![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | ||
|
Partijlid
|
Citaat:
Citaat:
Ik ben niet begonnen met denigrerend te antwoorden, maar dit terzijde... u doelt, ik heb het maar in bold gezet, op: Europees Hof heeft trouwens zelf zeer duidelijk aangenomen dat beperkingen moeten worden gesteld aan het recht van verdediging, zoals die welke bijvoorbeeld voortvloeien uit het recht van derden of van slachtoffers die eveneens door het EVRM gewaarborgde rechten hebben Het recht op verdediging is inderdaad niet absoluut en dat betwist ik ook niet, daarom zie ik het nut er niet van in om daar verder op in te gaan. De zin die ik uit uw tekst heb gelicht, is namelijk de conclusie van uw citaat. Er is geen eerlijk proces mogelijk zonder de mogelijkheid op tegenspraak. Welnu mijn hele punt is gebouwd op het feit dat een procedure in kortgeding op eenzijdig verzoekschrift juist deze essentiële voorwaarde ontbreekt, namelijk de mogelijkheid op tegenspraak en daar, beste, heeft u nog altijd niet op geantwoord. Er valt op te antwoorden (zie vorige post) en mijn redering onderuit te halen... U heeft mijn zegen helemaal niet nodig (en ik ga ze ook niet geven). Beschouw het als een intellectuele uitdaging...tenminste als u dat aankan... |
||
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Deze persoon had wellicht een toegevoegde waarde voor het bedrijf, maar wellicht niet voor de directie... 't is maar hoe u toegevoegde waarde bekijkt... |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Volgens jou is het bedrijf niet alleen de eigendom van zijn eigenaars, niet? Jij vindt dat als je ergens werkt, je daardoor ook eigenaar wordt? Ik wist het, Europa zit vol collectivisten en sovjetnostalgici. Egidius |
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Niet te snel conclusies trekken hé Ik vind dat een onderneming een juist evenwicht moet houden tussen wat goed is voor zijn klanten, aandeelhouders en werknemers. Een onderneming dat niet het juiste eventwicht aanhoudt, zal nooit optimaal presteren... Het is niet omdat je eigenaar bent dat je je alles mag permitteren tav je werknemers, nietwaar? |
|
|
|
|
|
|
#85 | |||||||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar hij hoort soeverein te zijn in zijn bedrijf, en bv. niet verplicht te zijn mensen in dienst te houden die hij niet wil. Voor de werknemers geldt vanzelfsprekend hetzelfde. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 16 juli 2005 om 14:50. |
|||||||||||
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#87 | |||||||||
|
|
Citaat:
Het omvat ook het recht op waardig werken. WIe werk wil zoals in de veelgeroemde goedkope lonen landen moet daar maar eens een weekje gaan proberen, dat volstaat allicht. De primaire taak van de rechters is de wetten toepassen. Het stakingsrecht is een belangrijker recht dan economische problemen die er uit voortkomen. De vakbonden zijn zich maar al te bewust, en soms te bewust, van hun rol en de gevolgen van hun daden. Onze vakbonden zijn niet bekend om hun ideologisering maar om hun pragmatische aanpak. Dat speelt in het voordeel van diegenen die nu het luidst roepen. Het zou anders kunnen: het is een koud kunstje om met beperkte maar heel gerichte werkstakingen met een kleine groep stakers het volledige land plat te leggen. Indien de rechters voortgaan met het laten primeren van zakelijke belangen op het levensbelangrijke stakingsrecht dan komen wij binnenkort in Engelse toestanden terecht. Terecht. Het voorstellen van dit incident op VTM roept vraagtekens op. Men laat het uitschijnen alsof het hier om één persoon gaat tegenover een pak reizigers. Dat is onjuist. Het is een belangrijk conflict waarbij weer eens misbruik is gemaakt van de rechtbanken om een consensus (sociale conflicten worden uitgevochten tussen vakbonden en patroons) op de proef te stellen. De patroon heeft in dit geval de fair-play niet gerespecteerd. De vakbonden antwoorden met het enige wapen dat zij hebben. De fout is niet gemaakt door vakbonden, de middelen die ze hebben zijn beperkt. Mochten de media wat beter informeren dan zouden de mensen dit filosofisch opnemen en vermijden om met de betroffen firma te reizen. Dit zou een goede en positieve invloed hebben. Maar neen: men zet de mensen op tegen degenen die hun beschermen. Het verhaaltje dat de media links zijn is hierdoor weer eens weerlegd. Het is een duidelijke zaak: wie vuur eet schijt vonken, wie zijn gat verbrand moet op de bladeren ritsen. Ik hoop dat Zaventem plat gaat zolang deze zaak niet is opgelost zonder tussenkomst van het gerecht. En voor de kwade passagier die zijn vakantie gedwarsboomd ziet: Ze hadden, de patroon bedoel ik, hun ontslag na de drukste periode kunnen doorvoeren: zij wisten heel goed wat er ging gebeuren. Hun verzekeringen dragen alle kosten die overigens op de kap van de reisbureaus te recht komen. Dit is kwaadwilligheid, die je niet aan de syndicaten mag toeschrijven.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door ericferemans : 16 juli 2005 om 15:09. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#89 | ||
|
|
Citaat:
En ja, iemand die vindt dat een bedrijf niet alleen eigendom is van zijn eigenaar, is een communist: eigendom is relatief of bestaat niet, alles is van iedereen etc.. Citaat:
Egidius |
||
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Tussen eigendom is relatief en alles is van iedereen bestaat er een wereld van verschil. U houdt er wel een doctrinaire visie op na. Ik denk dat er uw wereldbeeld dan bestaat uit 75% communisten... Trouwens hoeveel echte eigenaars zijn er nog? De directies van de grote bedrijven leven meestal bij de gratie van de aandeelhouders, zijn eigenlijk ook werknemers... |
|
|
|
|
|
|
#91 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
|
|
|
|
|
#92 | |||||||||||||||||||||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 16 juli 2005 om 17:58. |
|||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Minister
|
Citaat:
Mag ik uit uw anecdote afleiden dat u aanwezig was bij de beraadslaging? Serveerde u misschien de pousse-café? |
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#95 | ||||||||
|
Partijlid
|
Citaat:
Eerder al aangehaald: een cursus begrijpend lezen zou ook van pas komen. Ik denk dat je zelf niet weet wat je allemaal aan het brabbelen bent...en nee dit is geen scheldtirade, louter een objectieve vaststelling... Citaat:
Laatst gewijzigd door Sokkie : 17 juli 2005 om 00:23. |
||||||||
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Ik dacht dat, gezien uw nick, de pousse-café serveren meer uw specialiteit is. Ah sorry ik mag geen verkeerde conclusies trekken uit de nicks en avatars... Het zal u misschien verbazen, maar in het dagelijks leven adviseer ik werkgevers. Daarom kom ik af en toe op dit forumpje wat stoom afblazen. (dus zeker niet voor de interessante gesprekken) wat ik op dit forum schrijf, kan ik natuurlijk niet in het dagelijkse leven hardop zeggen. Kwestie van geen commerciële belangen te schaden... Voor de rest gelooft u waarschijnlijk ook nog in sprookjes... |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
U bent al even gek als de communisten die bijvoorbeeld het recht op arbeid en recht op staking als absoluut beschouwen (oei nu heb ik helemaal geen vriendjes meer op dit forum |
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Blijkbaar hebben de forumgangers hier een obsessie met links of rechts... |
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
|
Citaat:
Egidius |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Lokaal Raadslid
|
Het is tegenwoordig waarschijnlijk 'trendy' om te staken. Is dat nu zo moeilijk om tot een akkoord te komen? Je bent volwassen mensen, alstublief.
De rechter heeft hier een terechte uitspraak gedaan, en hier mocht hij een uitspraak doen. Anders is het als het gaat over die spreidingsplannen. Ik dacht dat er in België een scheiding was tussen wetgevende en rechterlijke macht? Nu zegt de rechter waar we naartoe moeten met de politiek? |
|
|
|