Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2005, 12:31   #81
cashflow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
LOL

een wereldburger die een regio van 10 miljoen nog eens wil halveren?

hmmmmmm

UNIEK!
HALVEREN? waar heeft u dat idee opgedaan? Ik heb nog niemand een voorstel weten doen om te "halveren"
cashflow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 12:39   #82
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Correct me if I'm wrong, maar Vlaanderen krijgt nooit 750.000 mensen bij mekaar voor een viering ter hare ere. Hoeveel komen er af naar dat gedrocht op de ijzervlakte bv.? ....
In verhouding tot de omvang van de subsidies die de belastingbetaler financiert voor al die vieringen, zijn er ONEINDIG méér deelnemers aan de Ijzerbedevaart (die immers kwasi géén subsidies krijgt), dan aan die héél zwaar gesubsidieerde Belgische vieringen.

Overigesn, als we ook eens appelen met appelene vergelijken, en de 11de en de 21ste julie naast elkaar zetten, dan komen er én relatief gezien, én in absolute aantallen méér mensen naar de 11de juli.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 13:05   #83
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

cashflow, mooi onderschrift.
logica is mannelijk
intuiïtie is vrouwelijk

taalgebondenheid is in mijn opinie iets anders.
van wie komt dit citaat?
hoe meer talen je kent, hoe vrijer je bent.
Sundancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 13:53   #84
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cashflow
HALVEREN? waar heeft u dat idee opgedaan? Ik heb nog niemand een voorstel weten doen om te "halveren"
te naasten toe a peu pres
Oud 24 juli 2005, 13:54   #85
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
In verhouding tot de omvang van de subsidies die de belastingbetaler financiert voor al die vieringen, zijn er ONEINDIG méér deelnemers aan de Ijzerbedevaart (die immers kwasi géén subsidies krijgt), dan aan die héél zwaar gesubsidieerde Belgische vieringen.

Overigesn, als we ook eens appelen met appelene vergelijken, en de 11de en de 21ste julie naast elkaar zetten, dan komen er én relatief gezien, én in absolute aantallen méér mensen naar de 11de juli.
wat moet er dan gefinancied worden aan de ijzerbedevaart? moeten men gratis sandalen weggeven of zo?
Oud 24 juli 2005, 14:36   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wat moet er dan gefinancied worden aan de ijzerbedevaart? moeten men gratis sandalen weggeven of zo?
Ik vind het idd ook logischer dat de hoerenlopers van Laeken gesponsord worden met vele miljarden.
Oud 24 juli 2005, 15:05   #87
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik vind het idd ook logischer dat de hoerenlopers van Laeken gesponsord worden met vele miljarden.
Beetje fatsoenlijk blijven he. En indien dat niet kan, want je bent nu het eenmaal zo gewend, hou het dan tenminste een beetje luchtig. Waarom het woord hoerenloper gebruiken wanneer je het ook kan hebben over Paola, la cuisse légère de Belvédère.
Oud 24 juli 2005, 17:37   #88
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
welke bronnen bedoel je precies?
Och in archieven en oude statistieken en naslagwerken kom je nog veel verrassingen tegen hoor...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2005, 19:00   #89
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Och in archieven en oude statistieken en naslagwerken kom je nog veel verrassingen tegen hoor...
Ik heb helaas niet de tijd om me daar op te storten, wees eens sympathiek en enlighten me.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by gm10 on 24-07-2005 at 20:00
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ik heb helaas niet de tijd om me daar op te storten, wees eens sympathiek en enlighten me.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ik heb helaas niet de tijd om me daar mee in te storten, wees eens sympathiek en enlighten me.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door gm10 : 24 juli 2005 om 19:00.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 00:09   #90
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LOL

een wereldburger die een regio van 10 miljoen nog eens wil halveren?

hmmmmmm

UNIEK!
Ja jong, en als ik het antwoord op de tweede vraag van de enquete (deze waarover Albert wijselijk niet sprak) goed begrepen heb, zijn 65% van de Vlamingen dit soort van wereldburgers.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 00:14   #91
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

België is zoooo populair dat onze vorst de allereerste koning in Europa is die met statistiekjes probeert te bewijzen dat België zoooo populair is.

Als de Nederlandse koningin op de Nederlandse nationale feestdag zou afkomen met een speech waarin ze zich voornamelijk bezichhoudt met het bewijzen van het nut van het voortbestaan van Nederland, dan zou ze prompt worden afgezet wegen geestesziek...

En u ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 08:39   #92
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Huh? Onzin. Als dat zo is dan kan je me ongetwijfeld aantonen waaron de Walen zonder transfers langer zouden leven, vanzelfsprekend met empirisch bewijsmateriaal.
baarlijke bull shit: jij moet bewijzen dat de levenexpectantie gerelateerd is met de transfers...jij bent met deze zever begonnen...

BTW: ik vond de levensexpectantie van onze zuiderburen zowat de meest pathetische argumentatie tot behoud van deze dwaze en onrechtvaardige transfers (die je dus openlijk toegeeft)
Oud 25 juli 2005, 09:46   #93
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ja jong, en als ik het antwoord op de tweede vraag van de enquete (deze waarover Albert wijselijk niet sprak) goed begrepen heb, zijn 65% van de Vlamingen dit soort van wereldburgers.
MEt dien verstande dat ze zichzelf niet tot wereldburgers uitroepen, er zit dus toch enige bescheidenheid in
Oud 25 juli 2005, 09:48   #94
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
baarlijke bull shit: jij moet bewijzen dat de levenexpectantie gerelateerd is met de transfers...jij bent met deze zever begonnen...

BTW: ik vond de levensexpectantie van onze zuiderburen zowat de meest pathetische argumentatie tot behoud van deze dwaze en onrechtvaardige transfers (die je dus openlijk toegeeft)
OK, er lijkt me een sterke correlatie te zijn dus beschikbare fondsen voor de welvaartstaat en de levensverwachting. Vecht je dit aan?

Het is je goede recht om dergelijk argument pathetisch te vinden, ik vind dan weer dat het pathetisch vinden hiervan krapuleus is, en ik geef dan ook liever mijn belastingsgeld aan een Waal dan aan jij Vlaamsche broeder, indien je het ooit nodig hebt.[edit]
[size=1]After edit by gm10 on 25-07-2005 at 10:48
Reason:

Citaat:

OK, er lijkt me een sterke correlatie te zijn dus beschikbare fondsen voor de welvaartstaat en de levensverwachting. Vecht je dit aan?

Het is je goede recht om dergelijk argument pathetisch te vinden, ik vind dan weer dat het pathetisch vinden hiervan krapuleus is, en ik geef dan ook liever mijn belastingsgeld aan een Waal dan aan jij Vlaamsche broeder, indien je het ooit nodig hebt.[/size]

Citaat:

Het is je goede recht om dergelijk argument pathetisch te vinden, ik vind dan weer dat het pathetisch vinden hiervan krapuleus is, en ik geef dan ook liever mijn belastingsgeld aan een Waal dan aan jij Vlaamsche broeder indien je ooit nodig hebt.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door gm10 : 25 juli 2005 om 09:48.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 10:46   #95
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
nog baarlijkere onzin: door pseudointellectuele kontendraaierij moet jij nu al:
A/ de correlatie aantonen tussen transferts en levensexpectantie
B/ de correlatie tussen transferts en levensstandaart

Het enige wat jij niet moet bewijzen is de correlatie tussen levensstandaart en levensexpectantie op statistische wijze (alhoewel de langstlevende mensen in Europa de Spaanse vrouwen zijn wegens laat beginnen roken), en nu net daar zou jij graag een punt maken...quod non...

Citaat:
Het is je goede recht om dergelijk argument pathetisch te vinden, ik vind dan weer dat het pathetisch vinden hiervan krapuleus is, en ik geef dan ook liever mijn belastingsgeld aan een Waal dan aan jij Vlaamsche broeder, indien je het ooit nodig hebt.

Gedurfde (maar naar belgische en dus linkse normen gangbare) haatproza van iemand die op mijn kosten leeft.
Oud 25 juli 2005, 10:50   #96
napoleondegrote
Banneling

Standaard

[quote=gm10]Correct me if I'm wrong, maar Vlaanderen krijgt nooit 750.000 mensen bij mekaar voor een viering ter hare ere. Hoeveel komen er af naar dat gedrocht op de ijzervlakte bv.?

Napoleon:
Dat heeft met populariteit niks te maken, alles met 'brood en spelen' voor het 'volk'. De meeste mensen willen vooral 'geëntertaind' worden; amusement, spektakel, eten en drinken, kortom wat ze 'gezellig en sociaal bijeen zijn' plegen te noemen. Dat heeft weinig te maken met interesse voor België.[edit]
[size=1]After edit by napoleondegrote on 25-07-2005 at 11:50
Reason:

[quote=gm10]Correct me if I'm wrong, maar Vlaanderen krijgt nooit 750.000 mensen bij mekaar voor een viering ter hare ere. Hoeveel komen er af naar dat gedrocht op de ijzervlakte bv.?

Napoleon:
Dat heeft met populariteit niks te maken, alles met 'brood en spelen' voor het 'volk'. De meeste mensen willen vooral 'geëntertaind' worden; amusement, spektakel, eten en drinken, kortom wat ze 'gezellig en sociaal bijeen zijn' plegen te noemen. Dat heeft weinig te maken met interesse voor België.[/size]

Dat heeft met populariteit niks te maken, alles met 'brood en spelen' voor het 'volk'. De meeste mensen willen vooral 'geëntertaind' worden; amusement, spektakel, eten en drinken, kortom wat ze 'gezellig en sociaal bijeen zijn' plegen te noemen. Dat heeft weinig te maken met interesse voor België.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door napoleondegrote : 25 juli 2005 om 10:50.
napoleondegrote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 12:57   #97
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Tijdens de witte mars (300.000 mensen) lukte het al amper.
Ik zat er ook aan te denken. Ik heb nl aan die mars deelgenomen en de treinen stonden aan te schuiven op de lijnen naar Brussel. Ik geloof dus niets van die 750.000. Er is hoe dan ook minder volk naar Brussel getrokken dan voor de witte mars.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 14:34   #98
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beetje fatsoenlijk blijven he. En indien dat niet kan, want je bent nu het eenmaal zo gewend, hou het dan tenminste een beetje luchtig. Waarom het woord hoerenloper gebruiken wanneer je het ook kan hebben over Paola, la cuisse légère de Belvédère.
Tja jong, ik weet ook wel dat hetzelfde in het Frans 'luchtiger' KLINKT, maar, in tegenstelling tot jou, heb IK geen zin om de hypocriet uit te hangen.[edit]
[size=1]After edit by Knuppel on 25-07-2005 at 15:35
Reason:

Citaat:
Tja jong, ik weet ook wel dat hetzelfde in het Frans 'luchtiger' KLINKT, maar, in tegenstelling tot jou, heb IK geen zin om de hypocriet uit te hangen.[/size]

[size=1]After edit by Knuppel on 25-07-2005 at 15:35
Reason:

Citaat:
Tja jong, ik weet ook wel dat het hetzelfde in het Frans 'luchtiger' KLINKT, maar, in tegenstelling tot jou, heb IK geen zin om de hypocriet uit te hangen.[/size]

Citaat:
Tja jong, ik weet ook wel dat het in hetzelfde in het Frans 'luchtiger' KLINKT, maar IK ben geen hypocriet.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 juli 2005 om 14:35.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2005, 14:39   #99
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Tja jong, ik weet ook wel dat hetzelfde in het Frans 'luchtiger' KLINKT, maar, in tegenstelling tot jou, heb IK geen zin om de hypocriet uit te hangen.
Wat is daar hypocriet aan? Mij lijkt het eerder een kwestie dat je gebrek aan fatosen kan compenseren met humor.
Oud 25 juli 2005, 14:40   #100
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

[quote=napoleondegrote]
Citaat:
Correct me if I'm wrong, maar Vlaanderen krijgt nooit 750.000 mensen bij mekaar voor een viering ter hare ere. Hoeveel komen er af naar dat gedrocht op de ijzervlakte bv.?

Napoleon:
Dat heeft met populariteit niks te maken, alles met 'brood en spelen' voor het 'volk'. De meeste mensen willen vooral 'geëntertaind' worden; amusement, spektakel, eten en drinken, kortom wat ze 'gezellig en sociaal bijeen zijn' plegen te noemen. Dat heeft weinig te maken met interesse voor België.
Hmmmm. Maar toch waren ze daar. Waar waren ze op 11 juli?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be