Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2005, 14:12   #81
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant
De vorige was mooier, maar ja, we weten allemaal wat daar mee gebeurt is hé...
Wat hebben ze dan met die Vlaamse vlag aangevangen? Was het Ijzerbedevaartcomité ze beu?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 14:29   #82
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Onze Belgo-fascistjes houden zelfs zoveel van land en vlag dat ze hun vodden niet goed kunnen hangen. Wisten jullie trouwens dat zelfs als de vlag op de IJzertoren 45° naar links was gedraaid dat ze dan nog steeds niet goed was. Artikel 193 van de GW zegt namelijk ROOD-GEEL-ZWART en niet ZWART-GEEL-ROOD. Maar ja, als er zelfs geen echt officiele Brabaçonne bestaat, waarom dan een vlag nodig he. Zeker voor een artificieel staatje van mijn ...

Met Vlaams-nationale groet

[size=1](bij de weg: ongelooflijk stoere aktie hoor)[/size]
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 15:01   #83
la_Principessa
Banneling

la_Principessa's schermafbeelding

Standaard

ja zeg jij hebt wel makkelijk praten, een leeuw kan moeilijk onderstebove he.
la_Principessa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 15:03   #84
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door la_Principessa
ja zeg jij hebt wel makkelijk praten, een leeuw kan moeilijk onderstebove he.
De Vlaamse leeuw gaat moeiteloos ondersteboven om zich in de reet te laten rijden van Waalse hanen.
Oud 13 juli 2005, 15:17   #85
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
De Vlaamse leeuw gaat moeiteloos ondersteboven om zich in de reet te laten rijden van Waalse hanen.
Als het van sommige 'Vlaamse' politici afhangt wel ja. Je hebt niets liever trouwens.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 16:01   #86
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

das net hetzelfde zoals op Manneke Pis een Vlaamse vlag te hangen...
pure provocatie dus.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 16:17   #87
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Vlaamse vlaggen zouden eigenlijk tot Vlaanderen beperkt moeten blijven, dus niet in Brabant, niet in Limburg en niet in Antwerpen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 16:20   #88
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Een aantal Belgischgezinden, los van elke partij of beweging, hebben aan de vooravond van 11 juli een geslaagde actie gehouden op de Ijzertoren. Ze slaagden erin om voor het eerst sinds de jaren 20 de Belgische driekleur weer te laten wapperen aan het stenen gevaarte!

Proficiat!

Even mijn vergrootglas nemen...

Oh ja, daaaar!!!!
Oud 13 juli 2005, 16:25   #89
Tantist

Standaard

Citaat:
Uitdrukken dat Vlamingen de feestdag van de Nederlandstalige gemeenschap
Uw terminologie klopt niet. De Nederlandstalige Gemeenschap heeft nooit bestaan. Vroeger was het wel de Nederlandse Gemeenschap en ik vermoed dat uw klok daar ergens stil is blijven staan

Is het in uw strijd voor het metafysische vocabularium of zo iets, niet noodzakelijk om te spreken van Noord-Belgen ipv Vlamingen? Pas op he, want de Voorzitter (met hoofdletter) ziet alles [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Tantist on 13-07-2005 at 17:26
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Uw terminologie klopt niet. De Nederlandstalige Gemeenschap heeft nooit bestaan. Vroeger was het wel de Nederlandse Gemeenschap en ik vermoed dat uw klok daar ergens stil is blijven staan

Is het in uw strijd voor het metafysische vocabularium of zo iets, niet noodzakelijk om te spreken van Noord-Belgen ipv Vlamingen? Pas op he, want de Voorzitter (met hoofdletter) ziet alles [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Is het in uw strijd voor het metafysische vocabularium of zo iets niet, trouwens niet noodzakelijk om te spreken van Noord-Belgen ipv Vlamingen? Pas op he, want de Voorzitter (met hoofdletter) ziet alles [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Tantist : 13 juli 2005 om 16:26.
Tantist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 16:27   #90
Tantist

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
leg me nu eens het verschil uit tussen deze provocatie en het geval van de nv-a in strepy?
Patriotzot: Wij eren Belgie, jullie zijn landverraders. Wij mogen alles, jullie niets.

Een moreel hoogst verdedigbaar gedrag, nietwaar?
Oud 13 juli 2005, 16:34   #91
Tantist

Standaard

Ik zie het al voor me... Bruno en Hans klimmen op de IJzertoren, zwaar giechelend met een dikke buik. Eens boven gekomen: "Vite Bruno". Waarop teken wordt gegeven aan Patriot die op de grond staat met zijn camera in de aanslag, maar die die nauwelijks kan stil houden van de spanning. De vlag wordt ontrold, de foto's geschoten en de sloebers vluchten luid grinnikend weg. Hihihi. High 5's wanneer ze de breed glimlachende Patriot tegemoet komen en als bakvisjes die net voor het eerst jongens gekust hebben, lopen ze een cafe in om na te praten over hun "heldendaad".

Op de grond echter merkt geen kat iets op omdat het vlagsken te klein is. Een eenzame oplettende ziel? "Marie, wat hangt er daar aan de IJzertoren? "Oh, da zal de vuile was zijn zeker?".

Was het zo een beetje?
Oud 13 juli 2005, 16:52   #92
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Ik zie het al voor me... Bruno en Hans klimmen op de IJzertoren, zwaar giechelend met een dikke buik. Eens boven gekomen: "Vite Bruno". Waarop teken wordt gegeven aan Patriot die op de grond staat met zijn camera in de aanslag, maar die die nauwelijks kan stil houden van de spanning. De vlag wordt ontrold, de foto's geschoten en de sloebers vluchten luid grinnikend weg. Hihihi. High 5's wanneer ze de breed glimlachende Patriot tegemoet komen en als bakvisjes die net voor het eerst jongens gekust hebben, lopen ze een cafe in om na te praten over hun "heldendaad".

Op de grond echter merkt geen kat iets op omdat het vlagsken te klein is. Een eenzame oplettende ziel? "Marie, wat hangt er daar aan de IJzertoren? "Oh, da zal de vuile was zijn zeker?".

Was het zo een beetje?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 16:59   #93
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Vlaamse vlaggen zouden eigenlijk tot Vlaanderen beperkt moeten blijven, dus niet in Brabant, niet in Limburg en niet in Antwerpen.
En belze vodden zouden beperkt moeten blijven tot het tweetalige Belgie. En waar is Belgie tweetalig? Juist ja, in Bruxelles-Brussels!
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 21:12   #94
Broz
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Die er dus omgekeerd hangt
Spiegelbeeld?????
Broz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 21:35   #95
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Leef jij nog in de vroege middeleeuwen?

Begrippen als Vlaanderen, Lage Landen en Nederlanden (in welke taal dan ook of Belgica in het Latijn) werden tot aan de Franse revolutie gebruikt om dezelfde streken aan te duiden. Dit omvat Nederland, België en Noord-Frankrijk.

Zo zijn er geschriften waar Brabanders zich als Vlaming voorstellen. Geschriften en kaarten waar onder andere: Amsterdam en Utrecht als Vlaamse steden beschreven staan. Dit alles in de 16e,17e en 18e eeuw.

De term Vlaming en Vlaanderen behelsde dus meer dan louter het Graafschap Vlaanderen.

Los van deze anekdotische sprong bepalen Vlamingen zelf wel wie of wat ze zijn heden ten dage. Een negationist van feiten, volkeren en geschiedenis hoeft het Vlaamse en Belgische volk niet de les te spellen.[edit]
[size=1]After edit by Ferre on 13-07-2005 at 22:47
Reason:

Citaat:

Begrippen als Vlaanderen, Lage Landen en Nederlanden (in welke taal dan ook of Belgica in het Latijn) werden tot aan de Franse revolutie gebruikt om dezelfde streken aan te duiden. Dit omvat Nederland, België en Noord-Frankrijk.

Zo zijn er geschriften waar Brabanders zich als Vlaming voorstellen. Geschriften en kaarten waar onder andere: Amsterdam en Utrecht als Vlaamse steden beschreven staan. Dit alles in de 16e,17e en 18e eeuw.

De term Vlaming en Vlaanderen behelsde dus meer dan louter het Graafschap Vlaanderen.

Los van deze anekdotische sprong bepalen Vlamingen zelf wel wie of wat ze zijn heden ten dage. Een negationist van feiten, volkeren en geschiedenis hoeft het Vlaamse en Belgische volk niet de les te spellen.[/size]

[size=1]After edit by Ferre on 13-07-2005 at 22:41
Reason:

Citaat:

Los van deze anekdotische sprong bepalen Vlamingen zelf wel wie ze zijn heden ten dage. Een negationist van feiten, volkeren en geschiedenis hoeft het Vlaamse en Belgische volk niet de les te spellen.[/size]

[size=1]After edit by Ferre on 13-07-2005 at 22:40
Reason:

Citaat:

De term Vlaming and Vlaanderen behelsde dus meer dan louter het Graafschap Vlaanderen.

Los van deze anekdotische sprong bepalen Vlamingen zelf wel wie ze zijn heden ten dage. Een negationist van feiten, volkeren en geschiedenis hoeft het Vlaamse en Belgische volk niet de les te spellen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Begrippen als Vlaanderen, Lage Landen en Nederlanden (in welke taal dan ook) werden tot aan de Franse revolutie gebruikt om dezelfde streken aan te duiden. Dit omvat Nederland, België en Noord-Frankrijk.

De term Vlaming and Vlaanderen behelsde dus meer dan louter het Graafschap Vlaanderen.

[/edit]

Laatst gewijzigd door Ferre : 13 juli 2005 om 21:47.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2005, 23:00   #96
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Broz
Spiegelbeeld?????
ssssssssssssssssssssssssst!
Oud 13 juli 2005, 23:02   #97
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een negationist van feiten, volkeren en geschiedenis hoeft het Vlaamse en Belgische volk niet de les te spellen.
Dat heb je goed gezegd, Ferre.
Oud 14 juli 2005, 11:22   #98
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Als de Belze vlag omgekeerd hangen op een hoogte dat niemand het merkt of ziet een geslaagde actie is, wat is dan een mislukte actie?
Oud 14 juli 2005, 11:35   #99
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Als de Belze vlag omgekeerd hangen op een hoogte dat niemand het merkt of ziet een geslaagde actie is, wat is dan een mislukte actie?
Haaaahahahaha Volgens hans is de BUUB zelfs een "geslaagde" partij, we zien dus duidelijk een rode lijn doorheen alles wat de laatste 5 belgicisten doen.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 11:36   #100
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Merkt niemand het dan?

(=Duitsland)
(=België)

Niks spiegelbeeld, gewoon verkeerd gehangen.
Kan ik die BuBbers nu voor niks betrouwen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be