![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Is dat dan niet te links tussen al die wietrokers en met die decadente teksten?
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Geen idee, ik ben zelf niet geweest.
Maar ik ben wel naar Dranouter geweest dit jaar, en gij zult mijn politieke mening ook wel als Nazistisch beschouwen denk ik.
|
|
|
#83 |
|
|
Tuurlijk dat: alle hopeloze identiteitshoeren zijn nazi's.
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#85 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Folk ja... en nu waarschijnlijk van... WOOW en jij was daar ofwa??
Antwoord op voorhand: Ja, ik was daar. Ik kan écht wel vreemde culturen respecteren. Daarom ga ik graag op vakantie en naar zo'n dingen. Ik hou er echter ook van de Vlaamse cultuur. Ik haat het wanneer deze wordt verloederd door inmening van andere culturen om zo tot één gore karakterloze mengeling te komen waarin van geen enkele van de vermengde culturen nog iets van grote waarde overblijft. En die 'multicul' strevensommigen dan nog bewust na. Dat vind ik echt onbegrijpelijk.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door panzer : 24 augustus 2005 om 07:36. |
||
|
|
|
|
|
#86 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
|
Zolang dat het lekker is heeft dat gerecht geen VB nodig.
|
|
|
|
|
|
#89 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Ik ga hier echt niet beginnen met een lijst op te stellen van alle typisch Vlaamse dingen die mij te binnen schieten. Maar jij ziet bij deze voorbeelden hier toch ook de verschillen:
Ik vind wel dat onze eigen cultuur nog steeds moet overheersen, zodat ze haar eigenheid niet verliest. Net zoals elke cultuur in de wereld trouwens. Als ik er aan denk dat er op de dijk in Benidorm of op Tenerife 'Vlaamse café's' zijn komt mijn haar recht omhoog! Op de zelfde manier irriteer ik me rot aan het feit dat ik 3 pita-bars, nen Italiaan en een Nepalees restaurant moet passeren vooraleer ik een frituur tegenkom wanneer ik mijn kot verlaat.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door panzer : 24 augustus 2005 om 08:03. |
||
|
|
|
|
|
#90 |
|
|
Dat zal aan de intresses van de volgende generaties liggen.
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Mja, daarom zijn verenigingen als het KVHV mijns inziens interessant. Ze geven studenten een degelijke basiskennis omtrent hun eigen cultuur, en helpen ze van de vooroordelen af dat hun eigen cultuur minderwaardig zou zijn aan andere culturen. De media-indoctrinatie is vandaag zo ver dat een jonge mensen alleen nog 'cool' en zo Amerikaans mogelijk willen zijn. De Vlaamse jongeren zijn niet fier meer dat ze Vlaming zijn. Ze kicken meer op vette drekken die zichzelf 'pimp' noemen en er nog fier op zijn ook. Gisteren ging het er in Ter Zake over... ik krijg er gewoon kotsneigingen van.
|
|
|
#92 |
|
|
Tjah, als zij nu vinden dat Vlaming zijn onintressant is, dan is dat hun keus. Ik versta hen al te best!
Een teken van zwakte, een cultuur die intresse verliest. Kunstmatig onderhouden met organisatiekes en partijkes is een teken dat het einde van die cultuur nabij is. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Banneling
|
gorki met zijn ik-ben-een-loser/leegloper-en-ik-weet-het- teksten.
typisch vlaams vind ik, en tevens pure poëzie. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
En niet om aan te horen.
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Banneling
|
toch wel, ik vind gorki keigoed.
maar dat komt zo: als vlaming heb zowiezo slechte smaak en ben ik zelf een loser, dus ik voel me verwant met die muziek. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
Bwah... ik vind dat zo jeugdhuizerig tot en met. Ik heb iets tegen jeugdhuizen.
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Banneling
|
ik kwam daar nooit, in jeugdhuizen.
maar de meeste burgertrutten houden niet van gorki, hoor. omdat gorki geen winnaar is. of erger nog, geen winnaar WIL zijn. en omdat ze de dubbele bodem van zijn teksten niet snappen, natuurlijk. neen, burgertrutten houden van winnaars, zoals marco borsato en dj Tiesto. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
|
Burgertrutten hebben dan ook een laag IQ meestal. IK niet.
Burgertrutten gaan ook graag werken en kijken VTM. Ik niet. Burgertrutten hebben geen smaak voor kledij en kunst. Ik wel. Burgertrutten zijn tegen anarchie. Ik niet. |
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Dikwijls is het echter ook een probleem van onwetendheid. Via MTV krijg je nu eenmaal geen Vlaamse cultuur mee. Daar vallen wij even in; en je ziet duidelijk dat wanneer je ze er meer over leert, de interesse ook sterk gaat toenemen.
|
|
|
|
#100 |
|
|
Neen: ouder worden en conservatiever worden is gewoon een teken van meeloperij. Ze zien dat ze met hun rebbelie alleen staan en niet past in de burgertrutterij is de oersaaie, doch knusse, werkwereld. Dus wat doen ze? Al het individu dat ze ontwikkeld hebben, hoe weinig of hoe veel ook, overboord gooien om er toch maar bij te horen.
Laatste tijd begint dat gelukkig wel te veranderen en beginnen de tegenculturen populairder te worden. |
|
|
|