![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Vers 18, duidt niet op vers 19 & 20, maar op de verzen: 12, 13, 14, 15, 16 en 17. Vers 18: Voorwaar, hij zag de grote tekenen van zijn Heer. duidt dus op deze versen: 12. Wilt gij dan met hem redetwisten over hetgeen hij heeft gezien? 13. En voorzeker, hij zag hem ook bij een andere nederdaling. 14[font=Garamond].[/font] Bij de Lotusboom waar niemand voorbij mag gaan, 15. Waarnaast de Tuin van Verblijf is. 16. Toen het Goddelijke Licht de Lotusboom overstraalde 17. Wendde zijn oog zich niet af, noch ging het de grens te buiten 18. Voorwaar, hij zag de tekenen van zijn Heer. En nu gaan we het hebben over de 3 (opper)Godinnen van de Qoraish; 19. Ziet, de Laat en de Ozza, 20. En de ander, de derde, Manaat? 21. "Zijn voor u de mannelijke wezens en voor Hem de vrouwelijke?" 22. Dat is dan een onrechtvaardige verdeling; 23. Dit zijn slechts namen die gij uitgedacht hebt - gij en uw vaderen- waarvoor Allah geen gezag heeft nedergezonden. Zij volgen slechts hun vermoeden en begeerten. En voorzeker de leiding van hun Heer is nu tot hen gekomen. 24. Krijg de mens alles waarnaar hij verlangt? 25. Neen, aan Allah behoren het Hiernamaals en deze wereld. Kom, ik zal jou een pleziertje doen en je terugvoeren naar het geschiedenis van de Qoraish. De Ozza, Manaat, en de Laat, waren vroeger in de tijd van de Qoraish 3 (opper)Godinnen van de Qoraish. De Qoraish hadden véél Allah's. Allah betekend gewoon God in het Arabisch. Ze hadden namelijk 360 Goden. Dat waren allemaal Allah's voor hen(de Qoraish). Omdat de Ozza, Manaat en de Laat, 3 vrouwelijke Goden waren, gaven ze hen de naam; Dochters van Allah. Dus voor de duidelijkheid, niet de dochters van onze Islamitische Allah -de Enige, de Almachtige, maar van de Allah's van de Qoraish. Aangezien Mohammed(vzmh) geloofde in 1 God, Allah - De enige, de Almachtigste, zagen de Qoraish een bedreiging in de profeet omdat hij tegenstrijdig was met de geloof van de Qoraish. Ze vroegen dus aan Mohammed(vzmh) of hij de macht wou krijgen over Mekka, maar de profeet antwoorde: " Als je de zon op mijn linkerhand zet, en de maan op mijn rechterhand dan zal ik zelfs niet stoppen met het gelovigen in Allah, de Enige." De Qoraish vroegen aan de profeet: "Wie is jou God?" De profeet kreeg de soera (Iglaas: 112) neergezonden: 1. Zeg, Allah is de Enige 2. Allah is zichzelf genoeg, Eeuwig 3. Hij baart niet, noch werd Hij gebaart. 4. En niemand is Hem in enig opzicht gelijk. TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Burger
|
![]() Citaat:
TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() [quote=TheBrains]Je kunt ook gewoon uit de raam springen van frustratie...
![]() TheBrains.[/QUOt En als hij in plaats daarvan u eens uit het raam zwierde |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() allah, jehovah zon maan..."er zijn mensen die zo arm zijn dat ze zich God enkel kunnen voorstellen in de vorm van een brood" Gandhi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Burger
|
![]() Citaat:
So..wat is je punt??? TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Wat onlogisch, de maangod Al-ilah wordt afgekort tot Allah. Terwijl het woordje Al-ilah een heel ander betekenis heeft dan het woordje Allah. Klopt niet he.. Overigens heette de maangod(tevens ook gelijk de stamgod) van de Qoraishieten Hubal. Dus wat jouw bovenstaande tekst beweert klopt al helemaal niet. Enne.. lees je mijn tekst wel? De soera 'De Ster (53)', vertelt dat de Uzza, Manaat en Laat, zelfbedachte afgoden zijn, die de Qoraish hadden verzonnen. en NIET dat het "de dochters van Allah" zijn. TheBrains. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik kom hier later op terug. TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Burger
|
![]() Wat betreft de satansverzen, er is nog altijd géén echt bewijs dat die satansverzen echt waren geweest. (en het bewijs zal ook nooit komen)
Zowel Ibn Ishaak, Waqidi, Ibn Sa3d, en Tabari hebben het verhaal van de satansverzen overgenomen van de verteller van het verhaal: Abdoellah ibn Hanteb. Hij is de bron van het verhaal over de satansverzen. (Hij was tevens ook gelijk de énige bron van het verhaal over de satansverzen) En wat bleek nou, dat Abdoellah ibn Hanteb niet eens leefde in de tijd van de Profeet Mohammed (Abdoellah ibn Hanteb werd pas geboren ná de dood van de Profeet), dus hij was niet eens een getuige. Overigens is er géén enkel hadith of soera(/aya), dat over de satansverzen praat. Verbaasd?? Het zijn toch wel de Harde feiten.. TheBrains.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door TheBrains : 20 augustus 2005 om 20:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||||||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Dus ik snap niet goed waarom je iets niet zou geloven dat deel uitmaakt van jou geloof, enkel omdat dit Mo'ke / de koran in een negatief daglicht stelt? Natuurlijk is het niet leuk om iets negatiefs te vinden/lezen over iets waar je zelf in gelooft, maar het kan er misschien wel voor zorgen dat je inziet dat alles rond eender welke godsdienst een klucht is. Ik heb enige tijd geleden het volgende opgevangen: Er zou ooit een deel van de bijbel gevonden zijn (niet zo heel lang geleden), maar nooit erkend/vrijgegeven door de kerk omdat er veel is dat hun bijbel tegenspreekt. Weet iemand waar ik hier meer informatie over kan vinden (in het Nederlands of Engels als het kan).[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 23 augustus 2005 om 22:05. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb al vele malen met atheisten gesprekken gevoerd (zelfs met mensen met een ander geloof), over het bestaan van God. Het is uiteraard wel interessant om te weten hoe een niet-gelovige over 'God' denkt. Ik heb vele variabelen gehoord, sommige uiterst lachwekkend en sommige toch voorspelbaar. Rationeel gezien is God niet bewijsbaar. Het is net of alles begrijpelijk moet zijn, verstandelijk te beredeneren en het liefst wetenschappelijk aantoonbaar moet zijn. Er zijn toch heel wat dingen die met het rationele denken niet te verklaren zijn. Als liefde niet rationeel bewijsbaar is, wil dat nog niet zeggen dat liefde niet bestaat. Terwijl je toch wel de zekerheid hebt dat liefde bestaat. Althans als je de keuze hebt genomen om in die liefde te geloven. Hetzelfde verhaal over God. Ook maakt God zichzelf kenbaar aan mensen die bereid zijn zichzelf aan Hem toe te vertrouwen. Aan mensen die willen geloven. TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.smslgv.be/tijdschrift/jaa...l#fascinerende of meer op : http://www.google.be/search?hl=nl&q=...a=lr%3Dlang_nl of : http://www.google.be/search?hl=nl&q=...nG=Zoeken&meta=[edit] [size=1]Edit:[/size]
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 augustus 2005 om 08:29. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#98 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb eens een documentaire gezien over de "Dead Sea Scrolls". Ik kan het niet onmiddellijk staven, maar in die documentaire werd beweerd dat God allesbehalve vredelievend was. Men heeft "Zijn Woord" hier en daar wat aangepast. Het volk van de scrolls zou ergens op een bergtop geleefd hebben en is uitgestorven.
Punt is: God's woord is door mensen bij elkaar geschreven, en hier en daar aangepast ook nog. Hoe het ooit zover is kunnen komen dat hele werelddelen die troep geloven, is waarlijk een mirakel te noemen. Nog steeds geeft men een "passende" interpretatie aan bepaalde zinnen. God is ontstaan uit menselijke arrogantie, een illusie dat we beter zouden zijn dan een dier. Eindnoot: God heeft zo nog zijn voorkeurtjes ook, het ene volk is blijkbaar meer gezegend dan een ander, van discriminatie gesproken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() - God is the supreme Jesuit Father. He is ever doing evil that good may come of it; ever misleads for a greater leading; ever oppresses our will that it may arrive at last at an infinite freedom. - I believe with you, my friends, that God, if He exists, is a demon and an ogre. But after all what are you going to do about it? GreetZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
"Life is life - whether in a cat, or dog or man. There is no difference there between a cat or a man. The idea of difference is a human conception for man's own advantage." een quotatie die me wel aanstond, bedankt voor de verrijking... nu lezen en een mening vormen. |
|
![]() |
![]() |