Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2005, 14:44   #81
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Postmoderne Flikker
ik weet wel wat sommige zgn. "apen" van mij en m'n vriend denken, maar daar stoor ik me niet aan. Fysiek is ons nog niets overkomen (allebei grote, gespierde kerels), en dat zal nog niet zo snel gebeuren ook.
Enkele bemerkingen/vraagjes toch.

1/ Zeg je hier nu dat, vermits jij je tamelijk goed beveiligd voelt, anderen geen recht hebben van klagen?
2/ Ik hoop voor jou dat jij en je vriend niet in een grote groep "apen" terechtkomen, terwijl er niemand is om je te helpen. Dat is wat mijn vriend meegemaakt heeft, zijn fysieke sterkte was hem niet tot veel nut. Hij is beroofd en vervolgens afgetroefd door een hele bende, met enkele weken werkonbekwaamheid tot gevolg. Gewoon een vervelend bijgevolgje van de multiculturele maatschappij, de moeite niet om over te zeuren, wellicht?
3/ Officiële bedienaars van de eredienst waar vele van die "apen" zich op beroepen of toe bekennen, riepen eerder op om homo's van flatgebouwen naar beneden te gooien. Daar lijkt het Vlaams Belang me klein bier tegen.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 14:46   #82
Egidius

Standaard

Citaat:
Ik geef het toe; ik leef graag goed. Alleen is het een middel, geen doel.
Geen probleem mee. Alleen bepaalt het mee je wereldbeeld. De relativering die jij opbrengt voor sommige vormen van criminaliteit, kan ik om andere redenen niet opbrengen.

Egidius
Oud 19 juli 2005, 14:53   #83
Postmoderne Flikker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Enkele bemerkingen/vraagjes toch.

1/ Zeg je hier nu dat, vermits jij je tamelijk goed beveiligd voelt, anderen geen recht hebben van klagen?
Dat jouw vriend dat tegengekomen is, dat is erg jammer voor hem, alleen ben ik dat nog niet tegengekomen, en daardoor stoor ik me er ook niet aan. Omdat ik me tamelijk veilig voel, heb ik geen recht van klagen. Er zijn genoeg autochtone rakkers die graag een beetje aan homopesten doen, dus in principe zou ik bang moeten rondlopen voor jan en alleman.
Citaat:

2/ Ik hoop voor jou dat jij en je vriend niet in een grote groep "apen" terechtkomen, terwijl er niemand is om je te helpen. Dat is wat mijn vriend meegemaakt heeft, zijn fysieke sterkte was hem niet tot veel nut. Hij is beroofd en vervolgens afgetroefd door een hele bende, met enkele weken werkonbekwaamheid tot gevolg. Gewoon een vervelend bijgevolgje van de multiculturele maatschappij, de moeite niet om over te zeuren, wellicht?
Ik heb evenveel kans om in een groepje skinheads terecht te komen. Bepaalde wijken mijdt ik dan, en 's nachts op de meir zal je m'n vriend en ik ook nooit hand in hand zien lopen.
Citaat:
3/ Officiële bedienaars van de eredienst waar vele van die "apen" zich op beroepen of toe bekennen, riepen eerder op om homo's van flatgebouwen naar beneden te gooien. Daar lijkt het Vlaams Belang me klein bier tegen.

Egidius
Het is maar wat je officiële bedienaars noemt. Ik zie het echter als "leiders van piepkleine fundamentalistische groepjes", zoals je overigens ook bij bepaalde protestantse groeperingen hebt.
Postmoderne Flikker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 14:58   #84
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
achzo , jij gaat op veel plaatsen uit... waar zoal? Stokkem?
Heel Limburg, van Lommel tot Bilzen, tot Riemst, Tongerern, Sint-Truiden, Maastricht en tegenwoordig zelf naar de Fenix in Sittard, der zijn daar vette optredens en ge kunt er zonder problemen binnen smoren, net als in de muziek-o-droom trouwens...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by krizis on 19-07-2005 at 15:59
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Heel Limburg, van Lommel tot Bilzen, tot Riemst, Tongerern, Sint-Truiden, Maastricht en tegenwoordig zelf naar de Fenix in Sittard, der zijn daar vette optredens en ge kunt er zonder problemen binnen smoren, net als in de muziek-o-droom trouwens...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Heel Limburg, van Lommel tot Bilzen, tot Riemst, TOngerern, Sint-Truiden, Maastricht en tegenwoordig zelf naar de fenis in Sittard, der zijn daar vette optredens en ge kunt er zonder problemen binnen smoren, net als in de muziek-o-droom trouwens...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door krizis : 19 juli 2005 om 14:59.
krizis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 15:16   #85
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Heel Limburg, van Lommel tot Bilzen, tot Riemst, Tongerern, Sint-Truiden, Maastricht en tegenwoordig zelf naar de Fenix in Sittard, der zijn daar vette optredens en ge kunt er zonder problemen binnen smoren, net als in de muziek-o-droom trouwens...
ahaaaaa dus ni naar gewoon fuiven waar de meeste allochtonen rondhangen ge moet wel volledig zijn in uw ervaringen he
Oud 19 juli 2005, 15:36   #86
Egidius

Standaard

Citaat:
Bepaalde wijken mijdt ik dan, en 's nachts op de meir zal je m'n vriend en ik ook nooit hand in hand zien lopen.
En dat is OK voor jou? Mijn excuses, in dat soort maatschappij wil ik niet leven.

Citaat:
Het is maar wat je officiële bedienaars noemt.
Een imam. En zijn boek dat ondertussen in de hele Benelux verspreid wordt.

Egidius
Oud 19 juli 2005, 16:23   #87
Postmoderne Flikker
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
En dat is OK voor jou? Mijn excuses, in dat soort maatschappij wil ik niet leven.
Tjah, dan zullen daders van zulke daden moeten opgepakt worden, denk je niet? (allochtonen EN autochtonen)
Citaat:

Een imam. En zijn boek dat ondertussen in de hele Benelux verspreid wordt.

Egidius
Een imam, inderdaad, maar hij leidt een kleine groep fundamentalisten. is 'de weg van de islam' of hoe dat boek ook mag heten, trouwens niet verboden in België?
Postmoderne Flikker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 16:47   #88
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tjah, dan zullen daders van zulke daden moeten opgepakt worden, denk je niet? (allochtonen EN autochtonen)

Een imam, inderdaad, maar hij leidt een kleine groep fundamentalisten. is 'de weg van de islam' of hoe dat boek ook mag heten, trouwens niet verboden in België?
Nee dat is niet verboden hoewel het VB ertegen geprotesteerd heeft.
Oud 19 juli 2005, 18:15   #89
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ge zit hier gewoon te liegen jong, der bestaat geen wijk "klein texas" in Maaseik, ge hebt gewoon het hele onderwerp verzonnen dus ... (er bestond wel een "nieuw texas" in Genk, maar dat is in de jaren '80 gesloopt en daar is nu de parking van het stadion van KRC Genk... ge zijt ne leugenaar... Klein Texas in maaseik LOL

Daar kan ik dus niet tegen, mensen die hier dikke schele liggen te verkopen en de rest probeert met daar energie in te steken, heel deze thread is een FAKE !!!!!!!!!!
Goede avond, ik ben terug.

Ik zie dat jullie een tijdje door zijn gegaan.
Ik zal alles lezen en commentaar geven per bericht dat ik lees.

Ik had dus toch gelijk. Bedank krizis voor het ontmaskeren van een leugenaar. Als we met leugens en verzinsels ons gelijk moeten bewijzen dan kunnen we beter stoppen.
Teerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 18:19   #90
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Gedaan met de vriendelijkheid: scheer haar kaal, de hoer!
je snapt het niet heh

het is niet omdat het een burka is, het is omdat je je gezicht verbergd, dat is verboden, het is een algemeen verbod, maar mensen willen weer de moslim zeehondjes beschermen

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 18:25   #91
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
Voor niet-moslims is het ook bij wet verboden om gemaskerd over het straat te gaan, tenzij bij speciale festiviteiten zoals carnaval, en ook zij kunnen daarvoor gestraft worden; waarom zou die wet dan niet van toepassing moeten zijn voor een moslim-vrouw?
Het modelreglement dat ik enkele berichten geleden kenbaar heb gemaakt is geënt op bestaande gemeentelijke reglementen die enkel tot doel hadden om ook met carnaval de mensen gemakkelijk te kunnen identificeren. Zo zijn of waren er maar enkele hoor en ze dateerden van in de jaren veertig, na de oorlog wel te verstaan, en de jaren vijftig.

Ik heb nooit beweerd dat indien het algemeen wettelijk verboden is om zijn of haar gezicht te bedekken dat voor moslimvrouwen niet zou gelden.
In maaseik heeft men een gelijkaardig reglement als het modelreglement van minister Keulen, en dan moet die vrouw zich daar inderdaad aan houden.
Ik blijf het echter een overdreven maatregel vinden. Het gaat tenslotte maar over een paar vrouwen, waar maakt men zich druk over.
Wie voelt zich bedreigd en onveilig bij het zien van een totaal gesluierde vrouw? Antwoord: mensen die zich bang laten maken door het racistische discours van al even racistische en fascistische groeperingen, partijen of wat dan ook.
Oud 19 juli 2005, 18:39   #92
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke
Het modelreglement dat ik enkele berichten geleden kenbaar heb gemaakt is geënt op bestaande gemeentelijke reglementen die enkel tot doel hadden om ook met carnaval de mensen gemakkelijk te kunnen identificeren. Zo zijn of waren er maar enkele hoor en ze dateerden van in de jaren veertig, na de oorlog wel te verstaan, en de jaren vijftig.

Ik heb nooit beweerd dat indien het algemeen wettelijk verboden is om zijn of haar gezicht te bedekken dat voor moslimvrouwen niet zou gelden.
In maaseik heeft men een gelijkaardig reglement als het modelreglement van minister Keulen, en dan moet die vrouw zich daar inderdaad aan houden.
Ik blijf het echter een overdreven maatregel vinden. Het gaat tenslotte maar over een paar vrouwen, waar maakt men zich druk over.
Wie voelt zich bedreigd en onveilig bij het zien van een totaal gesluierde vrouw? Antwoord: mensen die zich bang laten maken door het racistische discours van al even racistische en fascistische groeperingen, partijen of wat dan ook.

Het gaat er niet om of da nu 1 vrouw is , of 5 , of n heel kudde...
het is het principe, het is gewoon een teken dat men niet bereid is volgens een westers model te leven en hun levensstijl naar hier wil importeren. Het is het principe van gewoon een wet naleven. Net zoals men niet moet zagen als men de hoofddoek moet afdoen op een pasfoto of op school. Wij mogen ook geen pet op hebben.
Oud 19 juli 2005, 18:40   #93
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Teerke , ik heb ook ni gezegd da er GEEN autochtone jongeren zijn die dat gedrag vertonen, ge hebt altijd slecht opgevoede pubers. Maar noemde gij die meisjes die ge toen speels aan hun haren zat ook hoeren als ze u beleefd vroegen om van hun af te blijven? Gooide gij oude vrouwkes omver en begon je op gehandicapten te schelden en slaan? Ik denk dat kattekwaad en dit soort praktijken niet te vergelijken zijn. En het is toch raar dat ik die "groep" neonazis nooit zie opstappen...

Maarja, ontkennen is meestal een van de eerste fasen in het rouwproces zeker? Ik heb nooit zulk gedrag vertoont... en dan noemen ze mij een gevaar voor de samenleving omda ik VB ben. Grappig gewoon...
Neen, dat deed ik niet. Ik vind dat ik niet zo slecht ben opgevoed, maar ik vertooende wel puberaal haantjesgedrag zoals zovelen. Ik ben verheugd om te horen dat er ook mensen zijn die een puberale periode niet hebben gekend. Jij moet een heel gelukkige jeugd hebben gehad. Ik ben een zoon van weerstanders, zowel mijn vader als mijn moeder. Mijn ouders hebben ieder hun kleine bijdrage geleverd tegen het naziregime. Mijn ouders hebben mij altijd geleerd dat ik geen onderscheid moet maken tussen mensen en eerde de kant te kiezen van de zwakken in de maatschappij. En daar ben ik fier op.

Heb je zelf gezien wat je allemaal vertelt, of heb je het van horen zeggen. Ik heb inderdaad andere ervaringen met jongeren van vreemde origine als jij blijkbaar. Ik loop hier al een tijdje rond en heb nog nooit een allochtoon een oude vrouw doen vallen of schelden en slaan op gehandicapten.

Ik heb nergens ontkend dat er problemen zijn met allochtone jongeren, maar ik heb nog nooit zelf problemen gehad. Als er als eens spanningen waren dat werd dat in alle sereniteit en met woorden bijgelegd. Met schelden en roepen kom je nergens.

Wat dat groepje neo-nazi's betreft, ze stappen meestal op in Genk en af in Niel of opoeteren. Zij zijn in totaal met een vijf- of zestal, maar niet altijd allemaal samen. Ze dragen zwarte merkkleding van Landsdale of Londsdale of een andere ...dale, dat weet ik niet precies, maar ik weet wel, en dat heb ik uit artikels uit kranten en ook een weekblad, dat de extreem-rechtse scene dit merk heeft gerecupereerd als zijnde hun handelsmerk.
Oud 19 juli 2005, 18:43   #94
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
praat die apen maar goed kerel..

welke uitlaatklep hebben wij blanke werkende , belastingbetalende hetero's???
Uit welke zinssnede van mijn betoog haal jij dat ik wat dan ook zou goedpraten van die MENSEN.

Jij als superieure alleswetende zwoegende bange blanke man hebt wel degelijk een uitlaatklep, en wat daar uit komt heeft dezelfde kleur als de ideologie die je adoreert.
Oud 19 juli 2005, 18:46   #95
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het was klein Chicago dat ik bedoelde!

onverdraagzame volger van de politiek correcte kerk!

jij woont niet eens in Maaseik, dus kan jij er ook niet over meespreken!!

Of nèèt? kummst diech miech hie gèt goan vertelle out opglabbeek???

Hoe weet jij of ik in Maaseik woon of niet? Wat heeft het al dan wonen op een bepaalde plaats te maken met het kennen van diezelfde plaats?
Oud 19 juli 2005, 18:48   #96
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat gij en andere negationisten hier zo krampachtig proberen goed te praten, is regelrechte straatterreur, en die hebben wij hier nog niet gekend. Het verschil tussen pubergedrag en de (veelal Marokkaanse) straatterreur is:
- dat die vaak gepaard gaat met criminaliteit (stelen van GSM's, afpersing, "tijdelijk overnemen" van faciliteiten in De Ster...)
- dat die altijd in bendeverband gebeurt, door bendes die vaak met de bus van elders komen
- het racistisch karakter (ze zullen nooit ouderlingen van eigen soort pootjelappen, of islammeisjes lastigvallen)
- dat niemand er wat aan doet, want wie iets zegt wordt afgetroefd.

Ik schrijf dit niet zo maar. In Aalst komen sinds enige tijd in het weekend Marokkaanse bendes uit Brussel de uitgaanswijk terroriseren. Ze doen dat als volgt: ze stellen zich op aan twee kanten van een klein steegje en als er een Belgisch meisje doorwandelt wordt ze aangevallen, bepoteld, gekust, bestolen en uitgemaakt voor hoer. Pubergedrag volgens u. Nochtans heb ik nog nooit een Belgische puber op die georganiseerde manier meisjes zien aanvallen. Waarschijnlijk gebeurt dat alleen in uw streek?

De politie moet maar ingrijpen, zegt u? Ach, als die al zou willen tussenkomen wordt ze door negationisten en dwangmatige racisme-schreeuwers als u uitgemaakt voor al het lelijke van de wereld. Die mannen durven, kunnen en mogen al lang niets meer doen, althans niet tegen Marokkaans "kattekwaad". Omdat ze merken dat de burgers het kotsbeu zijn, overwegen ze nu ... camera's in de uitgaanswijk te plaatsen.

Ik ga hier geen privédetails op het net gooien maar ik kan u verzekeren dat dit mij persoonlijk zeer hard treft, en dat ik met uw belachelijke pogingen om deze publieke terreur weg te praten niet kan lachen. Elke politicus die voorstelt om te doen wat moet, kan op mijn stem rekenen; elke burger die de moed heeft om de straatcriminelen persoonlijk aan te pakken zoals het hoort, kan op mijn steun rekenen. En de mening van de goedpraters en de negationisten beschouw ik liefdevol als onnozel pubergedrag: quantité négligable.

Egidius
Leer toch eens lezen wat iemand schrijft. Ik praat niets goed, ik probeer enkel een verklaring te vinden voor dat gedrag.
Oud 19 juli 2005, 18:50   #97
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel
En hoe,toen ze haren neus moest snuiten kon je een dikke snor zien.De tijd van Sheherazade is bullshit man,nooit bestaan,dat waren ontvoerde westersen en verkocht als slaven op de markt die een verplicht nummertje moesten opvoeren.
Wat we wel binnenkregen is Ali Baba en de 100000000 rovers
Een heel erg volwassen en gemotiveerd bericht. Proficiat!
Oud 19 juli 2005, 18:51   #98
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
@Krizis:

Diech most diene stom moul toehouwe ! gank ma gèt goan spiele met dien broun voellèp

RAUK DIECH NOCH EINE OF TWIE DIKKE EN HOUW DIEN STOM KLEP TOE VOEL GANET
Als je gaat schelden op eender wie op dit forum, dan kan je beter afhaken. Er zijn mensen die een serieuse diskussie willen houden.
Oud 19 juli 2005, 18:52   #99
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik vebeter u gewoon, ik heb niets gezegd dat niet waar is, jij wel, als je niet eens tegen verbetering kan, dan kan je hier beter vertrekken. En neen, ik woon neit in Maaseik, maar ik kom er dikwijls zoals ik al zei, en ik wist dat er oiets als "klein Texas" in Maaseik niet bestond, heb jij dan al moeite dat ik je dan verbeter? Ik kan er wel zeker over meespreken, 't is amper 10km van onze voordeur... btw, van klein Chicago heb ik ook nooit gehoord, dat is dus ookal verzonnen, zoniet, geef me dan maar eens een URL, ik ken Maaseik wel hoor, en van klein Chicago heb ik nooit gehoord, als je je al vergist over de naam van de wijk, dan zal je ook wel fout zijn met wat je gezien hebt... je wil gewoon iets slechts komen zeggen over allochtonen zodat iedereen er begint over te kakken...
Ik denk dat dat op mij bedoeld was. Ik heb trouwens geantwoord.
Oud 19 juli 2005, 18:54   #100
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke

Ik heb altjd geweten dat men niet onherkenbaar over het straat mag gaan maar bon, 'k ben jurist dus goed mogelijk dat dat enkel lokaal en niet nationaal geldt. Punt is inderdaad dat als die wetgeving in dat dorp zo is, dat ze zich daar maar naar hoort te schikken. Wil ze dat niet, dan moet ze de boetes er maar bijnemen of moet ze maar verhuizen. Simpel nietwaar...
Over de wenselijkheid van zo'n wet: die wet is niet specifiek voor die vrouwen ontworpen en het lijkt me evenmin opportuun om speciaal voor die vrouwen een uitzondering te gaan maken (anders kan iedereen uitzonderingen gaan opeisen). Onlogisch lijkt zo'n wet me in ieder geval niet. Puur op veiligheid gezien, is het inderdaad niet aangewezen om iedereen onherkenbaar over de straat te laten lopen. Voel ik me bedreigd als ik zo'n vrouw over straat zie lopen? Absoluut niet; 'k voel eerder medelijden met dat mens... Niettemin moet zij net zozeer als ik de wet opvolgen...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be