![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() zomaar uit nieuwsgierigheid guderian, maar waarom mensen euthanaseren wiens 'zwakheden' perfect te genezen zijn, en anderen, wiens zwakheden ongeneeslijk zijn (ik denk aan mongolen, zwaar mentaal gehandicapten) laten leven?
wat is daar de logica van? |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ff mijn logica proberen uit te leggen : 1) drugsverslaafden kunnen nooit voor 100% genezen worden, tot ze hun laatste adem uitblazen blijven ze verslaafd aan hun 'stuff'. 1 spuit en ze zijn weer begonnen etc. 2) mongolen, mentaal gehandicapten etc doen niemand kwaad en dragen hun ziekte niet over, terwijl drugsverslaafde het wel doen. Mongool is dus niet gevaarlijk voor de samenleving, een drugsverslaafde is het wel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
een drugsverslaafde draagt zijn 'ziekte' niet over aan wie dat niet wil. bovendien kan hij best werken of op een of andere manier nuttig zijn (kunst maken ofzo) terwijl hij gebruikt. de beatles gebruikten allemaal drugs en die maakten toch mooie liedjes? een mongool kost zijn leven lang geld aan de gemeenschap omdat hij niet voor zichzelf kan zorgen. m.a.w. ge zijt aan 't zeveren dat het klettert. ik reageer er niemeer op seffes hoor.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 27 juli 2005 om 17:12. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Hallo Kameraad Chipy,de vakbonden hebben wel méér plaatsen geeist,maar niet gekregen...En dit lag niet aan de vakbonden,maar aan de regering die dit niet wilde doen...Met alle gevolgen van dien...Sommigen hebben dan inderdaad bijkomeb nde verlofdagen gekregen...maar de patroon bewoog niet...En nu zien ze het resultaat...afwezigheden wegens ziekte. Alléén arbeidsduurvermindering,met invulling van de vrijgekomen ,kan redding brengen...8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() All: ik zou het maar opgeven, pitje speelt duidelijk een thuismatch op deze topic
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Burgemeester
|
![]() è
Citaat:
Dit doet me toch een beetje terugdenken aan de tijd van het Hitlerregime... Je kan niet mee...dus weg ermee.Proefkonijnen voor de nieuwe Dokter Mengele???Je bent wel GEVAARLIJK bezig, Guderian... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Ik herinner mij een oude SS-leuze :
WAAR HET BLOED WERD VERONTREINIGD, DIENT HET WEER GEZUIVERD. WAAR HET BLOED WERD GEZUIVERD, DIENT HET ALTIJD WEER VEREDELD. Ik persoonlijk geloof niet in de nazikultus van het bloed, maar toch ... . Welk nut heeft een steeds hervallende drugsverslaafde nog voor onze gemeenschap ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Waar het op neerkomt - zeer analoog aan uw Duitse voorgangers - is dat enkele personen of groepen gaan beslissen wie overbodig is... Nu worden druggebruikers al gecriminaliseerd; ze nog eens afschieten, dat is gewoon onmenselijk. Naast Guderian vind ik u al even walgelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Een gemeenschap of maatschappij hoeft helemaal niet te bestaan uit leden die alleen maar nut hebben. Ga je alle gepensioneerden ook afschieten ? Alle werklozen ? Des te meer: een mens is zoveel meer dan de arbeid die het kan leveren voor een maatschappij. Citaat:
Met mensen zoals jij valt dus echt niet te praten. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tja, het leven kan toch simpel zijn... U heeft echt gevoel voor humor... ![]() Onze patroons zijn natuurlijk niet van de slimsten... Want hadden ze die bijkomende jobs gegeven, dan hadden ze inderdaad geen afwezigheden wegens ziekte gehad... Eenvoudigweg omdat die patroons dan geen patroons meer waren... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Pietje : 27 juli 2005 om 19:36. |
|||||
![]() |