![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Moesten we afkomen met de kerkelijke dogma's, dan zou je toch de eerste zijn om te zeggen dat we starre dogmatici waren?[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 30 juli 2005 om 15:21. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer eventjes een paar van hun basisteksten: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het grapje waarmee zijn omnipresentie afgedaan wordt, ken je wschl. dus ook. Ik bespaar jou het afgezaagde mopje. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Om precies te weten waarin zoal geloofd wordt, kom ik op deze katern even piepen wegens politieke komkommertijd. Veel konsistente godsbeelden ben ik hier nog niet echt tegengekomen. Citaat:
Maar ik vind het best leuk dat jullie met eigen bedenksels voor de dag komen. Ze zijn alleszins stukken minder saai dan de klassieke kerkelijke freakshow.
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik constateer in jouw 'religieuze' visie eerder een poëtisch pantheïsme dan een helder bevatten. Niks op tegen hoor, maar voor de meesten een eerder hermetische kijk op de zaak, die nogal snel op misbegrijpen, sarcasme en bijtende spot zal stuiten. Of heb ik het verkeerd voor?
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor mij persoonlijk is de oosterse religie het beste te knauwen,terwijl het oude en nieuwe testament me helemaal niets of weinig doet.Alhoewel ik na het bestuderen van een oosterse religie meer inzicht krijg in de bijbel,dat wel.De rode draden worden beter zichtbaar.
![]() |
![]() |
#88 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 30 juli 2005 om 17:40. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef toe: niet slecht voor een religieuze onbenul als ikzelf. ![]() Citaat:
Overtuigen en bekeren is inderdaad niet aan iedereen gegeven.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ook een mooie religie is om eens van nabij te bekijken is de islam ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ciao |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
______________________________ In de beginne was er het woord, maar het woord is woud geworden. 3950 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Gouverneur
|
![]() Het bewijs leveren dat God bestaat kan niemand.
Maar je kan wel een logische uitleg geven. Zo werd er aan Ali Ibn Abou Taleb (4de kalief) gevraagd om het bewijs te leveren van een Almachtige Ontvanger. Hij antwoordde: Uitwerpselen van een kameel of een ezel doen iemand BESLUITEN dat die dieren zijn langsgekomen. Menselijke voetsporen wijzen op mensen die zijn langsgekomen. Duidt deze universum met al zijn verhevenheid en deze bescheiden punt (de aarde) met al zijn vastheid niet op het bestaan van een Almachtige, Sublieme en Alwetende? of Abu Shakir Ad-Dayasani (een atheist) kwam naar Ja'far As-sadiq en vroeg hem om hem het bestaan van God te bewijzen. Ja'far liet hem zitten en er kwam een jongetje met en ei langs. Ja'far nam het ei en richt zich naar Abu Shakir. "hier wordt een mysterieuze mengsel omsloten door een harde schelp, eronder bevindt zich een fijn omhulsel dat gesmolten zilver (eiwit) en gesmolten goud (eigeel) bedekt. Het gesmolten goud geraakt niet vermengd met het gesmolten zilver, of andersom. Nogthans zijn beide semi-vloeibaar en zouden zich bij schudden moeten vermengen. Maar toch behouden ze hun gescheiden toestand. geen enkele kunstenaar komt om te zeggen dat hij er verandering in kan brengen. En geen enkele vreemde stof kan er doordringen om het te veranderen. Er kan ook niet geweten worden of er een mannelijke of een vrouwelijke vogel zal uitkomen. Vogels met de meest wonderlijke kleuren komen eruit voort. Denk je dat het een Ontwerper heeft? Wie heeft dit alles binnenin geschilders? En uit wat onstond het kuiken? Wie ontwierp al die verschillende tinten, veren, de poten, de bek, de vleugels, de oren, de ogen, de neus, ingewanden, gewrichten etc, aangezien het niks is binnengedrongen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Die zogenaamde godsbewijzen trekken op niks hé Mustapha, enkel idioten vinden zoiets geloofwaardig. Geef het maar toe...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Gouverneur
|
![]() Dan neem ik aan dat jij hettegendeel kan bewijzen?
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mustapha : 30 juli 2005 om 20:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=35560
![]() |
![]() |
#99 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Oosterse religies bestonden al voor het Christendom en zijn nog steeds als het eenheidsmedicijn tegen de dualistisch illusionaire veronderstellingen van het menselijk denken in al zijn beperktheden. De veelal moeilijk leesbare en begrijpelijke bijbelteksten staan dan ook in schril contrast met de heldere en rechtstreekse duiding in de Oosterse conclusies die een ware verademing en steun kunnen verlenen voor de zoeker. Citaat:
![]() ![]() Ciao ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doei. |
|
![]() |