Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2005, 22:21   #81
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links
Zo is het OCMW verplicht om in te staan voor minderjarige illegalen
deze verplichting is een voorvloeisel van het feit dat de belgische regering ( staat) de rechten van het kind heeft onderschreven
waardoor het land waar minderjarigen zijn de plicht heeft om hen te onderhouden

nederland is enkele jaren geleden vooroordeeld omdat ze minderjarige asielzoekers die zonder ouders waren, over de grens zette in België of naar Frankrijk bracht.
Nederland trachtte te ontkomen aan haar plicht en schoof het probleem door naar ons en Frankrijk
Nicolas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2005, 22:27   #82
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Minister Dewael is dan nog de strafste, hij haalt fors uit naar die OCMW raadsleden en vindt dat dergelijke zaken geheim moeten blijven. De waarheid mag voor de zoveelste keer weer niet gezegd worden zeker? Bij de VLD is het wel zo dat ze daar hun mond niet mogen opentrekken maar de bevolking heeft toch nog altijd het recht om te weten wat er gebeurt me dunkt.
hier ben ik niet mee akkoord
ik denk als je verantwoordelijkheid draagt dat je openbaarheid moet hebben van wat je doet doch dat dit naar het parlement toe is in geval van een minister, Ocmw naar zijn bestuur en gemeentebestuur van de gemeente/stad
ik vind niet dat alles telkenmale op straat moet gesmeten worden, het ocmw van Antwerpen mag wel bedenkingen hebben doch moet volgens mij de juiste kanalen vinden
ik vind het erg dat telkenmale de pers bij alles wordt gehaald door sommige mensen omdat ze zo willen forceren dat bepaalde dingen worden aangepakt
Vaak gaat het om individuen die willen dat er iets gebeurd en zich niet kunnen neerleggen bij de gang van zaken
Oud 27 juli 2005, 22:38   #83
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker

Een echte propaganda flikker. Ik wens uiteraard geen bommen maar die komen er wel. Zolang jij en je kakkerlakkenbende ijvert voor het behoud van mistoestanden dan komen die er wel en wordt het zelfs erger. Ik kan daarbij enkel hopen dat die bommen pakweg 'linkse' doelen raken. Je hebt teveel plezier gehad omdat die bommen tot nog toe financiële centra raakten. De eerstvolgende bom die slachtoffers maakt aan een OCMW kantoor en je vliegt met kruis en zwaard de grens over om hen te bevechten.
ik vrees dat als iedereen zich opstelt zoals jij we terecht moeten vrezen dat verder escaleert
je hoopt dat die bommen " linkse doelen raken", ik vind deze uitspraak heel beschamend
wat is uiteindelijk het verschil tussen jou en die terroristen ?
deze terroristen hebben ook een andere mening dan ons en vinden dat ze politiek of religieus andersdenkende mensen mogen opblazen of vermoorden
jij wenst politiek andersdenkende mensen in je eigen land toe dat ze vermoord worden
beschamend beschamend beschamend
Oud 28 juli 2005, 01:05   #84
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas
deze verplichting is een voorvloeisel van het feit dat de belgische regering ( staat) de rechten van het kind heeft onderschreven
waardoor het land waar minderjarigen zijn de plicht heeft om hen te onderhouden

nederland is enkele jaren geleden vooroordeeld omdat ze minderjarige asielzoekers die zonder ouders waren, over de grens zette in België of naar Frankrijk bracht.
Nederland trachtte te ontkomen aan haar plicht en schoof het probleem door naar ons en Frankrijk
Hier probeer ik weer te begrijpen hoe minderjarigen, zonder ouders, hier in België geraken en er asiel aanvragen.

Leg mij eens uit hoe een 15-jarige aan een vliegtuigbiljet geraakt. Of is het de gewoonte in landen zoals, Congo, Ethiopië, Somalië, ... en noem maar op, alle minderjarigen met € 1.000 op zak lopen om een vliegtuigbiljet te kopen? En dan hebben die 15-jarigen (en nog jonger) alle nodige stappen gedaan om ginds aan een paspoort te geraken, want anders mogen ze niet op het vliegtuig.

Toevallig volgt dan iets later de hereniging van de famillie, waarbij de ouders, grootouders, onkels, tantes, grootonkels, groottantes en de vrienden van het dorp mogen meekomen. Ik herinner me een geval, waarbij in het kader van de hereniging van famillie een [size=5]80-tal personen[/size] afzakten naar België. Allemaal asielzoekers natuurlijk! Zelfs een De Croo vond dat overdreven.... Pas gewoon de regel toe. Bij bedrog moet men terugsturen. Dat doet men ook in de Verenigde Staten. En terugsturen met een C-130. Als dit goed genoeg is voor Belgen, dan moet dit ook goed zijn voor bedriegers.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be