met een minderwaardigheidscomplex. Daar bedoel ik niets slechts mee, maar ik stel het gewoon vast. Zo slecht denken over uzelf en uw eigen volk, kan niet gezond zijn.
Kijk, Patriot!, jij bent een latente Francist met slechtruikende opvattingen en daar bedoel ik wel wat mee... Het 'Volk' als door God geschapen entiteit, waar je willens nillens deel van uitmaakt, waar je geen enkel kritisch geluid over mag laten horen, dat is fascisme, niet meer niet minder. In deze discussie heb ik nog geen enkele communautaire uitspraak gedaan, heb ik enkel gereageerd tegen 'nationale mythes' en misvattingen over het communautaire verleden van België et puis c'est tout... Het Vaderland, het Volk, God, de Koning... dat zijn dingen waar ik geen affiniteit mee heb, integendeel: wanneer ze worden gebruikt om mensen de mond te snoeren (cf. mijn onderschrift) dan zijn ze in de eerste plaats maatschappelijke perversiteit. Dat heeft niets te maken met gefrustreerd zijn of minderwaardigheidscomplexen hebben, waarom zou ik ook? Ik heb mijn identiteit, inderdaad, of beter: overlappende identiteiten, die ik voor mezelf als Vlaming en 'Nederlander' ervaar, maar ik verbind er geen politieke conclusies aan, laat staan dat ik voor andere mensen zal gaan uitmaken wat zij moeten denken en doen, dat ze daarom hun mond moeten houden omdat ze 'slechte vaderlanders' zijn...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by ossaert on 20-07-2005 at 14:51
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Kijk, Patriot!, jij bent een latente Francist met slechtruikende opvattingen en daar bedoel ik wel wat mee... Het 'Volk' als door God geschapen entiteit, waar je willens nillens deel van uitmaakt, waar je geen enkel kritisch geluid over mag laten horen, dat is fascisme, niet meer niet minder. In deze discussie heb ik nog geen enkele communautaire uitspraak gedaan, heb ik enkel gereageerd tegen 'nationale mythes' en misvattingen over het communautaire verleden van België et puis c'est tout... Het Vaderland, het Volk, God, de Koning... dat zijn dingen waar ik geen affiniteit mee heb, integendeel: wanneer ze worden gebruikt om mensen de mond te snoeren (cf. mijn onderschrift) dan zijn ze in de eerste plaats maatschappelijke perversiteit. Dat heeft niets te maken met gefrustreerd zijn of minderwaardigheidscomplexen hebben, waarom zou ik ook? Ik heb mijn identiteit, inderdaad, of beter: overlappende identiteiten, die ik voor mezelf als Vlaming en 'Nederlander' ervaar, maar ik verbind er geen politieke conclusies aan, laat staan dat ik voor andere mensen zal gaan uitmaken wat zij moeten denken en doen, dat ze daarom hun mond moeten houden omdat ze 'slechte vaderlanders' zijn...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
[font=&quot]Kijk, Patriot!, jij bent een latente Francist met slechtruikende opvattingen en daar bedoel ik wel wat mee... Het 'Volk' als door God geschapen entiteit, waar je willens nillens deel van uitmaakt, waar je geen enkel kritisch geluid over mag laten horen, dat is fascisme, niet meer niet minder. In deze discussie heb ik nog geen enkele communautaire uitspraak gedaan, heb ik enkel gereageerd tegen 'nationale mythes' en misvattingen over het communautaire verleden van België et puis c'est tout... Het Vaderland, het Volk, God, de Koning... dat zijn dingen waar ik geen affiniteit mee heb, integendeel: wanneer ze worden gebruikt om mensen de mond te snoeren (cf. mijn onderschrift) dan zijn ze in de eerste plaats maatschappelijke perversiteit. Dat heeft niets te maken met gefrustreerd zijn of minderwaardigheidscomplexen hebben, waarom zou ik ook? Ik heb mijn identiteit, inderdaad, of beter: overlappende identiteiten, die ik voor mezelf als Vlaming en 'Nederlander' ervaar, maar ik verbind er geen politieke conclusies aan, laat staan dat ik voor andere mensen zal gaan uitmaken wat zij moeten denken en doen, dat ze daarom hun mond moeten houden omdat ze 'slechte vaderlanders' zijn... [/font][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door ossaert : 20 juli 2005 om 13:51.
Oud 20 juli 2005, 13:54   #89
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

foutje[edit]
[size=1]After edit by Xenon on 20-07-2005 at 14:56
Reason:

foutje[/size]

Citaat:
Waar ik op weg wil ? aantonen dat alle miserie in België door de taalproblematiek te wijten is aan het onozel gedrag van de onredelijke Waalse en Vlaamse separatisten die steeds elkaar uit kaffe'ren terwijl er veel ergere problemen op te lossen zijn.
... waar je totaal niet in slaagd. (of het moest zijn dat je plotseling komt aandraven met gefundeerde argumenten. NOT.)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Xenon : 20 juli 2005 om 13:56.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 13:55   #90
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Knap gezegd, ossaert! "Patriot" moet zijn gelijk halen uit oerdomme one-liners ("de belgen zijn door God geschapen") of uit simpele beledigingen zoals "u bent een fustré". Dat ventje wordt hier dagelijks uitgelachen en ontelbare keren onder tafel gedebateerd, ik vraag me af wat die hier nog komt doen. Mensen uitmaken voor "fustré" op dit forum is blijkbaar het enige wat de BUUB doet.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 13:55   #91
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... waar je totaal niet in slaagt. (of het moest zijn dat je plotseling komt aandraven met gefundeerde argumenten. NOT.)
Oud 20 juli 2005, 13:57   #92
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen , zo leer je feiten niet aan. Je leert ze aan door een objectief standpunt in te nemen en kritiek met elkaar te vergelijken.
Nu , wat ik zij over de Romeinen enz. is helemaal juist en moet dus niet ontkent worden. Vandaar mijn reactie : ik haat mensen die kritiek geven om kritiek te geven.
Heeft iemand je opmerking over het ontstaan van de taalgrens ontkend dan? Nee, ik heb enkel aangevoerd dat het slechts één van de verklaringen is, maar zeker niet de enige. Als je wil aanvoeren dat jij je wel volledig geïnformeerd hebt, dan ben ik eerlijk gezegd benieuwd waar je precies gezocht hebt, want met je posts over België dat al sinds de Romeinen bezet is, gaf je niet meteen blijk van een gevormde, laat staan kritische geest. Kritiek om de kritiek? Ik dacht het niet, maar uiteindelijk liever dat dan kritiekloos voor het Vaderland...
Oud 20 juli 2005, 14:12   #93
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Belgen zijn een groots Volk, geschapen door God zelve.
1. Dan is God toch bijzonder wreed door op de 11ste juli te zorgen voor een mooi zonnig weertje, terwijl het morgen maar een koude kille dag zal worden

2. Mag ik ook weten wanneer "de Belgen" geschapen werden? Ik gok op 28 december...
Oud 20 juli 2005, 14:20   #94
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
B Plus stelt vast dat de Belgen ondanks het huidige communautaire gehakketak nog steeds meer zin hebben voor feestvieren dan voor geruzie tussen Vlamingen en Franstaligen.
Het een verhindert het ander niet hé.

De unieke Vlaamse feestvier-capaciteit voor je politieke karretje spannen, tssss...

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 14:29   #95
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
1. Dan is God toch bijzonder wreed door op de 11ste juli te zorgen voor een mooi zonnig weertje, terwijl het morgen maar een koude kille dag zal worden

2. Mag ik ook weten wanneer "de Belgen" geschapen werden? Ik gok op 28 december...
1. Ach, Turkje, je zou toch moeten weten dat God zijn volk, sorry: Volk op de proef stelt... De joden in Egypte, Job op zijn mesthoop, de Belgen in de gietende regen... Wacht maar, tot Hans het Atomium komt afgedaald met zijn nieuwe Belgische grondwet, dan zal er gejuich zijn en vreugdegezang, terwijl de Vlamingen net als Sodom en Gomorra in de afgrond verdwijnen en op de plaats waar eens Vlaanderen lag een nieuwe Dode Zee komt, die de toeristische attractie van het nieuwe België zal worden. Hele volksstammen zullen zich verdringen aan de randen van dat meer, om te zien hoe onverdraagzaam nationalisme door God bestraft wordt, en zich te vergapen aan de Bijbelse rechtvaardigheid en de zegen te zien die op België-Kanaän rusten... Soit, ik wil koffie nu...

2. Bijna... om 16.23, om precies te zijn.
Oud 20 juli 2005, 14:48   #96
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1. Ach, Turkje, je zou toch moeten weten dat God zijn volk, sorry: Volk op de proef stelt... Soit, ik wil koffie nu...
Dat kan ik best begrijpen. Ik moest er zelf effe bij gaan zitten. De analogie is trouwens totaal:
* de zondvloed <-> overstromingen in West-en Oost-Vlaanderen van een paar weken geleden;
* de Farizeeërs in de tempel <-> Vlamingen die zagen over transfers;
* Jezus Christus <-> Leopold I die zijn Volk bevrijdde;
* de kindermoorden onder Herodes <-> Dutroux;

Ze hebben voor de gelegenheid zelfs de Ark van Noah (voor de gelegenheid omgedoopt tot Mademoiselle Madame) naar Brussel gehaald !

Citaat:
2. Bijna... om 16.23, om precies te zijn.
... en op de achtste dag schiep God de Belgen, en hij zag dat het toch niet zo goed was.
Oud 20 juli 2005, 15:13   #97
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Waarom zegt men dan altijd dat de taalproblematiek te wijten is aan het "imperialisme" van de Walen. Indien de Vlaamse bougeoisie nooit de franse taal had beginnen spreken dan zou dit nooit voor zoveel problemen gezorgd.

De Vlaamse taal had een standaard taal nodig voor al haar dialecten : vele Vlamingen zagen daarin het Frans als oplossing.
Voor de liefhebbers ga ik het nog eens herhalen:
De elite sprak Frans omdat het verheven was boven het Vlaams, omdat het nu eenmaal de taal was van de elite. Dat was niet alleen in Vlaanderen zo, tot aan het hof van de Russische tsaar sprak men Frans.
Waarom zou men nu in godsnaam Frans kiezen als oplossing voor al die dialecten als er net ten noorden van de Belgische grens een standaardtaal bestaat die zeer dicht aanleunt bij al die dialecten: het Nederlands?

Lees toch nog eens die uitspraken van de Belgische elite in de 19e eeuw opnieuw zodat je misschien een beter inzicht hebt in die problematiek, en het waren heus niet enkel Vlamingen.

En dan zeggen tegen een andere dat hij geen kritiek moet geven omdat hij slecht geïnformeerd is. Feit is dat iedereen dat wel eens doet, je moet het een ander niet zitten verwijten als je het zelf doet in dan nog dezelfde topic.[edit]
[size=1]After edit by instromaniac on 20-07-2005 at 16:14
Reason:

Citaat:

De elite sprak Frans omdat het verheven was boven het Vlaams, omdat het nu eenmaal de taal was van de elite. Dat was niet alleen in Vlaanderen zo, tot aan het hof van de Russische tsaar sprak men Frans.
Waarom zou men nu in godsnaam Frans kiezen als oplossing voor al die dialecten als er net ten noorden van de Belgische grens een standaardtaal bestaat die zeer dicht aanleunt bij al die dialecten: het Nederlands?

Lees toch nog eens die uitspraken van de Belgische elite in de 19e eeuw opnieuw zodat je misschien een beter inzicht hebt in die problematiek, en het waren heus niet enkel Vlamingen.

En dan zeggen tegen een andere dat hij geen kritiek moet geven omdat hij slecht geïnformeerd is. Feit is dat iedereen dat wel eens doet, je moet het een ander niet zitten verwijten als je het zelf doet in dan nog dezelfde topic.[/size]

Citaat:

Waarom zou men nu in godsnaam Frans kiezen als oplossing voor al die dialecten als er net ten noorden van de Belgisch grens een standaardtaal bestaat die zeer dicht aanleunt bij al die dialecten: het Nederlands?

Lees toch nog eens die uitspraken van de Belgisch elite in de 19e eeuw opnieuw zodat je misschien een beter inzicht hebt in die problematiek, en het waren heus niet enkel Vlamingen.

En dan zeggen tegen een andere dat hij geen kritiek moet geven omdat hij slecht geïnformeerd is. Feit is dat iedereen dat wel eens doet, je moet het een ander niet zitten verwijten als je het zelf doet in dan nog dezelfde topic.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door instromaniac : 20 juli 2005 om 15:14.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 15:39   #98
ossaert
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Dat kan ik best begrijpen. Ik moest er zelf effe bij gaan zitten. De analogie is trouwens totaal:
* de zondvloed <-> overstromingen in West-en Oost-Vlaanderen van een paar weken geleden;
* de Farizeeërs in de tempel <-> Vlamingen die zagen over transfers;
* Jezus Christus <-> Leopold I die zijn Volk bevrijdde;
* de kindermoorden onder Herodes <-> Dutroux;

Ze hebben voor de gelegenheid zelfs de Ark van Noah (voor de gelegenheid omgedoopt tot Mademoiselle Madame) naar Brussel gehaald !

... en op de achtste dag schiep God de Belgen, en hij zag dat het toch niet zo goed was.
We weten niet waar we mee bezig zijn... Dit kan wel eens heel verkeerd aflopen, vrees ik. De Nederlanders zijn de hooghartige Filistijnen die Judea wilden veroveren, de Duitsers de Balyloniërs die Judea bezetten,... Zijn de flaminganten dan geen Samaritanen? Eigenlijk ook belgo-hebreeën, maar toch uitgespuwd wegens bevuild? Ik vermoed van wel!
Oud 20 juli 2005, 16:01   #99
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
We weten niet waar we mee bezig zijn... Dit kan wel eens heel verkeerd aflopen, vrees ik. De Nederlanders zijn de hooghartige Filistijnen die Judea wilden veroveren, de Duitsers de Balyloniërs die Judea bezetten,... Zijn de flaminganten dan geen Samaritanen? Eigenlijk ook belgo-hebreeën, maar toch uitgespuwd wegens bevuild? Ik vermoed van wel!
De geschiedenis van de Vlamingen.

In de jaren voor de gangbare jaartelling werden de meeste inwoners van het noordelijke koninkrijk België (ook wel Vlaanderen genoemd) door de Nederlanders weggevoerd; de Nederlanders brachten andere volkeren voor hen in de plaats. De overgebleven noordelijke Belgen vermengden zich met deze nieuwkomers en hieruit ontstonden de Vlamingen. Zij werden echter niet door de zuidelijke Belgen van het koninkrijk België geaccepteerd omdat deze de Vlamingen niet als echte Belgen beschouwden en de Vlamingen niet geheel het Belgische geloof navolgden.
Toen de zuidelijke Belgen op hun beurt ook in gedwongen ballingschap gingen (de koningskwestie) waaruit ze in tegenstelling tot de noordelijke Belgen wel terugkeerden en vervolgens de door de Duitsers verwoeste tempel in Brussel wilden herbouwen, deden de Vlamingen een verzoek om te mogen meehelpen hetgeen de zuidelijke Belgen (vanaf toentertijd Walen genaamd) afwezen. De Vlamingen bouwden vervolgens in het heuvelland van Vlaanderen op de Patersberg hun eigen tempel waarbij de tempeldienst werd onderhouden door afgescheiden priesters.

Rond de tijd van Leopold I aan het begin van de jaartelling werden de Vlamingen door de Belgen nog steeds als tweederangsburgers en dito gelovigen behandeld. Volgens de Belgische grondwet was ook Leopold I van mening dat de Vlamingen niet de juiste leer bezaten maar trachtte hij wel hun achterstelling te doorbreken zoals in het geval van het verhaaltje van de Barmhartige Vlaming.
De Vlamingen werden onderdrukt onder de heerschappij van Leopold II toen Vlaanderen op het einde van de 18e eeuw deel uitmaakte van de Franse provincie België. Later, onder de keizer Albert I in de 1914-1918 werden Vlamingen afgeslacht. Een mislukte Vlaamse onafhankelijkheidsoorlog vond reeds in 1302 plaats waarbij duizenden Vlamingen omkwamen. De Vlaamse religie werd vrijwel verbannen uit het christelijkeBelgische Rijk.

(enz.)

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Samaritanen
Oud 20 juli 2005, 20:00   #100
peace in the world
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
... waar je totaal niet in slaagt. (of het moest zijn dat je plotseling komt aandraven met gefundeerde argumenten. NOT.)
En jij ook niet. Trouwens , tegen jullie valt ook weinig te zeggen : denk je nu echt dat ik alles uit mijn zak gehaald heb ? neen , echt niet.
Mijn speeksel ( bij manier van spreken dan )aan jullie seniele debatjes
verspillen ? neen dank jewel. Waarom blijven discussiëren tewijl jullie toch onzin blijven geven ???

Tja , soms is de drang voor mij te groot en MOET ik absoluut tegen jullie onzin reageren hé

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be