![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Monarchie rijmt niet op democratie!
Ook de acties van Voorpost tegen 175 jaar belgique werden steevast met veel machtsvertoon de kop ingedrukt. NVA zou zich beter aansluiten bij de Voorpost acties: met hoemeer actievoerders we zijn hoe moeilijker het wordt om dergelijke acties te fnuiken. Toch proficiat met de actie! Volgende anti-belgische actie: Zondag 25 september: De “belgen” herdenken dan de opstand, de revolte en de muiterij van 1830 op het Martelarenplein te Brussel. Voor ons DE gelegenheid tot manifesteren voor Vlaamse onafhankelijkheid. Hier moeten we massaal aanwezig zijn. De herdenking van deze muiterij is een provocatie voor ons volk! [/font] Wij wensen dat de toestand van voor de belgische muiterij opnieuw hersteld wordt. Met een onafhankelijk Vlaanderen terug naar de eenheid van de Nederlanden.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door johan : 22 juli 2005 om 11:49. |
|||
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() En wat als nu eens verschillende organisaties op verschillende plaatsen tegelijk op die dag zouden gaan actievoeren? Dubbele vangst!
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ben present op alle akties als ik kan, van wie ze ook uitgaan: VVB, TAK, Voorpost, N-VA, NSV, NJSV, ... Ik had trouwens een Voorpost-aktie verwacht op de 21ste. Ik dacht dat niemand iets wilde zeggen uit schrik voor een lek maar blijkbaar was er inderdaad niets, jammer. |
|
![]() |
![]() |
#84 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Het is belangrijk dat we onze gedachtengang doorgeven aan de jeugd zodat zij de strijd kunnen verder zetten als het in ons leven niet moest lukken.Want anders wordt de jeugd zeker en vast in slaap gebracht door de anastesisten euuuuhhh belgicisten.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 22 juli 2005 om 12:57. |
|||||
![]() |
![]() |
#85 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12. |
|
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() mooie actie
ook als VB'er kan dit gezegd worden. Wat we beiden zeker gemeen hebben is dat die monarchie zo rap mogelijk moet afgeschaft worden. Het kan en mag niet zijn dat een paar mensen die toevallig geboren zijn en familie zijn van Albert zomaar ettelijke miljoenen krijgen door niets te doen, buiten wat handjes schudden. Uiteraard is het logisch dat deze profiteurs het behoud van België willen, dit is immers hun levensverzekering. Dat BUB'ers met de Belgische vlag staan te zwaaien zal Albert wel leuk vinden. Het toppunt is dat gans die monarchie eens geen deftig Nederlands kent, het kaloten zijn en ze nogal neerkijken op het gewone volk. Thuis zal je ze nooit zien boeren of nopri cola drinken, laat staan niet met 2 woorden spreken. Snobvolk pur sang. Het feit dat jullie opgepakt werden voor een wreedzame betoging (wat jullie democratisch recht is) toont aan hoe fascistisch het er wel aan toe kan gaan. Andersdenkenden die hun mening uiten worden een uur vastgehouden. Ach ja het zijn vooral bomma's en bompa's die de koning nog wat steunen, dat blijft niet duren natuurlijk. |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dus moeten ze het wel doen met BuB-like acties.
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En toch weer leuk dat u onze actie steunt tegen de monarchie. |
|
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Laat mij uw geheugen even opfrissen. Zonder CD&V/N-Va was er geen Vlaamse regering. Uw partij-tje heeft paars gedepanneerd op voorwaarde dat ze in de federale een simpel arrest van de raad van state uitvoeren die zegt dat de kieskring Brussel Halle Vilvoorde ongrondwettelijk is. Met veel heisa heeft uw partij-tje een akkoord laten tekenen waarin de onverwijlde splitsing primair stond. Leterme heeft het zelfs in die woorden geschreven in het regeerakkoord [size=7]VAN DE VLAAMSE REGERING![/size] [size=7][/size] Daarzonder, geen Vlaamse regering dus. En dat brengt de bal naar de Vlaamse regering. (en niet de federale, zoals het kennelijk uw revisionistisch versie is geworden) Echter, BHV is niet gesplitst... Het zou eerst 5 minuten duren, daarna tot voor de zomer, daarna werd het al na de zomer, enzoverder enzoverder, en nu is het al niet meer voor deze termijn. Di Rupo heeft na de BHV heisa verklaart dat er geen communautaire debatten meer mogen gevoerd worden deze regeertermijn. Stapel dus maar al de rest van het Vlaamse programma, zoals een economisch gezond maken van Vlaanderen maar terug op. Want dat is onmogelijk zonder homogene bevoegheidspakketten. Een Vlaams Nationale partij zou uit de regering zijn gestapt. Gelukkig voor België, is uw partij geen Vlaams Nationale, maar een goeie ouwe Tsjevenpartij zoals we de CVP al altijd gekend hebben, en is de N-Va een lege Spirit-doos geworden, met Bourgouis en De Wever allebei de nieuwe Hugo Schiltz'en van de 21ste eeuw. Als u er al niet in slaagt om simpelweg de toepassing van grondwet hard te maken met uw huidige parlement-vriendjes (SP-A en VLD), wat zit jij nog belastingsgeld te verspillen te ijveren voor een splitsing van de NMBS, economische bevoegheden, en .... ik durf het bijna niet meer te typen... een eigen sociale zekerheid en Vlaams kindergeld. Uw partij heeft niets gerealiseerd van haar Vlaamse beloften en iets later vraagt u dan steun voor een actie waarin u net weer straffe taal spreekt zoals het einde van de monarchie? Komaan, beste Giserke, laat de mensen toch niet lachen.
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben jullie nog geen videokamera's, klein en diskreet genoeg, om achteraf aan te tonen wie overdrijft?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
#92 | ||||||||
|
![]() Citaat:
![]() Waarom stemmen die dan niet op partijen die hun vaderland weer één willen maken? Na de selectief aangehaalde opiniepeilingen, worden nu ook al toeristen en recreanten ingeschakeld voor het vaderland ... Citaat:
Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 22 juli 2005 om 16:34. |
||||||||
![]() |
![]() |
#93 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#95 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#96 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Schitterend. Ik vraag me wel af of de behandeling even zacht zou zijn als het andersom was.
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ja, op die manier... |
|