Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 16 augustus 2005, 18:44   #81
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
De Vlaming toont maar al te graag dat hij meerdere talen aankan, vandaar die verloedering. Indien hij, zoals de franstaligen, hardnekkig en overal zijn eigen taal spreekt zou er veel veranderen, te beginnen bij de handelaars.
We zijn te soepel geweest in het verleden en de (meeste) Franstaligen hebben ervan geprofiteerd.
groene flamingant is offline  
Oud 16 augustus 2005, 18:46   #82
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Indien de Nederlandstalige Belgen méér Nederlands zouden spreken in hun contacten met anderstaligen (zonder arrogant te worden), dan zou het Nederlands er inderdaad erg op vooruit gaan. Maar dat moet elk van ons uitmaken. Zoiets kan je niet opdringen.
Zo simpel is het allemaal niet. Als de Franstaligen het Nederlands niet leren op de schoolbanken, dan kun je het nog duizend keer zeggen, ze zullen het niet verstaan. En we hebben het de Franstaligen in Vlaanderen in het verleden veel te gemakkelijk gemaakt. Faciliteiten hier, faciliteiten daar. We hebben er onszelf goed mee liggen gehad.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by groene flamingant on 16-08-2005 at 19:48
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Indien de Nederlandstalige Belgen méér Nederlands zouden spreken in hun contacten met anderstaligen (zonder arrogant te worden), dan zou het Nederlands er inderdaad erg op vooruit gaan. Maar dat moet elk van ons uitmaken. Zoiets kan je niet opdringen.
Zo simpel is het allemaal niet. Als de Franstaligen het Nederlands niet leren op de schoolbanken, dan kun je het nog duizend keer zeggen, ze zullen het niet verstaan. En we hebben het de Franstaligen in Vlaanderen in het verleden veel te gemakkelijk gemaakt. Faciliteiten hier, faciliteiten daar. We hebben er onszelf goed mee liggen gehad.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Zo simpel is het allemaal niet. Als de Franstaligen het Nederlands niet leren op de schoolbanken, dan kun je het nog duizend keer zeggen, ze zullen het niet verstaan.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 16 augustus 2005 om 18:48.
Oud 16 augustus 2005, 18:47   #83
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Meer dan 12.000 dus. Dus daar ligt ook nog een potentieel voor zowel VB als N-VA, zeker op gemeentelijk vlak. Kwestie om daar een kleine, maar trouwe aanhang te kunnen veroveren op de PS.
Of het fabeltje van de kikker ....
Oud 16 augustus 2005, 18:57   #84
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
We zijn te soepel geweest in het verleden en de (meeste) Franstaligen hebben ervan geprofiteerd.
Niet alleen soepel maar er was ook nog noodzaak (werk en geld was bij de franstaligen). Bij hen was het dan ook geen punt om nederlands te leren en daar zijn de politiekers zwaar in de fout gegaan.
Afijn, gedane zaken nemen geen keer en de huidige generaties willen doen boeten voor de stommiteiten van hun voorgangers is alleen maar het probleem verder radicaliseren.
Oud 16 augustus 2005, 19:03   #85
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zo simpel is het allemaal niet. Als de Franstaligen het Nederlands niet leren op de schoolbanken, dan kun je het nog duizend keer zeggen, ze zullen het niet verstaan. En we hebben het de Franstaligen in Vlaanderen in het verleden veel te gemakkelijk gemaakt. Faciliteiten hier, faciliteiten daar. We hebben er onszelf goed mee liggen gehad.
Simpel is het zeker niet maar zoals reeds eerder gezegd, de vlaming toont graag dat hij een mondje van alles kan, tot zijn eer natuurlijk. Indien de handelaars, scholen e.d. alleen het nederlands hanteerden hadden ze op termijn wel moeten bijdraaien. Maar dan bedoel ik ook het nederlands en geen koetervlaams. Doe eens de proef en ga danstenten en jongerencafés af in Vlaanderen en Wallonië, dan zul je het verschil wel horen.
Oud 16 augustus 2005, 21:26   #86
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg maar gerust bijna allemaal. Zelfs tot in Opwijk wonen er en ze vertikken het om Nederlands te leren, hoewel ze er al jaren wonen.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 16 augustus 2005, 21:27   #87
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Of het fabeltje van de kikker ....
Ik had het dan ook over een kleine aanhang. Liever voor één van die twee stemmen dan voor die Luikse maffiapartij zeker?
Jong N-VA'er is offline  
Oud 16 augustus 2005, 22:44   #88
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu we het toch over de Nederlandse taal hebben heb ik een vraagje voor u Hans, een uitspraak van Patriot waar al heel over te doen is geweest.
Hebt u het volgende al dan niet gezegd?

Oorspronkelijk bericht door Patriot!
Hij is misschien officieel Nederlandstalig, hij vind het Nederlands toch maar een taaltje van achterlijke boeren hoor...
daiwa is offline  
Oud 17 augustus 2005, 07:29   #89
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik had het dan ook over een kleine aanhang. Liever voor één van die twee stemmen dan voor die Luikse maffiapartij zeker?
Dan toch nog liever die maffiapartij dan julie schizofrene zootje.
Oud 17 augustus 2005, 12:09   #90
Cabeza de wikingo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Alsof dat iets zou veranderen!!! Si j'ai envie de parler Français en Flandre, je parle Français. Punt aan de lijn. En als uw TAK daarmee niet tevreden is, is dat niet mijn probleem. Het is niet een bende bekrompen marginalen die mij zal zeggen welke taal ik moet spreken en welke taal ik niet moet spreken.8)
Monsieur Everytime, volgens mij ben jij helemaal geen Franstalige. Toevallig ben ik vertaler Engels-Frans-Duits. In je Franse zin "Si j'ai envie de parler Français en Flandre, je parle Français" staan enkele kemels van fouten. De juiste Franse zin zou moeten zijn: "Si j'ai envie de parler le français en Flandre, je parle le français".
Cabeza de wikingo is offline  
Oud 17 augustus 2005, 12:14   #91
Cabeza de wikingo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
De meeste Franstaligen van Vlaanderen passen zich aan en kennen het Nederlands. Maar dat wil u natuurlijk niet toegeven. Anders bent u positief tegenover Franstaligen en dat kan niet, volgens de vlaamsgezinde dogmas.
Antwoord: als ze zo goed geïntegreerd zijn, waarom hebben ze dan taalfaciliteiten nodig? Waarom blijven ze dan Frans praten met Nederlandstaligen in Vlaamse gemeenten? Ik heb in Strombeek-Bever gewoond, ik weet waarover ik het heb!
Cabeza de wikingo is offline  
Oud 17 augustus 2005, 13:04   #92
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cabeza de wikingo
Antwoord: als ze zo goed geïntegreerd zijn, waarom hebben ze dan taalfaciliteiten nodig? Waarom blijven ze dan Frans praten met Nederlandstaligen in Vlaamse gemeenten? Ik heb in Strombeek-Bever gewoond, ik weet waarover ik het heb!
Wie stond die faciliteiten toe en om welke reden ?

Waarom zou jij moeite doen om Frans te praten of te leren in Wallonië wanneer ze je in het Nederlands te woord staan ?
Oud 17 augustus 2005, 13:22   #93
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan
Ik krijg meer en meer de indruk dat Violiste een Blokker is die met haar oeverloos en naief gedreun over het VB de linksen een slechte naam wilt geven..

Beken, snoodaard.
Idd!
Guderian is offline  
Oud 17 augustus 2005, 13:50   #94
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ze voelen zich zo superieur tegenover de Vlamingen dat de denken dat de Vlamingen zich maar aan hen moeten aanpassen.[edit]
[size=1]After edit by Jong N-VA'er on 17-08-2005 at 14:51
Reason:

Citaat:
Ze voelen zich zo superieur tegenover de Vlamingen dat de denken dat de Vlamingen zich maar aan hen moeten aanpassen.[/size]

Citaat:
Ze voelen zich zo superieur tego de Vlamingen dat de denken dat de Vlamingen zich maar aan hen moeten aanpassen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jong N-VA'er : 17 augustus 2005 om 13:51.
Jong N-VA'er is offline  
Oud 17 augustus 2005, 17:34   #95
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Afijn, gedane zaken nemen geen keer en de huidige generaties willen doen boeten voor de stommiteiten van hun voorgangers is alleen maar het probleem verder radicaliseren.
Concreet?
Oud 17 augustus 2005, 17:35   #96
groene flamingant
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeg maar gerust bijna allemaal. Zelfs tot in Opwijk wonen er en ze vertikken het om Nederlands te leren, hoewel ze er al jaren wonen.
Is Opwijk ook nog BHV?
Oud 17 augustus 2005, 18:12   #97
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Nu we het toch over de Nederlandse taal hebben heb ik een vraagje voor u Hans, een uitspraak van Patriot waar al heel over te doen is geweest.
Hebt u het volgende al dan niet gezegd?

Oorspronkelijk bericht door Patriot!
Hij is misschien officieel Nederlandstalig, hij vind het Nederlands toch maar een taaltje van achterlijke boeren hoor...

Hallo Hans, toch niet zo moeilijk te beantwoorden me dunkt.
daiwa is offline  
Oud 17 augustus 2005, 19:48   #98
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Concreet?
Herlees posts 84 en 85.
Oud 17 augustus 2005, 22:41   #99
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik dat zo zou vinden - quod non -, dan zou ik het niet zo goed schrijven. Voor de rest dateert deze mail van een heel andere periode en zijn de geschillen van toen al lang bijgelegd en vergeten.

Zwak dus, die aanval van u.8)[edit]
[size=1]After edit by Hans1 on 17-08-2005 at 23:42
Reason:

Citaat:
Als ik dat zo zou vinden - quod non -, dan zou ik het niet zo goed schrijven. Voor de rest dateert deze mail van een heel andere periode en zijn de geschillen van toen al lang bijgelegd en vergeten.

Zwak dus, die aanval van u.8)[/size]

Citaat:
Als ik dat zo zou vinden - quod non -, dan zou ik het niet zo goed schrijven. Voor de rest dateert deze mail van een heel andere periode en zijn de geschillen van toen al lang voorbij gelegd en vergeten.

Zwak dus, die aanval van u.8)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Hans1 : 17 augustus 2005 om 22:42.
Hans1 is offline  
Oud 17 augustus 2005, 22:44   #100
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:

Zwak dus, die aanval van u.8)
maar nog altijd dezelfde zakken....
giserke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be