Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2003, 17:48   #81
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje
Met een unitair België zouden we nog meer blokkeringen hebben zoals met de uitbreiding van de spoorwegen in A'pen.
[/quote]

Wat is dat nu weer voor een uitleg????
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 17:49   #82
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Angelfaceke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Kan iemand mij een suitleggen waarvoor B-plus staat?
Is dat Belasting +.
B-Plus is een drukkingsgroep die streeft voor het behoud van België.
B-Plus is een groep die alles cijfers van de BUB aanpast in het voordeel van de BUB, als de media spreekt over 50.000 betogers, maakt Bplus er 100.000 van...
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 17:55   #83
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Dat ben je al, nep-Belg!
Les Belges seront unitaristes, ou ne seront pas des Belges?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 17:55   #84
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
[
De spiritisten Vlaams-nationalisten?? Mag ik die uitvergroten en inkaderen?? Waar haalt U het??
Die Vlaams-nationalisten zullen dan wel veel plezier hebben in de politieke vleugel van Bplus
Waar ik het haal? Van uw eigen ondervoorzitter, die zich indertijd op het forum van de Spirit-website onledig hield met het plaatsen van 'Vliegt de Blauwvoet'- en 'Sieg Spirit'-kreten. De interne communicatie loopt bij jullie blijkbaar mank.
Dat was dan ook in het begin der spirit-tijden he

Er is heel wat veranderd sinds Anciaux Monarchist én belgicist werd
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 18:05   #85
luke dierick
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar luke dierick Stuur een bericht via MSN naar luke dierick Stuur een bericht via Yahoo naar luke dierick
Standaard

[quote

B-Plus is een drukkingsgroep die streeft voor het behoud van België.[/quote]

Jullie klagen onder andere over het gebrek aan geld. Vermits je nog niet vlug aan een aantal zetels zult geraken en het daaraan verbonden "manna", geef ik U als tip eens een omhaling te doen bij de "Oude Belgen", hier in Ierland( en in Engeland) zijn er nog er nog van die mensen , die ten tijde van de Romeinen verhuisd zijn over het Kanaal.
Ze heten allemaal "Bolger, Bulger, Buelger" en dus gemakkelijk op te zoeken. Zij zullen zo blij zijn hun nazaten te kunnen helpen, want jullie beweren toch van ervan af te stammen , of niet??

Luke
luke dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 18:10   #86
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luke dierick
[quote

Jullie klagen onder andere over het gebrek aan geld. Vermits je nog niet vlug aan een aantal zetels zult geraken en het daaraan verbonden "manna", geef ik U als tip eens een omhaling te doen bij de "Oude Belgen", hier in Ierland( en in Engeland) zijn er nog er nog van die mensen , die ten tijde van de Romeinen verhuisd zijn over het Kanaal.
Ze heten allemaal "Bolger, Bulger, Buelger" en dus gemakkelijk op te zoeken. Zij zullen zo blij zijn hun nazaten te kunnen helpen, want jullie beweren toch van ervan af te stammen , of niet??

Luke[/quote]

Neen...
Oud 7 juni 2003, 18:16   #87
luke dierick
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar luke dierick Stuur een bericht via MSN naar luke dierick Stuur een bericht via Yahoo naar luke dierick
Standaard

[quote="rechtuit"]
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Ik zeg meerdere dingen:

Europa is de toekomst!

L'union fait la force...

Belgische Unie - Union Belge, voor een nieuw en sterk België!

BUB en B-Plus, tegen confederalisme!!!

"Solidariteit en verscheidenheid,""Solidarité en diversité!", "Solidarität in der Vielfalt!"

Omdat België een Natie is, die de meeste van haar inwoners wil behouden. Er zijn trouwens partijleden die naar een Unitair Europa streven.
Wat maakt voor jouw een natie? Waarom zou Belgie een natie zijn en een onafhankelijk Vlaanderen niet?

Blijkt dat de blubberaars nog het verschil niet kennen tussen een staat en een natie. Dit maakt iedere discussie overbodig. De uitleg over het keltisch "thiod en thuad" is dan paarlen voor de zwijnen werpen....Wanbegrippen als deze hierboven geven aanleiding tot begrippen(?) als "unitair Europa" bestaande uit een "unitaire staat" met Polen,Duitsers, Fransen, Portugezen, Spanjaarden, Nederlanders enz...???? Het enige waarover ik al horen spreken heb is een "Europa der Volkeren".

Luke
Oud 7 juni 2003, 18:26   #88
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Citaat:
Citaat:
Is dat Belasting +.
B-Plus is een groep die alles cijfers van de BUB aanpast in het voordeel van de BUB, als de media spreekt over 50.000 betogers, maakt Bplus er 100.000 van...
Weet u, u bent zo zielig dat ik u gewoon lachwekkend vind!

Met de argumenten die u bovenhaalt, die nergens op slaan, die gewoon ter plekke ontsproten zijn in het brein van een zieke flamingant...

Ga zo door jongen!!!!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 21:18   #89
luke dierick
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Is dat Belasting +.
Weet u, u bent zo zielig dat ik u gewoon lachwekkend vind! :lol: :lol:

Met de argumenten die u bovenhaalt, die nergens op staven, die gewoon ter plekke ontsproten zijn in het brein van een zieke flamingant...

Ga zo door jongen!!!! :lol: :lol: :lol:
Blijkt duidelijk dat ge met zulke argumenten eens temeer bewijst niets af te weten van de definities van volk, natie of staat. Een discussie over deze onderwerpen is mij dus blijkbaar niet gegund. Waar ik evenwel op sta is wat meer respect voor een oud-strijder van WWII in Uw uitdrukkingen.

Wat betreft de term "flamingant" moet ik U doen opmerken dat dat deze inderdaad "vlaamssprekend" betekent, "flamand flamingant" tegenover "flamand gallicant". Wat betreft de term "zieke flamingant" moet ik U doen opmerken dat ik mijn eigen dokter kan zijn wanneer het nodig moest zijn.

Zouden we niet beter spreken van "zieke belgicist"? Van geschiedenis hebt ge blijkbaar geen besef , ook niet van de recente ervaringen van de "belg" die de "koningskwestie" nog meegemaakt heeft en heeft moeten beleven hoedat na een referendum waarbij 75% van de Vlamingen "ja" gestemd hadden, de koning toch moest aftreden omdat in Wallonie en Brussel de meerderheid niet gehaald werden.

Wat de dankbaarheid van het "vaderland" betreft moet ik wel waarschuwen, wees voorbereid op ontgoochelingen als prijs voor Uw vaderlandsliefde vanwege dat zelfde "vaderland"

Luke.
Oud 7 juni 2003, 21:37   #90
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Weet u, u bent zo zielig dat ik u gewoon lachwekkend vind!

Met de argumenten die u bovenhaalt, die nergens op staven, die gewoon ter plekke ontsproten zijn in het brein van een zieke flamingant...

Ga zo door jongen!!!!
Over de gezondheid van uw brein, schattige BUB-puber, stellen we ons uiteraard allang geen vragen meer, want de volkomen absentie daarvan hebt u al voldoende bewezen! Dat u andersdenkenden als "ziek" wenst te typeren zegt al genoeg neem ik aan...

U weet weer eens niet waar het over gaat, en komt dan maar zeggen dat het "nergens op staaft" (leuk nederlands trouwens!).

Om u even te helpen, raad ik u aan eens te kijken naar de discussies over de opkomst van de betoging voor België in '93. De bron van Tantist (de Standaard) spreekt over 15.000 betogers en Patriot houdt hardnekkig vast aan 100.000 betogers.
Volgens hem spraken de meeste bronnen over 50.000 betogers, maar vreemd genoeg kan hij wel niet één enkele van die "vele bronnen" aanhalen...

Ben je nu mee? Ga je nu meedoen met de grote jongens en praten over het onderwerp, of is er genoeg stoom afgelaten voor vandaag?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 21:45   #91
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Dat ben je al, nep-Belg!
Les Belges sera unitaristes, ou ne sera pas des Belges?

Je hebt hier heel wat geleerd, niet Dimitri?
En je bent niet de enige, zie ik.

Het lukte hen zelfs om mannen als Dies en Superstaaf kwijt te spelen.
Oud 7 juni 2003, 22:08   #92
Dimitri

Standaard

Ah nee, heb ik nu toch een fout gemaakt? Dat klotefrans ook!

Frans heb ik op dit 'Belgische' forum dus nog niet geleerd. En ze hadden nog zo tegen me gezegd dat Belgisch een Frans dialect was. 8)
Oud 7 juni 2003, 22:09   #93
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Ah nee, heb ik nu toch een fout gemaakt? Dat klotefrans ook!

Frans heb ik op dit 'Belgische' forum dus nog niet geleerd. En ze hadden nog zo tegen me gezegd dat Belgisch een Frans dialect was. 8)
Volgens mij moet het "seront" zijn voor "les belges" en "ou il ne sera pas de Belgique". Denk ik toch...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 22:12   #94
Dimitri

Standaard

Ja, inderdaad. Die zie ik nu pas.
Oud 7 juni 2003, 23:24   #95
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal u blijven ontmaskeren.
Als u denkt dat ik tegen het behoud van België ben en voor een onafhankelijk Vlaanderen dan doet u dat maar, daar ga ik echt mijn slaap niet voor laten (daar heb ik mijn werk al voor)
Misschien kan u en passant eventjes proberen te bewijzen dat ik eigenlijk een communist ben ook! Succes!!
Sidder en beef! 8)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 23:26   #96
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U weet weer eens niet waar het over gaat, en komt dan maar zeggen dat het "nergens op staaft" (leuk nederlands trouwens!).
Oud 7 juni 2003, 23:27   #97
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Ik zal u blijven ontmaskeren.
Als u denkt dat ik tegen het behoud van België ben en voor een onafhankelijk Vlaanderen dan doet u dat maar, daar ga ik echt mijn slaap niet voor laten (daar heb ik mijn werk al voor)
Misschien kan u en passant eventjes proberen te bewijzen dat ik eigenlijk een communist ben ook! Succes!!
Sidder en beef! 8)
Maar manneke, als gij echt voor België zijt is da goed voor mij, maar dat lijkt me zo niet het geval te zijn.
Zeg nu eens concreet waar ge voor en tegen zijt:

Nog meer splitsingen?
Confederatie?
Separatisme?
Unitarisme?
Herfederaliseren?
Splitsing SZ?
Oud 7 juni 2003, 23:58   #98
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg nu eens concreet waar ge voor en tegen zijt:
Nog meer splitsingen?Confederatie?Separatisme?Unitarisme?He rfederaliseren?Splitsing SZ?
Ik ben tegen irrationele flauwekul; het wenselijk vinden dat Vlaanderen onafhankelijk wordt omwille van eventuele culturele verschillen die er zouden bestaan tussen Vlaanderen en Wallonië vind ik geen voldoende argument.
Ik ben dus bijgevolg voor het rationele en het kritische. Ik ben dus tegen het boven genoemde, maar tevens tegen het gezwam over Clijsters en Henin onder hem mom van kijk we zijn allemaal Belgen nu, want er zijn geen culturele verschillen tussen Vlamingen en Walen en we maken geen oorlog!
Alles! moet bekeken worden vanuit (sociaal-)economisch standpunt. Ik ben van oordeel dat het nuttiger is om de Waalse economie naar een even hoog peil te brengen als de Vlaamse om zo de ganse Belgische economie te verbeteren (het is iets minder simpel dan dat, maar geen zin om u uren te zitten vervelen met economisch geleuter)
Meer splitsen? Niet noodzakelijk, men moet wat reeds bestaan enkel beter gebruiken!
Geen seperatisme dus, maar ook niet perse unitarimse. Al zou het afschaffen van Vlaamse en Waalse regering misschien wel mogelijk zijn, wanneer men meer bevoegdheden doorschuift naar gemeenten en provinciës.
En neen ik wil de sociale zekerheid niet splitsen.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 00:18   #99
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Inderdaad, wij durven dat te stellen. Moesten de Belgen beter zijn ingelicht over de voordelen van het unitarisme zouden ze er massaal voor kiezen. Maar daarom moeten wij meer media-aandacht krijgen. Want waarom enorm veel media-aandacht voor een partij met één kamerlid (NVA) en geen voor een partij met maar één kamerlid minder?
Wat zijn die voordelen van het unitarisme dan wel??? Ik heb in de topic hier helemaal bovenaan een duidelijke vraag omtrent deze kwestie gesteld maar daar komt blijkbaar geen antwoord op. Zou het dan toch kunnen dat die voordelen eigenlijk niet zo sterk onderbouwd zijn of er zelfs helemaal niet zijn?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 00:22   #100
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen seperatisme dus, maar ook niet perse unitarimse. Al zou het afschaffen van Vlaamse en Waalse regering misschien wel mogelijk zijn, wanneer men meer bevoegdheden doorschuift naar gemeenten en provinciës.
Dat is ook onze versie van Unitarisme.

En U begreep het misschien verkeerd, maar het voorbeeld van Clijsters-Henin gebruikten we veelvuldig omdat er vandaag een buitenkans was om te laten zien of er een Vlaamse en Waalse Natie bestonden... niet dus. Waarmee de vlaams-nationale argumenten in het water vallen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be