Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: welke drug maakt zowel rechtstreeks als onrechtreeks genomen het meeste slachtoffers
cannabis 1 2,70%
alcohol 19 51,35%
heroine 7 18,92%
geld 10 27,03%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juli 2005, 01:27   #81
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
Tja, als multimiljardair kun je wel eens een paar slordige miljoenen uitgeven aan een goed doel.
Sommigen doen het misschien zelfs vooral om hun eigen imago wat op te poetsen, vrees ik. Van kijk eens, kijk toch eens wat wij allemaal voor de armen doen.
Dat geloof ik best, maar ik denk niet dat alle multimiljardairs/miljonairs zo zijn.
Oud 19 juli 2005, 01:27   #82
King of beggars and fleas

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Ach Drommie,zonder die Arbeid was er de bijbel wel om de lege momenten op te vullen.Werk is belangrijk maar HOE belangrijk?
juist grellig maar vergeet niet dat er in de bijbel staat " ga en vermenigvuldig u" - seks is ook iets heel goed om de lege momenten te vullen .
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 01:28   #83

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Dat geloof ik best, maar ik denk niet dat alle multimiljardairs/miljonairs zo zijn.
Idd allemaal over één en dezelfde kam scheren is nooit ok. Ik heb zelf ook toffe rijkaards gekend hoor. En nu ga ik in alle geval slapen. Slaapwel allemaal.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 19-07-2005 at 02:32
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Idd allemaal over één en dezelfde kam scheren is nooit ok. Ik heb zelf ook toffe rijkaards gekend hoor. En nu ga ik in alle geval slapen. Slaapwel allemaal.[/size]

[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 19-07-2005 at 02:31
Reason:

Citaat:
Idd allemaal over één en dezelfde kam scheren is nooit ok. Ik heb zelf ook toffe rijkaards gekend hoor. En nu ga ik slapen. Slaapwel allemaal.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Idd allemaal over één en dezelfde kam scheren is nooit ok. Ik heb zelf ook toffe rijkaards gekend hoor.[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 juli 2005 om 01:32.
Oud 19 juli 2005, 01:31   #84
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Idd allemaal over één en dezelfde kam scheren is nooit ok. Ik heb zelf ook toffe rijkaards gekend hoor.
Goed King,maar voor strijd tegen die mottige Hollanders en janetten van makelaars die met een smak geld gaan lopen bij iedere transactie!!

Daar kan je een hoop arme sukkelaars van helpen!

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 01:35   #85
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
juist grellig maar vergeet niet dat er in de bijbel staat " ga en vermenigvuldig u" - seks is ook iets heel goed om de lege momenten te vullen .
En nog geen klein beetje.

[size=1]En nu kruip ik naar bed-lehem, welterusten beste mensen, en tot morgen.[/size]
Oud 19 juli 2005, 01:37   #86
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nog geen klein beetje.

[size=1]En nu kruip ik naar bed-lehem, welterusten beste mensen, en tot morgen.[/size]
Goodnight to you,goodnight to everybody of this nice forumi

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 07:28   #87
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
De kleur is al goed, nu nog LEEUWEKOP schrijven.

By the way, door de geldzucht van de rijken sterven er meer mensen dan door alle andere middelen samen.
Hi Leo,
Ik denk dat U zich vergist (of kan dat niet?)... LEEUWENKOP...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 07:42   #88
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet zo. zonder die gulle personen zouden vele arbeiders ook de kans kunnen hebben om zelf te ondernemen en voor hun eigen kapitaal te werken ipv voor dat van een ander en verder hadden ze dan misschien op latere leeftijd ook eens gul kunnen doen. Uit eigen naam dan.
Tja, de mensheid heeft meer behoefte aan moedwillige behoeftigen die wel de halve wereld gaan bereizen... Die zelfs van de dop gesmeten werden en dat voor 3 jaar...
Dat soort mensen zorgt er natuurlijk voor dat iedereen een beter leven krijgt...
Volgens mij zijn juist die mensen het meest verslaafd zijn aan geld... Ze willen het zelfs hebben zonder er een poot voor uit te steken... Het zijn anderen die het moeten doen... (men kan 'geld' in dit geval ook vervangen door een 'goed, zorgeloos, werkloos, pamperleventje')... En ja, als men dat zo ook bekijkt, dan is geld (of dat pamperleven) inderdaad de grootste verslaving...

Laat ons in het vervolg de profiteurs pamperfielen noemen...
Oud 19 juli 2005, 07:48   #89
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
wat denken jullie dat de beste omschrijving zou zijn van deze nieuwe pathologie

drugsverslaafden noemen we toxicomanen ...
en bij geldverslaafden kunnen we dan spreken van plutomanie dus of anders kunnen we het hebben over plutofielen ?

Het [size=4]vws [/size]wil in ieder geval ervoor streven dat deze nieuwe pathologie door de medische wetenschap ook als dusdanig wordt erkend
Voor mensen die nog geen kennis hebben kunnen maken met het VWS plaats ik hieronder een foto van die 'organisatie'...

Zeven man en een paardenkop...
[size=1](volgens sommigen is het een leeuwenkop... Maar van waar komen dan die paardenvijgen?)
[/size]
Moest men virtueel met paardenvijgen kunnen smijten... ik had het zitten
[edit]
[size=1]After edit by CHIPIE on 19-07-2005 at 08:50
Reason:

Citaat:

en bij geldverslaafden kunnen we dan spreken van plutomanie dus of anders kunnen we het hebben over plutofielen ?

Het [size=4]vws [/size]wil in ieder geval ervoor streven dat deze nieuwe pathologie door de medische wetenschap ook als dusdanig wordt erkend
Voor mensen die nog geen kennis hebben kunnen maken met het VWS plaats ik hieronder een foto van die 'organisatie'...

[size=1](volgens sommigen is het een leeuwenkop... Maar van waar komen dan die paardenvijgen?)
[/size]
[/size]

[size=1]After edit by CHIPIE on 19-07-2005 at 08:49
Reason:

Citaat:

[/size]
Moest men virtueel me paardenvijgen kunnen smijten... ik had het zitten
[/size]

Citaat:

Voor mensen die nog geen kennis hebben kunnen maken, plaats ik hieronder een foto van die 'organisatie'...

[/size]
Moest men virtueel me paardenvijgen kunnen smijten... ik had het zitten
[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 19 juli 2005 om 07:50.
Oud 19 juli 2005, 08:32   #90
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
[size=1][/size]
Zelf doe je niets anders dan virtueel met spitmuizestronten smijten
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 08:55   #91
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Je bent de gevaarlijkste nog vergeten : religieus fanatisme.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 10:25   #92
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Voor mijn part mogen ze er eentje paffen, pintje drinken ook en alle twee samen ook nog.
Maar er zijn er niet zovelen die dat kunnen in de perken houden. Ze zijn er ja.

Het probleem is dat de nieuwe gebruikers dat ook denken van zichzelf, dat ze die controle gaan blijven houden.
En daar vallen ze nogal door de mand. Ik lees hier ergens dat ze dat voor de lol gingen kopen en verkopen op school; anders doet een ander dat wel zeggen ze.
Idd, altijd wel iemand. Maar waarom deden zij het? Om dezelfde reden van de meesten die dat doen en dat is om "de man" te zijn. Mister populair met de ballen aan zijn lijf en grieten aan elke vinger. Daarom!
Naarmate het sukses en de vraag groeit (en die groeit natuurlijk) beginnen ze er een aardig zakcentje aan over te houden. O het kan geen kwaad, nee maar dat ander spul waar zoveel vraag naar is dat brengt nogal wat meer op, dus dat pakken ze er om den duur wel bij.
Het loopt als vanzelf om den duur. Naarmate de tijd verstrijkt gaan er al eens een paar de pijp uit "hun eigen schuld ze gebruikten veel te veel" . Tja wie gaf het hun?

In 9/10 gevallen valt de controle links of rechts wel weg. Die 1/10 die het kan bevestigen dat hij het wel onder controle kan houden is dan een reclame bord voor al de anderen. "kijk naar hem, al zo lang en hij ziet er nog goed uit!" Oké, zeggen ze dan "geef me nog een zakske" en afkicken is voor later, veel later en altijd later. Zo rond hun 35 �* 40 jaar denken ze er serieus aan als ze hun klop al gehad hebben en de zeis al aan het zwaaien is.

Blijf er gewoon af!

Remember; als de stem zakt en het beven begint zit je al ver over de helft van wat je nog overschiet.
BULLSHIT, de reden waarom ik dat bvb. een tijdje verkocht heb op kot, net zoals zoveel anderen is omdat wij er heilig van ivertuigd zijn da cannabis gelegaliseerd moet worden... 't is puur uit idealisme, het is echt neit om "de man" uit te hangen, écht niet, want je zegt dat toch niet rond, enkel de mensen die weit smoren weten je kot zijn... jij beweert dat ik mister popupar was, lol, NEEN, geen enkel van die mannend ie verkocht, wij doen het niet voor "de fame" lol, en voor meiden, lol, je kent vrouwen zeker niet, die vinden dat maar niks... en je suggerreert ook dat we op den duur andere drugs zoudern verkopen! TOTALE ONZIN, ik zweer bij cannabis en heb nooit een andere drug verkocht, net zoals de rest, enkel cannabis, daar is ook helemaal gn vraag naar ookal was er die had ik het niet gedaan, het ging enkel om cannabis, en tis neit dat die vraag groeit ofzo, ik keek niet naar de vraag, ik wist gewoon dat er mensen waren die wiet wilden voor in de week de woensdag achter de les ene te gn smoren in't park ofzo... ewel, dan namen wij elk weekend op de trein een 50 gram mee nr kot zoals dat door honderden studenten gebeurde elke weekend... je rook ze zitten op de trein en je suggereert ook dat er na een tijd een paar "de pijp uit gingen" ook BULLSHIT, buiten 1 persoon met 3 vakken 2e zit weet ik dat ze allemaal geslaagd zijn van 't jaar ... en die mensen zijn écht niet de pijp uit... lol integendeel, binnenkort zijn dat allemaal industrieel ingenieurs... nu gij!
Je sugereert dat we na een tijd zouden overschakelen op andere drugs, welnu, ik kan je het tegendel beweren, er heerst een duidelijke mentaliteit onder studenten die weten dat ze het bij soft-drugs houden, der is geeneen dat ik ken dat coke snuift of eender wat op kot, dat is ook totaal geen sociale drug, we rookten vaak samen een joint... je teert op de stepping stone theorie, welnu, ik je zeggen dat dat bullshit is, er is totaaal geen behoefte aan iets anders...

Jij beweert van 9/10 van de mensen die cannabis roken al tegen hun 35ste sterven ofwat? En ik hoor dan bij de 1/10 die het wel "onder controle" kan houden, lol waar haal je die cijfers, de www.vad en de www.cad.be vertellen we wel heel wat anders... zelfs het wereldgezondheidsrapport van de VN (opgested door wetenschappers van over heel de wereld) stelt dat het roken van cannabis veel minder schadelijk is dan het drinken van alcohol, check hetzelf! Cantussen onder studenten, daar zou mee gelachen mogen worden en goedgekeurd, terwijl een jointje opsteken na een lange dag les in de Aula dan weer "not done" is ...

Je hebt het op een bepaald moment ook over afkicken? Uhm, het gaat dus wel over cannabis hé, niet over alcohol of xtc, om een voorbeeld te geven, we roken vanaf de maand juli (vanaf werchter, na de examens) altijd keiveel hier thuis om de vakantie in te zetten... dat is dan dagelijks, net zoals anderen dagelijks een pintje gn drinken op een terras en tegen 8 augustus vertrek ik op vakantie voor 2 weken naar Tunesië, daar ga ik dus niet roken, zonder problemen, van afkick is geen sprake, je weet nie over wat je't hebt... cannabis is niet voor niets een soft drug en alcohol een hard drug... ik ben al eerder gewoon van de ene op de andere dag gestopt gestopt met smore, bvb, een maandje zolang de examens duren, totaal zonder een probleem en ik ben écht geen uitzondering, de labiele personen zijn de uitzonderingen... ga eens een coffeeshop binnen in Maastricht bvb. en trek je ogen open, der zitten daar echt geen marginalen hé, sommige mensen in kostuum, mensen die als bedienden werken, gemeente-arbeiders, ... een gezonde mix, 't is net zoals op café... jij hebt een bepaald beeld van cannabis in je hoofd dat je niet wil veranderen en je kan niet op tegen de waarheid...
voor meer objectieve informatie:
http://www.cannabis-belgie.com

De reden waarom je denkt dat cannabis-gebruikers een marginale groep zijn die het niet ver schoppen in het leven is omdat dat de enige zichtbare groep is, de anderen kunnen zich moeilijk uiten als cannabis, wij moeten het meesal zwijgen voor thuis, voor het werk dat we later gn krijgen, ik voor het jeugdhuis waar ik bij ben ... gewoon omdat het sociaal onaanvaard is. Enja, daarom zie je alleen maar marginalen, zij hoeven dat voor niemand te zwijgen, maar zij zijn de minderheid...

Ik zal nog eens aan u denken op 35 - 40 jarige leeftijd als ik mijn eigen engeneering-bureau heb (droom, droom) en dan zal ik noge eens een dikke pief van mijn eigen teelt opsteken... CANNAFOOB!

Ten slotte, mijn recht eindigt waardat van anderen begint, dus zolang ik een joint rook in de achtertuin buiten zie ik niet in wat daar crimineel aan is...
Oud 19 juli 2005, 10:28   #93
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zou weed toch niet onder drugs vallen?
Mss eens onderstaand bron raadplegen...

Dat valt inderdaad onder de noemer drugs, en 't wiet, (weed is engels). Cannabis is inderdaad SOFT drugs en alcohol HARD drugs, die soft en hard impliceert dus ook de enventuele nadelige gevolgen...
Oud 19 juli 2005, 10:48   #94
Chipie
Banneling

Standaard

Hier wordt door sommigen met grote stelligheid beweert dat cannabisgebruik bij manier van spreken niets dan voordelen heeft...
Het kan zijn... maar ik vraag me dan af zijn die mensen van de druglijn dan onnozelaars?
Citaat:
[size=3]Risico’s van cannabisgebruik[/size]

Op korte termijn

* Cannabis versterkt de stemming van het moment. Wie zich slecht voelt, kan zich nog slechter gaan voelen. Bij mensen die psychisch kwetsbaar zijn of aanleg hebben voor psychotische stoornissen, kan cannabisgebruik de problemen uitlokken of verergeren.
* Een cannabisroes maakt het gebruikers moeilijker zich te concentreren, logisch na te denken en iets te onthouden. Cannabis en werken, studeren of verkeer gaan dus moeilijk samen, ook al hebben gebruikers soms de indruk dat alles vlotter gaat.
* Cannabis doet je bloeddruk dalen en zorgt voor een snellere hartslag. Dat kan gevaarlijk zijn voor mensen met hartproblemen.
* Door een te hoge dosis THC kan je duizelig en misselijk worden en soms zelfs flauwvallen. Dat risico bestaat vooral als je cannabis eet, omdat je dan minder goed kan inschatten hoeveel THC je binnenkrijgt.
Een te hoge dosis THC kan ook een heleboel negatieve gevoelens opwekken, zoals hevige angstgevoelens, paniekaanvallen, neerslachtigheid, rusteloosheid, verwarring en hallucinaties. Die negatieve gevoelens, waardoor je ‘flipt’, kunnen in de dagen of weken nadien terug de kop op steken.

Op lange termijn

* Langdurig en veelvuldig cannabisgebruik vermindert het concentratievermogen, het geheugen en de leerprestaties. Na het stoppen met gebruiken kunnen deze problemen nog enkele maanden aanhouden voor ze verdwijnen.
* Wie veel en vaak gebruikt, kan er geestelijk afhankelijk van worden. Dat betekent dat cannabis centraal komt te staan in je gedachten, gevoelens en activiteiten en dat je er moeilijk mee kan stoppen.
* Langdurig cannabisgebruik houdt geen risico in voor lichamelijke afhankelijkheid, maar kan de gezondheid wel schaden. Roken is slecht voor de gezondheid. Dat geldt ook voor cannabis roken. Een joint bevat veel meer teer dan een sigaret. Zelfs wie cannabis puur rookt (zonder tabak), krijgt veel meer teer binnen. Daarom loop je het risico om een longziekte (bronchitis, longkanker, ziekte aan de luchtwegen) of hartproblemen te krijgen. Bovendien inhaleren veel cannabisrokers de rook dieper, wat de schadelijkheid nog vergroot. Wie cannabis met tabak rookt, kan ook lichamelijk afhankelijk worden van de nicotine uit de tabak.
http://www.druglijn.be/info_drugs/drugsABC/cannabis/risicos_gebruik.html

Als ik dat allemaal lees, stel ik me toch een paar vragen...
Bv waarom zoveel geld steken in anti-tabakcampagnes, publiciteit verbieden, F1-koersen verbieden enz., als cannabis roken zonder probleem mag (wordt zelfs gepromoot door bepaalde politici)...
Of zal dat gevaar 'van dat roken' ook een leugen zijn van de druglijn?...
Oud 19 juli 2005, 11:03   #95
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

ze zouden chipie eens 'n halve spacecake moeten laten eten zonder dat ie het doorheeft...

hihihi.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 11:44   #96

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ze zouden chipie eens 'n halve spacecake moeten laten eten zonder dat ie het doorheeft...

hihihi.
Volgens mij heeft deze spitsmuis een paardemiddel nodig om de schellen van zijn ogen te doen afvallen. LSD bevoorbeeld.

Hoe zit het trouwens met het antwoord op mijn vraagjes chipie ?

en waar blijven de quootjes waar ik en @lpha zouden beweert hebben dat iemand in dienst nemen helemaal niet zou mogen ?[edit]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 19-07-2005 at 12:45
Reason:

Citaat:

hihihi.
Volgens mij heeft deze spitsmuis een paardemiddel nodig om de schellen van zijn ogen te doen afvallen. LSD bevoorbeeld.

en waar blijven de quootjes waar ik en @lpha zouden beweert hebben dat iemand in dienst nemen helemaal niet zou mogen ?[/size]

Citaat:

hihihi.
Volgens mij heeft deze spitsmuis een paardemiddel nodig om de schellen van zijn ogen te doen afvallen. LSD bevoorbeeld.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 juli 2005 om 11:45.
Oud 19 juli 2005, 11:47   #97

Standaard

Maar uiteindelijk stel ik vast dat de meeste mensen hier de clou totaal niet doorhebben.

[size=6]Geld IS immers de drug die onmiskenbaar het meeste slachtoffers maakt ... Er is geen gevaarlijker drug dan geld ![/size]
Oud 19 juli 2005, 11:56   #98

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Ik heb wel eens een lezing gevolgd van een eminent toxicoloog. Die mensen doen dat soort onderzoek in mijn plaats. Daarenboven heb ik ooit 2 heroïnomanen kortstondig (iets erna zaten ze in de gevangenis) gekend van wiens gebruik het problematisch karakter moeilijk duidelijker kon zijn. Twee straten verwijderd van mijn woonst verblijft nog zo'n kleine kolonie toxicomanen waarvan ik echter niet kan zeggen waaraan ze zitten maar die wel het hele gamma aan problematisch gedrag etaleren.

Maar als u wil mag u mij steeds komen aantonen dat een "niet-problematisch gebruik" van cocaïne en heroïne mogelijk is. Ik wil wel eens kijken of we geen experiment kunnen opzetten.
Sorry Rene ik had deze post van je nog niet gezien. Wat dat experiment betreft ben ik bereid om eventueel die uitdaging aan te gaan. Maar wat stel je bvb voor ?

Verder ....

Het probleemgedrag dat je omschrijft - ik ontken niet dat het veel voorkomt en in veel gevallen klopt. Je vergeet echter dat daar waar er geen problemen zijn bij eventueel gebruik dit meestal daardoor net niet gerechtelijk vervolgd wordt en dus zodoende niet in de statistieken terecht komt.

Het is zo n beetje vergelijkbaar met marrokanen - pikken ze een fiets dan staat het natuurlijk in de gazet - maar als een marokaan een oud vlaams vrouwtje de straat over helpt dan zal geen enkele krant daar melding van maken. Politie en eventueel pers wordt er immers ( gelukkig ) slechts bij gehaald indien er problemen zijn of criminele feiten worden gepleegd.
Oud 19 juli 2005, 12:01   #99
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hier wordt door sommigen met grote stelligheid beweert dat cannabisgebruik bij manier van spreken niets dan voordelen heeft...
Het kan zijn... maar ik vraag me dan af zijn die mensen van de druglijn dan onnozelaars?
[/url]
Als ik dat allemaal lees, stel ik me toch een paar vragen...
Bv waarom zoveel geld steken in anti-tabakcampagnes, publiciteit verbieden, F1-koersen verbieden enz., als cannabis roken zonder probleem mag (wordt zelfs gepromoot door bepaalde politici)...
Of zal dat gevaar 'van dat roken' ook een leugen zijn van de druglijn?...
Het gevaar van roken heb ik en zal ik ook nooit ontkennen... eengemiddelde bevat 4x zoveel teer als een sigaret, maar cannabis kan je op meerder manieren gebruiken... de meest opkomende is verdampen met een vaporizer, hierbij vervalt het argument dat het slecht is voor je longen want je rookt niet en er komt dus géén teer vrij... http://www.marijuanavaporizer.com/ om amar één voorbeeld te geven, neem anders maar een kijkje op google en zoek naar vaporizer... verder kan je er ook thee van maken, pannekoeken, koekjes, wafels... kortom alles waar boter aan te pas komt kan je er mee maken... de uitleg van de druglijn is allemaal in't slechtse geval, als je de uitleg van alcohol zou bekijken kom je ongeveer op 't zelfde neer... ik kan ervan meepraten en ik heb me nog nooit slecht gevoeld van cannabis, ookzo mijn kameraden die dat smoren, dat zijn er zoveel en geeneen die oiit slecht is gegaan ofzo... ik zeg niet dat het fabeltjes zijn, maar ik heb het alleen nog nooit meegemaakt... kijk, wij zijn allemaal ongeveer beginnen met roken rond ons 15e en zijn nu 23 tot 25 jaar en zijn zowat allemaal afgestudeerd op hogeschool of unief, dus zo slecht kan het niet geweest zijn hé...
Oud 19 juli 2005, 12:06   #100
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:

en waar blijven de quootjes waar ik en @lpha zouden beweert hebben dat iemand in dienst nemen helemaal niet zou mogen ?
Komt er kortelings aan (ik moet er nog wel aan beginnen... deze nacht mss)...
En wilt mijn pamperfieltje zijn vraagjes nog eens herhalen (mss kunt U tegelijkertijd ook antwoord geven op mijn vraagjes ivm uw probleem met de RVA?)...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be