Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2005, 10:55   #81
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
ik merk dat u uitgeblust bent.

Aangezien u mijn recept (flattaks 25%) niet contesteert en in plaats daarvan de grapjurk probeert uit te hangen, trek ik de conclusie dat u het in het diepste van uzelf met mij eens bent, allicht zonder het zelf te beseffen.

bedankt voor uw "inzichten" en illustratie van de ondraaglijke lichtheid van het bestaan.

I rest my case
Ik ben voorstander van flattaks, maar dat had u wel niet gezegd hier. Wel in andere posting veel vroeger dat weet ik.
Maar dat is een beetje naast die kwestie van opstarten nietwaar?
Eerst iets hebben en dan taksen betalen zeker?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2005, 11:32   #82
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als gij voor mij een huis zet (Gratis he) dan zal ik ook een geste doen van mijn kant en dat voor een zacht prijsje verhuren
Als je zo eens rondloopt in ons mooi vlaanderen landschap wat valt je dan op aan de huizen?
Dat ze oud zijn? Dat ze al lang zelfs heel lang betaald zijn? Dat ze makkelijk zat voor een veel lager huurbedrag kunnen aangeboden worden?
Ja dat valt je op. Natuurlijk als jij je zo ernstig bij elkander gewonnen miljoenen wilt tegen smijten en dat zo snel mogelijk terug wenst te winnen?
Dan zitten we met speculatie, niet met basisrecht.
Trouwens in vele andere landen kost een huis maar een fractie van hier. Ik begin er zelfs aan te denken ze in containers te gaan opladen door te sturen. Gelijk ikea van plan is.

Citaat:
allicht, dat krijg je van de klaagcultuur. Er zijn in Belgie te veel cafes en restaurants, laat er maar een deel vantussen vallen en de overblijvers zullen minder klagen. Alleen te hopen dat onze machthebbers dit niet tegenwerken en de boel gaan bevoordelen. Want dan gaan de kruideniers kunnen klagen dat de mensen te veel op restaurant gaan.
Er zijn nu al veel minder restaurants dan vroeger, dus waar zijn de klanten heen?
En als het toen wel ging waarom gaat het nu niet meer?
Oud 17 juli 2005, 20:11   #83
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
chipie
Er zijn immers wel degelijk kleine zelfstandigen zoals mambo bvb. die wel degelijk echte werkgevers zijn - die wel degelijk iets geven. En ja - verdedigd gij nu maar weer verder de a sociale en uitbuitende winstnemers die zich voordoen als weldoeners.
Hi King,
Wordt hetgeen U hier schrijft ook gedeeld door @lpha?
En door Bece?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bece
Inderdaad. Iemand die anderen laat werken en zich daarvoor laat betalen is inderdaad een parasiet die verwijderd moet worden uit de samenleving.

Als Bece gelijk heeft, moet Mambo dan al of niet als parasiet uit de samenleving worden verwijderd? Of gaat U als ervaringsdeskundige een uitzondering maken voor Mambo?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 17-07-2005 at 21:14
Reason:
--------------------------------

Citaat:
chipie
Er zijn immers wel degelijk kleine zelfstandigen zoals mambo bvb. die wel degelijk echte werkgevers zijn - die wel degelijk iets geven. En ja - verdedigd gij nu maar weer verder de a sociale en uitbuitende winstnemers die zich voordoen als weldoeners.
Hi King,
En door Bece?
Citaat:
Inderdaad. Iemand die anderen laat werken en zich daarvoor laat betalen is inderdaad een parasiet die verwijderd moet worden uit de samenleving.

Als Bece gelijk heeft, moet Mambo dan al of niet als parasiet uit de samenleving worden verwijderd? Of gaat U als ervaringsdeskundige een uitzondering maken voor Mambo?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
chipie
Hi King,
En door Bece?
Citaat:

Als Bece gelijk heeft, moet Mambo dan al of niet als parasiet uit de samenleving worden verwijderd? Of gaat U als ervaringsdeskundige een uitzondering maken voor Mambo?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 17 juli 2005 om 20:14.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2005, 22:56   #84
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zucht & geeuw!
Zo laat al?
Oud 18 juli 2005, 09:59   #85
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Schat, wat zijn we heerlijk persoonlijk geworden
_______

Wat jammer dat we op forum niet met elkaar naar bed kunnen gaan, dan kon ik je mijn verkrachting van mijn forum-knip-maagdelijkheid eens heerlijk betaald zetten. Je moet danwel even stoppen met pampers bekakken.
Het zou je ook een paar mooie montage-fotootjes opleveren van je bekende klootzakjes en zo, schat!
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 10:17   #86
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of gaat U als ervaringsdeskundige een uitzondering maken voor Mambo?
Aangezien wij niet star en verstucht en alles en iedereen over één en de zelfde kam scherend zijn kunnen wij idd uitzonderingen maken en bekijken we dus ook elke individuele situatie individueel. Dit in weerwil van het stomme klootjesvolk weliswaar .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 10:20   #87

Standaard

Citaat:
Als gij voor mij een huis zet (Gratis he) dan zal ik ook een geste doen van mijn kant en dat voor een zacht prijsje verhuren
Wie denk jij wel dat je bent ? Als je een huis wil verhuren bouw het dan eens zelf ! Luiwammes .[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 18-07-2005 at 11:21
Reason:

Citaat:
Wie denk jij wel dat je bent ? Als je een huis wil verhuren bouw het dan eens zelf ! Luiwammes .[/size]

Citaat:
Wie denk jij wel dat je bent ? Als je een huis wil verhuren bouw het dan eens zelf ![/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2005 om 10:21.
Oud 18 juli 2005, 10:37   #88
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
_______

Wat jammer dat we op forum niet met elkaar naar bed kunnen gaan, dan kon ik je mijn verkrachting van mijn forum-knip-maagdelijkheid eens heerlijk betaald zetten. Je moet danwel even stoppen met pampers bekakken.
Het zou je ook een paar mooie montage-fotootjes opleveren van je bekende klootzakjes en zo, schat!
Chouke,
Bent U echt zeker dat U niet meer te genezen bent?
Oud 18 juli 2005, 10:40   #89
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Aangezien wij niet star en verstucht en alles en iedereen over één en de zelfde kam scherend zijn kunnen wij idd uitzonderingen maken en bekijken we dus ook elke individuele situatie individueel. Dit in weerwil van het stomme klootjesvolk weliswaar .
Neen, Kingske,
U durft het Mambo niet in zijn gezicht smijten... U profiteert van het feit dat deze de voorzitter van een paardenclubje niet door heeft...
Oud 18 juli 2005, 10:43   #90

Standaard

vraag het anders eens aan @lpha he - we zijn voor een model waarbij we allemaal kleine zelfstandigen worden met een onvoorwaardelijk basisinkomen - en je weet dat best.

We hebben niks tegen kleine zelfstandigen en ondernemers - we hebben wel iets tegen grote ondernemers die zoveel ondernemen zodanig dat er voor de anderen niks meer te ondernemen valt.
Oud 18 juli 2005, 11:04   #91
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
vraag het anders eens aan @lpha he - we zijn voor een model waarbij we allemaal kleine zelfstandigen worden met een onvoorwaardelijk basisinkomen - en je weet dat best.

We hebben niks tegen kleine zelfstandigen en ondernemers - we hebben wel iets tegen grote ondernemers die zoveel ondernemen zodanig dat er voor de anderen niks meer te ondernemen valt.
Dan bent U helemaal niet akkoord met Bece? (U beseft toch dat U een draai van 720% aan het maken bent en dat zo'n draai niet gezond is?)
Oud 18 juli 2005, 11:12   #92

Standaard

1. met wat ben ik het dan niet eens met Bece ? Wees eens wat concreter ?
2. Bece is bovendien geen lid van vws.
3. We hebben dat altijd al gezegd dat we het recht op vrij ondernemen voor iedereen toegankelijk willen zien gesteld en niet enkel voor een geestelijk gestoorde minderheid - dus ik maak helemaal geen bocht capice .
Oud 18 juli 2005, 11:44   #93
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
1. met wat ben ik het dan niet eens met Bece ? Wees eens wat concreter ?
2. Bece is bovendien geen lid van vws.
3. We hebben dat altijd al gezegd dat we het recht op vrij ondernemen voor iedereen toegankelijk willen zien gesteld en niet enkel voor een geestelijk gestoorde minderheid - dus ik maak helemaal geen bocht capice .
1. Bece schrijft :
Citaat:
Iemand die anderen laat werken en zich daarvoor laat betalen is inderdaad een parasiet die verwijderd moet worden uit de samenleving.
Waarschijnlijk begrijpt U toch wat daar staat?!

2. Bece zou nochtans een geknipt lid zijn (maar mss te mondig en/of te verstandig?!)
3. @lpha heeft inderdaad het recht op vrij ondernemen vermeld, maar daar bijgezegd dat niemand personeel in dienst mag hebben[size=1] (of vergis ik me?)[/size]...
U heeft dan later, omdat ik U erop wees dat Mambo personeel in dienst had, geschreven dat dit in zo'n gevallen wel 'mocht' (U heb trouwens meermaals bijgestuurd, wat uiteraard geen slechte eigenschap is als dat bijsturen naar de juiste richting gebeurt)...

[size=1]U als zelfverklaarde koning-voorzitter en ervaringsdeskundige zal wel gaan bepalen wie van de kleine ondernemers wel en niet personeel in dienst mag hebben...[/size]

Mss zou het geen slecht gedacht zijn dat U later, als U zelf weet wat U wilt, uw 'missie' en uw 'project' eens duidelijk zou neerpennen...
Oud 18 juli 2005, 11:49   #94

Standaard

pure demagogie chipie

nergens hebben wij gezegd dat het niet kan dat iemand iemand in dienst neemt

wat echter niet kan dat is dat iemand verplicht is om te werken voor krapuul dat denkt dat het de wereld mag monopliseren en te lui is om zelf te werken voor hun welvaart en vind dat anderen omdat ze van die toegang werden afgesneden dan als slaven mogen behandelt worden

en het citaat van Bece dat u aanhaalt moet in dezelfde contekst begrepen worden en was volgens mij gericht tegen luie winstnemers en niet tegen werklozen zoals u het in uw onvermogen om op niveau te discussieren tracht te verdraaiien.

Wat Bece dus zei zou ik in dezelfde contekst dus exact hetzelfde kunnen gezegd hebben.[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 18-07-2005 at 12:50
Reason:

pure demagogie chipie

wat echter niet kan dat is dat iemand verplicht is om te werken voor krapuul dat denkt dat het de wereld mag monopliseren en te lui is om zelf te werken voor hun welvaart en vind dat anderen omdat ze van die toegang werden afgesneden dan als slaven mogen behandelt worden

en het citaat van Bece dat u aanhaalt moet in dezelfde contekst begrepen worden en was volgens mij gericht tegen luie winstnemers en niet tegen werklozen zoals u het in uw onvermogen om op niveau te discussieren tracht te verdraaiien.

Wat Bece dus zei zou ik in dezelfde contekst dus exact hetzelfde kunnen gezegd hebben.[/size]

pure demagogie chipie

en het citaat van Becer dat u aanhaalt moet in dezelfde contekst begrepen worden en was gericht tegen luie winstnemers en niet tegen werklozen zoals u het in uw onvermogen om op niveau te discussieren tracht te verdraaiien.

Wat Bece dus zei zou ik in dezelfde contekst dus exact hetzelfde kunnen gezegd hebben.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2005 om 11:50.
Oud 18 juli 2005, 12:04   #95
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar chipie, ik laat me toch niet betalen om anderen te laten werken?
Ik ben toch niet van de belastingen?

Ik betaal hun om te werken en dat mogen ze in alle vrijheid komen doen, of een dagje verlof nemen of weg gaan als ze willen. Ik vraag het alleen maar hé? En voor uw gemoedsrust, ik werk er zelf ook in mee en meestal met een vuile t'shirt en wel degelijk bezweet.

Bij ons bestaat er geen baas-knecht verhouding. Alles met open boek en iedereen zegt wat hij wel en niet kan of wil (komt ook al eens voor) en we werken samen naar een gelijkwaardig inkomen en statuut.
En dat gaat zelfs ferm goed dat open gedoe zo onder elkander. Anderen zouden dat beter ook een beetje meer doen!
Bij ons heeft niemand een titel. Ik ook niet. Raar allemaal hé?

allee ter informatie ik ben bezig wat pamfletten aan het maken om "nog" meer me te laten betalen, of was het nu andersom ik weet het om den duur niet meer.
Pas maar op of ik steek nog een pamflet in uw bus! Eens kijken hoe gierig je bent?
(en ik ga die vanavond zelf gaan bussen hoor)
Oud 18 juli 2005, 12:20   #96
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
pure demagogie chipie

Wat Bece dus zei zou ik in dezelfde contekst dus exact hetzelfde kunnen gezegd hebben.
Wat Bece schrijft heeft U echt niet goed begrepen, denk ik... Natuurlijk heeft ze het over werkgevers (en waarover ging mijn vraag, denkt U?)...
Zwart op wit ga ik bewijzen, King, dat U en/of 'uw leden', geschreven hebben dat de ondernemes geen winstgevers mogen in dienst hebben (maar gun me wat tijd)...

En, zoals hierboven vermeld staat, Mambo heeft het nog altijd niet door (mss te lang in de schemer gezeten )...
Oud 18 juli 2005, 12:22   #97
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat Bece schrijft heeft U echt niet goed begrepen, denk ik... Natuurlijk heeft ze het over werkgevers (en waarover ging mijn vraag, denkt U?)...
Zwart op wit ga ik bewijzen, King, dat U en/of 'uw leden', geschreven hebben dat de ondernemes geen winstgevers mogen in dienst hebben (maar gun me wat tijd)...

En, zoals hierboven vermeld staat, Mambo heeft het nog altijd niet door (mss te lang in de schemer gezeten )...
ah dat zou kunnen, dat waren de tijden dat ik winst nam tenminste!
Oud 18 juli 2005, 12:23   #98
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Maar chipie, ik laat me toch niet betalen om anderen te laten werken?
Tja, Mambo, dat Uw klanten U niet moeten betalen, gaat U me toch niet kunnen wijsmaken (alhoewel dat U waarschijnlijk al een paaar keer gedaan heeft)...
Oud 18 juli 2005, 12:33   #99
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, Mambo, dat Uw klanten U niet moeten betalen, gaat U me toch niet kunnen wijsmaken (alhoewel dat U waarschijnlijk al een paaar keer gedaan heeft)...
Als ze het niet vergeten dan betalen ze mij idd, maar dat geld dient om ons allen mee uit te betalen en niet om in mijn zakken te steken. En als ze mij niet betalen wat ook al gebeurt is en zelfs voor heel erg grote bedragen tegen het miljoen aan (bfr) sta ik persoonlijk borg dat ik het uit mijn eigen portemonnee haal om de gasten te kunnen betalen. Desnoods met een lening of droge boterhammen voor mij dan!

Je begint een groentenboer met de delhaize te vergelijken stilletjes aan. De één doet het met zijn eigen geld, de ander met de beleggers zijn geld!
Oud 18 juli 2005, 12:36   #100
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oh ja en niet toevallig degenen die mij niet betaalden waren nu eens echt grote bedrijven met beleggers en schulden aan de rzs natuurlijk en laten zich gewoon failliet verklaren na een tijdje. Nogal een verschil nietwaar?
Dat is dus profiteren, parasiteren zelfs.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be