Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2007, 18:26   #81
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Maar uw niet-begrijpen is anders allesbehalve verhelderend.
Ik vraag me af hoe moslims een trauma kunnen oplopen voor een gebied dat ze amper 20 jaar in bezit hadden door verovering?

In de jaren 70 van de 11ste eeuw veroverden de moslims Klein-Azië van Byzantium. Deze veroveringen zouden nadien de aanleiding geven tot de kruistochten.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 18:29   #82
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Ik vraag me af hoe moslims een trauma kunnen oplopen voor een gebied dat ze amper 20 jaar in bezit hadden door verovering?

In de jaren 70 van de 11ste eeuw veroverden de moslims Klein-Azië van Byzantium. Deze veroveringen zouden nadien de aanleiding geven tot de kruistochten.
De kruistochten grepen plaats tijdens de 11de , 12de en 13de eeuw.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2007 om 18:33.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 18:33   #83
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kruistochten grepen plaats tijdens de 11de , 12de ,13de eeuw.
En nogmaals... want het is moeilijk door je beschermend kenmerk brein door te dringen blijkbaar: WIE WOONDEN ER IN DIE STREKEN IN DE 11de EEUW?

De chinezen, de arabische moslims of de christenen en joden? allez, ge moogt nog eens een moeilijk vraagstuk oplossen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 18:34   #84
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En nogmaals... want het is moeilijk door je beschermend kenmerk brein door te dringen blijkbaar: WIE WOONDEN ER IN DIE STREKEN IN DE 11de EEUW?

De chinezen, de arabische moslims of de christenen en joden? allez, ge moogt nog eens een moeilijk vraagstuk oplossen.
In de 11 eeuw woonden er christenen, joden en islamieten.
Oud 17 juli 2007, 18:41   #85
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... (n.b.: ik wéét dat mohammed pas rond het jaar 570 in Mekka op het Saoudisch Schiereiland werd geboren hoor), ...
Zéér off topic!

Ik spreek je niet graag tegen, Circe, maar er is geen enkel historisch bewijs dat Mohammed rond 570 in of rond Mekka zou geboren zijn. Dat men dat als een feit aanvaardt heeft enkel te maken met de mohammedaanse indoctrinatie ... die blijkbaar zelfs mensen zoals Circe in haar vat heeft ...

Het is volgens de meest recente studies wel iemand zou rondgelopen hebben die de voornaam Mohammed droeg, maar dat is iets voor een andere topic.

With love.
Oud 17 juli 2007, 18:41   #86
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
De kruistochten grepen plaats tijdens de 11de , 12de en 13de eeuw.
In 1074 valt Klein-Azië in Moslimhanden

In 1099 Bevrijden de Kruisvaarders Jeruzalem.

Allebei in de 11ste eeuw en de tijdspanne tussen beide gebeurtenissen ligt tussen de 20 en 25 jaar.

Hoe kunnen Moslims nu op zo'n korte tijd een trauma hebben opgelopen voor een stuk veroverd land?
Oud 17 juli 2007, 18:44   #87
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
In 1074 valt Klein-Azië in Moslimhanden

In 1099 Bevrijden de Kruisvaarders Jeruzalem.

Allebei in de 11ste eeuw en de tijdspanne tussen beide gebeurtenissen ligt tussen de 20 en 25 jaar.

Hoe kunnen Moslims nu op zo'n korte tijd een trauma hebben opgelopen voor een stuk veroverd land?
Het gaat hier over de kruistochten, niet alleen over de eerste kruistocht.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2007 om 18:44.
Oud 17 juli 2007, 18:46   #88
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
De farao's islamieten?? Nu hebben we het gehad! En u gelooft dat. Ik had al gemerkt dat het u aan historische kritiek ontbrak. Maar dit slaat alles.

En Toetanchamon was de voorloper van Mohammed zeker?
System weet duidelijk niet waar Circe het over heeft, noch van Toeten en van Blazen.
Oud 17 juli 2007, 18:47   #89
system
Banneling

Standaard

[quote=Basy Lys;2794372]System weet duidelijk niet waar Circehet over heeft, noch van Toeten en van Blazen.[/quote]

U moet uw naamkaartje niet weggeven.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2007 om 18:49.
Oud 17 juli 2007, 18:50   #90
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over de kruistochten, niet alleen over de eerste kruistocht.
Waar er werd gevochten voor hetzelfde lapke grond (ik denk dat toen het beroep makelaar uitgevonden is).

Ik heb men bedenkingen bij die trauma. Met een trauma vechten voor een stukske grond dat juist die trauma heeft veroorzaakt.

Om het in de stijl van Obelix te zeggen: "rare jongens, die moslims."
Oud 17 juli 2007, 18:51   #91
Basy Lys
Minister

Standaard

[quote=system;2794377]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
System weet duidelijk niet waar Circehet over heeft, noch van Toeten en van Blazen.[/quote]

U moet uw naamkaartje niet weggeven.
Knippen, plakken en kleuren leert men in de beschaafde wereld reeds op jonge leeftijd. Maar sommigen hebben het er duidelijk moeilijk mee om het onder de knie te krijgen.

Weet je intussen reeds wat Circe bedoelt? Als ze in een goede bui is kan ze het je misschien eens uitleggen, want een discussie met onwetenden leidt tot niets. En ik laat het graag aan Circe's goedheid over ...
Oud 17 juli 2007, 18:52   #92
system
Banneling

Standaard

[quote=Basy Lys;2794392]
Citaat:

Knippen, plakken en kleuren leert men in de beschaafde wereld reeds op jonge leeftijd. Maar sommigen hebben het er duidelijk moeilijk mee om het onder de knie te krijgen.

Weet je intussen reeds wat Circe bedoelt? Als ze in een goede bui is kan ze het je misschien eens uitleggen, want een discussie met onwetenden leidt tot niets. En ik laat het graag aan Circe's goedheid over ...

En dat woord moet ù nu juist gebruiken.Edoch, er is bij u een zekere vooruitgang te bespeuren. Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2007 om 19:03.
Oud 17 juli 2007, 20:10   #93
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Zéér off topic!

Ik spreek je niet graag tegen, Circe, maar er is geen enkel historisch bewijs dat Mohammed rond 570 in of rond Mekka zou geboren zijn. Dat men dat als een feit aanvaardt heeft enkel te maken met de mohammedaanse indoctrinatie ... die blijkbaar zelfs mensen zoals Circe in haar vat heeft ...

Het is volgens de meest recente studies wel iemand zou rondgelopen hebben die de voornaam Mohammed droeg, maar dat is iets voor een andere topic.

With love.
Het waren er "Drie" die zoud(en) rondgelopen hebben met de voornaam mo7ammed als ik me niet vergis !
Oud 17 juli 2007, 20:58   #94
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zéér off topic!

With love.
Ik neem je dit totaal niet kwalijk hoor basy lys.

Ik ga er enkel vanuit dat mensen die geloven dat Sneeuwwitje bestaan heeft en heel het verhaal rond sneeuwwitje en haar zeven dwergen, dat ze d�*t dan ook gaan volgen.

Ik heb er totaal geen behoefte aan dat mensen die in Sneeuwwitje geloven daar dan ineens het verhaal van Roodkapje gaan bijhalen en dan eindigen met de conclusie dat de Schone Slaapster in feite Rapunsel was die op een erwt sliep en Vrouw Holle vroeg om haar matras op te vullen.

so let them stick to one story please.

------------------------------

Deze topic gaat over de kruistochten die volgens "beschermd kenmerk system" zouden opgezet zijn als AGRESSIEVE daad tegenover de mensen die ginder in islamonderdanigevrede leefden.
Ik schaar nu "beschermd kenmerk System" onder degenen die zouden vinden dat indien de geallieerden HIER geen succesvolle actie hadden ondernomen we nu zouden vinden dat al degenen die tegen het Dritte Reich waren in feite dé grote agressors waren.

Maar zelfs d�*t is voor "beschermd kenmerk system" niet voldoende: de overwinnaars zijn volgens hem nog getraumatiseerd OOK?????

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2007, 21:17   #95
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
... Maar zelfs d�*t is voor "beschermd kenmerk system" niet voldoende: de overwinnaars zijn volgens hem nog getraumatiseerd OOK?????
Ik heb nog altijd geen deugdelijke verklaring gevonden waarom en hoe de volgelingen van Mohammed zich dat gevoelen hebben aangekweekt dat zij gediscrimineerd, getraumatiseerd en geslachtofferd worden. Nooit zullen zij accepteren dat zij zelf debet zijn aan hun trieste situatie.

Is dat alles terug te voeren tot de meme die bij hen werd ingeplant dat alles "de wil van allah" is? Waarom moeten zij hun frustraties dan botvieren op de medemens? Kunnen zij eens niet boos worden op Allah, zoals de joden, of ten minste dan toch op Mohammed?
Oud 17 juli 2007, 21:20   #96
system
Banneling

Standaard

Citaat:
------------------------------

Deze topic gaat over de kruistochten die volgens "beschermd kenmerk system" zouden opgezet zijn als AGRESSIEVE daad tegenover de mensen die ginder in islamonderdanigevrede leefden.
Ik schaar nu "beschermd kenmerk System" onder degenen die zouden vinden dat indien de geallieerden HIER geen succesvolle actie hadden ondernomen we nu zouden vinden dat al degenen die tegen het Dritte Reich waren in feite dé grote agressors waren.

Maar zelfs d�*t is voor "beschermd kenmerk system" niet voldoende: de overwinnaars zijn volgens hem nog getraumatiseerd OOK?????
U schaart er zoveel nonsens bij. Eén nonsens meer of minder maakt nu ook niet zoveel uit in uw uiteenzettingen.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2007 om 21:22.
Oud 17 juli 2007, 21:54   #97
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb nog altijd geen deugdelijke verklaring gevonden waarom en hoe de volgelingen van Mohammed zich dat gevoelen hebben aangekweekt dat zij gediscrimineerd, getraumatiseerd en geslachtofferd worden. Nooit zullen zij accepteren dat zij zelf debet zijn aan hun trieste situatie.

Is dat alles terug te voeren tot de meme die bij hen werd ingeplant dat alles "de wil van allah" is? Waarom moeten zij hun frustraties dan botvieren op de medemens? Kunnen zij eens niet boos worden op Allah, zoals de joden, of ten minste dan toch op Mohammed?
Ik heb eigenlijk evenmin een afdoende verklaring gevonden waarom de christelijke bevolking zo lange tijd getraumatiseerd is gebleven door het beeld van de Vikingen. Maar toch moet er daarvoor ergens een reden zijn.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2007 om 21:58.
Oud 17 juli 2007, 22:11   #98
system
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door system : 17 juli 2007 om 22:13.
Oud 18 juli 2007, 09:25   #99
Dycore
Banneling

Standaard

Citaat:
U spreekt onmiddellijk een waardeoordeel uit.

Ik zeg alleen dat uit de feiten blijkt, dat de burgerbevolking door allerlei omstandigheden, blijkbaar vaak (niet altijd), niet bij machte is om zich te verdedigen tegen bruut geweld, laat staan om wraak te nemen.
Waar een wil is, is een weg.

Er is hier iemand op dit forum met een onderschrift van Gandhi:

Zij die iets willen doen, vinden een middel
Zij die niet willen doen, vinden een excuus
Dycore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2007, 09:33   #100
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dycore Bekijk bericht
Waar een wil is, is een weg.

Er is hier iemand op dit forum met een onderschrift van Gandhi:

Zij die iets willen doen, vinden een middel
Zij die niet willen doen, vinden een excuus
Heel mooi, maar het dorp van Gandhi werd nooit overvallen door een bende moordende en martelende soldaten. Feit blijft dat het heel zelden gebeurt dat de burgerbevolking terugvecht, laat staan wraak neemt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be