26 augustus 2005, 00:26
|
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer
Welja, mijn beste, hoe doe je dat? Zowel het VB als de Paus zijn mediatoestanden, maar, als overtuigd Katholiek, hoe combineer je "bemin uw naaste als uzelf" en "eigen volk eerst"? En wat doe je met de VB propaganda die eigenlijk maar twee boodschappen heeft, namelijk angst en woede?
|
Ik probeer mijn naaste als mijzelf te beminnen, en dat lukt me behoorlijk als die naaste mij en onze cultuur respecteert. Ik ben dan wel Katholiek, maar de andere kaak keer op keer toekeren vind ik persoonlijk wat ver gaan. Als een migrant, die hier woont, zich assimileert volledig beschouw ikk hem als eigen volk.
Citaat:
|
Ik ben het er niet mee eens dat een vreemde cultuur een 'vuilbakcultuur' is. Wanneer een groep uit een vreemde cultuur hier komt wonen, alleen nog met elkaar omgaat, tenzij het is om aan te kloppen bij het OCMW of om mensen latig te vallen, heb ik er geen enkel probleem mee het een 'vuilbakgemeenschap' te noemen. Ik beweer ook niet dat dit voor alle migranten het geval is, maar nogmaals, ik heb wel problemen met mensen die ons hun cultuur hier komen opdringen. Als ik door Mechelen-Nekkerspoel of Borgerhout rijd, tja... dan kan je er nog moeilijk naast kijken hé.
Citaat:
Het is misschien minder belangrijk wat het VB percies denkt. Niet alleen omdat alles nu juridisch gescreend wordt voor het buitengaat, maar vooral omdat die mening eigenlijk niet te bepalen is. Een partij heeft een mozaiek van meningen van zijn leiders en zijn leden Zelfs in hun weinig democratische structuur. Maar kijk wat de uitwerking is van het VB op de mensen .Kijk hier alleen in het forum, zelfs alleen in deze threat.
|
Ik begrijp hier niet wat je bedoelt. Stoort het je dat ze het niet eens zijn met jou??
Citaat:
Je verbod op pita-bars lijkt me helemaal wereldvreemd. De mensen eten dat graag. West-Europa heeft konstant cultuurelementen uit andere werelddelen ingevoerd. Of dacht je dat tulpen in Nederland in de natuur groeien? Zou het westen dat niet gedaan hebben waren ze nu een totaal onbelangrijk en achtergesteld hoekje geweest. Met deze uitspraak bevestig je weer de alombekende link tussen vreemdelingenhaat en het VB. De link die er niet zou zijn. Welk gebod was dat weer?
|
Akkoord, het Westen heeft vreemde cultuurelementen overgenomen in het verleden. Maar nooit tegen zo'n tempo dat het de oorspronkelijke cultuur ging verdringen. Dit gebeurt nu wel. Dit is geen vreemdelingenhaat. Dit is zuiver en consequent je eigen cultuur beleven, en er voor opkomen. Moest ik bijvoorbeeld de Marokaanse cultuur haten, zou ik naar ginder gaan en ze trachten kapot te maken. Dit zou bijvoorbeeld door er hele reeksen frietkoten te openen. Als de Marokanen ervan zouden eten trouwens. Want ik denk dat ze op dat vlak heel wat verstandiger zijn dan de Vlamingen.
Welk gebod?? 'Vader, moeder zult gij eren'? Respect voor je ouders kan je ook als respect voor je voorouders en je cultuur interpreteren. Of heb je het misschien op 'Vlucht het stelen en bedriegen' ?
Citaat:
Ondanks de propaganda is heel de wereld vol van samenlevende kulturen. Kijk toch eens rond. Vraag het de volgende keer na als je nog eens in het buitenland bent. Of heb je een voorbeeld uit de bijbel waarin Jezus iemand terecht wees omdat hij niet het cultureel korrecte gerecht maakte?
|
Ik ben er mee akkoord dat de wereld vol samenlevende culturen is. Maar nergens krijgen vreemde culturen zoveel vrijheid om gewoon hun zin te doen als in West-Europa. Enkele jaren geleden was ik nog in Turkije. Daar zie je gewoon Turkse cultuur. Ik ben blij dat ik daar geen fritkoten, pizzeria's of Noors visrestaurants zie. Af en toe ergerde ik me wel aan een Mc Donalds.