![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Vindt U dat Japan inderdaad genuket moest worden ? | |||
Ja! Ik vind dat de Amerikanen recht hadden om het te doen |
![]() ![]() ![]() |
10 | 24,39% |
Ik vind dat Amerikanen het niet hadden mogen doen. |
![]() ![]() ![]() |
25 | 60,98% |
Ik weet het niet echt |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,63% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Dus liever 1 000 000 Amerikaanse jongens + veel meer Jappaners opofferen, een deel van Japan aan Stalin wegschenken etc ? Voel je je nu aangesproken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Naar westerse normen lijken zo'n dingen natuurlijk heel ongeloofwaardig, maar guess what, sommige culturen hanteren een heel andere waardenladder. In sommige culturen worden mensen heel anders opgevoed/gebrainwasht. Hier westerse "rationaliteit" op toepassen is een denkfout, een denkfout die men soms de "achterlijke" Amerikanen aanwrijft, maar die sommige mensen hier blijkbaar ook maken.
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Kvind het voorbeeld van Generaal Korechika Anami hierin wel tekenend van de Japanse mentaliteit. Die gast heeft de overgave getekend, omdat hij vond dat het zijn plicht was de keizer te dienen en heeft daarna seppuku uitgevoerd (zelfmoord met een zwaard in zen maag). Hij was trouwens niet de enige, over heel Japan zijn er zelfmoorden gepleegd na het horen van de overgave. Er zijn verhalen over mensen die in tranen uitbarstten, niet omdat ze de oorlog verloren hadden, maar om de schande die over hun keizer kwam door die overgave.
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
het is zo al erg genoeg. De amerikanen gingen trouwens nog maanden nodig hebben om er nog te produceren. De japanners daarentegen waren al op de knieën, en dat wisten de tegenstanders.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alcohol is de ultieme middel om aan de realiteit te ontsnappen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Ik heb er de zaterdag een reportage over gezien ik vond het gewoon verschrikkelijk.
DIt nooit meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Gouverneur
|
![]() Ik vraag me wel eens af wat er gebeurd zou zijn moest Jappan een atoombom gehad hebben of de nazi's. Zouden zij er gebruik van gemaakt hebben ? Wie was tenslotte de oorlog begonnen ? De Amerikanen of waren het de Japanners die Pearl Harbour aanvielen ? Waren het niet de Japanners die verantwoordelijk waren voor de gruwelen in Nanking ? Waren het niet de Japanners die zich bezighielden met chemische en bacteriologische oorlog en experimenteerden op krijgsgevangen ?
Of klopt dat niet met de linkse kijk op de geschiedenis ?
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De linkse kijk op geschiedenis zegt dat de mensen in Hiroshima en Nagasaki daar niks mee te maken hadden en daarom niet genuked mochten worden. De linkse kijk op geschiedenis klopt ergens wel maar is veel te eenzijdig, naief en dom |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
natuurlijk zouden ze het gebruikt hebben; de eerste zou op Moscou landen; de tweede op Londen etc... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() Tuurlijk had men die bommen nooit moeten gooien ... zoveel onschuldige slachtoffers ... wie zou daarop nu ja antwoorden ... dit valt toch neit goed te praten ... er zijn zoveel burgers gestorven die totaal niet gevraagd hadden om die bommen, schoolkinderen etc., dit kan je onmogelijk goedpraten ... en de argumenten dat het meer levens gered heeft dan het gekost heeft vind ik ook onzin, dan waren het tenminte soldaten die gesneuveld waren, dat is hun job, maar nukes gooien op urger-doelwitten, dat is gewoon barbaars ... en dan wil de VS danook nog de wereld moreel de les gaan spellen ... iedereen zeggen, je mag geen nukes hebben, jij bent 'evil', terwijl ze zelf de enige waren die 'evil' genoeg waren om er een te droppen en efkes derna nog maar een ...
Al wie dit goed praat moet eens diep in zochzelf kijken, wat is er goed aan om zoveel onschuldigen te laten sterven?
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#96 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Moet je dom zijn om de VS aan te vallen? Bin Laden heeft het gedaan en die kerel lijkt me niet echt dom ... ze hebben hem nog steeds niet hé en dan maar lachen dat ie op een kameel rijdt ... de Amerikanen vinden hem wel niet met al hun sattellieten ... ik zou maar zwijgen over 'dom' zijn ... als je weet dat G.W. Bush president van dat land is, ook neit bepaald een brainiac.
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze waren niet de agressor; de Japanners waren dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Vreemdeling
|
![]() Mja ... t'is moeilijk om erover te oordelen vind ik. Ethisch gezien hadden ze dat nooit mogen doen. En zeker niet op burgerdoelwitten.
Strategisch gezien ook niet op burgerdoelwitten. Aan de andere kant had het misschien meer soldaten en burger levens gekost door een bestorming van Japan door > 1.000.000 GIs. Alhoewel Japan nu gezworen had geen atoombommen te produceren en enkel vredesmissies uit te voeren, doet de wereld, en meer bepaald de US beroep op het JSDF (Japanese Self Defence Force). ![]() Ze hebben een redelijk machtig leger en High tech apparatuur. Gek genoeg zijn er nu mensen binnen de Japanse regering en defensie die opteren om Japan nucleair te bewapenen. Al hun kerncentrales zijn Plutonium centrales. Het afvalproduct kan direct in een bom gestoken worden. Ze hebben de technologie en de know how om in minder dan een jaar een atoombom, laat staan ICBM in elkaar te steken. Zeker met de druk die de US uitvoeren en de dreiging vanuit Noord Koreaanse hoek, gaat Japan zijn belofte misschien verbreken. |
![]() |
![]() |