Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2005, 19:16   #81
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Als het ontslag onterecht is, waarom gaan ze dan niet gewoon naar de arbeidsrechtbank? Waarom onmiddellijk de luchthaven plat proberen te leggen?
Dan krijgt madam vindevogel een schadevergoeding van 5 jaar loon, maar daarmee is ze nog altijd haar job kwijt. Dat is toch juist de bedoeling van de werkgever, niet?

Werkgever heeft in België immers een absolute ontslagmacht, zolang hij de 'prijs' maar betaalt.
Sokkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 19:19   #82
Sokkie
Partijlid

Standaard

Mensen ontslagen zit die gasten in hun bloed, als ze een tijdje niemand buitengegooid hebben, dan begint het te kriebelen en dan moet er dan wel weer nog een de deur gewezen worden, kwestie van de hormonenspiegel terug op het goede peil te brengen.

Is dan de reactie van de overkant.
Oud 14 juli 2005, 19:19   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sokkie
Dan krijgt madam vindevogel een schadevergoeding van 5 jaar loon, maar daarmee is ze nog altijd haar job kwijt. Dat is toch juist de bedoeling van de werkgever, niet?

Werkgever heeft in België immers een absolute ontslagmacht, zolang hij de 'prijs' maar betaalt.
5 jaar betaald worden, zonder ervoor te moeten werken .... tedjuu ...

ps: dan moet het verdomme toch diep zitten bij die werkgever, als het dat is, dan moet het echt een ambetant wijf zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 19:22   #84
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak

ps: dan moet het verdomme toch diep zitten bij die werkgever, als het dat is, dan moet het echt een ambetant wijf zijn.
5 jaar lijkt mij verschrikkelijk overdreven, als ze al gelijk krijgt ( wat eerst de rechtbank zou moeten uitspreken), dan zal ze niet veel meer dan 1 maand per gewerkt jaar krijgen.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 19:22   #85
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

en ik ben ne egoist volgens een forummer omdat ik de bazen hier wel eens gelijk zou kunnen geven
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 19:22   #86
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak

Daar zit wel iets in...
Oud 14 juli 2005, 19:27   #87
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:

hmm tis toch maar vier jaar? want je word voor een termijn van vier jaar verkozen
Oud 14 juli 2005, 19:28   #88
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En omdat dit te weinig is legt men maar een deel van de luchthaven plat en vergalt men de vacantie van een hoop mensen? Dat moet maar normaal zijn?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 19:30   #89
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
hmm tis toch maar vier jaar? want je word voor een termijn van vier jaar verkozen
Een minimum van 2 jaar en een maximum van 8 �* 9 jaar....
De periode tot de volgende verkiezingen is maar een gedeelte van de bescherming(svergoeding)
Oud 14 juli 2005, 19:30   #90
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
En omdat dit te weinig is legt men maar een deel van de luchthaven plat en vergalt men de vacantie van een hoop mensen? Dat moet maar normaal zijn?
Dat is het net waar ik mijn kameraden van het acv en abvv niet kan in volgen als men nu zaventem gaat plat leggen denk ik niet dat ze op veel begrip zullen moeten rekenen van de reizigers

Ik ben zelf ook afgevaardigde maar dit soort actie's gaat ver voor mij
Oud 14 juli 2005, 19:32   #91
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Een minimum van 2 jaar en een maximum van 8 �* 9 jaar....
De periode tot de volgende verkiezingen is maar een gedeelte van de bescherming(svergoeding)
de wettelijke bepalingen zijn ook wat verandert nu

als men voor de eerste keer opkomt en niet verkozen is men toch vier jaar beschermt

bij de tweede keer niet verkozen is men maar twee jaar niet meer beschermt
Oud 14 juli 2005, 19:33   #92
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Is het dan normaal dat iemand buiten wordt gegooid omwille van het feit dat hij/zij zijn/haar mond durft open te doen of op te komen voor het personeel. Als ik mij niet vergis is het daar als afgevaardigde toch om te doen? Anders zou ze wellicht voor het geld kiezen, nietwaar?
Oud 14 juli 2005, 19:36   #93
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Is het dan normaal dat iemand buiten wordt gegooid omwille van het feit dat hij/zij zijn/haar mond durft open te doen of op te komen voor het personeel. Als ik mij niet vergis is het daar als afgevaardigde toch om te doen? Anders zou ze wellicht voor het geld kiezen, nietwaar?
Neen da is niet normaal maar als zij de regels of de wetgeving van het bedrijf niet volgt moet zij ook ontslagen worden iedereen moet de regels volgen van het bedrijf

maar hier vanop da forum kunnen we nog uren kletsen en koffie drinken enz we gaan nooit weten wat er juist gebeurt is
Oud 14 juli 2005, 19:38   #94
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
de wettelijke bepalingen zijn ook wat verandert nu

als men voor de eerste keer opkomt en niet verkozen is men toch vier jaar beschermt

bij de tweede keer niet verkozen is men maar twee jaar niet meer beschermt
Ik vrees dat uw vakbond u niet voldoende informeert en/of begeleidt...
Er is wel een verschil tussen de bescherming van een syndicaal afgevaardigde(vastgelegd bij Cao) en de wettelijke bescherming van een lid van CPBW of Ondernemingsraad...
Oud 14 juli 2005, 19:40   #95
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is één manier om het te bekijken. Men kan even goed stellen dat de kans gelijk te krijgen voor de arbeidsrechtbank te klein geacht wordt en dat men het daarom maar op deze manier probeert. De reden die u aanhaalt is ook maar deze die door de vakbond naar voor geschoven wordt. Haar werkgever beweert iets helemaal anders.

Mij lijkt het erg op een machtsspelletje tussen directie en vakbond, zoals altijd over de hoofden van de reizigers heen. Maar dat is natuurlijk de laatste bekommernis van de vakbond. Dat weten we van de talrijke NMBS-stakingen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 19:41   #96
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Als ik het goed begrepen heb, dan is de reden van ontslag dat ze zich niet aan de regels betreffende de toegang tot de luchthavengebouwen heeft gehouden. Als dit inderdaad zo is, dan is haar werkgever tegenover de andere werknemers verplicht haar op staande voet te ontslaan. Als er ergens problemen zich zouden voordoen, bv iemand die binnenglipt via een openstaande deur, en er kan bewezen worden dat er niet-geautoriseerde toegang van bepaalde mensen is, dan kan de werkgever aansprakelijk gesteld worden.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2005, 19:44   #97
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Neen da is niet normaal maar als zij de regels of de wetgeving van het bedrijf niet volgt moet zij ook ontslagen worden iedereen moet de regels volgen van het bedrijf

maar hier vanop da forum kunnen we nog uren kletsen en koffie drinken enz we gaan nooit weten wat er juist gebeurt is
Ik denk dat de vrouw in kwestie wellicht is ontslagen omwille van haar syndicale activiteiten, het tegendeel zou me verbazen. ze staat er nogal om bekend een "rabiate" te zijn...

Begrijp me niet verkeerd: als zij effectief de veiligheidsvoorschriften heeft overtreden, dan is het ontslag terecht.
Oud 14 juli 2005, 19:45   #98
Gertj3
Minister

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de vrouw in kwestie wellicht is ontslagen omwille van haar syndicale activiteiten, het tegendeel zou me verbazen. ze staat er nogal om bekend een "rabiate" te zijn...

Begrijp me niet verkeerd: als zij effectief de veiligheidsvoorschriften heeft overtreden, dan is het ontslag terecht.
Daarom dat ik ook zeg wij gaan vanaf op dit forumke niet weten wat er juist aan de hand is alleen de betrokken personen kunnen weten wie de waarheid zegt
Oud 14 juli 2005, 19:47   #99
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat is één manier om het te bekijken. Men kan even goed stellen dat de kans gelijk te krijgen voor de arbeidsrechtbank te klein geacht wordt en dat men het daarom maar op deze manier probeert. De reden die u aanhaalt is ook maar deze die door de vakbond naar voor geschoven wordt. Haar werkgever beweert iets helemaal anders.

Mij lijkt het erg op een machtsspelletje tussen directie en vakbond, zoals altijd over de hoofden van de reizigers heen. Maar dat is natuurlijk de laatste bekommernis van de vakbond. Dat weten we van de talrijke NMBS-stakingen.
Ja dat is dan ook niet hun primaire bekommernis. Hun eerste bekommernis moet de belangen van het personeel zijn. Als dat niet het geval is, dan zijn ze pas slecht bezig als belangenorganisatie...
Oud 14 juli 2005, 19:54   #100
Sokkie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap
Als ik het goed begrepen heb, dan is de reden van ontslag dat ze zich niet aan de regels betreffende de toegang tot de luchthavengebouwen heeft gehouden. Als dit inderdaad zo is, dan is haar werkgever tegenover de andere werknemers verplicht haar op staande voet te ontslaan. Als er ergens problemen zich zouden voordoen, bv iemand die binnenglipt via een openstaande deur, en er kan bewezen worden dat er niet-geautoriseerde toegang van bepaalde mensen is, dan kan de werkgever aansprakelijk gesteld worden.
Anderzijds bestaat er wellicht een sectorale Cao (algemeen verbindend verklaard bij KB) dat het personeel bij zowel individuele als collectieve problemen ten alle tijde beroep moeten kunnen doen op de syndicale afgevaardigden. Moeten het personeel dan elke keer als er zich een collectief of individueel probleem voortdoet de band platleggen en de veiligheidszone even verlaten opdat zij om hun afgevaardigen kunnen informeren/raadplegen ? Nee toch, dat zou pas te absurd zijn!

Je voorbeeld is dus spijkers op laag water zoeken en iets te simplistisch geformuleerd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be